۲۵ دلیل برای سفر به نامیبیا (قسمت سوم)

شادی  فرزان‌کیا
شادی فرزان‌کیا چهار شنبه، ۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۰
۲۵ دلیل برای سفر به نامیبیا (قسمت سوم)

نامیبیا، کشوری با جاذبه‌های توریستی فراوان است که در آفریقای جنوبی قرار دارد. در این مقاله‌ی کجارو، این جاذبه‌ها را از زبان جاش کاهیل بلاگر معروف بخوانید. 

نامیبیا، کشوری با آب و هوای گرمسیری است. این سرزمین که در آفریقای جنوبی قرار گرفته، مقصد گردشگری مسافران زیادی است و سالانه درآمد زیادی را از این طریق به دست می‌آورد. آب و هوای گرمسیری آن، باعث پدید آمدن بیابان‌ها و صحراهای شگفت‌انگیزی در این سرزمین شده است. حیوانات بسیار نادری نیز در این سرزمین زندگی می‌کنند که برخی از آن‌ها در معرض خطر انقراض قرار دارند. دلایل بسیار زیادی وجود دارند که این سرزمین را به یک کشور پربازدید تبدیل کرده است. در مقاله‌ی زیر به ادامه‌ی این دلایل می‌پردازیم.

۲۱. شهر ارواح در کولمانسکوپ

شهر ارواح

۱۰۰ سال قبل، سربازان آلمانی در شهر «کولمانسکوپ» (Kolmanskop) به خوش‌گذرانی می‌پرداختند. این شهر کمی با لودرتیز فاصله دارد و در دوران تب الماس نیز بسیار محبوب بوده است.

این شهر، اولین شهر دارنده‌ی تراموای برقی در آفریقا بود. اما امروزه، این‌چنین نیست. در واقع کولمانسکوپ به شهر ارواح تبدیل شده که این شهر را به یکی از پربازدیدترین شهرهای کشور تبدیل کرده است. نیروی صحرا باعث شده تا گردشگران هنگام بازدید از خانه‌های متروکه، تا زانو در شن فرو بروند.

۲۲. هنرهای اصلی متعلق به کشور نامیبیا در مرکز هنر

مرکز هنر نامیبیا

همه دوست دارند برای عزیزانشان از کشور نامیبیا سوغاتی بخرند. مخصوصا سوغاتی‌هایی که از قاره‌ای مانند آفریقا آمده‌ باشند.

باید بگویم هنری که به قاره‌ی سیاه تعلق دارد، از زیباترین و مرموزترین هنرهای جهان است. «مرکز هنر نامیبیا» (Namibia Craft Center)، که در ویندهک قرار دارد، نمایانگر هنر کل کشور است و ۴,۰۰۰ شغل برای مردم این کشور ایجاد کرده است. از جمله آثار دستی می‌توان سبد­های بافته شده، دانه‌های کنده‌کاری‌شده «ماکالانی» (Makalani) و جواهرات ساخته‌شده از پوست تخم شترمرغ را نام برد.

۲۳. آبشار اپوپا

آبشار اپوپا

آبشار «اپوپا» (Epupa Falls) که بین حاشیه آنگولا و نامیبیا قرار گرفته، یکی از زیباترین هدایایی است که طبیعت در اختیار بشر قرار داده است. حتی تلاش برای رسیدن به چنین مکانی نیز بسیار ماجراجویانه است. زیرا باید با ماشین، از مکان‌های غیرهموار و بدون جاده عبور کرد.

آبشار اپوپا، در آنگولا، آبشار«مونته نگرو» (Monte Negro) نیز خوانده می‌شود که بخشی از رود «کون­نه» (Kunene River) است و این رود، دو کشور را از هم جدا می‌کند.

این مکان، محل زندگی مردم هیمبا است. حین رفتن به آبشار، آن‌ها را در مسیر راه مشاهده می‌کنید.

در این رودخانه، کروکودیل‌ها زندگی می‌کنند. پس احتیاط لازم را انجام دهید.

۲۵. بیابان سسرییم

بیابان سسرییم

«بیابان سسرییم» (Sesriem Canyon)، دقیقا شبیه گرند کانیون نیست ولی آن‌قدر زیبا است که آن را جواهر مخفی می‌نامند. این بیابان را می‌توان پیاده نیز پیمود.

دره­‌ای تنگ و عمیق در ۴ کیلومتری شهر کوچک سسرییم در نزدیکی گودال آب گلی و نمکین «سسوس ولی» (Sossusvlei) قرار گرفته و مکان بسیار جذابی برای بازدید است. تپه­ شنی «بیگ ددی» (Big Daddy Dune) نیز در همین حوالی است و ۳۲۵ متر ارتفاع دارد. این تپه­ شنی، هم‌قد برج Empire States در آمریکا است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه