راهنمای خرید در مارماریس، ترکیه

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
راهنمای خرید در مارماریس، ترکیه

مارماریس یکی از مقصدهای گردشگری پرطرفدار در ترکیه است. با راهنمای خرید در مارماریس، همراه کجارو باشید.

خرید در مارماریس تجربه‌ای متفاوت و هیجان‌انگیز است. چون این شهر بندری زیبا و پرطرفدار، هزاران فروشگاه، مغازه و مرکز خرید دارد که در آن‌ها می‌توانید انواع کالاها از برندهای مشهور و بین‌المللی تا محصولات سنتی و داخلی را تهیه کنید. در مارماریس، تنوع مراکز و مناطق خرید بسیار جالب توجه است. هم می‌توانید در اوت لت ها و بازارچه‌ها بر سر اجناس ارزان‌قیمت چانه بزنید و تخفیف‌های خوبی بگیرید و هم می‌توانید در فروشگاه‌های لوکس، پوشاک و محصولات برند از مشهورترین نام‌های تجاری دنیا را خریداری کنید. با هر بودجه و سلیقه‌ای که در مارماریس قصد خرید داشته باشید، کالایی مناسب خود پیدا می‌کنید.

راهنمای خرید در مارماریس

مرکز شهر مارماریس

مرکز شهر مارماریس، بهشتی برای دوستداران خرید است. در خیابان‌های بدون ترافیک این منطقه می‌توانید در بازارهای شلوغ و رنگارنگ بگردید و سوغاتی مورد نظر خود را پیدا کنید. هنگام گشت‌وگذار در این منطقه از شهر با فروشگاه‌ها و مغازه‌های متعددی مواجه می‌شوید که طلا و محصولات چرمی می‌فروشند. همچنین انواع تزیینات و وسایل چوبی مثل شطرنج و تخته نرد و مهره‌های نظرقربانی را می‌توانید از فروشنده‌های این خیابان بخرید. تک تک مغازه‌های بندر را بگردید در آن‌ها می‌توانید وسایل تزیینی مسی و آثار هنری چوبی پیدا کنید. حتی لباس‌های محلی هم در این منطقه پیدا می‌شود. صنایع دستی بومی و انواع گلدوزی‌های سنتی یکی دیگر از محصولاتی هستند که در مغازه‌های این منطقه به فروش می‌رسند و مورد توجه گردشگران قرار دارند. هنگام خرید در این منطقه، خرید مربا و عسل را فراموش نکنید چون مارماریس به عسل و مربای باکیفیتش شهرت دارد.

بازار بزرگ مارماریس

بازار بزرگ مارماریس در نزدیکی ورودی بندر قرار دارد و روزها و شب‌ها میزبان گردشگرانی است که به غرفه‌ها و مغازه‌های کوچک و بزرگ آن سر می‌زنند و به‌دنبال محصولات موردنظرشان می‌گردند. در این بازار، بیش از ۱۰۰۰ مغازه وجود دارد که محصولاتی از قبیل فرش، محصولات چرمی، سوغاتی‌های خوراکی ترکیه، ادویه، زیورآلات، کفش و لباس‌های محلی می‌فروشند. در این بازار هر محصولی که فکر کنید پیدا می‌شود.

اگر دوست دارید سر قیمت‌ها چانه بزنید و در این کار مهارت دارید، اینجا بهترین مکان برای خرید ارزان است. در این بازار می‌توانید محصولات کپی شده از برندهای مشهور را با قیمت ارزان و البته کیفیت خوب خریداری کنید. انواع لباس، عطر و ساعت‌های فیک در این بازار به فروش می‌رسند که اگر با دقت خرید کنید، بسیاری از آن‌ها کیفیت مناسبی دارند. انواع صنایع دستی هم در این بازار پیدا می‌شود از جمله ظروف و اشیای سرامیکی.

مرکز خرید نتسل مارینا مال (Netsel Marina Mall)

این مرکز خرید در منطقه‌ای قرار گرفته که به بورلی هیلز (Beverly Hills) مارماریس مشهور است. در این مرکز خرید می‌توانید خریدی آرام‌تر و مجلل‌تر را تجربه کنید. بیش از ۲۰ بوتیک شیک این مرکز محصولاتی از جمله پوشاک برند و لوازم قایق‌رانی می‌فروشند. خرید در نتسل مارینا مال، تجربه‌ای لوکس است.

اگر در حین خرید قصد دارید تا استراحت کنید، قهوه‌ بنوشید یا غذا بخورید، در این مجموعه چندین رستوران و کافه‌ی عالی هم وجود دارد که چشم‌اندازهای شگفت‌انگیزی از تفرجگاه ساحلی دارند. در این مرکز هیچ محدودیتی در عرضه‌ی کالاهای لوکس وجود ندارد؛ از برترین برندهای پوشاک گرفته تا ساعت‌های لوکس، جواهرات الماس، سوغات و...

ایجملر (Icmeler)

منطقه‌ی تفریحی ایجملر، محیطی پررفت و آمد اما آرامش‌بخش دارد. در این منطقه که بهشتی برای دوستداران خرید است، می‌توانید در فروشگاه‌های متعدد انواع محصولات داخلی و خارجی را خریداری کنید. فروشگاه‌های این منطقه هفت روز هفته باز هستند و انواع محصولات را عرضه می‌کنند به‌خصوص چرم‌های باکیفیت و طلا. بازار ایجملر در روزهای چهارشنبه برپا می‌شود. این بازار به‌اندازه‌ی بازار بزرگ مارماریس بزرگ نیست اما تجربه‌ای آرام‌تر و لذت‌بخش‌تر از خرید در بازارچه‌های سنتی را برای شما فراهم می‌کند.

در این بازار می‌توانید انواع منسوجات، محصولات مشابه برندهای مشهور و صنایع دستی را با قیمتی کمتر از مغازه‌های معمول بخرید. خرید کردن در ساعات پایانی روز و غروب‌ها تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است. نورهای رنگارنگ، غرفه‌های کنار کانال را روشن می‌کنند. در این غرفه‌ها انواع محصولات از حوله‌های گلدوزی شده تا زیورآلات نقره و سوغاتی‌های خوراکی‌ ترکیه با قیمتی مناسب به فروش می‌رسند. در این بازارچه هم برای گرفتن تخفیف حتما چانه بزنید.

پنجشنبه‌بازار مارماریس

این پنجشنبه‌بازار یک بازار روستایی است که در آن می‌توانید انواع محصولات محلی مثل میوه، سبزی، پارچه و لباس بخرید. علاوه بر این محصولات، محصولات فیک مشابه برندهای مشهور و وسایل و خرده ریز منزل هم در این بازار پیدا می‌شود. این بازار روزهای پنجشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ فعال است و بهترین زمان برای بازدید از آن صبح زود یا غروب است.

علاوه بر پنجشنبه‌بازار، بازارهای هفتگی دیگری هم در مارماریس وجود دارد. یکی از آن‌ها یکشنبه بازار است که در منطقه‌ی Beldibi برپا می‌شود. این بازار هم به ارائه‌ی محصولات غذایی تازه مشهور است.

راهنمای خرید در مارماریس

نکاتی در مورد خرید

ترکیه بهترین مکان برای خرید چرم باکیفیت و زیورآلات طلا است. مارماریس هم از این قاعده مستثنی نیست. این فرصت فوق‌العاده را برای خرید این اجناس با قیمت مناسب از دست ندهید.

هیچ‌وقت اولین مبلغی که فروشنده اعلام کرد، پرداخت نکنید. در بازارها و بازارچه‌ها همیشه برای گرفتن تخفیف چانه بزنید.

وسایل مهم مثل پاسپورت و کیف پول را در جای امنی نگه دارید و حسابی مراقب آن‌ها باشید چون بازارها و مراکز شلوغ، محل رفت و آمد جیب‌برها هستند.

اگر برایتان امکان‌پذیر است، برای خرید، از راهنمایی یکی از اهالی شهر استفاده کنید. با این کار می‌توانید کالاها را با بهترین قیمت خریداری کنید. همچنین در صورتی که گروهی خرید کنید، احتمال اینکه تخفیف بگیرید بیشتر است.

راهنمای خرید در مارماریس

بهترین زمان برای خرید در مارماریس

هر روز در مارماریس، روز خرید است اما اگر می‌خواهید به قصد خرید کردن سفر کنید و خرید کردن با کمترین قیمت برای شما اهمیت دارد بهتر است که سفر خود را به روزهای خاصی موکول کنید. از ماه مارس تا مه و از اواخر سپتامبر تا اواخر اکتبر هر سال بهترین زمان برای خرید در مارماریس است. در این ایام، که فصل آف سیزن (off-season) یا کم گردشگر در مارماریس محسوب می‌شود می‌تواندید کالاهای بیشتری را با قیمت‌های کمتر و تخفیف‌های فوق‌العاده بخرید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه