سوغات بارسلون چیست؟

حمیده کریمی
حمیده کریمی شنبه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
سوغات بارسلون چیست؟

بارسلون، پایتخت کاتالونیا و یکی از زیباترین شهرهای اسپانیا است. در ادامه با سوغات این شهر آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید.

بارسلون، مهم‌ترین بندر اسپانیا و یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای این کشور زیبا است. بندر بارسلون یکی از مهم‌ترین بنادر اروپا است و اهمیت زیادی در گردشگری اسپانیا دارد. میراث فرهنگی غنی در این شهر و بناهای ساخته شده به دست معماران مشهوری چون آنتونیو گائودی و لوییز دومانچه‌ای مونتانر که به عنوان میراث جهانی یونسکو انتخاب شده‌اند، این شهر را به مقصدی عالی برای دوستدارن فرهنگ و هنر تبدیل کرده‌اند. این شهر میزبان یکی از پرافتخارترین تیم‌های فوتبال باشگاهی دنیا، بارسلونا است.

اگر برای سفر به این شهر دیدنی برنامه‌ریزی می‌کنید، بد نیست که قبل از سفر در مورد سوغات این شهر بدانید. در شهرهای بزرگ و توریستی، گاهی پیدا کردن یک یادگاری کوچک برای دوستان و آشنایان، سخت می‌شود. در ادامه با چند مورد از یادگاری‌ها و سوغاتی که می‌توانید از سفر به بارسلون برای نزدیکان خود ببرید، آشنا می‌شویم.

سوغات بارسلون

پیراهن اختصاصی بارسلونا!

اگر در بین نزدیکان‌تان کسی هست که طرفدار فوتبال و البته طرفدار بارسلونا باشد، بهترین هدیه برای او، پیراهن اختصاصی تیم بارسلونا است که نامش روی آن نوشته شده است. به یکی از سه فروشگاه رسمی تیم بارسلونا در این شهر سر بزنید و پیراهنی با نام خود یا نزدیکان‌تان سفارش دهید و همان روز تحویل بگیرید. یکی از این فروشگاه‌ها در نزدیکی کلیسای ساگرادا فامیلیا (Sagrada Família) قرار دارد. علاوه بر این می‌توانید پیراهن با نام بازیکن مورد علاقه‌ی خود بخرید: مسی، ژاوی، نیمار و... پیراهن‌ها در سایز‌های مختلف به فروش می‌رسند و برای کودکان و هم بزرگسالان دوستدار فوتبال مناسب هستند. البته غیر از پیراهن، هدایای کوچک دیگر هم با موضوع فوتبال و علی‌الخصوص تیم بارسلونا، در این شهر پیدا می‌شود. مثل انواع لوازم و لیباس‌های ورزشی یا جاکلیدی.

لباس‌های طراحی شده توسط طراحان مشهور بارسلون

بارسلون یکی از مراکز مهم خرید در اروپا است. از مشهورترین برندهای بین‌المللی گرفته تا برندهای داخلی و کوچک، محصولات مد را در گوشه‌وکنار شهر خواهید یافت. به یکی از هزاران فروشگاه برندهای مستقل یا بین‌المللی سر بزنید و انواع محصولات از کالاهای چرمی گرفته تا انواع لباس را خریداری کنید. یکی از مطرح‌ترین برندهای بارسلونا، برند Desigual است که البته در سراسر دنیا شعبه دارد ولی در اصل متعلق به بارسلونا است. این برند به خاطر طراحی‌های رنگارنگ و چهل‌تکه شهرت دارد.

کوکی Galletas

این کوکی لذیذ اسپانیایی را در همه‌ی فروشگاه‌های بارسلونا می‌توانید به سادگی پیدا کنید و با قیمت مناسبی بخرید. این کوکی‌ها معمولا در قوطی‌های قشنگ و جذابی به فروش می‌رسند. علاوه بر این نوع کوکی، در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های محلی می‌توانید انواع شیرینی و بیسکوییت و کوکی را خریداری کنید.

