دیدنی های شانگهای؛ شلوغ ترین بندر دنیا

شیدا  خرمشاهی
شیدا خرمشاهی دوشنبه، ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۸
دیدنی های شانگهای؛ شلوغ ترین بندر دنیا

بندر شگفت‌انگیز و شلوغ شانگهای از جاذبه‌های دیدنی و هیجان‌انگیز زیادی برخوردار است. برای آشنایی با دیدنی های شانگهای در ادامه همراه باشید.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۶/۰۹/۱۲ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۰۸/۲۶ به‌روزرسانی شده است.

شانگهای بزرگ‌ترین شهر کشور چین و یکی از شلوغ‌ترین بنادر دنیا است که در دهانه رودخانه یانگ تسه (Yangtze) با فاصله اندکی از اقیانوس آرام قرار گرفته و رابط میان چین و دنیای خارج است. این بندر شگفت‌انگیز و شلوغ از جاذبه‌های دیدنی و هیجان‌انگیز زیادی برخوردار است که در ادامه به مهم‌ترین جاهای دیدنی شانگهای اشاره‌‌ای کوتاه می‌کنیم. اگر اهل گشت و گذار هستید، می‌توانید در سفر به چین با تور شانگهای برنامه‌ریزی کنید تا از این مکان‌ها دیدن کنید.

برج تلویزیونی مروارید شرقی (The Oriental Pearl Tower)

منظره شبانه و نورپردازی برج مروارید شرقی

برج مروارید شرقی یک برج رادیو تلویزیونی در منطقه پودانگ (Pudong) مجاور رودخانه هوانگ پو (Huangpu)، روبه‌روی تفرجگاه باند (The Bund) است که با ۴۶۸ متر ارتفاع سومین برج بلند در جهان به شمار می‌رود. در بالای این برج می‌توانید شاهد چشم‌انداز زیبایی از شهر جدید شانگهای و رودخانه دیدنی هوانگ‌پو و همچنین منظره‌ای بی‌نظیر از تفرجگاه باند باشید. از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد این برج می‌توان به ۱۵ نقطه برای تماشای شهر، رستوران گردان بزرگ، هتل با اتاق‌هایی با مناظر فراموش‌نشدنی اشاره کرد.   

موزه شانگهای

آبنما در مقابل موزه شانگهای

موزه شانگهای از مهم‌ترین موزه‌های چین است که در میدان پیپل (People’s Square) در محله هانگپوی شانگهای قرار گرفته است. این موزه در پنج طبقه، مجموعه‌ای بیش از ۱۲۰ هزار آثار تاریخی چین از جمله برنز، مجسمه‌های سنگی و گچی، سفال، سرامیک، نقاشی‌های مرکب، آثار خوشنویسی، انواع مُهر، آثار هنری اقلیت‌های قومی، انواع سکه و اسباب و اثاثیه را به معرض نمایش گذاشته است. این موزه همچنین دارای یازده گالری و سه سالن ویژه نمایشگاه‌های موقت است.

پودانگ (Pudong)

برج ها و ساختملن های بلند در پودانگ

پودانگ منطقه‌ای در شانگهای است که به‌عنوان مرکز مالی و تجاری چین شناخته می‌شود. این منطقه که در ضلع شرقی رودخانه هوانگ‌پو (Huangpu) قرار گرفته، دارای موزه‌هایی جذاب، برج‌هایی بلند، هتل‌های معروف شانگهای و چشم‌اندازی زیبا از تفرجگاه باند است. برج جین مائو،‌ مرکز مالی جهانی شانگهای و برج نمادین مروارید شرقی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه به شمار می‌روند.

برج جین مائو (Jin Mao Tower)

عکس هوایی از برج جین مائو

برج جین مائو با ۴۲۰ متر ارتفاع به‌عنوان دومین برج بلند چین و چهارمین برج بلند دنیا شناخته می‌شود. این برج که از طراحی زیبا و بی‌نظیری برخوردار است، در ناحیه تجاری لوجیازوی (Lujiazui) قرار گرفته است. پله‌های جذاب و شگفت‌انگیز این برج تحت‌تاثیر معماری سنتی چین طراحی شده و در بالای آن می‌توانید به تماشای نمای زیبایی از شهر شانگهای بنشینید.

موزه هنر چین به‌عنوان بزرگ‌ترین گالری هنری آسیا شناخته می‌شود.

موزه هنر چین

موزه هنر چین یا کاخ هنر چین در یکی از باشکوه‌ترین بناهای شهر با نام «پاویلیون چین» (China Pavilion) واقع شده است. این موزه بزرگترین گالری هنری در آسیا است و خانه مهم‌ترین کلکسیون‌های هنر مدرن چین محسوب می‌شود. در این موزه می‌توانید آثار هنرمندان برجسته چینی و آثار فراوان متعلق به توسعه فرهنگی شانگهای طی دهه‌های متمادی را تماشا کنید.

خیابان نانجینگ (Nanjing Road)

جمعیت مردم چین در خیابان نانجینگ

خیابان نانجینگ از قرن ۱۹ میلادی تا به امروز از مراکز درجه یک خرید در چین بوده است. در این خیابان دوست‌داشتنی و پرهیاهو می‌توانید هرگونه کالایی که بخواهید را پیدا کنید. در ایام عید و تعطیلات در این منطقه جشن و آتش‌بازی نیز برگزار می‌شود.

باغ یو (Yu Garden)

پل و دریاچه باغ یو

«باغ یو» یا «باغ خوشبختی» یکی از پارک‌های شناخته‌ شده و کلاسیک شانگهای است که در شمال‌شرقی شهر قدیمی قرار گرفته است. این پارک ۴۰۰ ساله یکی از بهترین نقاط دیدنی شانگهای است که در آنجا می‌توانید لحظات فراموش‌نشدنی از سفرتان را در ذهنتان ماندگار کنید.

تفرجگاه باند (The Bund)

اتوبان و منظره شب در تفرجگاه باند

تفرجگاه باند در سمت غربی رودخانه هوانگ‌پو قرار گرفته و از نمادهای معماری شهر شانگهای است. این تفرجگاه به خاطر داشتن حال و هوای اروپایی میان گردشگران معروف شده است.

 در این تفرجگاه می‌توانید کنار رودخانه خروشان هوانگ‌پو قدم بزنید و از تماشای بناهای تاریخی، بوتیک‌ها و گالری‌ها لذت ببرید و بعد از آن غذایی در رستوران‌های آن میل کنید. همچنین در این تفرجگاه می‌توانید سوار قایق شده و اطراف بندر شانگهای را گشت بزنید.

میدان پیپل (People's Square)

آسمان خراش های میدان پیپل شانگهای

میدان پیپل در گذشته برای مسابقات اسب‌دوانی ساخته شده بود که با گذر زمان به محل اصلی اجتماع عمومی شانگهای تبدیل شد. این میدان ساختمان‌های مهمی چون موزه شانگهای، تالار شهر و ساختمان بزرگ هنری و دولتی تئاتر را در خود جای داده است. 

معبد جید بودا (Jade Buddha Temple)

مجسمه خوابیده در معبد جید بودا

معبد جید بودا از معروف‌ترین و مقدس‌ترین معابد متعلق به بوداییان در شهر شانگهای است. معبد جید بودا به واسطه دو مجسمه مشهور بودا بسیار معروف شده است. اولین مجسمه، مجسمه بودای نشسته است که با سنگ‌های قیمتی و زمرد تزیین شده است. دومین مجسمه،‌ مجسمه بودای دراز کشیده است که از سنگ‌های مرمر و یشم سفید تراشیده شده و با گوهرهای رنگارنگ قیمتی آراسته شده است.

محله شین تیان دی (Xin Tian Di)

کافه و رستوران های محله شین تیان دی

در محله قدیمی شین تیان دی می‌توانید ترکیبی از حال و هوای شانگهای قدیم و مدرن را در کنار هم حس کنید. این محله، یک محله تفریحی است که پر از سرگرمی، خوردنی، خریدنی و دیدنی است. شین تیان دی از محله‌های گران‌قیمت و اعیانی شانگهای برای اقامت محسوب می‌شود.

شهربازی هپی والی (Happy Valley Shanghai)

ترن هوایی در شهربازی هپی والی

شهربازی هپی والی یک شهربازی مهیج و سرگرم‌کننده است که در منطقه‌ای بزرگ و پهناور در شانگهای برای تمام سنین و سلیقه‌ها فراهم شده است. این شهربازی دارای بازی‌های علمی، فنی و مهیج است. اگر در سفرتان به شانگهای به‌دنبال هیجان هستید، پیشنهاد می‌کنیم که سری به این شهربازی بزنید.

معبد لونگ هوا و پاگودا (Longhua Temple and Pagoda)

معبد لونگ هوا و پاگودا ، نوعی بنای مرتفع شرفی

معبد لونگ هوا و پاگودا در پارکی زیبا در جنوب‌غربی شانگهای با ۴۴ متر ارتفاع قرار گرفته است. این معبد از چوب و آجر ساخته شده و از جمله قدیمی‌ترین مکان‌های مذهبی به یادگار مانده از چین قدیم محسوب می‌شود. در این معبد هنوز هم مراسم‌های معمول بوداییان برگزار می‌شود.

جوجیاجیائو یا ونیز شانگهای (Zhujiajiao Ancient Town)

قایق های سنتی جوجیاجیائو یا ونیز شانگهای

مقاله‌ مرتبط:

جوجیاجیائو از مناطق معروف کشور چین است که دارای قدمتی بیش از ۱۷۰۰ سال است. در این شهر آبی، درست مانند شهر رویایی ونیز در کشور ایتالیا، برای رفت و آمد از قایق‌های مخصوص استفاده می‌کنند.

جوجیاجیائو شهرکی زیبا با پل‌های قوسی سنگی روی آب‌راه‌ها است که قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های سنگ‌فرش شده مارپیچ آن مانند یک نقاشی یا کارت‌پستال می‌ماند. این منطقه همچنین دارای باغ‌های بی‌شمار و بناهای تاریخی فراوان است.  

محله تیانزیفانگ (Tianzifang)

مسیر سنگفرش و مغازه های محله تیانزیفانگ

محله تیانزیفانگ زمانی منحصرا متعلق به فرانسوی‌ها بوده که در حال حاضر به مقصدی جذاب برای گرشگران داخلی و خارجی تبدیل شده است. این محله حس و حال اروپایی خود را به‌خوبی حفظ کرده و دارای کوچه‌های بسیار دیدنی و تماشایی است. در این محله می‌توانید به دیدن گالری‌های کوچک بروید، از فروشگاه‌های هنری و صنایع‌دستی خرید کنید و در رستوران‌ها و کافه‌های آن غذایی میل کنید یا قهوه‌ای بنوشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه