مراکز خرید مارماریس، ترکیه؛ از بازار بزرگ تا بازارهای هفتگی

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی پنجشنبه، ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
مراکز خرید مارماریس، ترکیه؛ از بازار بزرگ تا بازارهای هفتگی

مارماریس شهری بندری در جنوب غرب ترکیه، به‌دلیل داشتن طبیعتی خاص بسیار مشهور است. در این مقاله با مراکز خرید مارماریس آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید.

خرید در مارماریس، شهری با داشتن مغازه‌های بسیار و انواع کالاها با برندهای بین‌المللی یا سنتی، تجربه‌ای منحصربه‌فرد را برای شما به ارمغان می‌آورد. بازار بزرگ مارماریس مشهور به کارسی مارکت بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین مرکز خرید مارماریس به شمار می‌رود. جواهرات، چرم، فرش، پوشاک، غذاها و نوشیدنی‌های محلی، وسایل ماهی‌گیری، و سوغاتی‌ها رایج‌ترین و معروف‌ترین کالاهایی هستند که می‌توانید از مغازه‌های مارماریس تهیه کنید. مراکز خرید این شهر بیشتر به‌صورت بازارهایی با مغازه‌های مختلف و متعدد است. اگر برای تعطیلات بعدی قصد سفر به مارماریس را دارید، بهتر است بیشتر درباره تجربه خرید در این شهر بدانید.

چند نکته پیش از خرید

ترکیه بهترین مکان برای خرید چرم‌های باکیفیت و جواهرات است و مارماریس هم از این امر مستثنا نیست. اما به خاطر داشته باشید که هیچ کالایی را به همان قیمت اولیه نخرید و حتما تخفیف بخواهید و چانه بزنید.

طی خرید، اشیایی چون پاسپورت یا کیف پول خود را جای مطمئنی قرار دهید زیرا در بازارهای اصلی جیب‌برهایی منتظر فرصت مناسب هستند.

سعی کنید یک متخصص یا یک محلی را برای خرید همراه داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

بازار بزرگ یا کارسی مارکت (Carsi Market)

بازار بزرگ مارماریس

بازار بزرگ مارماریس واقع در مرکز شهر روزانه میزبان هزاران نفر است. با وجود بیش از ۱۰۰۰ مغازه شما هرآنچه را که تصور کنید می‌توانید در این بازار تهیه کنید از جمله جواهرات، فرش، کفش،  پوشاک مد روز، سوغاتی، و غذاهای ترکی با ادویه‌های ترکی. اینجا بهترین مکان برای چانه زدن بر سر قیمت است. اجناس این بازار ارزان و باکیفیت هستند که در بین آن‌ها می‌توانید صنایع دستی‌های بسیار زیبایی را از جمله سفال تهیه کنید. بازدید از این بازار علاوه بر خرید خلاصه‌ای از فرهنگ و سنت این مردمان را به شما ارائه می‌دهد. یک اداره پست در ورودی این بازار قرار دارد.

علاوه بر بازار بزرگ، سه‌شنبه بازار در مرکز مارماریس، چهارشنبه بازار در آیکملر (Icmeler)، و یکشنبه بازار در بلدیبی (Beldibi) دیگر بازارهای معروف مارماریس هستند.

موقعیت بازار بزرگ مارماریس روی نقشه

مرکز شهر مارماریس

مرکز شهر مارماریس مملو از مغازه‌ها و بازارهای رنگارنگی است که بهشت بازدیدکنندگانی است که عاشق خرید هستند. وقتی در مرکز شهر قدم می‌زنید با مغازه‌های چرم و جواهرات، غرفه‌های فروش تخته نرد و وسایل تزیینی بسیاری روبه‌رو می‌شوید. مغازه‌هایی که در امتداد خلیج قرار دارند محصولات هنری چوبی و مسی می‌فروشند. مغازه‌های فراوانی قلابدوزی‌ها و صنایع دستی‌هایی را برای نمایش در معرض دید قرار داده‌اند. مرباها و عسل خوشمزه مارماریس را از دست ندهید.

موقعیت مارماریس روی نقشه

نتسل مارینا (Netsel Marina)

نتسل مارینا مارماریس

مرکز خرید نتسل مارینا واقع در محله‌ای معروف به بورلی هیلز، فضایی مجلل اما راحت را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. با بیش از ۲۰ بوتیک شیک در این مرکز خرید می‌توانید کالاهای درجه یکی با برندهای مد روز و لوازم قایق‌رانی را تهیه کنید. در نتسل مارینا رستوران‌ها و کافه‌های خوبی با چشم‌انداز لنگرگاه وجود دارند که موقعیت مناسبی را برای گذارن اوقاتی آرامش‌بخش و استراحت ایجاد می‌کنند. انواع کالاهای لوکس از جمله ساعت، جواهرات، الماس، پوشاک برند، سوغاتی و غیره را می‌توانید از این مرکز تهیه کنید.

موقعیت نتسل مارینا روی نقشه

آیکملر (Icmeler)

آیکملر مارماریس

آیکملر با فضایی پر رفت و آمد اما آرامش‌بخش بهشت عاشقان خرید است. تمام مغازه‌های این منطقه هر ۷ روز هفته باز هستند و انواع کالاها را از جمله چرم‌ها و جواهرات با کیفیت بالا به مشتریان عرضه می‌کنند. آیکملر در روزهای چهارشنبه به‌اندازه بازار بزرگ شلوغ نیست، بنابراین تجربه بهتری از خرید را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین در این بازار می‌توانید انواع پارچه‌ها و پوشاک با برندهای مشابه برندهای معروف، و صنایع دستی با قیمت ارزان را در این بازار تهیه کنید. خرید به هنگام عصر تجربه بی‌نظیری است. نور چراغ‌های رنگی غرفه‌ها و کیوسک‌هایی که انواع کالاها از حوله‌های قلابدوزی‌شده تا نقره‌جات را روشن و رنگارنگ می‌کند. تخفیف گرفتن را فراموش نکنید.

موقعیت آیکملر روی نقشه

مطالب مرتبط:

دیدگاه