بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی؛ از سواحل طلایی تا صخره‌ها و جنگل‌های سرسبز

نگین توکلی
نگین توکلی پنجشنبه، ۲۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۵
بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی؛ از سواحل طلایی تا صخره‌ها و جنگل‌های سرسبز

بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی، کشوری مملو از اکوسیستم‌‌های متنوع، چه زمانی از سال است؟ برای مطلع شدن از جزئیات این راهنمای سفر، با ما همراه باشید.

کشور آفریقای جنوبی در جنوبی‌ترین بخش قاره آفریقا واقع شده است. از جاذبه‌های این کشور زیبا می‌توان به پارک ملی کروگر، کوه تیبل، غواصی با کوسه‌ها و سواحل خارق‌العاده اشاره کرد. این‍‌ها تنها تعداد کوچکی از نقاط برجسته این کشور و دلیل سفر به آفریقای جنوبی هستند.

زمان سفر به آفریقای جنوبی بستگی به علایق و ترجیحات شما دارد؛ اما فصل‌هایی در این کشور مسحورکننده، آب و هوایی دلپذیرتر را به شما ارائه می‌دهند.

آفریقای جنوبی

اقلیم و آب و هوا در سراسر آفریقای جنوبی، متغیر است. البته شباهاتی بین شرایط آب و هوایی و دماها وجود دارد و زمان سفر بر طبق مکانی که می‌خواهید به آنجا بروید، تعیین می‌شود.

کشور آفریقای جنوبی، برخلاف دیگر کشورها، دارای سه پایتخت است. کیپ تاون به‌عنوان پایتخت قانون‌گذار، محل اسکان پارلمان است. پرتوریا پایتخت اجرائی و اداری کشور، محل زندگی رئیس‌جمهوری و کابینه وی است. بلومفونتن، پایتخت قضایی آفریقای جنوبی، نیز محل اسکان دادگاه عالی است در حالی که دادگاه‌های قانون اساسی در ژوهانسبورگ، قرار دارند.

کیپ تاون

کیپ تاون

ورزشی، شیک، خیره‌کننده، اجتماعی....، اگر کیپ تاون یک فرد بود، تبدیل به ستاره هالیوودی می‌شد که همه ما به او حسادت می‌کردیم. این شهر مادر، شبیه هیچ مقصد گردشگری دیگری در آفریقا نیست.

کیپ تاون که توسط رشته‌ای از کوه‌ها، از بقیه قاره جدا شده است، به‌عنوان شهری پرزرق‌وبرق، کلانشهری آمیخته با زیباترین و نفس‌گیرترین چشم‌اندازهای طبیعی جهان است. اما زیبایی طبیعی تنها دلیل رفتن به کیپ تاون نیست. شما عاشق خاکی‌های شهر، سواحل رنگارنگ، تاکستان‌های سرسبز، غذاهای سنتی خوش‌طعم، زندگی شبانه پررونق و البته کوه تیبل نماشایی، خواهید شد.

ممکن است مسابقات بین‌المللی فوتبال، توجهات را به کیپ تاون جذب کرده باشند، اما از آنجا که کیپ تاون به سطح جهانی، رسیده است، هیج چیز نمی‌تواند منکر شکوه و ابهت این شهر شود.

بهترین زمان سفر به کیپ تاون

کیپ تاون

بهترین زمان سفر به کیپ تاون، از ماه مارس تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد) و سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر) است. این زمان از سال دارای آب و هوای خوب، جمعیت کمتر در سطح شهر و قیمت‌های پایین‌تر است.

در زمان برنامه‌ریزی برای سفر در نظر داشته باشید در اینجا فصل‌ها درست برعکس، هستند؛ زمستان در آمریکا، تابستان در آفریقای جنوبی است.

گفته می‌شود، تابستان، بهترین زمان سفر به کیپ تاون (و گران‌ترین) است. در این زمان شهر مملو از گردشگران است.

شهر در ماه‌های ژوئن تا اوت، کم کم از حضور گردشگران به عالت بارش‌های پراکنده و افت دما، خالی می‌شود.

بهترین زمان سفر به کیپ تاون بر اساس فصول

فصل تابستان: ماه‌های دسامبر تا فوریه (۱۰ آذر تا ۹ اسفند)

کیپ تاون

فصل تابستان در کیپ تاون، پر از گردشگر است. در این فصل، مسافران از سراسر جهان برای لذت‌بردن از سواحل طلایی و جاذبه‌های در فضای آزاد، به اینجا می‌آیند. برای اطمینان از مکان اقامتی خود، چند ماه زودتر از سفرتان، حتما محل موردنظر خود را رزرو کنید. هوا در طول این فصل، گرم است، اما کلافه‌کننده نیست و دمای میانگین حدودا ۲۱ درجه سانتی‌گراد است.

 

فصل پاییز: ماه‌های مارس تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد)

کیپ تاون

فصل پاییز یکی از ایدئال‌ترین زمان‌های سفر به کیپ تاون به شمار می‌آید. دما در این فصل در محدوده ۱۵٫۶ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد، متغیر است و قیمت هتل‌ها ارزان‌تر می‌شود.

 

فصل زمستان: ماه‌های ژوئن تا اوت (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)

کیپ تاون

تقریبا در فصل زمستان، گردشگری در کیپ تاون وجود ندارد؛ این موضوع به این معنا است که اگر با خیس‌شدن زیر باران مشکلی ندارید، می‌توانید پول زیادی را در هزینه هتل‌ها صرفه‌جویی کنید. بارش‌های پراکنده و بادهای خنک در این فصل رایج هستند، اما با دمای ۱۵٫۶ درجه سانتی‌گراد در طول روز، زمستان هم می‌تواند فصل دلپذیری برای بازدید از کیپ تاون باشد.

 

فصل بهار: ماه‌های سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر)

کیپ تاون

بهار در کیپ تاون، رنگارنگ است. با رفتن به قله کوهستان تیبل، هزاران گل را در حال شکوفه‌کردن، تماشا کنید. دما در این فصل تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد و می‌توانید از فعالیت‌های در فضای آزاد نیز لذت ببرید. اگر یک یا دو ماه زودتر، هتل خود را رزرو کنید، می‌توانید در هزینه سفر خود، صرفه‌جویی بسیاری کنید.

بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی بر اساس آب و هوا

آفریقای جنوبی

بومیان کشور، در میانه ماه دسامبر تا اواسط ژانویه (۲۵ آذر تا ۲۵ بهمن) به تعطیلات می‌روند که همین امر باعث شلوغ‌تر شدن سواحل می‌شود.

اگر از شمال به اینجا سفر می‌کنید، ماههای فوریه و مارس (۱۲ بهمن تا ۱۱ فروردین) برای شما مناسب هستند. این ماه‌ها با آفتابی گرم، با جمعیتی کمتر، اوقاتی دلچسب را برای شما در فعالیت‌های در فضای آزاد رقم خواهند زد.

روزهای تابستانی، دور از ساحل و نسیم، می‌توانند گرم و دم‌کرده باشند. اگر نسیم‌ها تبدیل به بادهای قوی‌تر شدند، تعجب نکنید.

بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی برای تماشای حیات وحش

آفریقا

شما در هر زمانی از سال در پارک‌های ملی آفریقای جنوبی، می‌توانید از حیات وحش متنوع این کشور، دیدن کنید. اگرچه می‌توان گفت بهترین ماه‌های سال برای این امر، می تا اوت (۱۱ اردیبهشت تا ۹ شهریور) است. ماه‌های ژوئن و ژوئیه (۱۱ خراد تا ۹ مرداد)، احتمالا به‌عنوان فصل داغ گردشگری و بهترین زمان سفر، در نظر گرفته می‌شوند.

بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی بر اساس تعطیلات

بهتر است در زمان تعطیلات رسمی کشور، از سفر به آفریقای جنوبی، اجتناب کنید. این تعطیلات، سبب شلوغی جمعیت و سواحل و دیگر جاذبه‎ها می‌شود. به‌طور مثال، تعطیلات عید پاک در آخر هفته، همیشه بسیار شلوغ است.

ماه دسامبر تا اواسط ژانویه شامل تعطیلات بسیاری در سراسر کشور هستند. تعطیلات مدارس از اواخر سپتامبر تا هفته اول اکتبر (اوابل مهر تا ۱۵ آبان) است.

بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی بر اساس هزینه هتل‌ها

بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی بر اساس هزینه هتل‌ها

بهترین زمان سفر به کیپ تاون بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

فصل تابستان

فستیوال هنر (The Observatory Festival of Arts)

فستیوال هنر که در ماه دسامبر در کیپ تاون برگزار می‌شود، با نمایشگاه‌های مختلف هنری و تعامل میان هنرمندان از سراسر آفریقای جنوبی همراه است.

کارناوال نوازندگی (Cape Minstrel Carnival)

کیپ تاون

کارناوال نوازندگی (Kaapse Klopse) در کیپ تاون در ماه ژانویه با حضور هزاران نوازنده که لباس‌های روشن می‌پوشند و با سازهای رنگارنگ خود به خیابان می‌آیند، جشن گرفته می‌شود.

فصل پاییز

کارناوال کیپ تاون

کارناوال کیپ تاون

کارناوال کیپ تاون، جشنی فوق‌‌العاده برای قدرت خلاقیت و هویت آفریقایی‌ها است. این کارناوال با مجموعه‌ای از فرهنگ‌ها و جوامع مختلف، در ماه مارس برگزار می‌شود، 

فستیوال بین‌الملی موسیقی جاز

فستیوال بین‌الملی موسیقی جاز

فستیوال بین‌الملی موسیقی جاز به‌صورت سالانه در کیپ تاون از سال ۲۰۰۰ برگزار می‌شود و به‌عنوان چهارمین فستیوال بزرگ جاز در جهان شناخته می‌شود.

فصل زمستان

هفته مد

در طول سه روز در هفته مد، طراحان آفریقای جنوبی، لباس‌های جدید خود را در ماه ژوئیه یه مردم ارائه می‌کنند.

فستیوال کیپ تاون

فستیوال کیپ تاون در ماه ژوئیه با برگزاری مراسم‌های مختلف از جمله اجرای موسیقی و رقص، فرهنگ‌های مختلف شهر را به تصویر می‌کشد.

فصل بهار

فستیوال دیوالی

دیوالی

فستیوال دیوالی که از مهم‌ترین رویدادهای تقویم هندوها است با مراسم رقص سنتی در کیپ تاون در ماه اکتبر افتتاح می‌شود و با اجراهای موسیقی و رقص ادامه می‌یابد.

فستیوال بین‌المللی بادبادک

فستیوال بین‌المللی بادبادک

فستیوال بین‌المللی بادبادک در کیپ تاون روزی به‌یادماندنی برای شما خواهد بود. در اینن روز افرادی از سراسر جهان بادباک‌های غول‌پیکر خود را در آسمان هوا می‌کنند. شما نیز می‌توانید بادبادک خود را به آسمان بفرستید و از آسمان رنگارنگ آن روز لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی؛ جزئیات بیشتر

سایت چه زمانی برویم، همیشه بازدید از دیگر منابع را قبل از برنامه‌ریزی سفر به گردشگران، پیشنهاد می‌کند. برای جزئیات بیشتر برای سفر به آفریقای جنوبی، به سایت گردشگری آفریقای جنوبی، سر بزنید.

بیشتر بخوانید:

رتبه‌های کیپ تاون

کوه تیبل

گزارش رتبه‌بندی مسافرت جهانی و اخبار یو.اس، بر اساس تجزیه و تحلیل نظرات کاربران و متخصصان است. در مورد طرز رتبه‌بندی مقاصد گردشگری، در اینجا بخوانید.

رتبه‌های کیپ تاون به شرح زیر است:

سومین مقصد برتر در آفریقا و خاورمیانه

۱۴امین مقصد برتر زمستانی در جهان

آفریقای جنوبی؛ آب و هوا و اقلیم

کیپ تاون

اقلیم در آفریقای جنوبی بسته به مناطق مختلف، متفاوت است. در نزدیکی کیپ تاون، اقلیم مدیترانه‌ای حاکم است؛ با هوایی گرم و خشک در ماه‌های سپتامبر تا آوریل و دمایی معتدل در ماه‌های می تا اوت.

 ماه دما (سانتی‌گراد)  میزان بارش (سانتی‌متر)
ژانویه۲۵٫۶۱٫۵
فوریه۲۶٫۱۰٫۸
مارس۲۵۱٫۸
آوریل۲۲٫۲۴٫۸
می۱۹٫۴۷٫۹
ژوئن۱۸٫۳۸٫۴
ژوئیه۱۷٫۲۸٫۹
اوت۱۷٫۸۶٫۶
سپتامبر۱۸٫۳۴٫۳
اکتبر۲۱٫۱۳
نوامبر۲۲٫۸۱٫۸
دسامبر۲۴٫۴۱

میانگین ماهیانه دما و بارش در کیپ تاون

در سمت شمال کشور، در کرانه آتلانتیک، آب و هوا گرم‌تر و خشک‌تر است. در کنار اقیانوس هند، اقلیم گرمسیری حکفرما است، ماه‌های ژانویه و فوریه گرم‌ترین ماه‌ها هستند.

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه۲۵٫۳ سانتی‌گراد- ۱٫۴ سانتی‌متر۲۵ سانتی‌گراد- ۱٫۳ سانتی‌متر۲۴٫۷ سانتی‌گراد- ۱٫۱ سانتی‌متر۲۴٫۴ سانتی‌گراد- ۱ سانتی‌متر
فوریه۲۶ سانتی‌گراد- ۰٫۶ سانتی‌متر۲۵٫۹ سانتی‌گراد- ۰٫۵ سانتی‌متر۲۵٫۷ سانتی‌گراد- ۰٫۳ سانتی‌متر۲۵٫۶ سانتی‌گراد- ۰٫۱ سانتی‌متر
مارس۲۴٫۷ سانتی‌گراد- ۱٫۶ سانتی‌متر۲۴٫۵ سانتی‌گراد- ۱٫۳ سانتی‌متر۲۴٫۲ سانتی‌گراد- ۱٫۱ سانتی‌متر۲۳٫۹ سانتی‌گراد- ۰٫۸ سانتی‌متر
آوریل۲۱٫۵ سانتی‌گراد- ۴٫۱ سانتی‌متر۲۰٫۸ سانتی‌گراد- ۳٫۳ سانتی‌متر۲۰٫۱ سانتی‌گراد- ۲٫۶ سانتی‌متر۱۹٫۴ سانتی‌گراد- ۱٫۸ سانتی‌متر
می۱۸٫۷ سانتی‌گراد- ۷٫۱ سانتی‌متر۱۸ سانتی‌گراد- ۶٫۴ سانتی‌متر۱۷٫۳ سانتی‌گراد- ۵٫۶ سانتی‌متر۱۶٫۶ سانتی‌گراد- ۴٫۸ سانتی‌متر
ژوئن۱۸ سانتی‌گراد- ۸٫۳ سانتی‌متر۱۷٫۸ سانتی‌گراد- ۸٫۲ سانتی‌متر۱۷٫۵ سانتی‌گراد- ۸ سانتی‌متر۱۷٫۲ سانتی‌گراد- ۷٫۹ سانتی‌متر
ژوئیه۱۶٫۹ سانتی‌گراد- ۸٫۸ سانتی‌متر۱۶٫۷ سانتی‌گراد- ۸٫۷ سانتی‌متر۱۶٫۴ سانتی‌گراد- ۸٫۵ سانتی‌متر۱۶٫۱ سانتی‌گراد- ۸٫۴ سانتی‌متر
اوت۱۷٫۷ سانتی‌گراد- ۶ سانتی‌متر۱۷٫۵ سانتی‌گراد- ۵٫۵ سانتی‌متر۱۷٫۴ سانتی‌گراد- ۴٫۹ سانتی‌متر۱۷٫۲ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر
سپتامبر۱۸٫۲ سانتی‌گراد- ۳٫۷ سانتی‌متر۱۸٫۱ سانتی‌گراد- ۳٫۲ سانتی‌متر۱۷٫۹ سانتی‌گراد- ۲٫۶ سانتی‌متر۱۷٫۸ سانتی‌گراد- ۲ سانتی‌متر
اکتبر۲۰٫۴ سانتی‌گراد- ۲٫۷ سانتی‌متر۱۹٫۷ سانتی‌گراد- ۲٫۴ سانتی‌متر۱۹ سانتی‌گراد- ۲ سانتی‌متر۱۸٫۳ سانتی‌گراد- ۱٫۷ سانتی‌متر
نوامبر۲۲٫۴ سانتی‌گراد- ۱٫۵ سانتی‌متر۲۲ سانتی‌گراد- ۱٫۲ سانتی‌متر۲۱٫۵ سانتی‌گراد- ۰٫۹ سانتی‌متر۲۱٫۱ سانتی‌گراد- ۰٫۶ سانتی‌متر
دسامبر۲۴ سانتی‌گراد- ۰٫۸ سانتی‌متر۲۳٫۶ سانتی‌گراد- ۰٫۶ سانتی‌متر۲۳٫۲ سانتی‌گراد- ۰٫۴ سانتی‌متر۲۲٫۸ سانتی‌گراد- ۰٫۲ سانتی‌متر

میانگین هفتگی دما و بارش در کیپ تاون

در ژوهانسبورگ، زمستان (تابستان در نیم‌کره شمالی)، آب و هوا خشک و تفاوت دمایی در روز و شب، بسیار زیاد است. بین ماه‌های اکتبر تا آوریل (۹ مهر تا ۱۰ اردیبهشت)، هوا بسیار گرم است و چندین طوفان شدید در این زمان، رخ می‌دهد.

بهار، بهترین زمان برای دیدن شکوفه‌های گل‌ها، اجتناب از شلوغی و آب و هوایی گرم است.

بیشتر بخوانید:

چه زمانی به کیپ تاون برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه۱۷۲۷۷۳۶۳
فوریه۱۷۲۷۵۳۹۲
مارس۱۵۲۶۶۳۸۳
آوریل۱۳۲۳۳۴۰۶
می۱۰۲۰۱-۳۴۹
ژوئن۹۱۹۲-۳۰۹
ژوئیه۸۱۸۲-۲۸۱۰
اوت۹۱۹۱-۳۳۹
سپتامبر۱۰۱۹۱۳۳۷
اکتبر۱۲۲۲۱۳۳۵
نوامبر۱۴۲۴۴۳۳۳
دسامبر۱۵۲۵۵۳۹۳

حداقل و حداکثر دما در کیپ تاون

هزینه روزانه توریستی در کیپ تاون

هزینه یک روز اقامت در کیپ تاون حدودا ۲,۲۰۰,۰۰۰ تومان است. هزینه‌های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

۱. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می‌شود و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

۲. شام در رستوران سه ستاره

۳. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

 این هزینه‌ها بسته به اینکه در ماه‌های داغ سال یا کمتر توریستی به کیپ تاون سفر می‌کنید، تغییر می‌کند. تخمین هزینه بالا در ماه‌های داغ در کیپ تاون انجام شده است تا برای برنامه‌ریزی در سفر، به‌عنوان منبع از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه