مالزی میراث دار فرهنگ اسلام، چین و غرب

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵
مالزی میراث دار فرهنگ اسلام، چین و غرب

با توجه به گرایش بسیاری از کشورهای آسیایی به صنعت گردشگری مالزی نیز این روزها روی معرفی فرهنگ و میراث این کشور به عنوان یک محصول جدید برای رونق گردشگری متمرکز شده است.

به گفته معاون وزیر فرهنگ و گردشگری مالزی، تنوع و شادابی فرهنگی این کشور به عنوان یکی از بازوهای تبلیغی آن در تحقق شعار “مالزی، یک آسیای واقعی” در طرح تبلیغی گردشگری آن به کار گرفته شده است.

او تاکید می‌کند که در این برنامه تبلیغی مالزی گونه خاص از میراث خود را که در معماری چند فرهنگی متاثر از نفوذ فرهنگ اسلام، چین و غرب وجود دارد، در ساختمان‌های میراثی خود به تصویر می‌کشد.

وی تصریح می‌کند که شعار “مالزی؛ آسیای واقعی” که به عنوان یک برند این کشور را در جهان مطرح کرده و آن را در شمار ۱۰ کشور نخست گردشگر پذیر جهان قرار داده، توانمندی این تنوع فرهنگی را ثابت می‌کند.

از سویی در راستای تقویت این محصول جدید، صنعت گردشگری این کشور با برگزاری نمایشگاهی با عنوان بازار هنر و گردشگری اسلامی (MIATS)، می‌رود تا جایگاه خود را با عنوان نخستین مقصد گردشگری اسلامی در جهان حفظ کند.

صنعت گردشگری مالزی با بهره گرفتن از هنر خوشنویسی اسلامی، نمایشگاه آثاری از تمدن اسلامی و دیگر هنرهای اسلامی و ایجاد زمینه گفت و گو پیرامون گردشگری و اسلام، برگزاری کارگاه ها و مسابقات و برنامه‌های خانودگی در این بازار هم چنین فراهم آوردن امکانات مورد نیاز در گردشگری اسلامی از جمله دسترسی آسان به غذای حلال و مسجد و نمازخانه در بسیاری از مناطق در دسترس گردشگران، تلاش در جذب هر چه بیشتر گردشگر مسلمان دارد.

پیش‌بینی می‌شود درآمد حاصل از گردشگران مسلمان در سال ۲۰۲۰ به ۱۹۲ بیلیون دلار برسد. از سویی مالزی در نظر دارد تا با جذب ۲۸ میلیون گردشگر تا پایان سال ۲۰۱۴ به درآمدی معادل ۷۶ بیلیون رینگیت دسترسی یابد.

براساس گزارش وزارت فرهنگ و گردشگری مالزی، این کشور در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۴، با رشد ۲۳٫۴ درصدی آمار گردشگران ورودی این کشور روبرو بوده است.

مطالب مرتبط:

منبع گردش

دیدگاه