دیدنی های کرابی؛ دنیایی از دیدنی ها و تفریحات در تایلند

شیدا  خرمشاهی
شیدا خرمشاهی یکشنبه، ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۸
دیدنی های کرابی؛ دنیایی از دیدنی ها و تفریحات در تایلند

به کرابی سفر کنید، جایی که از کیلومترها ساحل تماشایی و طبیعت سرسبز برخوردار است و می‌توانید در آن با قایق‌های کوچک و بزرگ کل شهر را دور بزنید.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۰۸/۱۰ به‌روزرسانی شده است.

کرابی یکی از شهرهای پرجاذبه، بکر و رویایی در جنوب کشور تایلند است که در کنار دریای آندمان قرار گرفته است. اگر به‌دنبال سفری به دور از تکنولوژی و زندگی روزمره هستید، تایلند را برای سفر انتخاب کنید؛ جایی که از کیلومترها ساحل تماشایی و طبیعت سرسبز برخوردار است و می‌توانید در آن با قایق‌های کوچک و بزرگ کل شهر را دور بزنید و از بهشت اطراف‌تان لذت ببرید. تعجبی ندارد که کرابی با این همه زیبایی، تفریحات فراوان و هتل‌های لوکس این‌قدر میان گردشگران جهان محبوب شده است. در این مطلب با ما همراه باشید تا شما را به جاهای دیدنی کرابی در تایلند ببریم.

استخر زمردین (Emerald Pool)

گردشگران درحال آبتنی در استخر زمردین

استخر زمردین یکی از جاهای دیدنی کرابی است که با فضایی منحصربه‌فرد، در پارک جنگلی طبیعی تانگ تائو (Thung Teao Forest Natural Park) قرار گرفته است. طبیعت اطراف این استخر بهترین منطقه برای دیدن گونه‌های گیاهی و حیوانات عجیب و غریب و کمیاب است.

غارها و سواحل ریلی (Railay Beach and Cave)

قایق های لنگر انداخته در غارها و سواحل ریلی کرابی

تنها با پیاده‌روی یا قایق می‌توان به سواحل ریلی دسترسی پیدا کرد

اگر در کرابی به‌دنبال سواحل رویایی می‌شد، به‌هیچ‌وجه بازدید از سواحل ریلی را از دست ندهید. این ساحل شگفت‌انگیز در دنیایی آرام و به دور از هیاهو در ساحل «آئو نانگ» (Ao Nang Beach)، جایی که صخره‌ها آن را احاطه کرده‌اند، جای گرفته است و دسترسی به آن تنها با قایق ممکن است. از ویژگی‌های جذاب این سواحل می‌توان به آب‌های شفاف، صخره‌های آهکی، چشم‌اندازهای بی‌نظیر، غارهای گوناگون، یک تالاب مخفی در میان صخره‌ها، ساحل نرم و شنی و طبیعت بکر اشاره کرد. همچنین در این ساحل هیچ‌گونه جاده‌ای وجود ندارد و تنها از طریق مسیرهای پیاده‌روی می‌توان به اطراف آن سر زد.

موزه معبد کلانگ توم (Wat Khlong Thom Temple Museum)

دیواره ها و معماری طلایی و سفید موزه معبد کلونگ توم

موزه معبد کلانگ‌ توم یکی از قدیمی‌ترین جاذبه‌های تاریخی کرابی است که از جایگاه ویژه‌ای در این جزیره برخوردار است. در این موزه می‌توانید مجموعه‌ای از ابزارهای آیینی و مذهبی، وسایل برنزی، پیکره‌های سنگی و گلی، جانوران و ابزارهای سنگی را تماشا کنید. قدمت بنای معبد این موزه به پنج هزار سال قبل بازمی‌گردد.

کوه هونگ (Koh Hong)

ماهی های بومی جزیره کوه هونگ

جزیره کوه‌‌هونگ یکی از جاذبه‌های دیدنی نزدیک کرابی است. در این جزیره کافی است تنها یک‌جا فقط روی شن‌های طلایی به تماشای امواج دریا بنشینید، تا تمام استرس‌ها و روزمرگی‌هایتان از یادتان برود. در این جزیره همچنین می‌توانید از شنا، قایق‌سواری، کایاک‌سواری، غواصی، حمام آفتاب، پیاده‌روی، پیک‌نیک و ماهیگیری لذت ببرید.

پارک ملی مو کو لانتا (Mu Ko Lanta National Park)

تفریحات ساحلی گردشگران در پارک دریایی کو لانتا

پارک ملی مو کو لانتا یکی از جاذبه‌های طبیعی و چشم‌نواز کرابی است که قسمت عظیمی از آن را کوهستان‌های پوشیده از جنگل‌های بارانی بکر و دست نخورده تشکیل می‌دهند. کوه لانتا محل زندگی کولی‌ها در کرابی است که اقامتگاه‌های کوچکی در آن ساخته‌اند و از طریق جمع‌آوری صدف و ماهیگیری، امرار معاش می‌کنند.

معبد تام سوا (Wat Tham Suea)

معبد تام سوئو  بر فراز ارتفاعات تایلند

معبد تام سوا یکی از جاذبه‌های تاریخی مهم تایلند است که در کرابی واقع شده است. یکی از بی‌نظیرترین معماری‌های موجود در کرابی را در این معبد می‌توانید تماشا کنید. مردم محلی برای سهیم شدن در عبادات راهبان و گردشگران برای تماشای چشم‌اندازهای وسیع از کوه‌ها و شهر کرابی، از ۱,۲۷۷ پله این معبد بالا می‌روند. مجسمه‌ای بزرگ از بودا نیز در این معبد وجود دارد که بسیار تماشایی و منحصر‌به‌فرد است.

خلیج فانگ انگا (Phang Nga Bay)

صخره های بلند در خلیج فانگ انگا

خلیج فانگ انگا یا جزیره جیمز باند یکی از تماشایی‌ترین نقاط ساحلی تایلند نزدیک به کرابی است. دیدن این خلیج بر هر گردشگری که به تایلند سفر می‌کند، واجب است. احتمالا برج‌های سنگ آهکی، آب‌های فیروزه‌ای و سواحل سفید شنی این خلیج را در کارت‌پستال‌ها و سری فیلم‌های مشهور «جیمز‌باند» تماشا کرده‌اید.

کوه پان یی (Koh Panyi)

اسکله و قایق ها در اطراف کوه پان یی

کوه پانی یی، جزیره سنگ آهنی کوچکی است که روستای شناور ماهیگیری مسلمانان در آن واقع شده و «جزیره شناور مسلمانان» نیز نامیده می‌شود. خانه‌های این جزیره چوبی هستند و روی سطح آب شناور هستند. این روستا دارای یک مسجد و یک مدرسه است و حدود ۱۰۰ خانوار در آن سکونت دارند و با ماهیگیری امرار معاش می‌کنند. از جمله تفریحات جذاب این روستا می‌توان به رستوران‌های غذای دریایی آن اشاره کرد. علاوه بر این می‌توانید در غرفه‌های بازار این روستا، سوغاتی، تی‌شرت و کارت‌پستال خریداری کنید.

غار کائو کاناب نم (Khao Khanab Nam Cave)

مسیر دسترسی به غار کائو کاناب نم

غارهای کائو کاناب نم از اهمیت ویژه‌ای برای زمین‌شناسان برخوردار است.

غار کائو کاناب نم از جذاب‌ترین نقاط گردشگری کرابی است که سالانه تعداد بی‌شماری از گردشگران را مجذوب خود می‌کند. این ناحیه از دو تپه با ارتفاع تقریبا ۱۰۰ متر تشکیل شده که این غار در تپه سمت راست واقع شده است. در این غار می‌توانید مجموعه‌ای از بازمانده‌های زمین‌شناسی مهم کرابی را مشاهده کنید. 

ساحل فرا نانگ (Phra Nang Beach)

توریست ها در ساحل فرا نانگ

ساحل فرا‌نانگ، یکی از دیدنی‌ترین و زیباترین سواحل تایلند و قسمت کوچکی از یک شبه‌جزیره است که بین شهر کرابی و آ او نانگ جا خوش کرده است. زیبایی‌های این ساحل مثال‌زدنی و صخره‌های اطراف آن از جذابیت زیادی میان صخره‌نوردان برخوردار است.

کوه پودا (Koh Poda)

قایق تندرو در اطراف کوه پودا

کوه پودا جزیره‌ای کوچک در کرابی و یکی از محبوب‌ترین نقاط در تایلند است. دورتادور این جزیره کوچک را سواحل شنی سفید‌رنگ و درون آن را درختان نخل و صنوبر پر کرده‌اند، به‌طوری که جای‌جای آن مانند یک بهشت رویایی به نظر می‌رسد.

جنگل‌های جرای آ او لاک (Ao Luk Mangroves)

قایق پارویی در حال گذر از آبهای جنگل های جرای آ او لاک

جنگل‌های حرای آ‌ او‌ لاک ناحیه‌ای در ۴۰ کیلومتری شمال شهر کرابی است که محیط طبیعی حفاظت‌شده و دست‌نخورده زیبایی را به نمایش گذاشته است. این منطقه، فضایی روستایی دارد و حاوی دو پارک ملی به نام‌های تان‌ بوک‌ خورانی (Than Bok Khorani National Park) و خائو‌ فانوم‌ بنچا (Khao Phanom Bencha National Park) است.

چشمه های آب گرم کلانگ تام (Klong Thom Hot Springs)

چشمه های آب گرم کلانگ تام

چشمه‌های آب‌گرم کلانگ تام یکی از نقاط پرطرفدار کرابی هستند که خاصیت درمانی و تسکین‌دهنده دارند و برای رفع خستگی بسیار مناسب هستند. آب این چشمه‌ها از منابع زمین گرمایی واقع در محفظه‌های آتشفشانی تامین می‌شود که به‌گونه‌ای راه خود را به سطح زمین باز می‌کنند. میانگین دمای این آب‌ها بین ۳۰ تا ۴۰ درجه سلسیوس است.

جزایر فی فی (Phi Phi Islands)

مناطق مسکونی در جزیره فی فی

مقاله‌ مرتبط:

جزایر فی فی یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی جنوب آسیا است که مانند بهشتی میان شهرهای پوکت و کرابی قرار گرفته‌اند. این جزایر با زیبایی‌های حیرت‌انگیزشان مقصد رویایی و دوست‌داشتنی برای بسیاری از گردشگران هستند. از مشخصه‌های این جزایر بهشتی می‌توان به سواحل کلاسیک گرمسیری، ساختارهای سنگی خیره‌کننده، آب‌های رنگی پرتکاپو و حیات دریایی متنوع اشاره کرد.

خلیج مایا (Maya Bay)

قایق های سنتی در خلیج مایا

این خلیج زیبا درون جزایر شش‌گانه فی فی واقع شده است و احتمالا آن را در بخش‌هایی از فیلم «ساحل» با بازی «لئوناردو دی کاپریو» دیده‌اید. شن‌های نرم و سفید، آب‌های شفاف، صخره‌های مرجانی رنگارنگ، انواع ماهی‌های گوناگون از مشخصات جذاب خلیج مایا هستند.

شهر کرابی (Krabi Town)

قایق گلفروش در حاشیه شهر کرابی

کرابی شهر جذابی است که از تضادهای جالب و منحصر‌به‌فردی برخوردار است. اگر علاقه‌مند به یادگیری فرهنگ تایلندی، تماشای روزمرگی‌های مردم بومی و خرید کردن هستید، بازدید از این شهر کوچک را از دست ندهید. اگر شما نیز تاکنون به کرابی سفر کرده‌اید، تجربیات خود را با ما و سایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه