نکاتی که قبل از سفر به فیلیپین باید بدانید (قسمت اول)

پویان میهن‌پرست
پویان میهن‌پرست پنجشنبه، ۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۵
نکاتی که قبل از سفر به فیلیپین باید بدانید (قسمت اول)

فیلیپین یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان است و این محبوبیت به دلیل مناظر طبیعی زیبا و مردم مهربان این کشور دوست داشتنی است. با  کجارو همراه ما باشید تا نکاتی را در مورد این کشور به شما بگوییم.

کشور فیلیپین یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری است. آن هم نه تنها برای مردم جنوب شرقی آسیا، بلکه برای تمام جهانیان. در واقع، طبق آمار تهیه شده در سال ۲۰۱۵ از این کشور، در حدود ۵ میلیون توریست قدم به خاک این کشور گذاشته‌اند. دلایل بسیاری وجود دارد که چرا فیلیپین از نظر بسیاری از مردم یکی از بهترین مقاصد برای گذراندن تعطیلات است. مناظر زیبا و چشم‌اندازهای خیره‌کننده آن تنها یکی از جاذبه‌های این کشور پرطرفدار برای گردشگران است. و دلیل آن هم این است که این کشور یک مجمع‌الجزایر است که از ۷۱۰۷ جزیره تشکیل شده است. بنابراین داشتن مناظر زیبا و نفس‌گیر چیزی نیست که از این کشور بعید باشد.

محبوب‌ترین و پربازدیدترین مناطق دیدنی این کشور مشمول سواحل ماسه سفید آن، بناهای تاریخی و مکان‌های طبیعی، همچون کوهستان‌ها و آتشفشان‌ها است. برای کسانی که علاقه‌ای وصف نشدنی به کره‌ زمین و مادر طبیعت دارند، فیلیپین یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر کردن و گذراندن تعطیلات است. اگر این موارد برای شما تا به اینجای کار وسوسه‌انگیز بوده است یا مدتی طولانی است که قصد سفر به این کشور را دارید، چندین مورد مهم وجود دارد که باید در مورد این کشور بدانید.

مردم فیلیپین اکثرا مهمان‌نواز هستند

مردم فیلیپین مهمان نواز هستند

اصلا یکی از دلایل اصلی برای سفر به این کشور از دید گردشگران، همین خصوصیت اخلاقی و رفتاری مردم این کشور است. همین ویژگی باعث شده است که گردشگران بسیاری عاشق این کشور باشند و تصمیم به بازگشت به این کشور بگیرند. حتی خیلی از آن‌ها زندگی جدیدی را در این کشور شروع کرده‌اند.

برقراری ارتباط با مردم در این کشور کار دشواری نیست و در اکثر مواقع، مردم فیلیپین می‌توانند زبان انگلیسی را متوجه شوند. مردم فیلیپین بسیار ساده و مهربان هستند و به نوعی برای گردشگران و توریست‌ها سرگرم کننده به شمار می‌آیند. با این حساب، پرسیدن آدرس، از مکانی به مکان دیگر رفتن، چانه زدن بر سر قیمت و تخفیف گرفتن، کارهای دشواری نیستند. هر زمان که شما از یک شخص فیلیپینی، فارغ از زن یا مرد بودنش، سوالی بپرسید، به احتمال ۹۹ درصد پاسختان را به مودبانه‌ترین حالت ممکن دریافت می‌کنید و حتی اگر کاری از دستشان نیز بربیاید، سعی می‌کنند تا برای شما انجام دهند.

این مساله به فرهنگ خانواده‌محور و مهربان مردم فیلیپین برمی‌گردد که آن را از مردم کشورهای دیگر نیز دریغ نمی‌کنند. برای مردم این کشور اینکه در بهترین حالت ظاهری و اخلاقی برای مردمان دیگر کشورها ظاهر شوند، اهمیت زیادی دارد و اگر زمانی به این کشور قدم بگذارید، متوجه این دوستانه بودن در رفتارشان خواهید شد.

قوانین از مکانی به مکان دیگر متفاوت است

قوانین در فیلیپین متغیر است

قبل‌تر برایتان گفتیم که فیلیپین یکی از بزرگ‌ترین مجمع‌الجزایر جهان است. پس این که قوانین آن در هر منطقه از آن متغیر باشد، جای تعجب ندارد. این قوانین شامل ساعت کاری، قیمت‌ها و تعرفه‌هایی که برای برخی خدمات باید پرداخت شود، ساعت باز بودن مغازه‌ها و فروشگاه‌ها و نوع لباسی که مجازید در عموم بپوشید می‌شود.

دلیل آن هم این است که هر جزیره فرهنگ و سنت مخصوص به خودش را توسعه داده است و مردم آن منطقه با آن قوانین راحت‌تر هستند. اما با وجود تمام موارد ذکر شده، قانونی که در سرتاسر فیلیپین بین مردم مهر و موم شده است، این است که به فرهنگ دیگران و مردم کشورهای دیگر نهایت انعطاف و مهربانی را نشان دهند.

تعرفه‌ها و قیمت‌ها گزاف نیستند

قیمت ها گزاف نیستند

یکی دیگر از بهترین ویژگی‌های این کشور این است که خرج و مخارج زندگی در این کشور به هیچ عنوان گزاف و بالا نیست. بخشی از دلیل آن هم می‌تواند این باشد که کشور فیلیپین در فهرست کشورهای در حال توسعه قرار دارد. با این حساب، جنس و کالایی که در این کشور می‌خرید، ارزان‌تر از قیمت همان کالا در کشورهای دیگر است.

این بدین معنا است که وقتی به این کشور سفر می‌کنید، نیازی به جیب پر از پول ندارید و یک مقدار معمولی شما را حسابی راه می‌برد. اکثر خدمات ارزان هستند.

به عنوان مثال، یک مکان برای اقامت، بین ۳۰ هزارتومان تا ۶۰۰ هزارتومان برای هر شب هزینه دارد. این موضوع برای خورد و خوراک و سوغاتی‌های این کشور نیز صادق است.

لهجه‌ مردم در مکان‌های مختلف، متفاوت است

لهجه ی مردم متفاوت است

زبان انگلیسی در فیلیپین زبانی آشنا است و دلیل آن نیز این است که در مدارس این کشور در حد معمول آن را می‌آموزند. اما باز هم به دلیل مجمع‌الجزایری بودن این کشور، لهجه‌های مردم در مناطق مختلف، متغیر است.

این موضوع برای کسانی که دلشان می‌خواهد غرق در فرهنگ این کشور شوند، اهمیت فراوانی دارد. نکته‌ی جالب این است که مردم محلی علاقه‌ی زیادی دارند تا معادل کلمات را به لهجه‌ خودشان به شما بیاموزند.

سواحل ماسه سفید آن

سواحل ماسه سفید آن

برای کسانی که دلشان می‌خواهد از هرج و مرج شهر فاصله بگیرند و زمانی را به آرامش خودشان اختصاص دهند، کشور فیلیپین آن‌ها را دست خالی به کشورشان برنمی‌گرداند.

در این کشور سواحل بسیاری وجود دارند که هر قشری از مردم می‌تواند از آن لذت ببرد. ماسه‌های این سواحل یا به رنگ سفید است یا به رنگ طوسی. حتی در منطقه‌ی ویسایاس (Visayas) ماسه‌های آن به رنگ صورتی است! اگرچه از این دست سواحل را می‌توان در هرجایی از فیلیپین پیدا کرد، اما محبوب‌ترین مقاصد ساحلی آن، مختص جزایر بوراکای (Boracay)، سامال (Samal) و داوائو (Davao) است.

البته باید دوباره یادآوری کرد که استان‌ها و مناطق دیگر این کشور،سواحل زیبای مخصوص به خودشان را نیز دارند. اگر هم مایل به کمی ماجراجویی در دریاهای این کشور باشید، ماهیگیری، صنعتی بزرگ‌تر و فعال‌تر از یک وقت‌گذرانی ساده برای یک توریست به شمار می‌آید. با این حساب بسیاری از شهرهای ساحلی این کشور این امکان را به گردشگران می‌دهند تا توانایی‌های ماهیگیری خود را امتحان کنند.

روش دیگر این است که پیش یک ماهیگیر بروید و از او تقاضای یک بانگکا (Bangka) که یک قایق کوچک ماهیگیری است بکنید. فعالیت‌ها و تفریحات دیگری نیز در این سواحل وجود دارند که شامل جت‌اسکی سواری نیز می‌شوند.

مطالب مرتبط:

منبع TravelVivi

دیدگاه