بهترین زمان سفر به آمستردام، پایتخت گل های لاله

بهاره غنچه
بهاره غنچه جمعه، ۱۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰
بهترین زمان سفر به آمستردام، پایتخت گل های لاله

آمستردام سرزمین گل‌های لاله در کشور هلند است که سالانه گردشگران بسیاری برای تماشای این گل‌های زیبا و رنگارنگ به آن سفر می‌کنند. اما بهترین زمان سفر به این کشور چه زمانی است؟

آمستردام از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری در اروپا است که سالانه بیش از ۴ میلیون بازدیدکننده از سراسر جهان را به خود جذب می‌کند. آمستردام که پرجمعیت‌ترین شهر در کشور هلند است، از جاذبه‌های گردشگری متنوعی پوشیده شده است. آسیاب‌های بادی، گل‌های لاله، کانال‌های آب در میان شهر، بافت تاریخی و بسیاری جاذبه‌های دیگر که شما را برای گردش در این شهر ترغیب خواهد کرد.

این شهر از رودخانه‌ها و پارک‌های چشمگیر و زیبایی پوشیده شده است که می‌توانید زمان بسیاری برای گردش در آن‌ها به پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و قایق‌سواری در دل طبیعت زیبا و رنگارنگ بپردازید.

این شهر برای دوستداران تاریخ و هنر نیز موزه‌های ون‌ گوگ، رمبراند و خانه آن فرانک را تدارک دیده است. پیاده‌روی شبانه درکنار کانال‌های آب شهر، بازدید از قلعه‌های تاریخی، گردش در طبیعت بکر و تماشای برترین آثار هنرمندان و نقاشان شما را برای سفر به آمستردام، بهشت اروپا ترغیب خواهند کرد. بهترین زمان سفر به آمستردام می‌تواند هر زمانی باشد. آمستردام یکی از آن مقصدهای گردشگری است که در تمام طول سال خدمات ویژه‌ای را به مسافران ارائه می‌کند. هرچند زمان‌هایی هستند که سفر به این شهر گران‌تر و با تقاضای بیشتری همراه است.

اگر برای سفر به هلند برنامه‌ریزی می‌کنید، می‌توانید تور هلند را در کجارو جست‌وجو کرده و بهترین آفر تور را از میان آژانس‌های معتبر مسافرتی با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید.

بهترین زمان سفر آمستردام

محبوب‌ترین زمان سفر به این شهر از اوایل آوریل (فروردین) تا اواسط می (اردیبهشت) خواهد بود، چرا که فصل شکوفایی گل‌های لاله است. در این مدت گل‌های لاله‌ی هلندی که شهرتی جهانی دارند در نقاط مختلف شهر دیده می‌شوند و آب‌و‌هوا نیز بسیار لذت‌بخش خواهد بود. هرچند این شهر دارای جاذبه‌های تاریخی و موزه‌های فراوانی نیز است، اما بیشتر سفرها برای تماشای گل‌های لاله صورت می‌گیرد.

بهترین زمان سفر به آمستردام؛ شرایط آب و هوایی

آب و هوا آمستردام

آمستردام شهری با آب و هوای معتدل و مرطوب است، تابستان‌هایی گرم با بارش باران و زمستان‌هایی سرد دارد. در فصل بهار و پاییز بارندگی بسیاری در این شهر رخ می‌دهد. ماه می (اردیبهشت) خشک‌ترین ماه خواهد بود و به‌دلیل شکوفایی گل‌ها احتمالا بهترین زمان سفر به این شهر است. سفر به آمستردام در زمستان با وجود بادهای شدید، مه و آسمانی ابری کمی سخت خواهد بود.

تابستان

بهترین شرایط آب و هوایی در طول ماه‌های ژوئیه (مرداد) تا اوت (شهریور) رخ می‌دهد. میانگین دما در این مدت از ۹ درجه سانتی‌گراد تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد متغیر خواهد بود. رطوبت هوا نیز می‌تواند افزایش چشمگیری داشته باشد. براساس شرایط آب و هوایی احتمالا این فصل بهترین زمان سفر به آمستردام خواهد بود.

پاییز

در طول ماه‌های سپتامبر (شهریور) تا دسامبر (دی) مه غلیظی وجود خواهد داشت.

زمستان

میانگین دما از ۱ درجه سانتی‌گراد تا ۵٫۵ درجه سانتی‌گراد در زمستان می‌رسد.

اگر به آمستردام برای تماشای شکوفه‌ها و گل‌ها سفر می‌کنید، روزهای سردتر با میانگین دمای ۹ تا ۱۸ درجه سانتی‌گراد بسیار مناسب خواهد بود.

آب و هوا آمستردام

میانگین میزان بارش و درجه حرارت دما در طی ۱۲ ماه سال

بهترین زمان سفر به آمستردام؛ تفریحات و سرگرمی‌ها

گل لاله آمستردام

گل‌های لاله

شکوفایی گل‌های لاله از اوایل آوریل (اردیبهشت) تا اواسط می (خرداد) رخ می‌دهد که یکی از شلوغ‌ترین زمان‌های گردشگری در این شهر محسوب می‌شود. می‌توانید با دوچرخه، پیاده و قدم‌زنان یا حتی با ماشین از کنار زمین‌های سرسبز و پر از لاله عبور کنید و از دیدن آن‌ها لذت ببرید.

جشنواره‌ها

آمستردام در طول تابستان دو جشنواره بسیار محبوب دارد. جشنواره افتتاح باغ‌ها که در هفته سوم ماه ژوئن (تیر) هرساله برگزار می‌شود. در این جشنواره ۳۰ باغ در اطراف کانال‌ها برای عموم افتتاح می‌شود. جشنواره ریشه‌ها در ماه ژوئیه (مرداد) برگزار می‌شود که تجربیات غیر اروپایی، سرگرمی‌هایی برای کودکان و موسیقی‌های متنوعی را برای مسافران تدارک می‌بیند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه