پنج تفریح کم هزینه در لندن

مریم غفاری
مریم غفاری سه شنبه، ۶ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
پنج تفریح کم هزینه در لندن

لندن یکی از شهر‌های گران برای مسافرت است. اما همیشه در همه جا راه‌هایی وجود دارد که می‌توان با هزینه‌ی کم‌تر اوقات خوشی را رقم زد. با کجارو همراه باشید.

لندن، پایتخت انگلیس، از جمله شهر‌هایی است که سفر به آن بسیار پر‌هزینه است. قطعا این جمله را کسانی که به این شهر سفر کرده‌اند، می‌توانند تصدیق کنند. علاوه بر این، هزینه‌ی کرایه‌ی اتوبوس و خورد و خوراک را هم باید در نظر گرفت. اما خوشبختانه لندن قابلیت این را دارد که بتوان بدون پرداخت مبالغ سنگین، اوقات خوشی را فراهم کرد و خوش گذراند.

۱. تماشای لندن از ارتفاع

تماشای چشم‌انداز یک مکان که فقط پرندگان قادر به دیدن آن هستند، حس خوبی را در شما ایجاد می‌کند و باعث آشنایی بیش‌تر شما با نقاط مختلف شهر می‌شود. در لندن مکان‌های بسیاری وجود دارند که با صرف مبلغ حداکثر ۲۰ هزار تومان می‌توانید به این چشم‌انداز دسترسی پیدا کنید مثل: کلیسای جامع سنت پل (St Paul’s Cathedral)، برج شارد (the Shard)، پل برج لندن (Tower Bridge)، چشم لندن (the London Eye یکی از بزرگ‌ترین چرخ و فلک‌های دنیا) و برج یاد‌بود آتش‌سوزی بزرگ لندن. پیشنهاد ما به شما برج یاد‌بود آتش‌سوزی است و قطعا چشم‌انداز ۳۶۰ درجه‌ی آن ارزش بالا رفتن از ۳۱۱ پله‌ی برج را دارد.

چشم لندن

۲. بازدید از قدیمی‌ترین مغازه‌ی لندن

به احتمال زیاد «The Old Curiosity Shop» قدیمی‌ترین مغازه‌ی لندن است که از آتش‌سوزی بزرگ لندن (۱۶۶۶ م.) و جنگ جهانی دوم (۱۹۴۰ م.) جان سالم به در برده است. اگر‌چه این مغازه در قرن ۱۶ میلادی با سقفی شیب‌دار و دیوار‌های نه چندان محکمی ساخته شده اما تا الان به قوت خود به جا مانده است.

قدیمی ترین مغازه لندن

در حوالی این مغازه دو موزه وجود دارد که بازدید از آن‌ها رایگان است. یکی موزه‌ی «هانترین» (Hunterian Museum) که در کالج سلطنتی جراحان واقع است و مجموعه‌ای از نمونه‌های آناتومیک قرن ۱۷ام در آن گردآوری شده است. دیگری موزه‌ی «سر جان سوآن» (Sir John Soane’s Museum) است که مجموعه‌ای از نقاشی‌ها و عتیقه‌هایی است که همگی آثار خود «سوآن» هستند.

بیشتر بخوانید:

۳.گشت و گذار در حوالی محله‌ی «ناتینگ هیل»

«ناتینگ هیل» (Notting Hill) جدا از این که نام یکی از فیلم‌های شناخته شده‌ی «هیو گرانت» بازیگر و تهیه‌کننده‌ی معروف انگلیسی است، قطعا زیبا‌ترین محله‌ی لندن نیز می‌باشد. هنگام گشت و گذار در این محله، می‌توانید از دیدن اتومبیل‌های کلاسیک و خانه‌های رنگارنگ آن لذت ببرید و همچنین یادتان باشد که دوربینتان را برای عکس‌های اینستا پسند به همراه خود داشته باشید.

خانه های رنگارنگ

بازارچه‌ی خیابان پورتبلو (Portobello Road Market) هم در منطقه‌ی ناتینگ هیل قرار دارد. این بازارچه مکانی است که برای خرید اجناس ناب و عتیقه و لباس‌های کلاسیک و قدیمی باید به آن‌جا بروید.

توصیه: بهترین زمان بازدید از ناتینگ هیل اواخر بهار است، چون تمام شهر پر از شکوفه‌های یاسمن می‌شود.

۴. بازارگردی در بازار گل کلمبیا رود (Columbia Road Flower Market)

بازار گل کلمبیا رود زیباترین بازار لندن می‌باشد و بالاترین قیمت‌ها را دارد. ساعت کار این بازار یکشنبه‌ها از ساعت ۸ صبح تا اواسط بعد از ظهر می‌باشد. اگر می‌خواهید بهترین گل‌ها را بخرید، باید صبح زود آن‌جا باشید؛ اما اگر می‌خواهید گل را به بهترین قیمت بخرید در ساعات پایانی به آن‌جا بروید.

بازار گل کلمبیا رود

۵. بازدید شبانه از موزه‌ها

موزه‌ی تاریخ ملی انگلیس (Natural History Museum) جمعه‌های آخر ماه، ساعات کاریش را افزایش می‌دهد و همچنین موزه‌های ویکتوریا (Victoria) و آلبرت (Albert) هر جمعه و موزه‌ی ساینس (Science Museum) چهارشنبه‌ی آخر هرماه، بازدید شبانه را برای بازدید‌کنندگان فراهم می‌کنند. برخی موزه‌ها قسمت‌هایی از موزه را که در حالت عادی برای بازدید عموم بسته هستند، در بازدید‌های شبانه باز می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

بازدید شبانه از موزه ها

اگر هنوز هم متقاعد نشده‌اید، به این فکر کنید که در این بازدید‌های شبانه شما علاوه بر این که در میان مجموعه‌ی دایناسور مورد علاقه‌ی خود قدم می‌زنید و خوش می‌گذرانید، می‌توانید از محققانی که برای موزه کار می‌کنند سوالات خود را بپرسید.

مطالب مرتبط:

منبع thatbackpacker

دیدگاه