۵ دلیل که ثابت می کند عاشق مراکش شده‌ اید

کاملیا کوثری
کاملیا کوثری جمعه، ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
۵ دلیل که ثابت می کند عاشق مراکش شده‌ اید

مغرب یا مراکش، کشوری است جادویی در شمال غربی آفریقا و نزدیکترین کشور به اروپا که تاریخی کهن و شهرهایی پر رمز و راز دارد. برای شناخت زیباییهای مراکش با کجارو همراه باشید. 

سفرتان کوتاه باشد یا شانس این را داشته باشید که مدت زمان طولانی‌تری آن‌جا بمانید، «مراکش» مکانی است که به راحتی عاشقش می‌شوید. فرقی نمی‌کند کجا باشید، شهر پر جنب‌و‌جوش «مراکش» (Marrakech)، «شفشاون» (chefchaouen) پر منظره، «فاس» (Fez) تاریخی یا هر جایی بین این شهرها، مراکش کشوری شگفت‌انگیز است. از مناظر گرفته تا صداها و مزه‌ها و بوها، چیزهایی هست که نمی‌توانید از آن‌ها چشم‌پوشی کنید.

این هم ۵ نشانه از این‌که عاشق این کشور فوق‌العاده در شمال آفریقا شده‌اید:

یادآوری رنگ‌ها در خاطرمان

مراکش

مراکش

مراکش

در مغرب همه چیز رنگارنگ است. در شهرهای شلوغ و مغازه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ بگردید. به آسمان کویر به‌هنگام غروب نگاه کنید که ده‌ها رنگ و سایه روشن مختلف را در خود جای داده و بعد از غروب، جای خود را به میلیون‌ها ستاره در شب می‌دهد. هزاران هزار رنگ را در کاشی‌کاری‌های مساجد ببینید یا سفری به «شفشاون» با آن ساختمان‎های آبی و خیابان‌های زیبا داشته‌باشید. مطمئنا وقتی به خانه بازگردید، تجربه‌ی هر جای دیگری که رفته‌اید در ذهن‌تان کم‌رنگ خواهد شد.

مراکش

کتاب آشپزی مراکشی‌تان به عنوان بهترین دوستتان

غذای مراکش

در مراکش یا هر شهر دیگری از مغرب، وقتی نوبت به غذا می‌رسد، در انتخاب غذا سرگردان خواهید‌شد. درست است که همیشه و در همه جای دنیا، پیشنهادهای متنوعی خواهید داشت، اما نوشیدنی‌ها و غذاهای مغرب، از یک کاسه سوپ باقلای گرم برای صبحانه گرفته تا چای شیرین نعناع برای عصرانه، واقعا درخشان و به‌یاد ماندنی هستند. درست است که غذاهای مراکشی بهتر از «کوسکوس» (Couscous) هستند، اما یک بشقاب پر از کوسکوس خوش‌مزه هم بسیار لذیذ است!

سخن از  تجربه‌های هیجان‌انگیز سفر

مراکش

مراکش همه چیز دارد؛ از کویر شنی و قله‌های پر ابهت گرفته تا ساحل‌های پهناور و شهرهای شلوغ، همه چیز برای تجربه‌های منحصربه‌فرد آماده است. ممکن است سوار شتر شده‌باشید یا زیر آسمان پر ستاره چادر زده‌باشید، قله‌های اطلس را با پای پیاده پیموده باشید، وقت خود را در سواحل «صویره» (Essaouira) گذرانده باشید، از یک روستای سنتی «بربر» (Berber) دیدن کرده باشید یا هر تجربه‌ی هیجان‎انگیز دیگر، دوستان‌تان به شما غبطه خواهند خورد و البته حق هم دارند. حتی وقتی هم که داستان‌های باورنکردنی‌تان را برای آن‌ها تعریف نمی‌کنید، برای بار هزارم به سراغ عکس‌هایتان می‌روید تا خاطرات‌تان را دوباره به یاد بیاورید و دوستان‌تان را هم ترغیب کنید تا خودشان آن‌ها را تجربه کنند.

مغرب با تصویری بی همتا 

مراکش

آیت بن حدو

شهرهای اروپا در قرون وسطی برج و باروهای مختص به خود داشت اما هیچ یک از این برج‌ها و قلعه‌ها شبیه قلعه‌ها (ksars) یا شهرهای سنگربندی شده‌ی مراکش نیستند. بدون شک «آیت بن حدو» (Aït Benhaddou) یکی از مشهورترین این شهرها است که سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones)، به شکل برجسته‌ای به آن می‌پردازد. اما واقعیت این است که این کشور، تاریخی بسیار غنی دارد. به‌عنوان مثال تاریخ چادرنشینان و کاروان‌هایی که در صحراها زندگی می‌کردند، الهام‌بخش میلیون‌ها داستان و تخیلات هیجان‌انگیز بوده‌است. از مراکز خرید گرفته تا هر جای دیگری که ایستاده‌اید، غرق در این فرهنگ زیبا و غنی خواهید بود و هرگز تجربه‌ی مشابهی نخواهید داشت.

مراکش

برنامه‌ریزی سفر مجدد به مغرب  

مساله این است که نه سفر اول‌تان به مراکش کافی بوده است و نه سفر دوم‌تان، و نه سفرهای بعدی شما به این کشور. ممکن است هنوز صبح خود را با خیال صدای اذانی که از دوردست به گوش می‌رسد آغاز کنید یا هنوز وقتی چشم‌تان را می‌بندید، تصویر شن‌های روان در برابرتان جان بگیرد. هر چه که هست، مراکش تاثیری عمیق بر روح و جان شما گذاشته است. البته می‌توانید روایت «آنتونی بوردین» (Anthony Bordain) از سفر به «طنجه» (Tangier) را در «نتفلیکس» (Netflix) ببینید. اما به‌ خاطر داشته‌باشید بعد از ده بار دیدن آن، وقت آن است که به مراکش بازگردید! همیشه چیزهای تازه‌ای برای کشف کردن وجود دارد.

مراکش

مراکش

مطالب مرتبط:

دیدگاه