حقایق جالب در مورد وارنا؛ بلغارستان

کسری مجیدی
کسری مجیدی سه شنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۰
حقایق جالب در مورد وارنا؛ بلغارستان

وارنا شهری ساحلی در بلغارستان است که به مقصد تابستانی بسیاری از گردشگران در اروپا تبدیل شده است. همراه این مقاله باشید تا با حقایق و نکات جالبی از این شهر آشنا شوید.

وارنا شهری است ساحلی که در کشور بلغارستان قرار دارد. این شهر با پیشرفت روزافزون خود، به یکی از مناسب‌ترین مقاصد گردشگری سفرهای تابستانی در اروپای شرقی تبدیل شده است. وارنا علاوه بر جاذبه‌های طبیعی خود، به‌واسطه‌ی برخورداری از سواحل شنی و طلایی بسیار زیبا، از جاذبه‌های تاریخی متعددی نیز بهره می‌برد. از طرفی با فرا رسیدن فصل گرما، بسیاری از هموطنان عزیزمان نیز کوله‌بار خود را برای سفر به این شهر می‌بندند.

همواره به یاد داشته باشید برای سفر به بلغارستان می‌توانید ??? ????????? را در کجارو جستجو کرده و بهترین آفر تور را از میان آژانس‌های معتبر مسافرتی با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید. همچنین برای داشتن برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای سفر خود، کجارو فهرست کاملی از جاهای دیدنی وارنا و بلغارستان را در اختیار شما قرار داده است که ضمن کسب اطلاعات لازم درباره آن‌ها، سفر راحت‌تر و بهتری داشته باشید.

??? ????? ?????

به همین بهانه به سراغ برخی از حقایق و نکات جالبی از این شهر رفته‌ایم.

شهر وارنا

۱. طبق شواهدات، قدمت سکونت بشر در منطقه‌ی فعلی شهر وارنا به ۷ قرن پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد.

۲. اولین شهری که در این منطقه تاسیس شد، شهری متعلق به یونان باستان بود که «اودسوس» (Odessos) نام داشت. برای اولین بار در قرن ۶ میلادی بود که به نام وارنا برای این منطقه اشاره شد.

۳. بر اساس نظریه‌های متفاوتی که برای نام این شهر مطرح است، واژه‌ی «وارنا» از دریاچه‌ای به همین نام و در این منطقه، برای این شهر انتخاب شد.

شهر وارنا در قدیم

۴. در سال ۱۹۴۹ به مناسبت تولد ۷۰ سالگی رهبر فقید شوروی سابق، نام این شهر به «استالین» تغییر پیدا کرد. این تغییر نام تا سال ۱۹۵۶ نیز پابرجا بود.

۵. وارنا سومین شهر بزرگ کشور بلغارستان پس از صوفیه و «پلودیف» (Plovdiv) محسوب می‌شود.

۶. وارنا با توجه به موقعیت جغرافیایی خود از آب و هوای بحری، گرم و مرطوب در کرانه‌ی ساحل برخوردار است. این شهر از میانگین دمای ۲۹ درجه در روزهای گرم سال و از میانگین دمای ۸ درجه در روزهای سرد سال بهره می‌برد.

طبیعت وارنا

۷. وارنا امروزه جمعیتی نزدیک به نیم میلیون نفر را در خود جای داده است. شاید باورش سخت باشد اگر بدانید که این شهر در اوایل قرن بیستم تنها ۴۰ هزار نفر جمعیت داشت! پس از مردم محلی، ملیت‌های ترک و رومانیایی بیشترین ساکنان این منطقه را تشکیل می‌دهند.

۸. این شهر سالانه به‌طور میانگین ۳ میلیون گردشگر را به خود می‌بیند. به موجب همین امر، بیش از ۶۰٪ از اقتصاد این شهر وابسته به صنعت توریسم است.

مردم وارنا

۹. اولین مسابقات رسمی باله در جهان در سال ۱۹۶۴ در شهر وارنا برگزار شد. کماکان نیز این مسابقات که یکی از مهم‌ترین رقابت‌ها در این رشته است، هر دو سال یک‌بار در تابستان‌های وارنا برگزار می‌شود.

۱۰. وارنا در قسمت شرقی کشور بلغارستان واقع شده است. این شهر که از ۲۰ کیلومتر ساحل شنی طلایی و داغ در امتداد دریای سیاه بهره می‌برد، در فاصله‌ی ۴۷۰ کیلومتری از شهر صوفیه قرار گرفته است.

نمایی از وارنا

۱۱. اولین خط ریلی بلغارستان در سال ۱۸۶۶ در شهر وارنا احداث شد. این مسیر وارنا را به شهر «روس» (Russe)، دیگر شهر این کشور، متصل می‌کرد.

۱۲. طولانی‌ترین پل کشور بلغارستان در شهر وارنا واقع شده است. این پل ۲ کیلومتری که از فراز بسیاری از کانال‌ها عبور می‌کند، دریاچه‌ی وارنا و دریای سیاه را به یکدیگر متصل کرده است.

پل وارنا

۱۳. در ۱۷ کیلومتری این شهر، قدیمی‌ترین صومعه‌ی بلغارستان در سواحل دریای سیاه قرار گرفته است. قدمت این صومعه به قرن ۱۳ میلادی بازمی‌گردد.

صومعه وارنا

۱۴. اولین باشگاه ورزشی بلغارستان که موفق به کسب قهرمانی در یک جام معتبر و رسمی شد، تیم فوتبال وارنا بود.

۱۵. برای آخرین مورد جالب است بدانید که در سال گذشته وارنا به‌عنوان پایتخت جوانی اروپایی‌ها انتخاب شد.

ساحل وارنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه