مراکز خرید و بازارهای سنتی بوشهر

محبوبه حسنی
محبوبه حسنی سه شنبه، ۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
مراکز خرید و بازارهای سنتی بوشهر

بازار سنتی و مراکز خرید بوشهر، از جمله مکان‌هایی است که گردشگران می‌توانند برای تهیه‌ی سوغات و خرید وسایل مورد نیاز خود، به آن‌ها مراجعه کنند.

بوشهر، از شهرهای بندری در جنوب غربی ایران است که با توجه به متون تاریخی، مورخان و باستان‌شناسان ساخت و ایجاد این شهر کشور را به اردشیر ساسانی نسبت می‌دهند و معتقدند که نام اولیه و اصلی آن، «رام اردشیر»، بوده است. همچنین این شهر از لحاظ تاریخی دارای ارزش و اهمیت بسیاری است و بخش ساحلی بافت قدیم آن به‌عنوان میراث ملی کشور، به ثبت رسیده است.

آب‌وهوای مطبوع آن در فصل زمستان که در سردترین ماه ساه یعنی دی ماه به ۱۴ درجه‌ی سانتی‌گراد می‌رسد، این شهر بندری کشور را به یکی از مقاصد گردشگری در فصول سرد سال تبدیل ساخته است و همین امر سبب شده است تا گردشگران و مسافران بسیاری در این فصول با تور بوشهر سفر کنند. در این شهر مراکز خرید و بازار سنتی متعددی وجود دارد که هر یک از آن‌ها می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای خرید گردشگران و علاقه‌مندان به خرید سوغاتی باشد. پیشنهاد ما به شما عزیزان هنگام سفر به بوشهر، بازدید از این مراکز خرید وبازارهای سنتی است که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

بازار قدیمی بوشهر (بازار صفا)

مراکز خرید بوشهر

بازار قدیمی بوشهر، یکی از بازارهای سنتی و البته پویا در کشور است که همچنان با گذشت سال‌ها از ساخت آن، خرید و فروش در آن ادامه داشته و می‌توان از آن به‌عنوان قلب تپنده‌ی تجارت و اقتصاد بوشهر، یاد کرد. قدمت ساخت این بازار سنتی به دوران حکومت قاجاریان بازمی‌گردد که معماری و تزئینات انجام شده در آن، دیدنی و تحسین‌برانگیز است. گردشگران می‌توانند با حضور در این بازار قدیمی که به آن بازار صفا نیز گفته می‌شود، تمامی وسایل مورد نیاز خود از جمله لوازم خانگی، خوراکی‌های بومی، لوازم مسی، پوشاک و... را تهیه کرده و سوغات و صنایع دستی بوشهر را برای عزیزان خود، فراهم کنند.

بازار قدیم بوشهر، نورگیری و تهویه‌ی مناسبی دارد و معماری آن به‌گونه‌ای است که در فصل سرما از ریزش برف و باران به داخل بازار جلوگیری می‌کند و تابستان‌ها نیز مانع تابش مستقیم آفتاب به داخل می‌شود و گرما را برای کسبه و مردمی که برای خرید می‌آیند، قابل تحمل می‌کند. در مجموع ۲۵۰ باب مغازه در بازار قدیم بوشهر وجود دارد که به کسب و کار مشغول هستند. در کنار کسبه‌ی مسلمان، چندین کسبه‌ی مسیحی و یهودی نیز در این بازار داد و ستد می‌کنند. جالب است بدانید که بازار قدیمی بوشهر چند بار مرمت شده است و در حال حاضر به کار خود ادامه می‌دهد. این بنای تاریخی در تاریخ ۲۸ اسفند سال ۱۳۸۵ با شماره‌ی ثبت ۱۸۶۴۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

  • آدرس: بوشهر، خیابان شهدا، بازار قدیمی بوشهر

بازار ماهی فروشان بوشهر

مراکز خرید بوشهر

بوشهر از شهرهای بندری کشور است و قطعا حضور بازاری مختص محصولات دریایی کاملا بدیهی خواهد بود و هر گردشگری هنگام حضور در این شهر، به دنبال چنین مکانی برای تهیه‌ی محصولات دریایی است. بازار ماهی‌فروشان بوشهر، مکانی است مناسب برای تهیه‌ی انواع ماهی جنوب و میگوهای تازه و خوش‌ خوراک که اتفاقا بسیار محبوب و پرطرفدار است. این بازار دارای قدمتی بالغ بر ۵۰ سال است که از اوایل صبح تا ۱۰ شب می‌توان صدای فروشندگان و تردد جمعیت را شنید.

  • آدرس: بوشهر، خیابان شهدا، بازار ماهی بوشهر

مجتمع تجاری زیتون

مراکز خرید بوشهر

مجتمع تجاری زیتون، در واقع بزرگ‌ترین ساختمان تجاری و مرکز خرید در بوشهر است که در چند طبقه ساخته شده است. در این مجتمع تجاری می‌توان تنوع بسیاری از وسایل مورد نیاز خود را تهیه کنید. همچنین این مجتمع تجاری از نخستین مراکز خرید شیک و جدید در بوشهر است که با حضور در آن هم می‌توانید یک خرید مطلوب را تجربه کنید و هم بواسطه‌ی وجود یک مجتمع تفریحی در نزدیکی آن، لذت یک گردش خانوادگی را نیز تجربه کنید.

  • آدرس: بوشهر، خیابان شهید مطهری، تقاطع خیابان آتش‌نشانی و ریحان ۲، مجتمع تجاری زیتون

مجتمع تجاری هوم کورت آدیداس

آدیداس بوشهر

یکی از مدرن‌ترین و شیک‌ترین مراکز خرید در شهر بوشهر، مجتمع تجاری هوم کورت آدیداس این شهرستان است که مساحت آن برابر با ۷۰۰ متر مربع است. این مجموعه‌ی بزرگ تجاری، عنوان بزرگ‌ترین مجموعه‌های آدیداس در بوشهر، لقب دومین فروشگاه هوم کورت در کشور و همچنین عنوان چهارمین هوم کورت در خاورمیانه را به خود اختصاص داده است. مجموعه‌ی هوم کورت آدیداس متشکل از آدیداس و ریباک است و بسیاری از گردشگران می‌توانند در این مجتمع بزرگ تجاری، خریدی مناسب را تجربه کنند.

  • آدرس: بوشهر، خیابان چمران (چهار باندی)، مجموعه ی آدیداس بوشهر

مجتمع تجاری نادر (پاساژ نادر)

مراکز خرید بوشهر

مجتمع تجاری نادر، یکی دیگر از مراکز خرید در شهر بوشهر است و می‌توان آن را به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین مراکز تجاری در این شهر، معرفی کرد. مغازه‌ها و واحدهای تجاری این پاساژ، لوازمی همچون پارچه، ظروف روحی، صنایع دستی، پوشاک و نیز خوراکی‌های محلی از جمله انواع خرما و حلواهای محبوب بوشهری را به فروش می‌رسانند.

  • آدرس: بوشهر، خیابان صفوی، نرسیده به هتل آسمان، مجتمع تجاری نادر

مجتمع تجاری ملت (پاساژ)

مراکز خرید بوشهر

مجتمع تجاری ملت یکی دیگر از مراکز تجاری در شهرستان بوشهر است که انواع لوازم مورد نیاز از جمله پوشاک، خوارک، لوازم خانگی و... را می‌توان در آن تهیه کرد.

  • آدرس: بوشهر، خیابان شهدا، روبه‌روی پاساژ آزادی، مجتمع تجاری ملت

از دیگر مراکز خرید در بوشهر

مجتمع تجاری آزادگان (پاساژ آزادگان)

مراکز خرید بوشهر

  • آدرس: بوشهر، خیابان شهدا، مجتمع تجاری آزادگان

مرکز خرید وزیری

  • آدرس: بوشهر، خیابان شهدا، مرکز خرید وزیری

عکاس تصویر کاور: محمد صادق علامی

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه