غذاهای محلی مسکو روسیه؛ از دامپلینگ روسی تا سوپ قارچ روسی (قسمت دوم)

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی یکشنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۵
غذاهای محلی مسکو روسیه؛ از دامپلینگ روسی تا سوپ قارچ روسی (قسمت دوم)

غذاهای رنکارنگ و خوشمزه روسی در سفر به مسکو هرگز از دست ندهید. اگر می‌خواهید با غذاهای محلی مسکو بیشتر آشنا شوید با کجارو همراه باشید.

همان طور که در قسمت اول نیز بدان اشاره شد، به‌دلیل زمستان‌های سرد و طولانی روسیه، خیلی از میوه‌ها و سیزیجات به‌عنوان غذاهای اصلی استفاده نمی‌شود. مواد اصلی و معمول در آشپزی روسی سیب‌زمینی، نان، تخم‌مرغ، گوشت و کره است. دیگر موادی که در کنار مواد اصلی استفاده می‌شوند عبارت‌اند از هویج، کلم، شیر، خامه، کشک، قارچ، خیار، گوجه، سیب، توت، عسل، شکر، نمک، سیر و پیاز. در ادامه به معرفی دیگر غذاهای روسی می‌پردازیم.

دامپلینگ روسی یا پلمنی (Pelmeni)

دامپلینگ

دامپلینگ

آنچه که دامپلینگ روسی را متفاوت کرده گیاهانی است که به گوشت بره یا گوساله و لایه نازک خمیر اضافه می‌شود. حتی در برخی مواقع به این مواد گوشت ماهی، که بیشتر ماهی سالمون است و قارچ نیز اضافه می‌شود. وقتی این غذا را سفارش می‌دهید از شما پرسیده می‌شود که آن را تنها (به‌صورت پخته) می‌خواهید یا به‌صورت سوپ.

بیشتر بخوانید:

مینی پای یا پیراشکی

مینی پای یا ویراشکی

مینی پای یا ویراشکی

موادی که در مینی پای روسی به کار می‌رود همان مواد تشکیل‌دهنده دامپلینگ‌ها هستند با این تفاوت که یا در شیرینی قرار داده می‌شوند یا سرخ می‌شوند. علاوه بر گوشت و ماهی سالمونی که درون پیراشکی می‌ریزند می‌توان به آن‌ها کلم، سیب‌زمینی، تخم‌مرغ، پنیر و حتی چیزهای شیرین نیز اضافه کرد. پیراشکی یکی از عالی‌ترین پیش غذاها در رستوران‌ها و همچنین یک لقمه آماده از دست غذاخوری‌های خیابانی است.

بیشتر بخوانید:

هانی کیک یا کیک عسل

کیک عسل روسی

این کیک به‌ظاهر پیچیده از لایه‌‌های کیک عسلی به‌همراه خامه تشکیل شده است. این لایه‌های نازک روی هم قرار می‌گیرند تا یک کیک بزرگ را بسازند. معمولا بین ۵ تا ۱۵ لایه روی هم قرار داده می‌شود و روی آن را با خرده‌های کیک یا آجیل می‌پوشانند. سپس کیک را تمام شب درون یخچال قرار می‌دهند تا خامه کاملا به خورد کیک برود. حالا کیک پف‌کرده و ترد شما آماده خوردن است.

بیشتر بخوانید:

استراگانوف

بیف استاگانف روسی

از دیگر غذاهای روسی که در روی میز شام تمام مردم جهان یافت می‌شود بیف استراگانوف روسی است که با تمام استراگانف‌های دیگر متفاوت است، بدین معنا که خوشمزه‌تر، نرم‌تر و چرب‌تر است. برتری استراگانوف روسی به خاطر خامه ترش و برخی قارچ‌های مخصوص این کشور است که به آن اضافه می‌شود. از قرن ۱۹ که این غذا تهیه شد تابه‌حال یکی از غذاهای محبوب دنیا شناخته می‌شود.

سوپ قارچ

سوپ قارچ

سوپ قارچ

مزه این غذا شبیه به استراگانوف است با این تفاوت که در آن هیچ گوشتی استفاده نمی‌شود. این خوراک قارچ چرب تقریبا در منوی تمام رستوران‌ها به‌عنوان پیش غذا وجود دارد. مواد تشکیل‌دهنده آن قارچ خرد شده، پنیر، خامه ترش و خامه است که یا به‌صورت کبابی یا پخته و با نان سرو می‌شود. شاید این غذا با سلیقه خارجی‌ها سازگار نباشد اما روسی‌ها خود عاشق این غذا هستند. در واقع قارچ در هر شکلی که تهیه شود جزو آن دسته از غذاها در روسیه است که حتما باید امتحان کنند. پیدا کردن و چیدن قارچ یکی از تفریحات روس‌ها است.

مطالب مرتبط:

منبع expatica

دیدگاه