سفر ۳ روزه به پکن؛ شهر داستان های افسانه ای چین

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی چهار شنبه، ۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
سفر ۳ روزه به پکن؛ شهر داستان های افسانه ای چین

پکن از شهرهای بزرگ چین است که سالانه گردشگران بسیاری برای دیدن جاذبه‌های اعجاب‌انگیزش به آن سفر می‌کنند؛ با برنامه سفر ۳ روزه در این شهر همراه ما باشید.

پکن که دومین شهر پرجمعیت چین پس از شانگهای تلقی می‌شود، شهری باستانی با معابد خیره‌کننده و داستان‌های اسطوره‌ای و افسانه‌ای است. این شهر بی‌نظیر که سابقه تاریخی آن به بیش از سه هزار سال می‌رسد، کلکسیونی از آثار تاریخی را در خود گردآوری کرده است و سالانه میزبان هزاران گردشگر است که با بهترین دیدنی‌ها از آن‌ها میزبانی می‌کند و رویای آنان را برای گذر به داستان‌های کهن جامه عمل می‌پوشاند. شهر ممنوعه، دیوار بزرگ چین و کاخ تابستانی تنها تعدادی از جاذبه‌های معروف این شهر است و در سفری چندروزه بی‌شک نمی‌توان همه زیبایی‌های این شهر را بازدید کرد.

برنامه سفر پکن

در ادامه، برنامه سفر ۳ روزه به پکن ارائه خواهد شد که در آن تلاش شده است علاوه بر ذکر دیدنی‌ها و جاذبه‌های مشهور و موردعلاقه گردشگران، عوامل موثر دیگری نظیر زمان بازدید، بعد سفر و سهولت در حمل و نقل در بهترین حالت ممکن لحاظ شود. بدیهی است این برنامه سفر از جانب کجارو تعیین شده است و طبیعتا گردشگران می‌توانند با توجه به زمان‌بندی خود و برنامه‌ای که دارند و همچنین جاذبه‌های بسیاری که شهر پکن دارد، نوعی دیگر برنامه‌ریزی کنند؛ دوستان کجارویی عزیز در این برنامه سفر و برای گشت‌وگذار در این شهر زیبا، با ما همراه باشید. نکته‌ای که در سفر به شهر پکن باید به آن توجه کنید، استفاده از کفش مناسب است چون میزان پیاده‌روی در هر یک از جاذبه‌ها بسیار زیاد است و باید کفش مناسبی همراه داشته باشید.

روز اول | روز دوم | روز سوم

روز اول

مطمئنا در روز اول برای دیدن جاذبه‌های منحصربه‌فرد پکن لحظه‌شماری می‌کنید؛ بی‌شک روزی هیجان‌انگیز در انتظار ما است، بنابراین دوربین عکاسی خود را آماده کنید!

معبد بهشت (Temple of Heaven)

معبد بهشت (Temple of Heaven)

  • آدرس: 1 Tiantan E Rd, Dongcheng Qu, Beijing Shi, China
  • ساعت بازدید: ۶ صبح تا ۸ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت

معبد بهشت که به معبد آسمان نیز مشهور است یکی از مقدس‌ترین معابد امپراتوری پکن است که با طراحی و معماری منحصربه‌فردی که دارد در فهرست میراث جهانی یونسکو قرارگرفته است. این معبد تاکنون توسط پادشاهان مختلفی به‌منظور عبادت بازدید شده است. امروزه مردم محلی نه‌تنها برای تفکر، بلکه برای ورزش تایچی نیز به این معبد می‌آیند.

بیشتر بخوانید:

میدان تیان آن من (Tiananmen Square)

میدان تیان آن من (Tiananmen Square)

  • آدرس: Dongcheng, China
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱۶ دقیقه با ماشین

این میدان با ۴۴۰ هزار متر مربع، بزرگ‌ترین میدان شهری جهان محسوب می‌شود که جاذبه‌های بسیاری در اطراف آن قرار گرفته است. مراسم بالا بردن پرچم در این میدان یکی از جاذبه‌های مهم برای گردشگران به حساب می‌آید که برای تماشای این مراسم باید صبح بسیار زود در میدان حضور داشته باشند. روزانه هزاران نفر به این میدان می‌آیند و نباید دیدن آن را از دست داد.

پیشنهاد ناهار

با توجه به زمان سپری شده نوبت به خوردن ناهار می‌رسد؛ شهر پکن سرشار از رستوران‌ها و دکه‌های خیابانی است که هرگونه غذایی که مد نظر شما باشد را در آنجا پیدا خواهید کرد.

رستوران Xilaishun

رستوران Xilaishun

این رستوران که غذاهای چینی سرو می‌کند یک گزینه عالی برای کودکان و خانواده‌ها است. اگر به‌دنبال امتحان کردن مزه‌های غذاهای چینی هستید این رستوران که در نزدیکی میدان قرار دارد انتخاب مناسبی است.

رستوران Subway

رستوران Subway

اگر غذاهای چینی مورد طبع ذائقه شما نیست این رستوران گزینه دیگری است که هم نزدیک به جاذبه بعدی ما است و هم ساندویچ‌های لذیذی تهیه می‌کند. در این رستوران شما می‌توانید ساندویچ خود را با هر نوع سالاد و ترکیباتی که دوست دارید سفارش دهید.

رصدخانه‌ باستانی پکن (Beijing Ancient Observatory)

رصدخانه‌ باستانی پکن (Beijing Ancient Observatory)

  • آدرس: 2 Dongbiaobei Hutong, JianWai DaJie, Dongcheng Qu, China, 100005
  • ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۹ دقیقه با ماشین

در گذشته‌های دور پادشاهان برای انجام کارهای خود و جنگاوری‌هایی که در پیش داشته‌اند، از حرکت ستارگان پیشگویی‌های نبرد خود را انجام می‌دادند؛ این رصدخانه هم جزوی از این موضوع بود. طبق آنچه که گفته می‌شود، این رصدخانه یکی از قدیمی‌ترین رصدخانه‌های جهان است که مساحتی نزدیک به ۱۰ هزار متر مربع دارد و در بین امکانات خارق‌العاده‌ای که قبل از پیدایش تلسکوپ دارد، یک کره سماوی (کره ای که روی آن آسمان و ستارگان رسم شده‌اند) از همه بیشتر خودنمایی می‌کند.

شهر ممنوعه (Forbidden City)

شهر ممنوعه (Forbidden City)

  • آدرس: 4 Jingshan Front St, Dongcheng Qu, Beijing Shi, China, 100006
  • ساعت بازدید: ۸:۳۰ صبح تا ۸:۳۰ شب
  • مدت زمان بازدید: ۳ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۲۰ دقیقه با ماشین

شهر ممنوعه، شهری قدیمی در پکن است که در سال ۱۴۰۶ میلادی با دستور «جو دی» دومین امپراتور سلسله‌ی مینگ آغاز شد و ساخت آن ۱۴ سال طول کشید. نزدیک به ۲۴ امپراتور در این شهر اقامت داشتند و این شهر بزرگ‌ترین مجموعه دست‌نخورده کاخ از نظر معماری در جهان را دارا است. نام این شهر به خاطر غیرقابل دسترس بودن آن به‌مدت ۵۰۰ سال انتخاب شده است که هرگونه ورود بدون دعوت به این مکان با اعدام فوری پاسخ داده می‌شد. از سال ۱۹۲۴ بازدید از این مجموعه به‌عنوان کاخ موزه برای عموم آزاد شد و ممنوعه بودن آن به پایان رسید.

خیابان نانلوزیانگ (Nanluoguxiang)

خیابان نانلوزیانگ (Nanluoguxiang)

  • آدرس: Nanluoguxiang street
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز
  • مدت زمان بازدید: نزدیک به ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱۸ دقیقه با ماشین

نانلوزیانگ خیابانی به طول ۷۸۶ متر و عرض ۸ متر است. این خیابان طویل، پل ارتباطی شمال تا جنوب پکن، در طول دوره‌ی سلسله‌ی «یوآن» بوده است. پکن در گذشته به‌دلیل وجود این خیابان شهرت زیادی داشت. قدم زدن در این خیابان بسیار لذت‌بخش است و یک گزینه عالی برای خرید سوغاتی است.

روز دوم

باغ وحش پکن (Beijing Zoo)

باغ وحش پکن (Beijing Zoo)

  • آدرس: 137 Xizhimen Outer St, DongWuYuan, Xicheng Qu, Beijing Shi, China, 100037
  • ساعت بازدید: ۷:۳۰ صبح تا ۵ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت

باغ وحش پکن به‌دلیل محیط سنتی و پانداهای غول‌پیکرش شهرت دارد. نزدیک به ۱۵۰۰۰ حیوان و تعداد بسیاری از حیوانات نادر مانند ببر جنوب چینی و پلنگ برفی در این باغ وحش زندگی می‌کنند. باغ‌های کلاسیک چینی و فضای آرام این باغ وحش بسیار دلنشین است و علاوه بر این، آکواریوم این باغ یک گزینه بی‌نظیر است که سالانه گردشگران بسیاری را به‌سمت خود می‌کشاند.

موزه پایتخت پکن (Beijing Capital Museum)

موزه پایتخت پکن (Beijing Capital Museum)

  • آدرس: 16 Fuxingmen Outer St, Xicheng Qu, Beijing Shi, China
  • ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱۸ دقیقه با ماشین

این موزه با طراحی منحصربه‌فردی که دارد در سال ۱۹۸۱ تاسیس شد و یکی از چشم‌گیرترین موزه‌های هنری در چین است که علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر را مجذوب خود می‌کند. این موزه آثار باستانی و اشیا‌ء تاریخی بسیاری دارد که در نوع خود گنجینه‌ای ارزشمند است. لوح سنگی امپراتور Qian Long یکی از گنجینه‌های ارزشمند این موزه است.

پیشنهاد ناهار

رستوران Jingweizhai

رستوران Jingweizhai

این رستوران یک رستوران با غذاهای چینی است که در میان گردشگران دارای امتیاز بالایی است. غذاهای لذیذ چینی مانند انواع نودل‌ها و اردک برشته پکنی را در این رستوران می‌توانید امتحان کنید.

رستوران Baiyunxiang Hunan Food

رستوران Baiyunxiang Hunan Food

این یک رستوران با غذاهای آسیایی است و می‌تواند تنوع خوبی برای خوردن غذاهای کشورهای آسیایی دیگر باشد.

معبد فایوآن (Fayuan Temple)

  • آدرس: Fayuansiqian Street, South of Jiaozi Hutong, Xicheng District, Beijing 100053, China
  • ساعت بازدید: ۸:۳۰ صبح تا ۳:۳۰ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱۷ دقیقه با ماشین

معبد فایوآن  معروف به معبد «قانون» یکی از معابد بودایی معروف در چین است که در جنوب غربی پکن قرار دارد. معماری این معبد بسیار زیبا است و مجموعه‌های بسیاری از آثار تاریخی، به‌خصوص دست‌نوشته‌های بودایی بسیار زیادی در این معبد نگهداری می‌شود. ساختمان اصلی در وسط محوطه و بقیه ساختمان‌ها در اطراف آن قرار گرفته‌ است. برخی از مجسمه‌های تزیئنی و سرامیکی در این معبد جزو زیباترین مجسمه‌های چین قلمداد می‌شود.

پارک بی‌های (Beihai Park)

پارک بی‌های (Beihai Park)

  • آدرس: 1 Wenjin St, Xicheng Qu, China, 100034
  • ساعت بازدید:۶:۳۰ صبح تا ۹ شب
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۲۶ دقیقه با ماشین

پارک بی‌های یکی از پارک‌های سلطنتی به‌جای مانده از گذشتگان است که دارای ۴ بخش متفاوت با اسامی ساحل شرقی، ساحل شمالی، باغ گیاه‌شناسی و شهر مدور است. یکی از مهم‌ترین بخش‌های این پارک معبد یونگان است که بزرگ‌ترین مجموعه این پارک به حساب می‌آید و به معبد صلح نیز مشهور است. سالن‌های تاریخی بسیاری در این باغ وجود دارد که هرکدام داستان و فلسفه مختص به خودشان را دارند. وقتی در این باغ قدم می‌گذارید، گذر زمان برای شما ناملموس خواهد بود.

روز سوم

روز سوم سفر خود را با یکی از عجایب هفت‌گانه جدید دنیا یعنی دیوار چین شروع می‌کنیم.

دیوار چین (Great Wall of China)

دیوار چین (Great Wall of China)

  • آدرس: Huairou, China
  • ساعت بازدید: ۷:۳۰ صبح تا ۵ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید:  بیشتر از ۳ ساعت

دیوار چین به‌طور یقین یکی از شناخته شده‌ترین و معروف‌ترین جاذبه‌های چین در سراسر جهان است که داستان‌های بسیاری در مورد نحوه ساخت آن و اتفاقاتی که روی آن رخ داده، نقل شده است. این دیوار اسرارآمیز یک سد دفاعی به طول ۲۱,۱۹۶ کیلومتر در شمال چین است که از غرب به شرق امتداد می‌یابد. این دیوار در سالیان دراز ساخت و مرمت شد تا به‌شکل امروزی خود تبدیل شده است و از سال ۱۹۸۷ دیوار بزرگ چین به فهرست میراث جهانی یونسکو پیوست.

پیشنهاد ناهار

پس از طی کردن مسیری طولانی به‌سمت دیوار چین و بازدید از آن، به مرکز شهر برگشته و ناهار خود را در نزدیک جاذبه بعدی میل می‌کنیم؛ علاوه بر اینکه وعده ناهار را میل کنیم، در رستوران هم کمی استراحت می‌کنیم تا برای بازدید از جاذبه بعدی انرژی خود را به‌دست بیاوریم.

رستوران King's Joy

رستوران King

غذاهای لذیذ چینی در کنار موسیقی زنده چینی حس خوب سفر را به شما در این مکان القا می‌کند و علاوه بر اینکه از خوردن غذای خود لذت می‌برید، خاطره سفر را در ذهن خود تثبیت می‌کنید. این رستوران علاوه بر غذاهای چینی غذاهای ملل آسیایی دیگر را نیز طبخ می‌کند.

رستوران Jin Ding Xuan

رستوران Jin Ding Xuan

این رستوران هم رستوران چینی دیگری است که هم بنای زیبایی دارد هم غذاهای لذیذ چینی و آسیایی را سرو می‌کند. نکته جالب اینکه این رستوران ۲۴ ساعته آماده خدمت‌رسانی به مهمانان خود است و هر زمان که دوست داشته باشید، می‌توانید به آن بروید و غذای خود را میل کنید.

معبد کنفوسیوس پکن (Beijing Temple of Confucius)

معبد کنفوسیوس پکن (Beijing Temple of Confucius)

  • آدرس: 15 Guozijian St, Dongcheng Qu, Beijing Shi, China, 100007
  • ساعت بازدید: ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه

در یک منطقه آرام و یک کوچه زیبا، دروازه‌ای دلفریب وجود دارد که شما را به وارد شدن از آن ترغیب می‌کند و شما را برای رسیدن به معبد کنفوسیوس راهنمایی می‌کند. این معبد که یکی از مشهورترین معابد چینی کنفوسیوس در پکن است در سال ۱۳۰۲ به یک فیلسوف اهدا شد. این معبد مراسم‌های شاهانه و درباری بسیاری را به چشم خود دیده است. این معبد افسانه‌ها و داستان‌های بسیاری برای نقل کردن دارد که یک مورد قابل‌توجه در آن درخت ۷۰۰ ساله چوجین بای (Chujian Bai) است.

معبد لاما (Yonghe Temple)

معبد لاما (Yonghe Temple)

  • آدرس: 12 Yonghegong St, Dongcheng Qu, China, 100007
  • ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۸ دقیقه با ماشین

معبد لاما که به معبد Yonghe نیز معروف است، به‌عنوان محلی برای زندگی سومین پادشاه سلسله کینگ ساخته شد و در سال ۱۷۴۴ از کاخ یونگه به معبد لاما تغییر نام پیدا کرد. این معبد دارای کاشی‌کاری‌های رنگارنگی است که رنگ آن‌ها به‌خصوص رنگ لاجوردی کاشی‌ها شما را شیفته خود می‌کند و حس آرامش بسیاری را به شما می‌بخشد. این معبد دارای ۵ سالن اصلی است که هرکدام اسامی عرفانی خود را دارند و یک مجسمه بلند ۲۶ متری بودا نیز در این معبد وجود دارد که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

قصر تابستانی پکن (Summer Palace)

قصر تابستانی پکن (Summer Palace)

  • آدرس: 19 Xinjiangongmen Rd, Haidian Qu, China, 100000
  • ساعت بازدید: ۶:۳۰ صبح تا ۶ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۲۵ دقیقه با ماشین

کاخ تابستانی که محل اقامت امپراتوران در تابستان بوده است، در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. این کاخ دارای آثار طبیعی زیبا، عمارت های دیدنی و همچنین یکی از شگفت انگیزترین باغ‌های چینی را در خود دارد. این کاخ به حدی بزرگ و پر از دیدنی‌های بسیار است که باید روزها و ساعت‌ها برای دیدن آن وقت صرف کرد. در فصل بهار و با باز شدن شکوفه‌ها این کاخ دیدنی‌تر از هر زمان دیگری می‌شود. در سفر به پکن حتما باید از این کاخ رویایی دیدن کرد.

برنامه سفر پکن

پس از سفری ۳ روزه در پکن به انتهای سفر خود می‌رسیم. خاطر نشان می‌شویم که در ساعات آزاد و شب‌ها می‌توان به مراکز خرید برویم و از تفریحاتی که در داخل شهر وجود دارد، بهره ببریم. این تنها یک برنامه پیشنهادی سفر است و جاذبه‌های شهری مانند پکن فراتر از آنچه که ذکر شد است و شما می‌توانید با توجه به علایق خود برنامه‌ریزی دیگری داشته باشید و از آنجا که این شهر دارای جاذبه‌های متنوع و بسیار است، می‌توانید برنامه سفر دیگری با توجه به تعداد روزهایی که در این شهر اقامت دارید برای خود برنامه‌ریزی کنید.

مطالب مرتبط:

منبع Google map

دیدگاه