سان مارینو؛ کشوری با بیشترین رشد صنعت گردشگری در اروپا

نگین توکلی
نگین توکلی دوشنبه، ۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۰
سان مارینو؛ کشوری با بیشترین رشد صنعت گردشگری در اروپا

سان مارینو، کشوری در جنوب اروپا در شبه جزیره ایتالیا و در بخش شرقی کوه‌های آپنین توانسته است بیشترین نرخ رشد در صنعت گردشگری را در این قاره به خود اختصاص دهد.

سان مارینو، یکی از کوچک‌ترین کشورهای اروپایی با رشدی بی‌نظیر در تعداد گردشگران، رکورد تمام کشورهای این قاره را زده است.

بر اساس جدیدترین داده‌های سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، سال گذشته کشور سان مارینو با مساحت ۶۲٫۲ کیلومتر مربع، عنوان پر سرعت‌ترین مقصد گردشگری در زمینه جذب توریست این قاره را به دست آورد.

سان مارینو؛ کشوری با بیشترین رشد صنعت گردشگری در اروپا

از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷، سان مارینو شاهد رشد ۳۱٫۱ درصدی با حضور بیشتر از ۷۸ هزار نفر گردشگر در این کشور بوده است.

این تعداد شاید به نظر عدد تاثیرگذاری نباشد؛ اما با توجه به جمعیت ۳۳٬۵۰۰ نفری این کشور می‌توان اهمیت آن را درک کرد. سال گذشته بیش از دو برابر جمعیت سان مارینو به بازدید از این کشور رفتند.

اگر بخواهیم صادق باشیم، گردشگری در سان مارینو چاره‌ای جز پیشرفت نداشت. سال گذشته، این کشور کوچک به عنوان کم بازدیدترین مکان اروپا شناخته شد؛ اما، با اطلاع‌رسانی و تبلیغات صحیح در مورد دیدنی‌های سان مارینو، گردشگری در این منطقه اوج گرفت؛ پس در اولین فرصت بلیط هواپیما خود را به این بهشت ایتالیایی رزرو کنید.

سان مارینو در بخش شمال شرقی کشور ایتالیا واقع شده است و تنها سه ساعت رانندگی با فلورانس فاصله دارد. علی‌رغم عنوان پنجمین کشور کوچک جهان، سرگرمی‌های بسیاری در سان مارینو برای بازدیدکنندگان وجود دارد. سان مارینو، آخرین شهر ایالت باقی مانده در ایتالیا با حکومت مستقل است، بنابراین تاریخ جذاب و شگفت‌انگیزی در این منطقه وجود دارد. در حقیقت، باید بدانید که این مرکز تاریخی از مکان‌های میراث جهانی یونسکو است.

سان مارینو؛ کشوری با بیشترین رشد صنعت گردشگری در اروپا

یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های این سرزمین، مجموعه‌ای به خوبی محافظت‌شده از معماری قرون وسطی است. قدمت برخی از سیتادل‌های (ارگ) اطراف شهر به قرن یازدهم برمی‌گردد. در داخل دیوارهای باستانی شهر به گشت  گذار بپردازید و در یکی از چندین قصر اطراف شهر، وقت سپری کنید و لذت ببرید.

مهم نیست که چه قصدی از سفر به سان مارینو دارید، هر چه سریع‌تر به آنجا بروید، گردشگران در حال آمدن هستند!

مطالب مرتبط:

دیدگاه