سوغات آگرا، هند

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۰
سوغات آگرا، هند

آگرا یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی هند است. در ادامه با سوغات آگرا آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید.

هیچ سفری بدون خرید سوغات و گشت‌وگذار در بازارهای محلی و مراکز خرید کامل نمی‌شود. فرقی نمی‌کند که کجا سفر کنید، هر جایی که پا بگذارید سوغات مخصوصی دارد. یکی از تفریحات هیجان‌انگیزی که در هر سفر می‌توانید تجربه کنید، گشت‌و‌گذار در مراکز خرید و انتخاب سوغات برای دوستان و نزدیکان است.

آگرا یکی از شهرهای محبوب هند برای گردشگران است. این شهر به خاطر بنای باشکوه و زیبای تاج محل و سایر آثار تاریخی و معماری شگفت‌انگیزش شهرت دارد. اما آگرا علاوه بر این جاذبه‌ها، بازارهای متعددی هم برای خرید دارد. در این بازارها می‌توانید بهترین صنایع دستی منطقه را تهیه کنید و به‌عنوان یادگار سفر به هند، به خانه ببرید. در ادامه با تعدادی از این صنایع دستی و سوغات آشنا می‌شویم.

برای سفر به آگرا برنامه‌ریزی می‌کنید؟ دنبال ارزان‌ترین تور هند هستید؟ کجارو در انتخاب بهترین تورهای مسافرتی داخلی و خارجی شما را کمک می‌کند. شما می‌توانید قیمت پکیج مورد نظر خود را با بررسی کامل آن از آژانس‌های معتبر همکار کجارو مقایسه کرده و در نهایت ارزان‌ترین آن را با اطمینان از فروشنده مربوطه خریداری کنید.

صنایع دستی مرمرین

سوغات آگرا

حین گشت‌و‌گذار در بازارهای و مراکز خرید آگرا چیزی که بیشتر از همه به چشم می‌خورد و جالب توجه است، صنایع دستی ساخته شده از سنگ مرمر است. انواع ظروف تزیینی، جاسیگاری، گلدان، جعبه‌های جواهرات و مدل‌های کوچک تاج محل را می‌توانید از آگرا خریداری کنید. این صنایع دستی زیبا، بهترین یادگاری‌هایی هستند که از آگرا می‌توانید تهیه کنید. البته موقع خرید مراقب باشید که سرتان کلاه نرود و سنگ‌های دیگر را به‌جای مرمر به شما نفروشند. حتما از فروشگاه‌های معتبری که مجوزهای لازم را دارند خریداری کنید.

محصولات چرمی

سوغات آگرا

در آگرا می‌توانید انواع محصولات چرمی را خریداری کنید؛ کفش، کمربند، کیف، دستکش، کت و... آگرا بازار وسیع و متنوعی از محصولات چرمی دارد و در این شهر با قیمت‌های قابل قبولی می‌توانید بهترین محصولات چرمی را بخرید. بهترین مکان برای خرید محصولات چرمی بازار Sadar، بازار کیناری (Kinari) و Munro Road است. در این بازارها می‌توانید محصولات عالی چرمی را با قیمت مناسبی بخرید. غیر از این بازارها از دهکده صنایع دستی Shilpagram و Gangotri Emporium هم می‌توانید محصولات چرمی خوبی بخرید.

فرش

سوغات آگرا

یکی از چیزهایی که در سفر به آگرا حتما باید بخرید یا اگر قصد خرید ندارید حتما از آن‌ها باید دیدن کنید، انواع فرش است. بافت فرش از زمان سلطنت گورکانیان در این منطقه رواج پیدا کرده است. تاجرانی از سراسر دنیا در گذشته و حتی امروز به آگرا سفر می‌کنند تا این فرش‌های زیبا را خریداری کنند. انواع فرش‌های کوچک و بزرگ و فرش‌های تزیینی دیواری را می‌توانید در آگرا بخرید. بیشتر فروشگاه‌های فرش در نزدیکی تاج محل متمرکز شده‌اند. در بازارهایی که در مقاله‌ی راهنمای خرید در آگرا معرفی کردیم می‌توانید انواع فرش را با قیمت‌ها و طرح‌های متفاوت بخرید. اما بهترین جا برای خرید فرش با قیمت مناسب، دهکده‌ی صنایع دستی Shilpagram است.

صنایع دستی فلزی

علاوه بر این صنایع دستی که معرفی کردیم، آگرا به صنایع دستی فلزی هم شهرت دارد. در این شهر می‌توانید انواع اشیا برنجی از قبیل مجسمه‌ها، جعبه‌های تزیینی، بشقاب، جام، گلدان و... را از فروشگاه‌های دولتی و مغازه‌های صنایع دستی خریداری کنید. بهترین جا برای خرید این صنایع دستی، Gangotri Emporium، دهکده‌ی صنایع دستی Shilpagram، Munro Road و بازار Sadar است.

ماکت‌های کوچک تاج محل

سوغات آگرا

تاج محل یکی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری دنیا است. همه‌ی ما هند و آگرا را به تاج محل، این یادگار باشکوه عشق می‌شناسیم. در آگرا می‌توانید انواع ماکت کوچک تاج محل را در ابعاد گوناگون و با جنس‌های مختلف خریداری کنید. یادگاری خوبی که هم برای تزیین منزل گزینه‌ی بسیار مناسبی است و هم به‌خوبی، خاطرات سفر به هند را برای شما زنده می‌کند. این ماکت‌ها یا رنگ شده و ساخته شده از سنگ‌های نیمه‌قیمتی هستند یا مرمرین و به رنگ طبیعی سنگ.

مطالب مرتبط:

دیدگاه