سفر متفاوت به یونان: ۷ نقطه برای دیدن آتن مدرن

رضا صادقی مقدم
رضا صادقی مقدم یکشنبه، ۲۵ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۵
سفر متفاوت به یونان: ۷ نقطه برای دیدن آتن مدرن

یونان کشوری تاریخی و زیبا در کنار مدیترانه است که به معماری منحصر به فرد و تاریخ روم باستان شهرت دارد. اما در آتن مدرن نقاط جالب و متفاوتی وجود دارند که کجارو تقدیم شما می‌کند.

اگر به معماری تاریخی علاقه‌مند هستید پس آتن باید در لیست سفر شما قرار گیرد، اما در پایتخت یونان به جز بناهای تاریخی، دیدنی‌های دیگری نیز چشم‌ انتظار شما هستند. آتن کلان‌شهری است مدرن و پر جنب‌و‌جوش که خیابان‌های پیچ‌ و خم دارش پر است از جذابیت‌های عصر جدید. از کافه‌های نوگرا و هیپسترش گرفته تا بوتیک‌های شیک. در اینجا ۷ پیشنهاد را برای گشت‌وگذار در وجه مدرن این شهر باستانی تقدیم می‌کنیم.

کافه آووکادو

سفر یونان آتن

گیاه‌خواران دلایل خوبی برای هجوم به این کافه‌ی روشن و دوستانه دارند. دلایلی مثل آب‌میوه‌های تازه، سالاد‌ها، انواع پیتزا و پاستا. آووکادو غذاهای سنتی را دوباره اختراع کرده. برای مثال پائلای (Paella) خوش رایحه درست شده با کدوی ترد شده در فر، قارچ، نخودفرنگی و جلبک که بر روی چلوی زعفرانی سرو می‌شود. همه‌ی این‌ها به این معنی است که در آووکادو شما گیر توفو یا برگر گیاهی رایج نمی‌افتید. بسیاری از غذاهای اینجا بدون گلوتن هستند و حتی منوی ویژه‌ی ماکروبیوتیک (Macrobiotic) دارد. این کافه برای ناهار و شام نیز باز است.

کافه ۶ سگ SixDogs

سفر یونان آتن

کافه‌ای با موسیقی خاص و فضای وسیع که جوانان آتن را جذب خودش می‌کند. این مکان در طول روز یک کافه‌ی آرام است پر از جوان‌هایی که در حال لذت‌بردن از قهوه با لپ‌تاپشان کار می‌کنند اما در طول شب تبدیل می‌شود به عرصه‌ی اجرا برای لذت‌بردن از هنر گروه‌های موسیقی و دی‌جی‌هایی که تکنوی زیرزمینی پخش می‌کنند. 

پشت‌بام هتل آتنزواز ATHENSWAS

سفر یونان آتن

شام خود را با منظره‌ی زیبای آکروپلیس روی پشت‌بام هتل نوگرا و تازه‌تاسیس آتنزواز نوش جان کنید. در طبقه‌ی هفتم، این رستوران جذاب با فضای بیرونی و درونی خود، متخصص طبخ غذاهای معاصر یونانی خصوصا غذاهای دریایی است که تحت تاثیر آشپزی فرانسوی قرار گرفته‌اند. روی میز‌های زیبای تراس می‌توانید درحالی که غذاهایی مثل ماهی باس و خاویار، کرم رازیانه و ترافل را میل می‌کنید، از منظره‌ی پارتنون زیر پایتان لذت ببرید. نکته: اگر نتوانستید برای شام جا رزرو کنید، نوش جان کردن ناهار نیز با نمای آکروپولیس تجربه‌ای به یاد ماندنی است.

کافه آندرداگ UNDERDOG

سفر یونان آتن

یونانی‌ها قهوه را خیلی جدی می‌گیرند و کافه‌ی آندرداگ برخی از بهترین قهوه‌ها را مستقیما از دانه‌های قهوه‌ی بوداده در محل درست می‌کند. فضای شیک چند بخشه با دیوار سفیدش تعداد زیادی صندلی را در خود جای داده‌ است. همچنین یک محوطه حیاط مانند با دیوار‌های شیشه‌ای وجود دارد که با نور زیادش تجربه‌ای آرامش‌بخش فراهم می‌کند. برانچ (غذایی که هم می‌تواند صبحانه باشد هم ناهار) نیز هر روز سرو می‌شود. خصوصا پن‌کیک اینجا که بسیار عالی است.

حمام الحمام

سفر یونان آتن

جای گرفته بر فراز یک خیابان تپه‌ای در قدیمی‌ترین محله‌ی آتن، حمام الحمام به شما این‌ هم حس را می‌دهد که برای قرن‌ها اینجا است و هم انگار همین پارسال افتتاح شده‌ است. در طبقه‌ی پایینی می‌توانید خدمات تمیزکاری و درمان صابونی را در یک اتاق بخار جادار و مرمرین دریافت کنید. در طبقه‌ی بالا اما خدمات شامل درمان و پیرایش صورت، ماساژ تایلندی، ماساژ شیاتسو و لحاف سم‌زدایی بدن می‌شوند.

یونانی‌ها قهوه را خیلی جدی می‌گیرند

خدمات ناخن مثل پدیکور و مانیکور فضای اختصاصی خود را دارند اما بر خلاف سالن‌های ناخن معمولی، اینجا از پنجره می‌توانید آکروپلیس را ببینید. برای دیدن منظره‌ای حتی از این هم باستانی‌تر، به سمت تراس‌های مجاور رفته و از چای فرد اعلا و تنقلات ترکی لذت ببرید. نکته: الحمام صابون خوشبو و ارگانیک مخصوص خودش را می‌فروشد که در جزیره‌ی کرت ساخته‌ شده است. این صابون‌ها می‌توانند هدیه‌ی ویژه و اصیلی باشند.

سوغات‌سرا و فروشگاه فلانر FLÂNEUR

سفر یونان آتن

تی‌شرت‌های بی‌مزه و آهن‌رباهای تزئینی سطح پایین را فراموش کرده و یک سوغاتی اصیل از فروشگاه و سوغات‌سرای فلانر بخرید. یک فروشگاه مفهومی برای سفر و ماورای آن. قفسه‌های فروشگاه پر شده‌اند از برند‌های محلی و مستقلی مثل When in Greece برای کیف‌های دست‌ساز، Little Rocks با جواهرات دست‌سازی که از چوب بازیافت شده می‌سازند، و Sea You Soon که حوله‌های ساحل طرح‌دار زیبا تولید می‌نماید.

علاوه‌بر مجموعه‌ی زیبا و منتخبی از دفترچه‌های با ظاهر قدیمی، عینک آفتابی و کلاه‌های شیک، در اینجا می‌توانید هدایای وسوسه‌انگیزی را بیابید که توسط هنرمندان و معماران محلی ساخته شده‌اند. از جمله‌ی این هدایا می‌توان به فرفره‌های مخصوص آتن، نقشه‌ی آتن که می‌توانید آن را رنگ کنید و تی‌شرت‌هایی اشاره کرد که به صورت اختصاصی طراحی شده و بناهای شهر را به نمایش می‌گذارند. 

اورسالیا پارتنیس ORSALIA PARTHENIS

سفر یونان آتن

با طرح‌های جسورانه و شیک برای مردان و زنان، اورسالیا پارتنیس یک مقصد عالی برای عشاق فشن است. این برند خوشنام از پارچه‌های طبیعی و راحتی مثل پنبه‌ای و ابریشمی استفاده می‌کند. طرح‌های مینیمال و بوهمیان این برند همزمان به روز و بدون محدودیت زمانی هستند. بوتیک در قلب منطقه‌ی خرید پوش کولوناکی posh Kolonaki قرار دارد.

این هم از پیشنهاد ما برای تجربه‌ای جالب و متفاوت از آتن. نظر شما کجارویی‌های عزیز چیست؟ مثل همیشه با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط:

منبع Fodors

دیدگاه