راهنمای خرید در توکیو؛ ژاپن

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۰
راهنمای خرید در توکیو؛ ژاپن

توکیو، شهری بزرگ با هزاران مرکز خرید و مجتمع تجاری است. با وجود تنوع فروشگاه‌ها و کالاها، این شهر یکی از بهترین مقصدهای خرید در ژاپن است.

توکیو، پایتخت ژاپن، یکی از بهترین شهرهای دنیا برای خرید است. مناطق متعددی دارد که فقط به خرید و مراکز تجاری بزرگ اختصاص دارند. هر انچه که تصور کنید از لوکس‌ترین کالاهای دنیا گرفته تا صنایع دستی سنتی و ظرف و ظروف قدیمی در توکیو پیدا می‌شود. علاوه بر مراکز خرید و دپارتمان‌استورهای بزرگ، خیابان‌های خرید زیادی در سراسر این شهر بزرگ و شلوغ، وجود دارد که در آن‌ها همه جور فروشگاهی پیدا می‌شود. از نمایندگی‌های لوکس‌ترین و برترین برندهای دنیا تا بوتیک‌های کوچک و مستقل. در ادامه با مهم‌ترین مناطق خرید در توکیو آشنا می‌شویم.

خیابان گینزا (Ginza)

راهنمای خرید در توکیو

این خیابان یکی از شیک‌ترین و مجلل‌ترین مناطق خرید در توکیو است. بهترین و مدرن‌ترین بوتیک‌ها و مجلل‌ترین دپارتمان‌استورهای شهر در این خیابان قرار دارند. این خیابان را می‌توان در سطح بین‌المللی با خیابان‌های مثل خیابان آکسفورد لندن یا خیابان پنجم نیویورک مقایسه کرد. علاه بر نملایندگی‌های برندهای مشهوری چون کریستین دیور، لویی ویتون و مایکل کورس، سایر برندهای میان‌رده‌تر هم در این منطقه فروشگاه دارند. در میان این مراکز تجاری باشکوه و با نماهای مدرن و چشمگیر، فروشگاه‌های کوچک سوغات و صنایع دستی هم پیدا می‌شود. در واقع در این منطقه هم بهترین و شیک‌ترین فروشگاه‌های شهر را خواهید دید و هم صنایع دستی سنتی در گوشه و کنار آن به فروش می‌رسند. گینزا، یک منطقه‌ی فوق‌العاده و شگفت‌انگیز برای خرید است که در آن جدیدترین مد با قدیمی‌ترین سنت‌ها در هم آمیخته است. گینزا اولین خیابان به سبک غربی و مدرن بود که در توکیو در سال ۱۸۷۰ ساخته شد. دسترسی به این خیابان به راحتی از طریق مترو امکان‌پذیر است. نمایندگی‌های گوچی، سونی، شنل، فروشگاه اپل از برندهای مشهور این خیابان هستند. بهترین و جدیدترین کالاهای لوکس را می‌توانید از فروشگاه‌های بزرگ این خیابان بخرید.

منطقه‌ی شینجوکو (Shinjuku)

راهنمای خرید در توکیو

شینجوکو یکی از شلوغ‌ترین مناطق توکیو است که یکی از شلوغ‌ترین و پررفت و‌ آمدترین ایستگاه‌های قطار دنیا را دارد. بیش از ۳ میلیون نفر در روز از این ایستگاه استفاده می‌کنند. خرید کردن در این منطقه به دلیل تنوع و تعدد کالاها و فروشگاه‌ها، بسیار غافلگیرکننده و سردرگم‌کننده است. البته لازم نیست در خیابان‌های آن قدم بزنید و در شلوغی جمعیت گم شوید. خود ایستگاه شینجوکو به تنهایی یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های خرید در ژاپن است. در این مجموعه‌ی بزرگ، دو مرکز خرید زیرزمینی و چندین دپارتمان استور بزرگ وجود دارد. از جمله دپارتمان استور مشهور Lumine که در سه ساختمان مختلف گسترده شده و همگی ساختمان‌ها به ایستگاه متصل هستند. خیابان Mosaic، یک خیابان باریک مخصوص عابر پیاده است که از کنار ایستگاه می‌گذرد.

این منطقه‌ی تجاری بزرگ، میزبان یکی از دپارتمان‌استورهای مشهور دنیا به نام Isetan است که در سال ۱۸۸۶ ساخته شده است. این فروشگاه در نزدیکی خروجی ایستگاه قرار دارد و طبقات مختلف آن به فروش کالاهای متنوعی از جمله آخرین مدل پوشاک بانوان اختصاص دارد. یک ساختمان مجزا به پوشاک آقایان اختصاص یافته است. بخشی از این مجموعه، یک فودکورت عالی است که شهرت و محبوبیت فراوانی دارد. اگر قصد خرید داشته باشید، در همین منطقه می‌توانید همه‌ی اجناس و کالاهای مورد نظرتان را به راحتی پیدا کنید. چون تنوع کالاها و تعدد فروشگاه‌ها به قدری زیاد است که مطمئنا اجناس مورد نظرتان را پیدا می‌کنید.

منطقه شیبویا (Shibuya)

راهنمای خرید در توکیو

یکی از سرزنده‌ترین و پرجنب و جوش‌ترین مناطق توکیو، همین خیابان است. بسیاری از دپارتمان‌استورهای بزرگ این منطقه با تمرکز بر مد و پوشاک بانوان و دختران نوجوان فعالیت می‌کنند. یکی از این فروشگاه‌ها Shibuya 109، یکی از برندهای مد ژاپنی است که از سال ۱۹۷۹ فعالیت می‌کند. از دیگر دپارتمان استورهای مشهور منطقه می‌توان به ShinQs، شیبویا مارک سیتی و شیبویا هیکاری اشاره کرد. شیبویا هیکاری، مستقیما به ایستگاه متصل می‌شود و شامل یک مجموعه‌ی تجاری ۱۰ طبقه است که در اصل به پوشاک و لوازم زنان اختصاص دارد. بالاتر از طبقات تجاری، تعدادی رستوران هم وجود دارد که چشم‌اندازهای بسیار زیبایی از منطقه دارند. در فضای باز مخصوص برگزاری رویدادها، نمایشگاه‌های مختلفی برپا می‌شود، از جمله هفته‌ی مد مرسدس بنز.

علاوه بر دپارتمان‌استورها، شیبویا به خاطر سه خیابان خرید بزرگش شهرت دارد. خیابان‌های Koen Dori، اسپین زاکا و Center Gai. اگر بالاتر از ۳۰ سال سن دارید، ممکن است در بعضی از فروشگاه احساس پیری کنید، چون کالاها و مد عرضه شده در بسیاری از این فروشگاه‌ها برای نوجوانان است.

منطقه هاراجوکا (Harajuku)

راهنمای خرید در توکیو

این منطقه تاریخچه‌ای طولانی دارد و در مرکز شهر توکیو واقع شده است. جاذبه‌های فراوانی در اطراف این منطقه وجود دارد و مراکز خرید متعدد آن باعث شده که یکی از محبوب‌ترین مناطق شهر برای جوانان باشد. این منطقه به خصوص در روزهای آخر هفته، بسیار شلوغ می‌شود. فروشگاه‌های متعدد آن انواع محصولات مثل لباس، کیف و کفش و سوغات و صنایع دستی را با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه می‌فروشند. چندین اوت‌لت غذایی و غرفه‌های فروش کرپ و فست‌فود هم در این منطقه وجود دارد.

بعد از المپیک سال ۱۹۶۴، طراحان مد، دفاتر و استودیوهای خود را به این منطقه منتقل کردند. از آن به بعد تعداد فروشگاه‌های پوشاک در این محدوده روزبه‌روز بیشتر شد. کافی‌شاپ‌های شیک و رستوران‌های مجللی در این منطقه آغاز به کار کرد تا امروزه که یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری و توریستی شهر است. علاوه بر جدیدترین و لوکس‌ترین محصولات مد و پوشاک و سایر لوازم، می‌توانید اشیای عتیقه هم در این منطقه پیدا کنید. فروشگاه‌های کالای دیجیتال و لوازم الکترونیکی در خیابان‌های این منطقه زیاد است. حتی لوازم دست دوم هم در بعضی از فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد.

دو مجموعه‌ی تجاری بزرگ به نام‌های LaForet و Tokyu Plaza، در این منطقه ساخته شده‌اند که هر کدام چندین طبقه دارند و فروشگاه‌های آن بیشتر به فروش محصولات مرتبط با مد به خصوص پوشاک بانوان اختصاص دارد. موزه‌ی LaForet در بالاترین طبقه‌ی این مجموعه، میزبان رویدادها و نمایشگاه‌های مختلف است. در طبقه‌ی ششم مجموعه‌ی Tokyu Plaza کافی‌شاپی در یک فضای سبز و زیبا وجود دارد که در آن می‌توانید هم‌زمان با خوردن بهترین نوشیدنی‌ها، چشم‌اندازهای زیبایی از منطقه را از ارتفاع تماشا کنید. در این منطقه هم برندهای بین‌المللی و هم برندهای مد داخلی نمایندگی دارند.

خیابان Omotesando

راهنمای خرید در توکیو

این منطقه در مجاورت منطقه‌ی هاراجوکو قرار دارد و دومین منطقه‌ی تجاری بزرگ و شیک توکیو بعد از خیابان گینزا است. خیابان زیبای Omotesando، حال و هوای اروپایی دارد و گاهی با نام شانزالیزه‌ی توکیو شناخته می‌شود. معابد و پارک‌های مشهوری در اطراف این خیابان قرار دارد.

برندهای مشهور داخلی و خارجی مثل هوگو باس، الکساندر مک کویین، ایسی میاکی و... در اطراف این خیابان، نمایندگی دارند. اگر برندهای کمتر شناخته شده را دوست دارید در این خیابان می‌توانید فروشگاه‌های متعددی پیدا کنید که به چنین برندهایی اختصاص دارند. در خیابان‌های فرعی متصل به این خیابان هم تعداد زیادی فروشگاه وجود دارد که نباید آن‌ها را از دست بدهید. یک مرکز خرید بزرگ به نام Omotesando Hills در این خیابان ساخته شده است که بیش از ۱۰۰ فروشگاه دارد. حتی اگر به خرید علاقه نداشته باشید، در این منطقه می‌توانید شاهکار‌هایی از معماری مدرن را تماشا کنید و لذت ببرید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه