راهنمای خرید در سن پترزبورگ

حمیده کریمی
حمیده کریمی دوشنبه، ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
راهنمای خرید در سن پترزبورگ

شهر رنگارنگ و زیبای سن پترزبورگ یکی از مقاصد گردشگری محبوب در دنیا است. با راهنمای خرید در این شهر، همراه کجارو باشید.

خرید در سن پترزبورگ، تجربه‌ای جذاب و منحصربه‌فرد است. البته کسی که دوستدار خرید باشد، از هر مرکز خریدی لذت می‌برد اما در سن‌پترزبورگ، سوغات رنگارنگ و تنوع مراکز خرید، هر گردشگری را سر ذوق می‌آورد. در این شهر بزرگ و زیبا، انواع مرکز خرید وجود دارد؛ از بازارچه‌های کوچک گرفته تا مراکز خرید بزرگ و لوکس.در این شهر با هر سلیقه و بودجه‌ای می‌توانید چیزی برای خرید پیدا کنید.

مهم‌ترین مناطق خرید در سن پترزبورگ

راهنمای خرید در سن پترزبورگ

خیابان Nevsky prospekt مهم‌ترین خیابان خرید در سن‌ پترزبورگ است؛ بوتیک‌های متعدد، کتاب فروشی‌ها و دپارتمان‌استورهای زیادی در ساختمان‌های قدیمی این خیابان مستقر شده‌اند؛ بناهای زیبایی که به سبک نئوکلاسیک ساخته شده‌اند. در این خیابان هر محصولی که فکر کنید پیدا می‌شود؛ از لباس‌های تخفیف خورده تا زیورآلات و غذاخوری‌ها و رستوران‌های عالی.

یکی دیگر از خیابان‌های بزرگ و مشهور سن پترزبورگ که میزبان فروشگاه‌ها و بوتیک‌های متعددی است، خیابان Bolshoi prospekt است که در جزیره‌ای به نام Vasilyevsky واقع شده است.

نواحی اطراف ایستگاه متروی Chernyshevskaya نسبت به خیابان Nevsky، خلوت‌تر و ارزان‌تر است. علاوه بر فروشگاه و مراکز خرید، تعدادی مغازه‌ی عتیقه‌فروشی هم در این منطقه باز شده است.

بیشتر اهالی روسیه خریدهای روزانه‌ی خود را از بازارهای روباز انجام می‌دهند که معمولا دور از مرکز شهرها قرار دارند. این بازارهای دیدنی فرصت خوبی برای مشاهده‌ی زندگی اهالی شهر از نزدیک هستند. البته این بازارها معمولا برای تهیه‌ی مواد غذایی و مایحتاج روزانه مناسب هستند اما بازدید از آنها برای گردشگران هم خالی از لطف نیست و تجربه‌ای متفاوت از خرید را برای شما رقم می‌زند و شما را با حال و هوای شهر و سبک زندگی اهالی آن آشنا می‌کند. در بازارهای محلی و روبازی که به مواد غذایی اختصاص ندارند و در روسیه به آنها veshchevoi rynok می‌گویند می‌توانید چیزهایی مثل کلاه خز، ژاکت چرم و انواع سوغات و کالاهای مختلف را با قیمتی کمتر از فروشگاه‌ها خرید کنید. البته موقع خرید باید کاملا دقت کنید که جنس تقلبی و بی کیفیت نخرید.

از میان بازارهای خوراکی نزدیکی مرکز شهر می‌توان Vladimirsky Rynok را نام برد که درست بیرون از ایستگاه متروی Vladimirskaya برپا می‌شود. بازار دیگر، Maltevsky Rynok نام دارد و در فاصله‌ی کمی از ایستگاه متروی Chernyshevskaya قرار دارد.

مشهورترین بازار غیر خوراکی یعنی بازار Apraksin Dvor در نزدیکی ایستگاه متروی Gostiny Dvor قرار دارد. این بازارها ۷ روز هفته از صبح تا شب فعالیت می‌کند. محیط این بازارها از آنجایی که شلوغ و پر رفت و آمد است معمولا مورد توجه جیب‌برها و دزدها قرار دارد بنابراین موقع گشت و گذار و خرید مراقب کیف پول و وسایل شخصی خود باشید.

مراکز خرید

راهنمای خرید در سن پترزبورگ

اولین و مهم‌ترین مرکز خرید سن پترزبورگ از دهه‌ی ۱۷۶۰، مرکز خرید Gostiny Dvor است که در دو طبقه در خیابان Nevsky Prospekt قرار دارد. امروزه این مرکز خرید محل فروش انواع کالاهاست که البته بیشتر آنها قیمت‌های بالایی دارند. البته اگر خوب بگردید می‌توانید فروشگاه‌های ارزان‌تر هم در این مجموعه‌ی تجاری پیدا کنید.  فروشگاه‌های سوغات هم در سراسر این مجموعه قرار دارند. در چند کافه‌ی کوچک این مجموعه می‌توانید دقایقی استراحت کنید و ساندویچ، پای و نوشیدنی بخورید.

دیگر مراکز خرید سن پترزبورگ به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته‌ی اول پاساژها هستند که ردیفی از فروشگاه‌ها را در بر گرفته‌اند و در خیابان‌های اصلی می‌توانید آنها را پیدا کنید. بسیاری از نمایندگی‌های مارک‌های مطرح دنیا و سالن‌های زیبایی بزرگ و مشهور، در این پاساژها مستقر هستند.

یکی از مهم‌ترین پاساژهایی که باید از آن بازدید کنید، در خیابان Nevsky Prospekt، شماره‌ی ۴۸ قرار دارد. نمای داخل و خارج این پاساژ از کافه‌ی واقع در طبقه‌ی دوم، بسیار دیدنی است. در نزدیکی این پاساژ، یک مرکز جدید هم وجود دارد که Grand Palace نام دارد. این مجموعه میزبان برندهای مشهور فرانسوی و ایتالیایی است. فروشگاه‌های شکلات گران‌قیمت هم در این مجموعه‌ی تجاری وجود دارد.

راهنمای خرید در سن پترزبورگ

نوع دیگری از مراکز خرید در سن پترزبورگ وجود دارد که به آنها در زبان محلی torgovy tsentr، می‌گویند و در واقع نوعی دپارتمان استور هستند؛ فروشگاه‌های زنجیره‌ای که انواع محصولات از لباس گرفته تا لوازم منزل را عرضه می‌کنند. این مجموعه‌های تجاری معمولا محصولات ارزان‌تری دارند و در سال‌های اخیر در سراسر روسیه گسترش پیدا کرده‌اند. یکی از راحت‌ترین و بهترین نمونه‌های این مراکز خرید که معمولا گردشگران از آن استقبال می‌کنند، DLT نام دارد که معمولا بسیار شلوغ و پر رفت و آمد است. تنوع محصول و قیمت مناسب در این مراکز خرید باعث شده که مورد توجه اهالی و گردشگران قرار بگیرند. در این مراکز می‌توانید محصولات ضروری و مورد نیاز خود از شامپو گرفته تا باتری دوربین و چتر را خریداری کنید و از نزدیک ببینید که قشر متوسط سن پترزبورگ، پول خود را چطور و کجا خرج می‌کنند.

ساعت کار مراکز خرید

مراکز خرید و فروشگاه‌های سن پترزبورگ معمولا ساعت‌ کار متفاوت و متغیری دارند اما بسیاری از فروشگاه‌های خیابان Nevsky prospekt تا ساعت ۸ شب یا دیرتر باز هستند. بازارهای خیابانی معمولا از ۹ صبح تا ۱۷ عصر فعالیت می‌کنند.

اوت‌ لت ها در سن پترزبورگ

راهنمای خرید در سن پترزبورگ

همیشه در همه‌ی مراکز خرید می‌توانید محصولات تخفیف خورده را پیدا کنید اما این محصولات معمولا یا کیفیت خوبی ندارند یا بسیار محدود هستند یا تخفیف قابل توجهی ندارند. در واقع همه‌ی فروشگاه‌ها به مناسبت‌های مختلف برای خریداران تخفیف در نظر می‌گیرند اما این تخفیف‌ها زیاد قابل توجه نیستند. اما برخی مراکز که به اوت لت مشهورند، همه‌ی کالاهای خود را که تنوع و کیفیت بالایی دارند با تخفیف‌های باورنکردنی عرضه می‌کنند.

یکی از مراکز اوت لت سن پترزبورگ، Rumba نام دارد که در خیابان Vasi Alexeeva در نزدیکی ایستگاه متروی Kirovskiy zavod واقع شده است. در این مجموعه‌ی تجاری می‌توانید کالاهای برند را با بیشترین تخفیف ممکن خریداری کنید.

یکی دیگر از اوت لت های سن پترزبورگ، اوت لت Babochka  است که در خیابان Gangutskaya واقع شده و در آن می‌توانید مجموعه‌های فصل‌های گذشته‌ی برندهای مشهوری چون الکساندر مک‌کویین، سلین، آرمانی، فندی، کلوئه، مایکل کورس، ژیوانشی، جیمی شو، مارک جاکوبز و... را با ۳۰ تا ۷۰ درصد تخفیف خریداری کنید.

نکته‌ای در مورد خرید

هر شیء قدیمی که قدمت آن به قبل از سال ۱۹۶۰ برمی‌گردد، عتیقه محسوب شده و بیرون بردن آن از مرزهای روسیه ممنوع است. بنابراین، یا از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید و اشیای قدیمی را با سند مالکیت که نشان‌دهنده‌ی قدمت آن است بخرید یا قید خرید این کالاها را بزنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه