هری پاتر و ۱۸ لوکیشن جادویی آن در لندن (قسمت دوم)

نگین توکلی
نگین توکلی پنجشنبه، ۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۰
هری پاتر و ۱۸ لوکیشن جادویی آن در لندن (قسمت دوم)

 لندن، مقصد محبوب گردشگران، یکی از لوکیشن‌های مجموعه فیلم هری پاتر است. برای آشنا شدن با آن‌ها در ادامه با کجارو همراه شوید.

برای تمامی طرفداران هری پاتر، سفر به لندن مانند رویایی به حقیقت پیوسته است، این شهر زیبا، لوکیشن بسیاری از صحنه‌های فیلم مجموعه هری پاتر است. قدم زدن در این مکان‌ها تجربه‌ای جادویی و شگفت‌انگیز را برای شما به ارمغان می‌آورد. در مقاله‌ی قبلی شما را با تعدادی از آن‌ها آشنا کردیم. دیگر لوکیشن‌ها را می‌توانید در ادامه با ما بخوانید.

۱۰. کینگزکراس

کینگز کراس

شاید لوکیشن بیشتر شناخته شده در هری پاتر سکوی نه و سه‌چهارم در ایستگاه کینگزکراس باشد، ایستگاهی که محل رفت و آمد مشنگ‌ها است. شما آن را با چرخ‌دستی‌های پر از چمدان که در یک دیوار آجری ناپدید می‌شوند، دقیقا بین آسانسور و سکوی نهم، به یاد می‌آورید. نقطه‌ی حرکت قطار تندروی هاگوارتز تا سال ۱۹۹۹ مورد توجه نبود، سالی که مسئولین ایستگاه برای فیلمبرداری مجموعه‌ مشهور هری پاتر با نصب تابلو و چرخ دستی‌های چمدان روی آن سرمایه‌گذاری کردند. نهایتا در سال ۲۰۱۲، در پی تغییر دکور ایستگاه، تابلو و چرخ دستی (حاوی قفس پرنده‌ها و چمدان) به لوکیشن آخری انتقال داده شدند. اگر هنوز پیدا کردن آن برای شما سخت است، دنبال مغازه‌ مجاور هری پاتر که اجناس آن را می‌فروشد، باشید.

۱۱. خانه استرالیا

خانه استرالیا

این ساختمان جذاب، سفارت دیپلماتیک استرالیا در بریتانیا در سال ۱۹۱۸ افتتاح شد. محل نمایشگاه این ساختمان (که برای عموم قابل مشاهده نیست). به قدری بزرگ است که برای فیلمبرداری سالن اصلی بانک گرینگاتز در هری پاتر و سنگ جادو نیازی به صحنه‌آرایی نداشت.

بانک گرینگاتز

در قسمت دوم «هری پاتر و یادگاران مرگ» این صحنه با الهام از داخل خانه‌ی استرالیا در استودیو‌های لیوسدن (Leavesden) با تفاوت‌های جزئی فیلمبرداری شد.

۱۲. میدان پیکادلی

میدان پیکادلی

مقصد اصلی لندن برای دیدن تئاتر و زندگی شبانه، مکانی است که هری، هرمیون و رون پس از هجوم مرگ‌خوارها به عروسی بیل و فلور در قسمت اول هری پاتر و یادگاران مرگ در آن ظاهر می‌شوند. در نسخه‌ کتاب، آن‌ها به ایستگاه خیابان کورت توتنهام فرار کردند، نقطه‌ قابل توجه دیگری در لندن که کافه لاچینو در آن قرار دارد.

۱۳. پل میلنیوم

پل میلنیوم

این پل مدرن آهنی عابر پیاده که جدیدترین پل لندن است در هری پاتر و شاهزاده دورگه به عنوان پل براک دیل در طی حمله مرگ‌خوارها به طرز ناراحت کننده‌ای تخریب می‌شود. خوشبختانه، پل واقعی سالم است و مسیر زیبایی بین تیت مدرن (Tate Modern) و کلیسای جامع سنت پائول برای پیاده‌روی فراهم می‌کند.

۱۴. سیسیل کورت

سیسیل کورت

این پیاده‌روی جذاب در کنار خیابان چیرینگ کراس پر از مغازه‌های دوران ویکتوریا، مخصوص کتاب‌های کمیاب، نقشه و عتیقه‌جات است.

کوچه دیاگون

این مکان به عنوان کوچه‌ دیاگون به تصویر کشیده شد و حتی یک مغازه کتاب‌فروشی در آن است که کتابی با عنوان گوی جادویی دارد.

۱۵. ایستگاه سوربیتون

ایستگاه سوربیتون

این ایستگاه مهم طراحی شده در سال ۱۹۳۰ در حومه‌ شهر، حدود ۱۶ کیلومتری جنوب غربی مرکز لندن، لوکیشن «هری پاتر و شاهزاده دورگه» است. جایی که هری در حال خواندن «پیام امروز» در کافه‌ ایستگاه در سکوی اول چشمش به دامبلدور در سکوی سوم می‌افتد. در پله‌های انتهایی این ایستگاه، مدیر مدرسه، هری را با خود از دنیای مشنگ‌ها غیب می‌کند.

۱۶. کوچه هرس گاردز

خیابان هرس گاردز

اینجا قلب تشریفاتی رسمی لندن است. اگر شما به گذشته‌ی این کوچه نگاه کنید، مجسمه دوک هشتم دوون شیر (Devonshire) را خواهید دید. برای فیلمبرداری قسمت اول هری پاتر و یادگاران مرگ، یک توالت مردانه در این محوطه پشت مجسمه مقابل ورودی وزارت دفاع بریتانیا ساخته شد. البته، این یک توالت معمولی نبود، بلکه ورودی کارمندان وزارت جادو بود، جایی که رون، هری و هرمیون با تغییر قیافه به آن وارد شدند.

۱۷. ایستگاه وست مینیستر

وست مینیستر

اینجا جایی است که آقای ویزلی برای بلیط زدن و ورود به ایستگاه در همراهی هری به وزارت جادو در «هری پاتر و محفل ققنوس» با مشکل مواجه می‌شود. این ایستگاه در خدمت مجلس، کوچه ی وست مینیستر و برخی جاذبه‌های گردشگری است.

۱۸. تئاتر قصر

تئاتر قصر

قدمت این تئاتر ویکتوریایی در وست اند به ۱۸۹۱ برمی‌گردد و برای فرار «هری پاتر و فرزند نفرین شده» در قسمت اول و دوم با وسایل جادویی به خوبی دکور شده است. این تئاتر نوشته‌ی جک تورن با همکاری جی کی رولینگ در۳۰ جولای افتتاح می‌شود و داستان هری، هرمیون و رون را ۱۹ سال بعد از آخرین کتاب نقل می‌کند. تعداد تقاضا برای بلیط نجومی بود ولی هر جمعه وب‌سایت «شو»، ۴۰ بلیط با تخفیف ویژه با نام «جمعه‌ چهل تایی» می‌فروشد.

مطالب مرتبط:

منبع fodors

دیدگاه