تورون (turron) یا نوقا

سوغات بارسلون

این شیرینی مغزدار که با نام نوقا هم شناخته می‌شود، در سراسر اسپانیا به فروش می‌رسد و طرفداران زیادی دارد. در بارسلون هم انواع مختلف این شیرینی را در طعم‌ها و شکل‌های مختلف می‌توانید پیدا کنید. دو نوع نوقا در اسپانیا به فروش می‌رسد: یکی نوع نرم و دیگری نوع سخت که شکننده است و انواع مغز و آجیل در آن‌ها به کار رفته است. البته بیشتر از بادام در تهیه‌ی نوقا استفاده می‌کنند. از هر کدام از این دو نوع نوقا، مدل‌های متنوعی تولید می‌شود. در واقع با کم و زیاد کردن مغزها و سایر مواد تشکیل‌دهنده، دستورهای متفاوتی برای تولید نوقا به دست می‌آید که هر کدام طعم متفاوتی دارند. بیشتر فروشگاه‌های سوغات در اسپانیا، بسته‌های ترکیبی از نوقا را عرضه می‌کنند که از انواع مختلف نوقا در آن وجود دارد و برای سوغات مناسب است. البته اگر تا قبل از رسیدن به مقصد، همه‌ی آن‌ها را خودتان نوش جان نکنید!

آثار موسیقی و محصولات فرهنگی

موسیقی اسپانیا در دنیا شهرت دارد و طرفداران زیادی دارد. اگر در میان نزدیکان‌تان کسی هست که به موسیقی اسپانیا علاقه دارد، به یکی از فروشگاه‌های محصولات فرهنگی سر بزنید و آثار موسیقی مشهور اسپانیا را خریداری کنید. گیتار کلاسیک، فلامنکو، ویوالدی و هزاران اثر مشهور و جذاب دیگری که بهترین هدیه برای دوستداران موسیقی است.

آثار سفالی

ظروف و آثار سفالی در اسپانیا، غیرمعمول و اکثرا دست‌ساز هستند. برخی از آن‌ها طرح‌ها و نقوش سنتی دارند و برخی دیگر با طرح‌های مدرن و امروزی تزیین شده‌اند. انواع اشیای سفالی و ظروف را می‌توانید در طرح‌ها و رنگ‌های بی‌نظیر خریداری کنید و به عنوان سوغات به خانه ببرید. در حمل‌ونقل آن‌ها دقت کنید تا آسیبی نبینند.

شکلات

در این شهر هر طرف که سر بر گردانید، شکلات‌فروشی‌های متعددی خواهید دید. علاوه بر این می‌توانید از موزه‌ی شکلات بارسلونا هم دیدن کنید و شکلات بخرید. در این موزه می‌توانید با تک تک مراحل تولید انواع شکلات از دانه‌ی کاکائو آشنا شوید و لذت ببرید.

یک جفت صندل (espardenyes)

سوغات بارسلون

اهالی کاتالونیا و والنسیا، چندین قرن است که از این صندل‌های سنتی استفاده می‌کنند و این صندل‌ها به نوعی بخشی از فرهنگ بومی این منطقه هستند. این صندل که با نام espadrilles هم شناخته می‌شود، نام خود را از گیاهی در علفزارهای مدیترانه‌ای یعنی esparto گرفته است که در گذشته از آن برای ساخت این صندل استفاده می‌کردند. به طور سنتی هم این صندل مدل‌های متنوعی دارد. برخی از آن‌ها کاملا پوشیده هستند و برخی دیگر باز. برخی از آن‌ها بندی برای بستن دارند و برخی دیگر بدون بند هستند. امروزه تنوع رنگ این صندل توجه هر بیننده‌ای را جلب می‌کند.

کارت پستال

اگر به دنبال هدایای ارزان و در عین حال به‌یاد‌ماندنی هستید، از فروشگاه‌های محصولات فرهنگی، انواع کارت‌پستال را خریداری کنید. کارت‌پستال‌هایی که تصاویر زیبایی از اسپانیا و جاذبه‌های گردشگری متعدد آن دارند.

کفش‌های Camper

یکی از مشهورترین برندهای کفش در بارسلونا برند Camper است. این برند به خاطر طراحی‌های متفاوت، مشهور است چرا که زیبایی و خلاقیت را با کارایی ترکیب کرده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه