کارهایی که در سفر به ایروان ارمنستان باید انجام دهید (قسمت اول)

فاطمه اسفندیار
فاطمه اسفندیار جمعه، ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۰
کارهایی که در سفر به ایروان ارمنستان باید انجام دهید (قسمت اول)

سفر به اولین کشور مسیحی جهان، سرزمین باستانی ارمنستان بدون شک یکی از بهترین سفرها برای شما می‌شود. گردشگری در ارمنستان و دیدن جاذبه‌های بی‌نظیر و فوق‌العاده آن را از دست ندهید.

گردشگری در ارمنستان با توجه به بهبود خدمات، حمل و نقل بهتر، ارائه غذای عالی و یک رستوران متحرک مدرن به بخش مهمی در اقتصاد این کشور تبدیل شده است. آیا برنامه‌ای برای سفر به اولین کشور مسیحی جهان، سرزمین باستانی ارمنستان دارید؟ پس با ما همراه باشید تا بهترین مکان‌های ایروان ارمنستان را در سفری خاطره‌انگیز در کنار خانواده برای شما معرفی کنیم.

کارهایی که در ایروان باید انجام دهید

میدان جمهوری ایروان ارمنستان

میدان جمهوری ایروان ارمنستان

از آنجایی که طی یک توافق دوجانبه بین ایران و ارمنستان، شهروندان ایرانی برای سفر توریستی به این کشور نیازی به ویزا ندارند، اولین کار برای آغاز برنامه‌ریزی سفر به ارمنستان، فکر کردن به چیزهایی است که برای شروع لازم دارید یا فعالیت‌هایی که باید در اولویت قرار دهید. بسته به تصمیم شما که بخواهید با تورهای تک نفره یا با گروه سفر کنید، شرکت‌های گردشگری زیادی وجود دارند که این خدمات را ارائه می‌دهند.

نکاتی برای مسافرانی که برای اولین بار به ایروان سفر می‌کنند

فرودگاه در فاصله ۱۴ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد و شما می‌توانید به‌راحتی با تاکسی خود را به مرکز شهر برسانید، اما از همان اول قیمت را بپرسید، زیرا مانند بسیاری از کشورهای دیگر، ممکن است بین رانندگان تاکسی ایروان نیز افراد مکار وجود داشته باشند. هزینه‌های تاکسی گران نیست: به‌ازای یک کیلومتر، ۱۰۰-۱۲۰ درم محلی، که تنها معادل ۰٫۲ - ۰٫۲۵ دلار و به‌ازای یک ساعت وقت حدود ۱۲ دلار است.

با پرداخت ۱۰۰ درم محلی یا ۰٫۲ دلار می‌توانید با یک اتوبوس به داخل شهر بروید که برای مسافران مناسب است. مترو ایروان نیز یک وسیله نقلیه ارزان برای حرکت در شهر به شمار می‌رود، اما تمام قسمت‌های ایروان با مترو قابل دسترسی نیستند. موضوع مهم دیگر در مورد اتوبوس‌های ایروان این است که در هر اتوبوس Wi-Fi رایگان وجود دارد.

در واقع، مسئولان ایروان درک کرده‌اند که نیازی همیشگی برای اتصال به رسانه‌های اجتماعی وجود دارد. نکته تأثیرگذار این شهر، تعداد نقاطی است که Wi-Fi را رایگان در اختیار می‌گذارند و اگر شما قصد خوردن ناهار یا نوشیدنی داشته باشید، تقریبا همه رستوران‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های محلی Wi-Fi دارند.

اپرا مرکز شهر ایروان

اپرا مرکز شهر ایروان

اگر پایتخت این کشور که در کوه‌های قفقاز قرار دارد و با سه کشور مسلمان محاصره شده و در عین حال اروپایی است را ببینید شگفت‌زده خواهید شد. ارامنه بسیار محافظه‌کارند، اما این بدان معنا نیست که شما لزوما باید روسری سر کنید یا شانه‌ها و زانوهای خود را بپوشانید.

مطمئنا، اگر شما قصد سفر به صومعه‌ها را داشته باشید، باید لباس‌های بیشتری برای پوشش بیشتر بپوشید، اما شهروندان ایروان نسبتاً روشن‌فکر هستند. علاوه بر این، فرصت خوبی برای دیدن زن‌های ارمنستان با لباس‌های سنتی با طرح‌های متنوع بوده، که بسیار جالب و دیدنی است.

برخی از گردشگران که قصد سفر به کشورهای دور با زبانی منحصربه‌فرد را دارند، سعی می‌کنند با برخی از کلمات اساسی آن‌ها آشنا شوند (ارمنی در واقع شاخه‌ای جداگانه از خانواده زبان‌های هند و اروپایی مانند یونانی است). اگر شما به برخی از مشکلات زبان فائق آمدید، در صورتی که مایل بودید قدردانی خود را بهتر منتقل کنید، به‌جای "shnorhakalutyun"، "merci" بگویید.

اگر برای اولین بار به ایروان بیایید، فراوانی خودرو لادا نیواس سفید در پایتخت، احتمالا توجه شما را به خود جلب می‌کند. لادا نیواس سفید یک ماشین نمادین در ارمنستان است و شما ممکن است تصور کنید که هر روز مجموعه‌ای از این اتومبیل‌ها تولید می‌شود. چون ارمنستان یک کشور کوهستانی است و ممکن است برخی از جاده‌های شهری آن ناهموار باشند، نیواس یک ناجی محسوب می‌شود. عشق به این ماشین مربوط به دوران شوروی است، زیرا در آن زمان این ماشین به یک وسیله نقلیه سودمند ورزشی در کشور تبدیل شد. بنابراین اگر قصد دارید یک ماشین با قیمت مقرون به‌صرفه اجاره کنید، این ماشین‌ها می‌توانند گزینه‌ای مناسب باشند.

دیدنی‌های شهر ایروان

دیدنی‌های شهر ایروان

در نتیجه رشد گردشگری در طول چند سال گذشته، هتل‌های جدیدی در سراسر شهر گسترش یافته‌اند. قیمت یک اتاق بسته به فصل، برای هر شب بین ۶۰ تا ۵۰۰ دلار است. چندین هتل پنج ستاره در این شهر وجود دارد که از امکانات فراوانی برخورداراند. قصر طلایی، ماریوت ارمنستان، لاله طلایی، قصر سلطنتی و لاتار، هتل‌های پنج ستاره ایروان هستند.

توفنکین، آنی پلازا، آرارات، ارونونی نیز جزو هتل‌های شناخته شده شهر با چهار و سه‌ستاره هستند. اگر نمی‌خواهید هزینه هتل‌های پنج ستاره را بپردازید، این هتل‌ها گزینه مناسبی برای میزبانی شما هستند. خوابگاه‌ها محل اقامتی با هزینه‌ای مناسب است که در آن گردشگران، حمام و آشپزخانه مشترک دارند و محیطی باز برای تعامل اجتماعی فراهم می‌کنند.

خوابگاه‌ها در ایروان به‌منظور رسیدگی به تعداد زیاد گردشگران بین‌المللی، خیلی گسترده هستند. اگر به‌دنبال خانه‌ای مستقل هستید، می‌توانید یک آپارتمان اجاره کنید. تعدادی از آژانس‌های مسافرتی همه چیز، از جمله بازدید از محل اقامت هتل تا اجاره اتومبیل، رانندگان، آپارتمان‌ها و تورها را ارائه می‌دهند. اجاره اتومبیل‌ها از شرکت‌های شناخته شده ساده‌تر است.

مدارک تحصیلی مورد نیاز شامل داشتن حداقل ۲۱ سال سن و گواهینامه رانندگی معتبر، گذرنامه و حداقل یکسال تجربه رانندگی است. ایروان همچنین دارای گزینه‌های سازگار با محیط زیست است، مانند اجاره دوچرخه از هتل‌ها.

 چه کارهایی می‌توانید در ایروان انجام دهید؟

بازدید از میدان جمهوری در شب را از دست ندهید. در اینجا شما می‌توانید از فواره‌های جوشان رنگارنگ لذت ببرید، بسیاری از گردشگران و شهروندان دیگر هم دقیقا به همین منظور اینجا جمع می‌شوند. پیاده‌روی به‌آرامی در این محیط زیبا، یک تجربه بسیار آرامش بخش است. شما همچنین می‌توانید در خیابان شمالی قدم بزنید، جایی که تنوع شگفت‌انگیزی از مدلینگ لباس که دختران پوشیده‌اند ببینید، دخترانی که سعی می‌کنند با ظاهرهای فریبنده خود، از یکدیگر پیشی بگیرند.

سفر به ایروان، ارمنستان

خیابان شمالی ایروان ارمنستان

مکان دیدنی دیگر ایروان مجتمع آبشار است، جایی که می‌توانید از نمونه‌های فراوان هنر معاصر لذت ببرید. پله‌های سفید (کاسکاد) شگفت‌انگیز همراه با فواره‌ها، این مکان را به مکان موردعلاقه شهروندان و بازدیدکنندگان تبدیل کرده است. اکثر کنسرت‌هایی که در محیط باز اجرا می‌شوند، در اینجا سازماندهی شده‌اند، بنابراین فرصتی عالی برای شناختن فرهنگ ایروان به دست می‌آورید.

کاسکاد ایروان

کاسکاد ایروان

خانه اپرا ایروان ارمنستان

درست در قلب ایروان، در جنوب آبشار، ساختمان جالب تئاتر اپرای ایروان واقع شده است. اولین اجرای اپرا الماست توسط الکساندر اسپندریان بود و این رویداد نقطه عطفی برای بسیاری از هنرمندان جوان و با استعداد به شمار می‌رود؛ بسیاری از  اجراهای اپرا و باله از زمان وقوع این رویداد اجرا شده‌اند، از جمله اپرا ملی کلاسیک "Anush" توسط آرن تیفانیان و باله "Gayane" توسط آرام خاچتریان با مجموعه‌های جداگانه.

خانه اپرا ایروان ارمنستان

خانه اپرا ایروان ارمنستان

با توجه به برنامه‌ریزی خود برای گذراندن وقت در ایروان، اگر علاقه‌مند به هنر هستید، می‌توانید گردش خود را از موزه‌ها و گالری‌ها شروع کنید. گالری ملی و موزه تاریخ بهترین استراحت‌گاه‌های فرهنگی به شمار می‌روند. به‌دلیل قرار گرفتن در میدان جمهوری، رسیدن به آن‌ها از همه قسمت‌های ایروان راحت‌تر است. موزه تاریخ ارمنستان مجموعه‌ای از صدها هزار آثاری است که نشان‌دهنده دوره‌های نوسنگی و اواخر دوره اولیه آهن تا زمان مدرن است.

شما همچنین می‌توانید از موزه های منحصربه‌فرد ایروان مانند موزه نسل‌کشی، ماتیناداران (موزه‌ی نسخه‌های خطی) و موزه زمین‌شناسی بازدید کنید، موزه‌هایی که هیچ موزه مشابه دیگری با آن‌ها در جهان وجود نخواهد داشت.

یادمان نسل‌کشی ارمنی‌های ایروان

یادمان نسل‌کشی ارمنی‌های ایروان

Tsitsernakaberd (یادمان نسل‌کشی ارمنی‌ها) و موزه نسل‌کشی، از مکان‌ها و جاهای دیدنی ایروان است. لازم نیست ارامنه باشید تا از تراژدی نسل‌کشی اول قرن بیستم در این کشور توسط امپراتوری عثمانی متأثر و غمگین شوید. Tsitsernakaberd (یادمان نسل‌ کشی ارمنی‌ها) به قربانیان بی‌گناه نسل‌کشی ارامنه اختصاص داده شده و بنایی بسیار ساده با اهمیت عاطفی چشمگیر برای ارمنیان سراسر جهان است.

موزه نسل‌کشی موجود در نزدیکی Tsitsernakaberd حاوی مجموعه ارزشمندی از آثار بصری و خطی مربوط به قبل از نسل‌کشی ارمنستان، تاریخچه حوادث، نقشه‌برداری و عکس‌های نسل‌کشی ارمنی‌ها و همچنین نشان‌دهنده حقایق نسل‌کشی فرهنگی است که هنوز در قلمرو ترکیه مدرن ادامه دارد.

یادمان نسل‌کشی ارمنی‌های ایروان

ماتیناداران یک موزه و مرکز تحقیقاتی از همان دوره است که مجموعه‌ای با ارزش از نسخه‌های باستانی از قرن هفتم به بعد، شامل نسخه‌هایی از اولین کتاب‌های چاپ شده و پرچم‌هایی با مینیاتوری ارمنی است. در اینجا شما می‌توانید آثار منحصربه‌فردی را مشاهده کنید، مانند دستبندی بزرگ به وزن ۲۷ کیلو و دستبندی کوچک، که تنها ۱۹ گرم وزن دارد.

ماتیناداران ایروان

ماتیناداران ایروان

مطالب مرتبط:

منبع triprules

دیدگاه