مارماریس ترکیه کجاست | راهنمای جامع + تفریحات و عکس

زهرا  آذرنیوش
زهرا آذرنیوش جمعه، ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۵
مارماریس ترکیه کجاست | راهنمای جامع + تفریحات و عکس

مارماریس از شهرهای تفریحی ترکیه است که جذابیت‌های آن، گردشگران زیادی را از سراسر جهان به تماشای شهر می‌کشاند.

مارماریس از شهرهای معروف و از دیدنی‌های ترکیه است. این شهر زیبا به‌اندازه استانبول، آنکارا یا ازمیر بزرگ نیست و در مقایسه با شهری مانند استانبول، امکانات لوکس و لاکچری ندارد. مارماریس برای کسانی که قصد دارند به جایی دنج و آرام با امکانات و تفریحات ساحلی و آبی سفر کنند، گزینه‌ای مناسب است.

همه چیز درباره مارماریس ترکیه:

مارماریس کجاست؟

مارماریس کجاست؟

منبع عکس: guet cruise in turkey

شهر مارماریس بین سواحل اژه و دریای مدیترانه واقع شده است. این شهر زیبا به‌دلیل قرار گرفتن بین رشته کوه‌های کنار دریا، شهرت زیادی دارد. نام مارماریس از واژه مرمر گرفته شده است. وجود سنگ‌های مرمر زیبا در این شهر سبب شده که این نام را به شهر بدهند. مساحت مارماریس ۸۸۰ کیلومتر مربع است و از لحاظ جغرافیایی از یک سمت به دریا و از سمت دیگر به رشته کوه‌ها متصل می‌شود. این موقعیت طبیعی ویژه، چشم‌اندازی خیره‌کننده‌ به شهر مارماریس می‌دهد.

مردم شهر مارماریس به زبان استانبولی صحبت می‌کنند. این شهر یک ساعت و نیم با تهران اختلاف زمانی دارد. 

چگونه از استانبول به مارماریس برویم؟

چطور از استانبول به مارماریس برویم؟منبع عکس: oujaram

اغلب گردشگران ابتدا به شهر استانبول رفته و از آنجا راهی مارماریس می‌شوند. این گردشگران اغلب از طریق پروازهای داخلی فرودگاه استانبول با خط‌های ترکیش و پگاسوس ایرلاین راهی مارماریس می‌شوند. امکان پرواز از ازمیر و آنکارا نیز به مارماریس فراهم شده است. البته تعدادی از گردشگران نیز با پرواز مستقیم به فرودگاه دالامان سفر می‌کنند. این فرودگاه ۹۰ دقیقه با مارماریس فاصله دارد.

سفر از استانبول به مارماریس به‌دو صورت زمینی و هوایی امکان‌پذیر است 

امکانات حمل و نقل زمینی به مارماریس در ایام تابستان فراهم است. سرویس‌های اتوبوس زیادی برای این مسیر در نظر گرفته‌اند که گردشگران از آن‌ها استفاده می‌کنند. حرکت از استانبول تا مارماریس با اتوبوس در حدود ۷۲۰ کیلومتر و در حدود ۱۳ ساعت طول می‌کشد. اگر قصد دارید از راه زمینی این مسافت را با خودروی شخصی یا تاکسی طی کنید، در حدود هشت و نیم ساعت، در راه هستید.

تفریحات مارماریس

تفریحات مارماریس

منبع عکس: tr.pinterest

اغلب گردشگران برای لذت بردن از تفریحات این شهر بندری به مارماریس می‌روند. تجربه قایق‌های بادبانی شهر و گشت‌وگذار در اطراف ساحل، از سرگرمی‌های لذت‌بخش مارماریس است. قدم زدن در امتداد ساحل در نزدیکی بندر مارماریس و رسیدن به قلعه‌ای که از قرن شانزدهم و از دوره سلطان سلیمان قانونی در این شهر بازمانده برای گردشگران شگفت‌انگیز خواهد بود. این قلعه تاریخی، اکنون به موزه تبدیل شده و اشیای تاریخی زیادی در آن برای بازدید به نمایش درآمده است.

تفریحات شهر بندری مارماریس از تنوع بسیاری برخوردار هستند

مارماریس یک شهر تفریحی فوق‌العاده برای گردشگران است و طیف وسیعی از تفریحات آبی را در آن جای داده‌اند. سواحل خوب مارماریس، این امکان را فراهم کرده است که ورزش‌های آبی اهمیت بیشتری پیدا کنند. موج‌سواری، ورزش‌های آبی، پارک‌های آبی، قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری، اسب‌سواری، پیاده‌روی، کوهنوردی و رستوران‌های لوکس از جاذبه‌ها و تفریحات محبوب مارماریس هستند.

جت‌اسکی در مارماریس

تفریحات مارماریس

منبع عکس: parvazyar

جت‌اسکی از تفریحات و ورزش‌های آبی هیجان‌انگیز در مارماریس است. گردشگران این ورزش محبوب و دلچسب را می‌پسندند و از آن لذت می‌برند. اگر از خیس شدن و سرعت زیاد نمی‌ترسید، پیش از رفتن به مارماریس، این تفریح جذاب را یاد بگیرید تا تجربه سفری لذت‌بخش‌تر نصیب شما شود. 

پاراسیلینگ

پاراسیلینگ در مارماریس

منبع عکس: deeptofly

پاراسیلینگ با استفاده از پاراشوت‌های مخصوص، یک قایق را با سرعت بالا در هوا به پرواز درمی‌آورد و تجربه‌ای لذت‌بخش را برای گردشگران رقم می‌زند. ویندسرفینگ از دیگر تفریحاتی است که امکانات استفاده از آن را در اطراف شهر مارماریس فراهم کرده‌اند. تجربه هر یک از این ورزش‌ها برای گردشگران لذت فوق‌العاده‌ای به‌همراه دارد.

غواصی

غواصی در مارماریس از دیگر انتخاب‌های محبوب گردشگران در بین ورزش‌های آبی است. آب و هوای خوب و آب‌های شفاف مارماریس، عاشقان غواصی را برای رفتن به زیر آب، وسوسه می‌کند. مکان‌های آموزش غواصی باکیفیت و فوق‌العاده‌ای در مارماریس فراهم است که دوره‌های آموزشی پیشرفته و گواهینامه‌های بین‌المللی را ارائه می‌کنند. اگر دوست دارید در مارماریس غواصی کنید از تورهای غواصی این شهر استفاده کنید. در این تورها، تجهیزات غواصی به گردشگران اجاره داده می‌شود. تورهای غواصی مارماریس ساعت ۹ صبح آغاز و در ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه عصر به پایان می‌رسند.

سواحل مارماریس

سواحل مارماریس

منبع عکس: gardeshgaranshiraz

سواحل مارماریس از جاذبه‌های محبوب این شهر هستند و اکثر گردشگران گشت‌وگذار در این سواحل شنی زیبا را اولویت خود قرار می‌دهند. تماشای آب‌های کریستالی سواحل مارماریس و گشت‌وگذار در اطراف آن برای گردشگران رویایی و خاطره‌انگیز است. در این سواحل محبوب، کافه‌ها و رستوران‌های فوق‌العاده جذاب و وسوسه‌کننده‌ای به چشم می‌خورد. سواحل مشهور مارماریس عبارت‌اند از:

ساحل مارماریس

سواحل مارماریس

منبع عکس: kiyavia

ساحل اصلی این شهر، ساحل مارماریس است. این ساحل، در فاصله کمی از شهر مارماریس قرار دارد و در امتداد ساحل ازون یالی واقع شده است. ساحل مارماریس، طولانی‌ترین ساحل شهر است و شهرت خود را از ورزش‌های آبی می‌گیرد. مکانی در ساحل ترتیب داده‌اند که فعالیت‌های پاراسیلینگ، بنانا و جت‌اسکی را با قیمت مناسب به گردشگران ارائه می‌کند.

ساحل مارماریس، ساحل اصلی و محبوب‌ترین ساحل شهر است

بستنی‌فروشی‌های سیار و رستوران‌های زیادی در اطراف ساحل ماراریس تدارک دیده‌اند که گردشگران برای صرف غذا به آن‌ها مراجعه می‌کنند؛ اما برای خرید باید به شهرهای اطراف بروید. اگر در ساحل حوصله‌تان سر رفت، به نزدیک‌ترین شهری که اطراف ساحل است، سر بزنید و از گشت‌وگذار در شهر و خرید لذت ببرید.

گردشگران در هنگام حمام آفتاب با تماشای چشم‌انداز کوهستانی اطراف، تجربه‌ای رویایی را برای خود رقم می‌زنند.

ساحل ایچملر

ساحل ایچیملر

منبع عکس: guide-tours.ru

ساحل ایچملر در اکثر اوقات سال، مملو از گردشگر است. فاصله این ساحل رویایی و زیبا با شهر مارماریس، هشت کیلومتر است و هتل‌های زیادی در اطراف آن قرار دارند. موقعیت جذاب و امتیازات ساحل، موقعیت خوبی را برای گردشگران رقم می‌زند.  وسایل حمل و نقل عمومی ساحل ایچملر، ۲۴ ساعته در اختیار گردشگران است. قدم زدن در کنار ساحل، نوشیدن قهوه در کافه‌های ساحلی، وای‌فای رایگان، سرویس‌های بهداشتی برای تعویض لباس، صرف نوشیدنی و اسنک‌هایی که با کیفیت و قیمت مناسب سرو می‌شوند، از دیگر امکانات ساحل هستند.

ساحل ترنج

ساحل ترنج

منبع عکس: marmarisgunlukev

ساحل ترنج در فاصله ۲۱ کیلومتری شهر مارماریس واقع شده است. این ساحل زیبا برچسب پرچم آبی دارد. برچسب پرچم آبی نشانه پاکیزه بودن آب، شن و ماسه است. گردشگران پس از ساحل ایچملر، ساحل ترنج را می‌پسندند. ساحل ترنج با مرکز شهر فاصله زیادی دارد و امکان دسترسی به آن از طریق اتوبوس فراهم شده است. خلیج ترنج به‌دلیل فراوانی مناطق سنگی و غارهای زیرآب، جزو نقاط محبوب غواصی در ترکیه به شمار می‌رود.

جزیره سدیر یا ساحل کلئوپاترا

ساحل کلئوپاترا

منبع عکس: visitalanya

نام دیگر ساحل کلئوپاترا، ساحل جزیره سدیر است. این ساحل زیبا در ۱۶ کیلومتری شمال مارماریس قرار دارد. ساحل کلئوپاترا به‌دلیل وجود شن و ماسه‌های طلایی فوق‌العاده، جزو زیباترین سواحل مارماریس به شمار می‌رود. گفته شده ملکه کلئوپاترا این شن‌ و ماسه‌های طلایی زیبای ساحل را از شمال آفریقا و سواحل مصر به اینجا آورد.

ساحل کلئوپاترا به‌دلیل وجود شن و ماسه‌های طلایی زیبا شهرت یافته است

تئاتر و ویرانه‌های باستانی امپراتوری روم در این جزیره قرار دارند که از تماشای آن‌ها لذت خواهید برد. در این ساحل، منطقه‌ای را برای پیک‌نیک اختصاص داده‌اند که با استفاده از آن، اوقات فراموش‌نشدنی را تجربه می‌کنید.

ساحل خلیج کوملوبوک

ساحل کوملوبوک

منبع عکس: mylittleadventure

ساحل کوملوبوک در ۲۵ کیلومتری جنوب غرب مارماریس قرار دارد. این ساحل زیبا با آب‌های شفاف و زلالی که دارد، جایگاه ویژه‌ای را بین سواحل مارماریس برای خود باز کرده است. رستوران‌های ماهی این ساحل از جذابیت بالایی برخوردار هستند و طبیعت آن جزو زیباترین مناظری است که در طول سفر، خواهید دید. برای رفتن به این ساحل، سوار قایق‌های مارماریس بشوید و از شناور شدن روی آب‌ دریاها لذت ببرید.

طبیعت ساحل و رستوران ماهی ساحل کلوملوبوک، از زیباترین جاذبه‌های مارماریس است

کوملوبوک مسیرهای پیاده‌روی و کوله‌گردی بسیاری دارد. با سفر به این ساحل از خورشید، دریا و سواحل شنی آن لذت ببرید. غاری در اطراف این ساحل است که ۵۰۰۰ سال قدمت دارد و بومیان مارماریس آن را حفاری کرده‌اند. این غار جزو جاذبه‌های مهم اطراف ساحل است که بازدید از آن جذابیت خاصی دارد. شهر باستانی آموس، دیگر جاذبه تاریخی نزدیک ساحل است که می‌توانید از آن بازدید کنید.

بهترین زمان سفر به مارماریس

بهترین زمان سفر به مارماریس

منبع عکس: tatildukkani

مارماریس شهری بندری با آب و هوای مدیترانه‌ای است. این شهر زیبا در تابستان گرم و مرطوب و در تابستان، هوایی سرد و بارانی دارد. دمای هوا در سردترین حالت آن، بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد در نوسان است. شنا و ورزش‌های آبی مارماریس، شرایط خوبی را در اختیار گردشگران این شهر قرار می‌دهد تا از تفریح در آن، لذت ببرند. تمام فصول سال برای سفر به مارماریس، مناسب است؛ اما اوایل بهار تا اواسط تابستان، بهترین زمان سفر به مارماریس است.

هزینه سفر به مارماریس

هزینه سفر به مارماریسمنبع عکس: yaz-tatili

هزینه سفر به مارماریس، تمام هزینه‌ها از ابتدای سفر تا هنگام بازگشت را شامل می‌شود. سفر زمینی به مارماریس، هزینه کمتری از سفر هوایی دارد. امکانات سفر به مارماریس با اتومبیل شخصی، اتوبوس، قطار و هواپیما فراهم است. هزینه‌های سفر به مارماریس، هزینه بلیط، هزینه اقامت در مارماریس، هزینه خورد و خوراک و هزینه تفریحات و هزینه خرید را بر می‌گیرد.

هزینه اقامت در مارماریس

هزینه اقامت در مارماریسمنبع عکس: marti

اگر در سفر به مارماریس، قصد اقامت در هتل را دارید، باید آن را طبق منطقه‌ اقامت خود، انتخاب کنید. کمترین و بیشترین هزینه اقامت در مارماریس مربوط به هتل‌های دوستاره تا پنج ستاره است. قیمت اقمت در هتل‌های دو ستاره مارماریس برای یک شب، ۱۶ دلار و هزینه اقامت در هتل‌های پنج ستاره این شهر ۱۵۸ دلار است.

هزینه غذا و رستوران در مارماریس

هزینه غذا و رستوران در مارماریسمنبع عکس: safarbato

در سفر به مارماریس، غذاهای خوشمزه شهر را امتحان کنید. هزینه صرف غذا در شهرهای ترکیه و مارماریس زیاد گران نیست؛ اما قیمت رستوران‌ها و فست‌فودهای این شهر با هم متفاوت هستند. هزینه غذا در رستوران‌های ارزان مارماریس از ۲۵ لیر در رستوران‌های ارزان تا ۸۰ لیر در رستوران‌های متوسط نوسان دارد. قیمت فست‌فود‌های این شهر نیز در حدود ۱۶ لیر است.

هزینه تفریحات در مارماریس

تفریح در مارماریسمنبع عکس: marmaristrips

هزینه تفریحات در مارماریس نسبت به ایران، بیشتر است. برای مثال هزینه تفریح غواصی ۱۵۰ لیر، رفتینگ ۳۰۰ لیر، اسب‌سواری ۱۴۰ لیر، کشتی‌های تفریحی ۴۰۰ لیر و ماهی‌گیری ۱۵۵ لیر حساب می‌شود.

هزینه حمل و نقل در مارماریس

هزینه حمل و نقل در مارماریس

منبع عکس: mikeleloconte.ru

هزینه حمل و نقل در مارماریس به نسبت وسیله‌ای که انتخاب می‌کنید، متفاوت است. هزینه تاکسی در شهر مارماریس پنج لیر است. تاکسی‌مترها نیز هزینه هر کیلومتر را پنج لیر محاسبه می‌کنند. اگر قصد استفاده از اتوبوس را دارید از کارت‌های اعتباری اتوبوس استفاده کنید تا هزینه کمتری پرداخت کنید. مینی‌بوس‌ها که به دلموش هم شهرت دارند، قیمت کمتری به نسبت دیگر وسایل حمل و نقل در مارماریس دارند. ساکنان مارماریس و افراد محلی این شهر، بیشترین استفاده را از وسایل نقلیه دلموش می‌کنند. بلیط‌های یک طرفه شهر ۴/۵ لیر و بلیط‌های ماهانه آن ۱۵۰ لیر است.

هزینه خرید در مارماریس

هزینه خرید در مارماریس

منبع عکس: turkmag

اگر قصد خرید از بازار و مراکز خرید مارماریس را دارید، هزینه خرید را نیز به سایر هزینه‌های خود اضافه کنید. مرکز خرید آیکملر و مرکز خرید نتسل مارینا جزو معروف‌ترین مراکز خرید در مارماریس هستند و اکثر برندهای جهانی را به گردشگران عرضه می‌کنند. مراکز خرید مارماریس در فصل پاییز تخفیف‌های ویژه‌ای به گردشگران ارائه می‌کنند. صنایع دستی چون جواهرات، سوزن‌دوزی، مس و چرم از کالاهایی هستند که در مرکز شهر مارماریس به‌عنوان سوغات به گردشگران عرضه می‌شوند.

اقامت در مارماریس

اقامت در مارماریس

منبع عکس: sunfamilyclub

هتل‌ها و هاستل‌هایی برای اقامت گردشگران در مارماریس فراهم است که هرکدام را که تمایل داشتید، بر طبق نیاز و بودجه‌ای که برای اقامت کنار گذاشته‌اید، انتخاب می‌کنید. محل اقامت شما بر طبق اهداف سفرتان تعیین می‌شود. اگر قصد دارید به ساحل نزدیک باشید، هتل‌های ساحلی و اگر تمایل دارید به مراکز خرید نزدیک باشید، هتل‌های دیگر را انتخاب کنید.

هتل‌ پنج ستاره گرند پاشا و هتل چهار ستاره جولیان دو هتل موردعلاقه گردشگران شهر مارماریس هستند که به‌دلیل موقعیت‌های خوب و ارائه امکانات مناسب به گردشگران، از اهمیت و محبوبیت زیادی برخوردار هستند.

درجه هتل ‌های مارماریسقیمت یک شب اقامت در هتل‌های مارماریس
هتل های دو ستاره                                             ۲,۷۰۰,۰۰۰ تا ۴,۵۰۰,۰۰۰ ریال
هتل های سه ستاره ۲,۵۰۰,۰۰۰ تا۶,۵۰۰,۰۰۰ ریال
هتل های چهار ستاره۳,۵۰۰,۰۰۰ تا ۸,۰۰۰,۰۰۰ ریال
هتل های پنج ستاره۷,۸۰۰,۰۰۰ تا ۱۸,۰۰۰,۰۰۰ ریال                                       

مارماریس از شهرهای ساحلی و تفریحی ترکیه است که سفر به آن و لذت بردن از تفریحات آبی و ساحلی آن برای گردشگران بسیار هیجان‌انگیز است. سواحل این شهر جذابیت فوق‌العاده‌ای دارند و گشت‌وگذار در آن‌ها بسیار آرامش‌بخش است. اگر تجربه سفر به مارماریس را دارید آن را با کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

مارماریس کجاست؟

مارماریس از شهرهای ساحلی و تفریحی در ترکیه برای گردشگران است.

بهترین زمان سفر به مارماریس کدام فصل است؟

بهترین زمان سفر به مارماریس فصل بهار است.

سواحل مارماریس چه ویژگی دارند؟

در سواحل زیبای مارماریس امکانات تفریحی و ورزشی برای گردشگران فراهم است.

در مارماریس کجا اقامت کنیم؟

در هتل‌ها و هاستل‌های متنوع زیبای مارماریس.

منبع عکس کارو: mydaytrip

مطالب مرتبط:

دیدگاه