بازدید از مرکز پرندگان دریایی در اسکاتلند

سحر مردانه
سحر مردانه جمعه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
بازدید از مرکز پرندگان دریایی در اسکاتلند

برای مشاهده‌ی گونه‌های مختلف پرندگان دریایی، شمال برویک در اسکاتلند، می‌تواند مهیج‌ترین مکان باشد.

زمانی که به اسکاتلند سفر می‌کنید، حتما با یکی از تور‌های شاد روزانه به منظور رفتن به شمال برویک برای تماشای پرندگان دریایی در این منطقه، همراه شوید. در شمال برویک، تعداد زیادی از گونه‌های مختلف پرندگان دریایی دیده شده است. البته پرندگان دریایی تنها قسمت هیجان‌انگیز این سفر نخواهند بود، بلکه اگر خوش شانس باشید، می‌توانید دلفین‌ها را هم ببینید و از تماشای این همه زیبایی لذت ببرید. بعد از دیدن پرندگان دریایی می‌توانید با قایق‌های بادبان سریع، به سه جزیره‌ در اطراف برویک که تنها ۷۵ دقیقه فاصله دارد، سفری داشته باشید.

بازدید از پرندگان دریایی

پرندگان دریایی اسکاتلندی

پایان ماه می می‌تواند بهترین زمان برای بازدید از پرندگان دریایی باشد زیرا زمان تولید مثل این پرندگان است. برای اینکه بتوانید شکار لحظه‌های بهتری داشته باشید، می‌توانید در سه جزیره مکانی رزرو کنید و اقامت داشته باشید. این می‌تواند یک تصمیم عالی باشد، زیرا به اندازه کافی زمان برای مشاهده، عکاسی و آشنایی با زندگی پرندگان دریایی در جزایر شمالی برویک خواهید داشت. این‌کار می تواند بسیار هیجان‌انگیز و سرگرم کننده باشد زیرا ارزش بازدید را دارد. حتی نمایشگاه‌هایی مناسب برای خانواده‌هایی که همراه کودکانشان سفر می‌کنند هم در برویک وجود دارد.

البته برجسته‌‌ترین روز این سفر می‌تواند سفر دریایی با قایق در اطراف جزیره‌ها باشد. جزایر اسکاتلند بسیار محبوب و قایق سواری در آنها بسیار رایج است زیرا بهترین راه برای مشاهده‌ی این نوع از حیات‌وحش است. ممکن است فکر کنید هنگام قایق سواری خیس شوید و یا باران بگیرید. اما اصلا نگران نباشید، زیرا افرادی که در مرکز پرندگان دریایی اسکاتلندی کار می‌کنند، برای این مسئله چاره‌ای اندیشیده‌اند. قبل از سوار شدن، لباس‌ کامل و ضدآب همراه با جلیقه‌ی نجات، در اختیار شما می‌گذارند تا بدون کوچکترین نگرانی، از سفر دریایی خود لذت ببرید.

این قایق‌های سریع دارای صندلی‌های راحت و همچنین فضای کافی برای وسایل شما هستند. در این قایق‌ها یک راهنما نیز وجود دارد که به خوبی می‌داند، قایق باید در کجا توقف کند. اولین توقف در گنجینه‌ی باستانی مصری است. گنج پنهان در این منطقه هم، پرندگان دریایی زیبا و مسحور کننده‌ای هستند که تا نبینید، متوجه نمی‌شوید.

توقف بعدی در جزیره کریگلیت است. جزیره‌ای نسبتا کوچک که دارای منشاء آتشفشانی است و به همین دلیل نزد پرندگان دریایی، محبوب است. قایق در کنار این جزیره‌ها در در بهترین مکان توقف خواهد داشت تا شما بتوانید، عکس‌های زیبایی از این سفر تهیه کنید.

تصور کنید که هزاران پرنده در بالای سر شما در حال پرواز هستند، چه صحنه‌ی تماشایی و نفس‌گیری خواهد بود. باس راک (Bass Rock) بهترین مکان برای عکاسان حرفه‌ای و علاقه‌مندان به عکاسی است تا جالب‌ترین عکس ها را تهیه کنند. قایق‌ها معمولا قبل از بازگشت به بندر برویک، تا امتداد ساحل می‌روند تا بتوانید منظره‌ی تماشایی دیگری از چشم‌انداز قلعه‌ی تانتالون ببینید. در کل، روز عجیب و خاطره‌انگیزی خواهید داشت.

ساعت بازدید و قیمت

پرندگان دریایی اسکاتلندی

مرکز اکتشافات پرندگان دریایی اسکاتلند، در طول سال باز است اما در زمان‌های مختلفی از سال، ساعت‌های باز شدن آن می‌تواند متغییر باشد. در این محل یک کافه رستوران هم وجود دارد که غذا‌های سرد و گرم و نوشیدنی سرو می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت این مرکز سری بزنید تا از ساعت‌های بازدید و همچنین قیمت‌ها مطلع شوید.

اما سفر با قایق تنها در بهترین ماه‌ها یعنی از عید پاک تا پاییز، انجام می‌پذیرد و دارای قیمت‌های متفاوتی است. اگر ررزو بازدید از مرکز پرندگان دریایی را همزمان با رزرو قایق انجام دهید، می‌توانید از تخفیف خوبی بهره‌مند شوید. برای اطلاع از رزرو قایق نیز به وب‌سایت seabird.org مراجعه کنید.

نکاتی برای عکاسی

پرندگان دریایی اسکاتلندی

مقاله های مرتبط:

اگر بخواهید عکس هایی عالی از پرندگان دریایی داشته باشید، نکات زیر به شما کمک خواهد کرد تا با در دست داشتن ابزار مناسب و رعایت توصیه‌ها، بهترین عکس‌ها را بگیرید.

بهتر است یک دوربین با قابلیت زوم بالا تهیه کنید، زیرا پرندگان بسیار کوچک هستند. شاید خیلی خوش‌شانس باشید که بتوانید آنها را از فاصله‌ی ۱۰ تا ۲۰ متری ببنید و موفق به عکاسی شوید. اگر دقت کرده باشید، متوجه شده‌اید که بیشتر عکس‌های موجود از پرندگان دریایی بریده شده است تا پرنده، بهتر دیده شوید، اما اگر دوربین شما دارای قابلیت زوم بالا باشد، دیگر نیازی به برش عکس و از بین رفتن کیفیت آن نیست. بهتر است دوربینی که دارید مجهز به لنز زاویه نامحدود (۴۰-۱۷میلیمتر) باشد، زیرا این لنز برای عکاسی از جزایر از راه دور بسیار کارآمد خواهد بود.

نکته‌ی دیگری که باید به آن دقت کنید این است که ممکن است در قایق در حال حرکت بخواهید عکاسی انجام دهید یا اگر قایق متوقف شود، باز هم دریا تکان‌های خود را دارد. برای اینکه عکس بهتری داشته باشید باید با بالاترین سرعت شات این کار را انجام دهید، دقیقا مانند شلیک یک گلوله، البته باید دوربین را هم محکم نگه دارید.

بدیهی است که محیط دریا مرطوب است و دوربین یک وسیله‌ی حساس است که نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای دارد. توصیه‌ی ما این است که یک کیسه‌ی ضدآب تهیه کنید تا دوربین و تمام تجهیزات آن‌ را درون کیسه قرار دهید.

چگونه به مرکز پرندگان دریایی برویم؟

پرندگان دریایی اسکاتلندی

مرکز پرندگان دریایی اسکاتلندی در شمال برویک واقع شده است که حدود ۲۵ مایلی شرق ادینبورگ یا ۱۰۰ مایلی شمال نیوکاسل می‌باشد. شما می‌توانید با ماشین به این مرکز بروید و ماشین را در پارکینگی که برای بازدیدکنندگان تعبیه شده است، قرار دهید. همچنین با وسایل حمل و نقل عمومی نیز به راحتی از ادینبورگ می‌توانید به برویک بروید. سریع‌ترین گزینه، قطار مستقیم از ادینبورگ به شمال برویک است که حدود ۳۵ دقیقه طول می‌کشد. همچنین برای رفتن به برویک از اتوبوس هم می‌توانید استفاده کنید که گزینه‌‌ی خوب و در دسترسی است.

بیشتر بدانید

این تمام تجربیات و راهنمایی‌های لازم برای سفر به مرکز پرندگان دریایی اسکاتلندی بود. قبل از اینکه راهی این سفر شوید، خوب است که در مورد اسکاتلند و انگلستان بیشتر بدانید.

اگر می‌خواهید به لندن، ادینبورگ، گلاسکو یا شهرهای مرزی اسکاتلند بروید، راهنمای سفر مربوط به آنها را مطالعه کنید.

همچنین در زمینه‌ی عکاسی هم بهتر است مقاله‌های مفید در این رابطه را مورد مطالعه قرار دهید تا به نتیجه‌ی بهتری دست یابید.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه