۵ مقصد گردشگری ایده‌آل برای گذراندن هالووین امسال

مریم اصلانی
مریم اصلانی سه شنبه، ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۰
۵ مقصد گردشگری ایده‌آل برای گذراندن هالووین امسال

تنها چند هفته تا برگزاری مراسم شب هالووین باقی مانده است و از هم‌اکنون دنیای گردشگری در حال معرفی بهترین‌های خود برای این ایام است. 

بر طبق افسانه‌های متعدد، شبی در نیمه تاریک سال، ارواح، خدایان باستانی و مخلوقات دنیای ماورایی راحت‌تر از هر زمانی دیگری می‌توانند راهی به جهان ما پیدا کنند. و جالب اینکه این رویداد جالب، ۳۱ اکتبر هر سال با برگزاری فستیوال و مهمانی‌های مختلف جشن گرفته می‌شود. بله نوبتی هم که باشد، نوبت شب هالووین و جذابیت‌های خاصش در صنعت توریسم و گردشگری است.

به‌طور سنتی فانوس‌های ساخته شده از کدوتنبل، شمع و آتش‌بازی از جمله ملزومات همیشگی این مراسم هستند که ظاهرا برای سرگرم کردن این ارواح و شیاطین رهاشده تدارک دیده شده‌اند. پس از آن باید منتظر بود تا ماه نوامبر از راه رسیده و آن‌ها را دیگر بار به زندگی همیشگی به عالم اموات تبعید کند.

هالووین 2017

بی‌شک هالووین از جمله زمان‌هایی است که گردشگری وحشت همیشه در آن خوش درخشیده است. در واقع بسیاری از تورهای گردشگری ارواح در این ایام رونق بیشتری به خود می‌بینند و شمار بازدیدکنندگان مشتاق مکان‌های ترسناک رو به فزونی می‌رود.

هالووین اغلب با برگزاری تورهای گردشگری وحشت، ارواح و شبانه همراه است که همگی در راستای فراهم کردن تجربه ترس برنامه‌ریزی می‌شوند

به هر حال در یکی از ترسناک‌ترین مواقع سال، تجربه‌ی ترس و وحشت بازدیدکنندگان مشتاق را فرامی‌خواند. برای هرکسی که دوست دارد جرئت و جسارت خود را محک بزند و طعم ترس را خالص‌تر از هر زمان دیگری بچشد، مکان‌های بسیاری وجود دارند که می‌توان در شب اقامتِ ارواح، اشباح و هیولاها در این جهان، به بازدید آن‌ها رفت.

تاکنون شماری از آن‌ها را به حضور شما عزیزان معرفی کردیم، اما در ادامه به معرفی پنج جاذبه‌ی گردشگری منتخب برای گذراندن هالووین ۲۰۱۷ خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

قلعه چیلینگ‌هم (Chillingham)، نورثامبرلند (Northumberland)، انگلستان

قلعه چیلینگ هم در انگلستان

این مکان که به حق عنوان مکانی تسخیرشده را از آن خود کرده، در واقع قلعه‌ قرون‌وسطایی است که در گذشته به‌عنوان صومعه مورد استفاده بوده است. تاریخ ساخت این قلعه واقع در کشور انگلستان به قرن دوازدهم بازمی‌گردد.

در واقع بسیاری از علاقه‌مندان دنیای پدیده‌های ماورایی و افرادی که دوست دارند جن‌گیری را تجربه کنند، این قلعه مکان ایده‌آلی است. خوشبختانه تورهای گردشگری ویژه در این مکان که به‌عنوان یکی از تسخیر شده‌ترین مکان‌های کشور انگلستان شناخته می‌شود، برگزار می‌شوند.

قلعه چیلینگ هم در انگلستان

بسیاری به امید مشاهده‌ی روحی موسوم به «بلو بوی» (Blue Boy) به این قلعه می‌روند که به گفته شاهدان در میان هاله‌‌ای از نور آبی‌رنگ ظاهر می‌شود. همچنین روح «لیدی ماری برکلی» (Mary Berkeley) که در قرن هفدهم ساکن این قلعه بود و نیز ارواح یک شکنجه‌گر و یک خدمتکار این مکان را به تسخیر خود درآورده‌اند.


بیمارستان روانی «Trans- Allegheny»، ویرجینای غربی، آمریکا

تیمارستان تسخیر شده در ویرجینای غربی

بیمارستان و آسایشگاه‌های روانی اغلب از جمله مکان‌هایی هستند که در بسیاری از فیلم‌های ژانر وحشت به‌عنوان لوکیشن فیلمبرداری انتخاب می‌شوند. البته این مسئله با توجه به سوابق خشونت و مرگ و میرهای متعدد روی داده در آن‌ها، امر چندان عجیبی هم نیست.

به‌عنوان نمونه این تیمارستان در کشور آمریکا که در گذشته به نام «بیمارستان وستون استیت» (Weston State) شناخته می‌شد، زمانی به‌عنوان آسایشگاه و بیمارستان پذیرای بیماران روانی بود که امید چندانی به بهبودی‌شان وجود نداشت. این مکان در نیمه قرن نوزدهم تاسیس و به سرعت مبدل به محل اقامت بیماران روانی فراوانی شد که از نظر روحی در شرایط ناپایداری به سر برده و بسیاری از آن‌ها در همین بیمارستان فوت کردند.

تیمارستان تسخیر شده در ویرجینای غربی

گزارش‌های بی‌شماری در مورد وقوع فعالیت‌های ماورایی و شنیدن اصوات غیرقابل توضیح در این مکان ترسناک در دست است که مدت‌های مدیدی است خالی از سکنه بوده و به اصطلاح متروکه شده است. امروزه اتاق‌های این تیمارستان مبدل به محل زندگی ارواح بیماران سابق آن شده و ظاهرا روح کودکی به نام «لیلی» (Lili) هنوز هم در محوطه و راهروهای این مکان سرگردان است.


مهمان‌خانه کوهستان اسکرید (The Skirrid Mountain)، کوروکورنی (Crucorney)، ولز جنوبی

مهمانخانه اسکرید ماونتین در انگلستان

این مهمان‌خانه در ولز که قدمتش به سال ۱۱۱۰ بازمی‌گردد، از تاریخچه‌ای آزاردهنده برخوردار است. زمانی طبقه اول آن محل برگزاری جلسات دادگاه محلی بود که ریاستش را فردی به نام «جرج جفریز» (George Jeffreys) برعهده داشت. قاضی بدنامی که در قرن هفدهم به‌عنوان «قاضی اعدام» شناخته می‌شد.

در آن زمان متهمانی که مجرم شناخته شده و به مرگ محکوم می‌شدند را از میله‌ی چوبی که در بالای پلکان قرار داشت، به دار می‌آویختند. در واقع در این مکان هم دادرسی صورت گرفته و هم احکام صادره به اجرا در می‌آمد.

مهمانخانه اسکرید ماونتین در انگلستان

این مهمان‌خانه را باید یکی از تسخیر شده‌ترین مکان‌های این منطقه حومه‌ای و آرام دانست که تبدیل به مکانی برای اقامت ارواح متعدد شده است. ظاهرا نه‌تنها ارواح افراد اعدام‌شده که روح قربانیان نیز ساکن این مهانخانه هستند. همچنین روح کشیشی به نام «هنری ووگن» (Henry Vaughan)، یکی از کارمندان به نام «فنی پرایس» (Fanny Price) و نیز روحی موسوم به بانوی سفیدپوش نیز در این محل رویت شده‌اند.

به هر حال این مهمان‌خانه از جمله مکان‌هایی است که شاید در شب هالووین پذیرای موجودات ماورایی بیشتری بوده و ترس و وحشت بیشتری را به مهمانان خود عرضه کند.


قلعه درگزهولم Dragsholm، Zealand، دانمارک

قلعه درگز هولم

مقصد بعدی متخب هالووین امسال این قلعه قدیمی در کشور دانمارک است که بیش از هشتصد سال عمر دارد. اگر به خاطر داشته باشید، پیش‌تر این قلعه و پدیده‌های ماورایی عجیب آن را به شما عزیزان معرفی کردیم.

قلعه‌ای که امروزه به‌عنوان هتل مشغول فعالیت بوده و طبق گفته‌های شاهدان عینی در تسخیر بیش از یکصد روح است که البته به نظر می‌رسد سه تای آن‌ها اصرار بیشتری برای معرفی خود به خدمه و مهمانان هتل دارند. این سه روح شامل بانوی سفیدپوش، بانوی خاکستری و نجیب زاده‌ای به نام «جیمز هپبورن» (James Hepburn) هستند که همگی جان خود را به اشکال مختلف در این قلعه از دست دادند.

قلعه درگز هولم

مهمانان هتل بارها در مسیر رفت و آمد بین این قلعه و یک کلیسا که بقایای جسد هپبورن در آنجا نگهداری می‌شود، شاهد رویدادها و تصاویر عجیبی بودند، از جمله مشاهده‌ی مکرر یک گاری و اسب به‌خصوص که ممکن است نعش‌کش باشد.

اگر دوست دارید بیشتر با این قلعه و ساکنان ابدی آن آشنا شوید، بد نیست این مطلب را نیز مطاله کنید.


مهمان‌خانه قدیمی، گلوسسترشایر (Gloucestershire)، انگلستان

مهمانخانه تسخیر شده درگلوسسترشایر

امسال هالووین ظاهرا کشور انگلستان دستی پر در زمینه گردشگری وحشت خواهد داشت. مقصد بعدی ما نیز در این کشور واقع شده، مهمان‌خانه‌ای قدیمی که در سال ۱۱۴۵ و در زمینی که در گذشته در آن آیین تدفین به شیوه پاگانی (Pagan: کافران غیر مسیحی) اجرا می‌شد، ساخته شده است. در واقع طبق ادعای بسیاری، این مکان نیز از جمله معروف‌ترین مکان‌های تسخیرشده این کشور است.

در میان ارواحی که به‌صورت مرتب گزارشاتی در مورد مشاهده‌شان ارائه شده، روح یک جادوگر نیز وجود دارد که ظاهرا در قرن شانزدهم سوزانده شده است. همچنین روح یک یوزباشی رومی که سوار بر اسب است و نیز یک راهب که در اتاقی در طبقه اول سکونت دارد.

مهمانخانه تسخیر شده درگلوسسترشایر

البته اگر تمام این‌ها برای بازدیدکنندگان ترسناک نباشد، شاید دانستن این حقیقت که زمانی تعدادی اسکلت با استخوان‌های شکسته در زیر پلکان این مهمان‌خانه پیدا شد که همگی متعلق به کودکان خردسال بودند، اندکی دلهره‌آور باشد. مخصوصا با توجه به این مسئله که مالک فعلی این مهمان‌خانه «جان همپشایر» ادعا کرده در سال ۱۹۶۸ و در اولین شب اقامتش در این مکان، توسط بازوهایی متعلق به نیروهای اهریمنی از تخت خوابش به زیر کشیده شده است.

مهمان‌خانه‌ای قدیمی در گلوسسترشایر، انگلستان

هالووین از نظر بسیاری بهترین زمان سال برای گشت و گذارهای ترسناک است، در حالی که برخی دوست دارند این شب را در آرامش کامل و در کنار اعضای خانواده و دوستان خود سپری کنند. اما به هر حال دنیای گردشگری برای همه نوع سلیقه چیزی برای عرضه دارد و این فهرست نیز منتخبی از ره‌آوردهای هالووین امسال برای دوست‌داران ترس و وحشت است.

امیدوارم از مطالعه این مطلب و همراهی ما لذت برده باشید.

مطالب مرتبط:

منبع home.bt

دیدگاه