بهترین زمان سفر به لندن؛ پایتخت بارانی اروپا

نگین توکلی
نگین توکلی دوشنبه، ۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۵
بهترین زمان سفر به لندن؛ پایتخت بارانی اروپا

بهترین زمان سفر به لندن، پایتخت زیبای انگلستان چه زمانی از سال است؟ برای مطلع شدن از جزئیات این راهنمای سفر، با ما همراه باشید.

بیشتر افراد برای تجربه منحصربه‌فرد فرهنگی و تاریخی شهر لندن، به این شهر فوق‌العاده سفر می‌کنند. لندن دارای موزه‌های بی‌شمار، فستیوال‌ها و جشن‌های متعددی در طول سال است که باعث می‌شود این شهر، مقصدی جذاب برای تمام افراد باشد.

گردشگران می‌توانند به بازدید از کاخ باکینگهام، پارلمان، پل لندن و برج لندن بپردازند. این‌ها تنها نمونه‌هایی از جاذبه‌های متعدد در انتظار مسافران هستند. علاوه بر جاذبه‌های متمایز حاکمین سلطنتی، لندن، فرهنگ خود را در اپراها و تئاترها به گردشگران ارائه می‌کند. بهترین زمان سفر به لندن چه موقعی از سال است؟

لندن

بهترین زمان سفر به لندن بر اساس فصول

لندن

بهترین زمان سفر به بیشتر نقاط لندن در طول ماه‌های می، ژوئن و سپتامبر (۱۰ اردیبهشت تا ۹ تیر و ۸ شهریور تا ۱۰ مهر) است؛ زمانی که آب و هوا مناسب است و جمعیت کمی در شهر هستند. مردم در تمام طول سال به این شهر زنده سفر می‌کنند، زیرا لندن همیشه باز است، پس هر وقت می‌خواهید، می‌توانید به آنجا بروید.

فصل داغ لندن، در ماه‌های جولای و آگوست (۱۰ تیر تا ۱۰ شهریور) است. در این ماه‌ها، شهر شاهد بهترین آب و هوای خود است. در این زمان، بخش عمده گردشگران (داخلی و خارجی) برای بازدید از لندن، به آنجا سفر می‌کنند. در این زمان، هزینه مکان‌های اقامتی نسبت به دیگر مواقع سال، گران‌تر می‌شود.

لندن

اگر می‌خواهید وقت‌تان را در محیط‌های داخلی چون تئاتر، اپرا و موزه‌ها سپری کنید، بهترین زمان برای شما ماه‌های ژوئن و جولای (۱۱ خرداد تا ۹ مرداد) است. پیاده‌روی در خیابان‌ها و گشت و گذار در شهر، کاوش در جاذبه‌های شهری و کشف لندن با اتوبوس یا پای پیاده، بهترین راه برای دیدن تمام شهر است.

بهترین زمان سفر به لندن بر اساس آب و هوا

لندن

بیاید با این حقیقت روبه‌رو شویم؛ لندن در تمامی مواقع سال ممکن است خنک و بارانی باشد. محدوده دمایی در لندن، بین ۹ تا ۲۳ درجه سانتی‌گراد است. زمانی که دما به صورت اتفاقی بالاتر یا پایین‌تر از این محدوده باشد، مدت زیادی در این حالت باقی نمی‌ماند.

بهترین آب و هوا در ماه‌های جولای و آگوست، با دمای حداکثری ۲۳ درجه سانتی‌گراد، است. با وجود باران‌های بسیار و رودخانه در شهر، با بالا رفتن دما، لندن تبدیل به شهری با رطوبت و دم بسیار می‌شود. با این حال، از نظر آب و هوایی، این دو ماه، بهترین زمان برای سفر هستند.

ماه می، ژوئن و سپتامبر، جایگزین‌های مناسبی برای زمان گفته شده در بالا هستند. هوا کمی سردتر می‌شود و شب‌ها حتی سردتر؛ اما تعداد گردشگران در سطح شهر نیز به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

لندن

ماه اکتبر تا مارچ (۹ مهر تا ۱۰ فروردین)، ماه‌های سرد زمستانی هستند. شما در این زمان هم می‌توانید به لندن بروید و از جاذبه‌های متنوع فرهنگی آن لذت ببرید، اما آماده روزهای کوتاه سرد و بارانی باشید. سفر در این ماه‌ها، زمانی که باد به سرما و باران می‌پیوندد، می‌تواند سخت‌تر شود. کمینه دما در این زمان، بین ۲ تا ۶ درجه سانتی‌گراد و بیشینه دما بین ۹ تا ۱۱ درجه سانتی‌گراد، است. 

بهترین زمان سفر به لندن بر اساس رویدادهای ورزشی و تفریحی

لندن

گشت و گذار در شهر لندن با اتوبوس‌های دو طبقه قرمز رنگ، یکی از بهترین راه‌های دیدن شهر است. این اتوبوس‌ها و دیگر تورهای راهنما، به صورت منظمی در سطح شهر می‌گردند و در تمامی نقاط گردشگری مهم و تاریخی، ایستگاه دارند. شما می‌توانید برای سوار و پیاده شدن از این اتوبوس‌ها در هر زمانی که بخواهید، بلیط مخصوص این تورها را تهیه کنید.

با وجود این اتوبوس‌ها این فرصت را به شما می‌دهند که در یک ایستگاه پیاده شوید، سپس در آن منطقه راه بروید و آنجا را کشف کنید؛ شما می‌توانید در هر مکان گردشگری، هر چقدر که می‌خواهید بمانید و سپس با اتوبوس بعدی، به جاذبه و ایستگاه بعدی بروید.

همان‌طور که گفته شد، ماه‌های جولای و آگوست، دارای آب و هوای خوبی برای گشتن در سطح شهر و دیدن جاذبه‌های در محیط باز هستند (اگرچه در لندن، همیشه گفتن اینکه این زمان، دارای آب و هوایی خوب است، شبیه قمار کردن می‌ماند). این زمان همچنین میزبان بیشترین تعداد گردشگران و صف‌های طولانی‌تر برای دیدن جاذبه‌ها است.

اگر برای دیدن اپرا و تئاتر به لندن می‌آیید، آب و هوا اهمیت کمتری برای شما خواهد داشت. تورهای تاریخی و ادبی، شما را به بیرون و فضای باز می‌برند؛ بنابراین آب و هوا نقش مهم‌تری در سهم لذت بردن شما از سفر به لندن بازی می‌کند.

ویمبلدون (wimbeldon)

ویمبلدون

یکی از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی در سراسر جهان، مسابقات تنیس است که هر سال در لندن برگزار می‌شود. این رویداد که به نام ویمبلدون شناخته می‌شود، در اواخر ماه ژوئن و اوایل ماه جولای (تیرماه) برگزار می‌شود.

تعویض نگهبانان (Changing of the Guard)

تعویض نگهبانان

تعویض نگهبانان در قصر باکینگهام، قلعه ویندزور (Windsor) و هورس گاردز (Horse Guards Arch) انجام می‌شود. در ادامه، زمان تعویض نگهبانان در هر مکان را به شما خواهیم گفت.

قصر باکینگهام: ۱۱:۳۰ صبح

قلعه ویندزور: ۱۱ صبح

هورس گاردز: ۱۱ صبح ( به غیر از یکشنبه ها: ۱۰ صبح)

بهترین زمان سفر به لندن؛ اطلاعات بیشتر

سایت چه زمانی برویم، همیشه بررسی دیگر منابع برای دریافت اطلاعات بیشتر را به گردشگران توصیه می‌کند. قبل از سفر به این شهر جادویی، برای جزئیات بیشتر، به این سایت نیز رجوع کنید.

بیشتر بخوانید:

انگلستان؛ آب و هوا و اقلیم

لندن

نمودار تغییرات ماهانه دما و ریزش باران در انگلستان

انگلستان دارای اقلیم اقیانوسی است؛ رطوبت متعادل (البته برخی از مواقع، رطوبت در کشور، بسیار نامعتدل نیز می‌شود) و فصل‌های مشخص کم.

بادهای اقیانوسی، غرب کشور را بارانی می‌کنند و جریان‌های خلیجی، زمستان‌هایی سرد را به ارمغان می‌آورند.

 ماه دما (سانتی‌گراد)  میزان بارش (سانتی‌متر)
ژانویه۶٫۷۷٫۹
فوریه۶٫۷۵٫۱
مارچ۹٫۴۶٫۱
آپریل۱۲٫۲۵٫۳
می۱۶٫۱۵٫۶
ژوئن۱۹٫۴۵٫۶
جولای۲۱٫۷۴٫۶
آگوست۲۱٫۱۵٫۶
سپتامبر۱۸٫۳۶٫۹
اکتبر۱۵۷٫۴
نوامبر۱۰۷٫۶
دسامبر۷٫۲۷٫۹

میانگین ماهیانه دما و بارش در لندن

تابستان، معمولا گرم است، ولی نه خیلی داغ. به علت بارش باران در تمامی فصول، لباس‌های بارانی و پلیورها، باید در تمام سال در دسترس باشند.

بهترین زمان سفر به انگلستان، به طور عمومی در انتهای فصل بهار است؛ با تابش آفتاب، به خصوص در سواحل شرقی کشور که اوقات لذت‌بخشی برای شما برای لذت بردن از زیبایی‌های شکوفه‌زدن گیاهان فراهم می‌کند.

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه۶٫۶ سانتی‌گراد- ۷٫۹ سانتی‌متر۶٫۵ سانتی‌گراد- ۷٫۹ سانتی‌متر۶٫۳ سانتی‌گراد- ۷٫۹ سانتی‌متر۶٫۲ سانتی‌گراد- ۷٫۹ سانتی‌متر
فوریه۶٫۷ سانتی‌گراد- ۴٫۴ سانتی‌متر۶٫۷ سانتی‌گراد- ۳٫۷ سانتی‌متر۶٫۷ سانتی‌گراد- ۳ سانتی‌متر۶٫۷ سانتی‌گراد- ۲٫۳ سانتی‌متر
مارچ۸٫۷ سانتی‌گراد- ۵٫۹ سانتی‌متر۸٫۱ سانتی‌گراد- ۵٫۶ سانتی‌متر۷٫۴ سانتی‌گراد- ۵٫۴ سانتی‌متر۶٫۷ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر
آپریل۱۱٫۵ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر۱۰٫۸ سانتی‌گراد- ۴٫۹ سانتی‌متر۱۰٫۱ سانتی‌گراد- ۴٫۷ سانتی‌متر۹٫۴ سانتی‌گراد- ۴٫۵ سانتی‌متر
می۱۵٫۱ سانتی‌گراد- ۵٫۵ سانتی‌متر۱۴٫۲ سانتی‌گراد- ۵٫۵ سانتی‌متر۱۳٫۲ سانتی‌گراد- ۵٫۴ سانتی‌متر۱۲٫۲ سانتی‌گراد- ۵٫۳ سانتی‌متر
ژوئن۱۸٫۶ سانتی‌گراد- ۵٫۶ سانتی‌متر۱۷٫۸ سانتی‌گراد- ۵٫۶ سانتی‌متر۱۶٫۹ سانتی‌گراد- ۵٫۶ سانتی‌متر۱۶٫۱ سانتی‌گراد- ۵٫۶ سانتی‌متر
جولای۲۱٫۱ سانتی‌گراد- ۴٫۴ سانتی‌متر۲۰٫۶ سانتی‌گراد- ۴٫۱ سانتی‌متر۲۰ سانتی‌گراد- ۳٫۹ سانتی‌متر۱۹٫۴ سانتی‌گراد- ۳٫۶ سانتی‌متر
آگوست۲۱ سانتی‌گراد- ۵٫۴ سانتی‌متر۲۰٫۸ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر۲۰٫۷ سانتی‌گراد- ۴٫۹ سانتی‌متر۲۰٫۵ سانتی‌گراد- ۴٫۶ سانتی‌متر
سپتامبر۱۷٫۶ سانتی‌گراد- ۶٫۶ سانتی‌متر۱۶٫۹ سانتی‌گراد- ۶٫۳ سانتی‌متر۱۶٫۲ سانتی‌گراد- ۵٫۹ سانتی‌متر۱۵٫۵ سانتی‌گراد- ۵٫۶ سانتی‌متر
اکتبر۱۴٫۲ سانتی‌گراد- ۷٫۳ سانتی‌متر۱۳٫۴ سانتی‌گراد- ۷٫۲ سانتی‌متر۱۲٫۵ سانتی‌گراد- ۷ سانتی‌متر۱۱٫۷ سانتی‌گراد- ۶٫۹ سانتی‌متر
نوامبر۸٫۸ سانتی‌گراد- ۷٫۶ سانتی‌متر۷٫۵ سانتی‌گراد- ۷٫۵ سانتی‌متر۶٫۳ سانتی‌گراد- ۷٫۵ سانتی‌متر۵ سانتی‌گراد- ۷٫۴ سانتی‌متر
دسامبر۶٫۵ سانتی‌گراد- ۷٫۸ سانتی‌متر۵٫۸ سانتی‌گراد- ۷٫۸ سانتی‌متر۵٫۱ سانتی‌گراد- ۷٫۷ سانتی‌متر۴٫۴ سانتی‌گراد- ۷٫۶ سانتی‌متر

میانگین هفتگی دما و بارش در لندن

بازدید از کشور، در ماه‌های ژوئن تا سپتامبر (۱۱ خرداد تا ۱۰ مهر)، آب و هوایی معتدل و عالی را برای پیاده‌روی‌های لذت‌بخش شما تضمین می‌کند.

در انگلستان چه کنیم

کشور انگلستان با وجود دور بودن جغرافیایی، به بقیه اروپا نزدیک است.

هدف شما از سفر جه فرهنگی باشد چه دیدن طبیعت، جاذبه‌های این کشور خارق‌العاده شما را اغوا خواهد کرد؛ البته تا زمانی که در پی برنزه شدن در کنار ساحل نباشید.

لندن

لندن

لندن، تقریبا یک ایستگاه اجباری برای دیدن در این کشور زیبا است؛ شهری مدرن، پرطراوت و سرزنده. لندن، ۵۰ ملیت را دور هم جمع کرده است و همین تنوع، باعث تحیر شما می‌شود. بناهای تاریخی بی‌شمار و موزه‌های متعددی چون موزه انگلیسی مخصوص عاشقان هنر یا موزه تاریخ ملی برای مشتاقان تاریخ، فروشگاه‌های معروف و پارک هاید مشهور به ریه‌های شهر، همه و همه در لندن، گرد هم آمده‌اند. دیدن این جاذبه‌های بی‌شمار در این شهر منحصربه‌فرد، قطعا ارزش چند روز ماندن در لندن را دارند.

لندن

پارک هاید

منطقه پیک

منطقه پیک

اگرچه، در سراسر انگلستان، مناطق طبیعی محافظت‌شده و اعجاب‌انگیزی وجود دارند که به شما این فرصت را می‌دهند تا از زیبایی‌های طبیعی لذت ببرید. مکان‌هایی چون منطقه پیک (Peak District) در مرکز کشور که دارای دهکده‌های زیبا و پراکنده‌ای برای کوهنوردی یا اسب‌سواری در مسیرهایی باستانی است.

منطقه پیک

منطقه پیک

پارک ملی ساحلی پمبروک شایر

پارک ملی ساحلی پمبروک شایر

پارک ملی ساحلی پمبروک شایر (Pembrokeshire)، مکان دیگری است که ارزش گشت و گذار را دارد. کاوش در صخره‌های این پارک که محل سکونت پافین‌ها (مرغان دریایی از خانواده پنگوئن) است یا نهرهای زیبایی که در این پارک جاری هستند، قطعا ارزش توقف کردن را دارند.

ویلز

ویلز

می‌توان گفت در انگلستان، گلف، از محبوب‌ترین ورزش‌ها به شمار می‌آید. علاقه‌مندان گلف می‌توانند به دوره‌های آموزشی در زمین‌های فوق‌العاده گلف در ویلز (Wales) بروند. ویلز، از قلمروهای ملکه در بخش غربی انگلستان مرکزی است.

در لندن چه کنیم؟ مکان‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و توصیه‌ها

لندن

پایتخت کشور انگلستان، لندن، جمعیتی معادل با ۷ میلیون نفر دارد. این شهر بین‌المللی و از نظر فرهنگی، پویا، دارای یک مرکز تجارت جهانی نیز است. این مرکز که به مقصدی محبوب برای گردشگران تبدیل شده است، بخش‌های جذاب بسیاری از نظر معماری، فرهنگی و تبلیغاتی دارد.

خیابان آکسفورد

خیابان آکسفورد

این واقعیت که انگلیسی یک زبان بین‌المللی است، عنصری موثر در مسائل گردشگری به شمار می‌آید. شما در این شهر خارق‌العاده، نقاط برجسته زیادی را خواهید یافت؛ خیابان آکسفورد، طولانی‌ترین خیابان برای خرید در جهان، خیابان باند و بوتیک‌های معروفش، بازار کامادن (Camden) که به بازار مد معروف است، آنتیک‌فروشی‌های پورتوبلو (Portobello)، تعداد زیادی از موزه‌ها مانند موزه انگلیسی و گالری ملی، تئاترهایی چون خانه سلطنتی اپرا و تئاتر کلوسئوم.

قصر وست مینیستر

قصر وست مینیستر

بناهای تاریخی مشهور لندن را فراموش نکنید؛ برج لندن، قصر وست مینیستر، کاخ باکینگهام، ستون نلسون در میدان ترافالگار و قصر کنزینگتون (Kensington).

در بین شلوغی‌های شهر، در پارک‌های سلطنتی که طبیعت را به قلب شهر، آورده‌اند، بروید و نفسی تازه کنید؛ پارک‌هایی چون پارک بوشی (Bushy) با گوزن‌های دم سفید آن، پارک هاید (Hyde) و البته دریاچه سرپنتین (Serpentine) با قایق‌هایش یا پارک ریجنت (Regent) به همراه باغ وحش آن، باغ رز و تئاتر در فضای آزاد آن.

پارک بوشی

پارک بوشی

در مورد مکان‌های اقامتی، می‌توانید بین خوابگاه‌ها، اتاق‌هایی در خانه محلی‌ها با امکانات تخت و صبحانه و هتل انتخاب کنید.

از وسایل حمل و نقل عمومی می‌توان به قطارهای زیرزمینی (مترو) و اتوبوس اشاره کرد که سفر در شهر را برای شما بسیار آسان، می‌کنند.

نکات اساسی در انگلستان

دسترسی به کشور انگلستان، با قایق یا ???????، اتوبوس یا قطار، بسیار آسان است. با قطار یورو استار در سه ساعت می‌توانید از فرانسه به انگلستان بروید.

واحد پول رایج در کشور، پوند استرلینگ است که معادل ۱٫۱۶ یورو ارزش دارد.

در مورد مکان‌های اقامتی، قصد داریم به جای هتل‌های معمولی، جایگزینی اقتصادی‌تر معرفی کنیم؛ مکان‌هایی در لندن هستند که با هزینه کمتر، تخت و صبحانه در اختیار شما می‌گذارند. صاحبان خانه، اغلب، یک اتاق خالی در خانه‌شان را با زدن آگهی روی پنجره‌هایشان، به شما پیشنهاد می‌کنند. هزینه این نوع اجاره اتاق، حدودا ۲۰۰ هزار تومان برای تخت و ۴۰۰ هزار تومان برای تخت و صبحانه است. جدا از صرفه اقتصادی، این نوع اقامت به شما این فرصت را می‌دهد که با مردم بومی نیز آشنا شوید.

اداره‌های توریستی بومی، به شما لیستی از این نوع اتاق‌ها و همچنین کلبه‌های در دسترس برای اجاره کردن در مناطق حاشیه‌ای کشور را می‌دهند.

وعده‌های غذایی در انگلستان، معمولا زودتر از دیگر کشورهای قاره اروپا، مانند فرانسه خورده می‌شود. بدون شک، شما از صبحانه سنتی که بسیار زیاد و خوشمزه است، لذت خواهید برد. برای ناهار نیز یک وعده محلی بخورید؛ فیش اند چیپس، اغلب در حین پیاده‌روی در خیابان‌ها یا بازدید از کلوب‌ها خورده می‌شود؛ در این مورد روی هزینه‌ای حدودا ۱۵۰ هزار تومان برای هر وعده حساب کنید. انعام دادن را فراموش نکنید؛ انعام اغلب در صورت حساب، آورده نمی‌شود.

انگلستان

یک وعده غذایی محلی انگلستان

یک نکته بهداشتی که بسیار مهم است و باید آن را بدانید، این است که سرویس‌های بهداشتی عمومی بسیاری در سراسر کشور، تمیز و رایگان وجود دارند.

انگلیس

در مورد سوغاتی‌های انگلستان، باید گفت علاوه بر چای انگلیسی و تافی، موارد بسیاری وجود دارد که اگر سراغ لباس‌های مد روز و گران از بوتیک‌های لندن نروید، شما را ورشکسته نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

چه زمانی به لندن برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه۳۷۱۰-۱۳۱۵
فوریه۳۸۹-۱۷۱۳
مارچ۴۱۱۸-۲۰۱۱
آپریل۷۱۴۲-۲۷۱۲
می۹۱۸۱-۲۹۱۲
ژوئن۱۳۲۱۵۳۴۱۱
جولای۱۵۲۳۷۳۳۱۲
آگوست۱۴۲۲۶۳۹۱۱
سپتامبر۱۲۲۰۳۲۹۱۳
اکتبر۹۱۵۴-۲۷۱۳
نوامبر۶۱۱۵-۱۸۱۵
دسامبر۵۸۷-۱۶۱۵

حداقل و حداکثر دما در لندن

هزینه روزانه توریستی در لندن

هزینه یک روز اقامت در لندن حدودا ۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان است. هزینه‌های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

۱. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می‌شود و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

۲. شام در رستوران سه ستاره

۳. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

 این هزینه‌ها بسته به این که در ماه‌های داغ سال یا کمتر توریستی به لندن سفر می‌کنید، تغییر می‌کند. تخمین هزینه بالا در ماه‌های داغ در لندن انجام شده است تا برای برنامه‌ریزی در سفر، به عنوان منبع از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه