بهترین زمان سفر به پراگ؛ شهری افسانه‌ای

نگین توکلی
نگین توکلی پنجشنبه، ۱۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
بهترین زمان سفر به پراگ؛ شهری افسانه‌ای

بهترین زمان سفر به پراگ، شهر خانه‌های رنگارنگ با معماری خارق‌العاده، چه زمانی است؟

بسیاری از افراد پراگ را به‌عنوان مقصد مورد علاقه خود در تمام اروپا می‌دانند. با پای پیاده یا گرفتن تور راهنما، شما می‌توانید کلیساها و کلیساهای جامع زیبا، پل معروف چارلز و البته غذاهای خوشمزه و منحصر‌به‌فرد پس از یک روز طولانی و بازدید از چشم‌اندازهایی خارق‌العاده، پیدا کنید.

پراگ در صدر شهرهایی است که باید در کشورهای اروپایی ببینید و چرایی آن اصلا عجیب نیست. فصل بهار مورد علاقه بسیاری از گردشگران است، ولی مطمئن باشید پراگ مقصدی برای تمام سال است. ادامه مطلب را بخوانید و کشف کنید چه زمانی جمعیت به تماشای پراگ می‌روند.

پراگ

نمای شهر زیبای پراگ. عکس از نگین توکلی

بهترین زمان سفر به پراگ براساس آب‌و‌هوا

پراگ

کلیسای بانوی ما قبل از تین. عکس از نگین توکلی

شهر پراگ جزو مکان‌هایی است که پیش‌بینی آب‌و‌هوا در آن بسیار مشکل است. پراگ شهری چهار فصل است، ولی تمام آن فصل‌ها وابسته به سال، ماه و حتی روز هستند!

اگرچه شما هرگز نمی‌توانید از آب‌و‌هوا مطمئن شوید، مواقع مطمئنی در سال هست که شما می‌توانید الگوهای آب و هوایی را ببینید.

زمستان: این فصل بسیار سرد، بارانی و گاهی برفی می‌تواند از دسامبر تا اوایل ماه می (۱۰ آذر تا ۲۰ اردیبهشت) به طول بیانجامد. در سفر در این فصل با خودتان چتر و چند دست لباس گرم و کاپشن ببرید.

زمستان پراگ

بهار: این فصل اغلب به‌عنوان بهترین آب‌و‌هوا در سال در نظر گرفته می‌شود. شما علاوه‌بر گردش در دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد، قادر به دیدن شکوفه‌های درختان و گل‌ها نیز خواهید بود! اگر در این فصل به پراگ می‌روید، بدانید بهترین زمان را برای پیاده‌روی و گرفتن عکس‌هایی زیبا، انتخاب کرده‌اید.

بهار پراگ

تابستان: از ماه ژوئن تا اوت، آب‌و‌هوا بسیار متغیر است، به این معنا که برخی روزها بسیار گرم هستند (۲۷ درجه و بالاتر)، درحالی‌که سایر روزها مداوما بارانی است. برای سفر در این ماه‌ها برنامه‌ریزی مواجهه با هر آب و هوایی را داشته باشید و لباس‌های مناسبی همراه خود ببرید.

تابستان پراگ

پاییز: دومین زمان مناسب برای بازدید از این شهر زیبا، پاییز است که آب‌و‌هوا و تغییرات دمایی شبیه به بهار دارد. اوایل ماه سپتامبر و اکتبر بهترین فرصت‌های شما برای بهترین آب‌و‌هوا است. اگرچه باران همیشه جزو احتمالات است، ولی به اندازه تابستان غیرقابل پیش‌بینی نیست.

پاییز پراگ

چه زمانی به پراگ برویم؟

پراگ

بهترین زمان سفر به پراگ در ماه می و اوایل ژوئن (۱۵ اردیبهشت تا ۲۰ خرداد) است. این زمان راحت‌ترین زمان سفر به پراگ براساس آب‌و‌هوا است، حتی اگر با جمعیت زیاد توریست‌ها روبه‌رو شوید. گردشگران همچنین با شکوفه‌های بهاری و گل‌ها علاوه‌بر این شهر معماری زیبا روبه‌رو می‌شوند.

به هر حال اگر آماده سفر به پراگ هستید و می‌خواهید این شهر زیبا را از نزدیک ببینید، انواع تور پراگ را در کجارو می‌توانید از لحاظ قیمت با هم مقایسه کرده و با یک بررسی کلی تور موردنظرتان را با پایین‌ترین قیمت از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.

بهترین زمان سفر به پراگ براساس جمعیت

فصل داغ:

سنت ویتوس

کلیسای سنت ویتوس در پراگ. عکس از نگین توکلی

آب و هوای عالی در بهار و پاییز (می، سپتامبر و اکتبر، یعنی خرداد، شهریور و مهر)  تعداد زیادی از افراد را به پراگ می‌کشاند

اگرچه این شهر زیبا در طول سال تعداد زیادی از گردشگران را به سمت خود می‌کشاند، زمان‌هایی است که شهر با بیشترین تعداد گردشگران روبه‌رو می‌شود. همان‌طور که بالاتر اشاره شد، آب و هوای عالی در بهار و پاییز (می، سپتامبر و اکتبر، یعنی خرداد، شهریور و مهر)  تعداد زیادی از افراد را به این شهر می‌کشاند. این موضوع بدین معنا است که تعداد زیادی از شرکت‌های تورهای راهنما از قبل رزرو شده‌اند، کلیساها و دیگر جاذبه‌ها پر از جمعیت هستند و قیمت مکان‌های اقامتی در بالاترین حد خود است. اگر با بودن در میان جمعیت زیاد در هوایی عالی و خرج کردن کمی پول بیشتر مشکلی ندارید، این ماه‌ها بهترین زمان سال برای سفر شما هستند.

فصل میانی:

در ماه‌های میانه تابستان، ژوئیه و اوایل اوت (۱۰ تیر تا ۲۰ مرداد)، شما می‌توانید تعداد خوبی از گردشگران را در شهر ببینید، ولی نه به اندازه ماه‌های فصل داغ. نکته مثبت این دو ماه قیمت مکان‌های اقامتی است که حدود ۲۰ درصد کاهش دارد.

اجتناب کنید:

کریسمس

کریسمس، سال نو و عید پاک زمان‌هایی هستند که گروه‌های مختلف از آلمان و ایتالیا به پراگ می‌آیند و تمام خیابان‌های آن‌جا را پر می‌کنند. اگرچه شهر با نورهای زیبای مخصوص کریسمس و آتش بازی‌ها در طول تعطیلات و جشن‌های سال نو جذابیت خاصی دارد، اما حجم جمعیت ممکن است برای برخی از افراد غافلگیرکننده باشد.

کریسمس

بهترین زمان سفر به پراگ براساس فستیوال‌ها:

فستیوال بهاره موسیقی پراگ:

 این فستیوال موسیقی در اواخر می و اوایل ژوئن برگزار می‌شود و مدت زمان آن سه هفته است. این یک رویداد مفرح و زنده است. با تنوعی از اپراهای مختلف، سمفونی و اجراهای در تالار، مطمئن باشید زمان بسیار خوبی در پراگ خواهید داشت.

فستیوال نویسندگان پراگ:

پراگ

در ژوئن، زمان برگزاری این فستیوال، شما تعدادی از نویسندگان معاصر را از سراسر اروپا پیدا خواهید کرد. آن‌ها برای جلسات کتاب‌خوانی، کنفرانس و آوازخوانی کتاب‌ها گرد هم می‌آیند. مطمئن شوید در طول این زمان، دنبال اسامی مشهور باشید و فرصت امضا شدن کتاب‌هایتان توسط نویسنده‌ها را از دست ندهید.

جمهوری چک: آب‌و‌هوا و اقلیم

پراگ

نمودار تغییرات ماهانه دما و ریزش باران در پراگ

اقلیم این کشور زیبا مشخصا قاره‌ای و تفاوت بین فصول مختلف کاملا معلوم است. برف و باران هر دو مکررا می‌بارند. زمستان از ماه نوامبر تا مارچ، بسیار سرد به همراه بارش برف در کوهستان‌ها و همچنین دشت‌ها، طول می‌کشد، درحالی‌که در ژوئیه، تابستان، بالاترین نوسانات دما را شاهد هستیم.

 ماه دما (سانتی‌گراد)  میزان بارش (سانتی‌متر)
ژانویه۰/۶-۱/۸
فوریه۱/۱۱/۸
مارچ۶/۷۱/۸
آوریل۱۲/۲۲/۸
می۱۷/۸۴/۸
ژوئن۲۱/۱۵/۳
ژوئیه۲۲/۸۶/۹
اوت۲۲/۲۵/۳
سپتامبر۱۸/۳۳
اکتبر۱۱/۷۳/۳
نوامبر۵/۶۲
دسامبر۲/۸۲

میانگین ماهیانه دما و بارش در پراگ

ماه می و ژوئن بهترین زمان برای بازدید از جمهوری چک است. در این ماه‌ها دما نسبتا معتدل و دشت‌ها غرق در شکوفه هستند، اما همچنین این زمان از سال پر از توریست‌ها است. سپتامبر و اکتبر می‌توانند انتخاب‌های خوبی باشند، به‌خصوص اگر در پراگ اقامت دارید. اما در نظر داشته باشید برخی مکان‌های اقامتی و موزه‌ها شروع به بسته شدن در این زمان از سال می‌کنند.

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه۱/۵ سانتی‌گراد- ۱/۸ سانتی‌متر۲/۳ سانتی‌گراد- ۱/۷ سانتی‌متر۳/۲ سانتی‌گراد- ۱/۷ سانتی‌متر۴ سانتی‌گراد- ۱/۶ سانتی‌متر
فوریه۰/۷ سانتی‌گراد- ۱/۸ سانتی‌متر۰/۳ سانتی‌گراد- ۱/۸ سانتی‌متر۰/۲ سانتی‌گراد- ۱/۸ سانتی‌متر۰/۶ سانتی‌گراد- ۱/۸ سانتی‌متر
مارچ۵/۳ سانتی‌گراد- ۱/۸ سانتی‌متر۳/۹ سانتی‌گراد- ۱/۸ سانتی‌متر۲/۵ سانتی‌گراد- ۱/۸ سانتی‌متر۱/۱ سانتی‌گراد- ۱/۸ سانتی‌متر
آوریل۱۰/۸ سانتی‌گراد- ۲/۶ سانتی‌متر۹/۵ سانتی‌گراد- ۲/۳ سانتی‌متر۸/۱ سانتی‌گراد- ۲/۱ سانتی‌متر۶/۷ سانتی‌گراد- ۱/۸ سانتی‌متر
می۱۶/۴ سانتی‌گراد- ۴/۳ سانتی‌متر۱۵ سانتی‌گراد- ۳/۸ سانتی‌متر۱۳/۶ سانتی‌گراد- ۳/۳ سانتی‌متر۱۲/۲ سانتی‌گراد- ۲/۸ سانتی‌متر
ژوئن۲۰/۳ سانتی‌گراد- ۵/۲ سانتی‌متر۱۹/۵ سانتی‌گراد- ۵/۱ سانتی‌متر۱۸/۶ سانتی‌گراد- ۴/۹ سانتی‌متر۱۷/۸ سانتی‌گراد- ۴/۸ سانتی‌متر
ژوئیه۲۲/۴ سانتی‌گراد- ۶/۵ سانتی‌متر۲۲ سانتی‌گراد- ۶/۱ سانتی‌متر۲۱/۵ سانتی‌گراد- ۵/۷ سانتی‌متر۲۱/۱ سانتی‌گراد- ۵/۳ سانتی‌متر
اوت۲۲/۱ سانتی‌گراد- ۴/۹ سانتی‌متر۲۱/۹ سانتی‌گراد- ۴/۵ سانتی‌متر۲۱/۸ سانتی‌گراد- ۴/۱ سانتی‌متر۲۱/۶ سانتی‌گراد- ۳/۷ سانتی‌متر
سپتامبر۱۷/۳ سانتی‌گراد- ۲/۴ سانتی‌متر۱۶/۴ سانتی‌گراد- ۱/۹ سانتی‌متر۱۵/۴ سانتی‌گراد- ۱/۳ سانتی‌متر۱۴/۴ سانتی‌گراد- ۰/۷ سانتی‌متر
اکتبر۱۰/۱ سانتی‌گراد- ۳/۲ سانتی‌متر۸/۴۱ سانتی‌گراد- ۳/۲ سانتی‌متر۶/۸ سانتی‌گراد- ۳/۱ سانتی‌متر۵/۱ سانتی‌گراد- ۳ سانتی‌متر
نوامبر۴/۱ سانتی‌گراد- ۱/۷ سانتی‌متر۲/۶ سانتی‌گراد- ۱/۴ سانتی‌متر۱ سانتی‌گراد- ۱ سانتی‌متر۰/۵ سانتی‌گراد- ۰/۷ سانتی‌متر
دسامبر۲/۱ سانتی‌گراد- ۲ سانتی‌متر۱/۴ سانتی‌گراد- ۲ سانتی‌متر۰/۷ سانتی‌گراد- ۲ سانتی‌متر۰ سانتی‌گراد- ۲ سانتی‌متر

میانگین هفتگی دما و بارش در پراگ

در جمهوری چک چه کنیم؟

نقشه کشور جمهوری چک

این کشور هنوز کشوری با توریست‌های کم است، اما هر روز نرخ محبوبیت آن رو به افزایش است. شهرهایی با معماری بی‌نظیر و دهکده‌های دلپذیر دو دلیل اصلی این محبوبیت است. بازدید از این کشور زیبا را به هیچ وجه از دست ندهید.

پراگ هم‌اکنون یک مقصد محبوب است. برای ستایش معماری آن که قدمتش به قرن‌ها قبل‌تر برمی‌گردد، به آن‌جا سفر کنید. بین قلعه و پل چارلز، شما به این شهر پویا و جدید به همراه جاذبه‌های متعدد فرهنگی، جذب خواهید شد. شهر داخلی را ترک کنید و به بازدید از قلعه‌های قرون وسطی بروید. در طول زمان سفر، فعالیت‌های بسیاری برای صرف کردن تمام زمانتان خواهید داشت.

کوتنا هورا

(Kutna Hora) و بناهای تاریخی منحصر‌به‌فرد آن را از دست ندهید؛ بسیاری از آن‌ها به‌عنوان میراث تارخی به ثبت یونسکو رسیده است. صومعه اورسولین، کلیسای سنت جکوس، کلیسای جامع سنت باربارا، مدرسه جزیت و نماهای خیابان‌های قرون وسطی شما را جذب خواهند کرد.

چسکی کروملوف

چسکی کروملوف در بوهمیا، دارای یک مرکز تاربخی زیبا و یک قلعه تأثیرگذار بر فراز یک تپه است. فستیوال بی‌نظیری در تابستان در این مکان برگزار می‌شود. اینجا یک مکانی است که حتما باید به دیدن آن بروید.

کارلووی وری

کارلووی وری (Karlovy Vary) برای بهارهای باستانی‌اش به همراه چندین مزیت معروف است: یک تفریحگاه زیبا با آب گرم که مکانی عالی برای استراحت کردن و تجدید قوا است.

در پراگ چه کنیم؟ مکان‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و توصیه‌ها

پایتخت جمهوری چک، پراگ جمعیتی معادل یک میلیون نفر و سیصد هزار نفر دارد. شهر توسط رودخانه ولتاوا به دو بخش تقسیم شده است و از آب و هوای قاره‌ای به همراه زمستان‌هایی سرد و تابستان‌هایی گرم، لذت می‌برد.

این شهر دارای تعدادی بزرگراه، خط راه آهن و همچنین یک فرودگاه بین‌المللی است. وسایل نقلیه عمومی مانند مترو و تراموا برای تردد در شهر، وجود دارد. پراگ دارای نشانه‌های تاریخی با قدمت دوران پالئولیتی به همراه ردهای موثری از قرون وسطی است. این شهر توریستی، با دارا بودن گنج‌های معماری، عمارت‌های سبک باروک، ساختمان‌های با سبک هنر نووئا و شب‌های زنده، به خود می‌بالد.

پراگ

کتابخانه استراهف. عکس از نگین توکلی

در ادامه، فعالیت‌های فرهنگی به‌خصوص با وجود تالارهای کنسرت و اپرا، موزه‌های بی‌شمار و فستیوال‌های مشهور مانند بهار پراگ، بسیار برجسته هستند. شما در این شهر می‌توانید جاذبه‌های بسیاری چون پل چارلز به همراه دو برج بلند، قلعه، کلیسای جامع سنت گای، میدان قدیمی شهر، گورستان یهودیان، صومعه اسپانیایی، قصر وانستین و موزه ملی پیدا کنید.

موزه کوبیسم چک، موزه موکا یا موزه هنرهای زینتی را از دست ندهید. شما در پیدا کردن هتل‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های فریبنده در این شهر دلپذیر پر از شگفتی، مشکلی نخواهید داشت.

نکات اساسی در جمهوری چک

  • خیلی از خطوط هواپیمایی از شهرهای اروپایی به پراگ می‌روند. قطار هم جزو گزینه‌های مناسب برای تردد است.
  • شهروندان اروپایی برای اقامت کمتر از سه ماه نیاز به ویزا ندارند.
  • پول رایج در این کشور، کرونای چک است.
  • در بودجه لازم برای سفر، قیمت غذا بسیار منطقی ولی هزینه مکان‌های اقامتی کمی بالاتر است، به‌خصوص پراگ. هزینه میانگین یک وعده غذا کمتر از ۷۵ هزار تومان است، درحالی‌که یک اتاق دو نفره مناسب بیشتر از شبی ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد.
  • در سفر در طول کشور، بین اتوبوس و قطار می‌توانید انتخاب کنید؛ هر دو بسیار کاربردی و نسبتا ارزان هستند. در پراگ، تراموا و مترو به شما این امکان را می‌دهند که تمام شهر را ببینید.
  • در جمهوری چک، برای تبدیل پول خود سراغ صرافی‌های معتبر بروید. به ازای هر یورو، حدودا ۲۶ کرونای چک دریافت خواهید کرد، اما در برخی صرافی‌ها، اگر قصد تبدیل کمتر از مبلغ ۱۷۰۰ یورو را داشته باشید، به ازای هر یورو به شما ۱۶ کرونا خواهند داد. پس مطلع باشید. 

پیشنهادهایی برای سوغاتی

پراگ

اسباب بازی و عروسک‌هایی که با مواد مختلف ساخته می‌شوند، ظروف چینی و لوازم روی میز، کریستال بوهمیا، لعل و اجسام ساخته شده از فلز.

چه زمانی به پراگ برویم؟

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه۴-۱۲۳-۱۲۱۳
فوریه۳-۲۲۸-۱۹۱۱
مارچ۰۸۱۴-۲۱۱۰
آوریل۴۱۳۶-۳۰۱۱
می۹۱۹۲-۳۱۱۳
ژوئن۱۲۲۲۵۳۷۱۲
ژوئیه۱۴۲۴۶۳۷۱۳
اوت۱۴۲۳۵۳۷۱۲
سپتامبر۱۰۱۹۰۳۲۱۰
اکتبر۶۱۳۶-۲۷۱۳
نوامبر۲۶۱۰-۱۷۱۲
دسامبر۲-۲۲۱-۱۴۱۳

حداقل و حداکثر دما در پراگ

هزینه روزانه توریستی در پراگ

هزینه یک روز اقامت در پراگ حدودا ۱,۵۸۰,۰۰۰ تومان است. هزینه‌های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

۱. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می‌شود و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

۲. شام در رستوران سه ستاره

۳. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

 این هزینه‌ها بسته به اینکه در ماه‌های داغ سال یا کمتر توریستی به پراگ سفر می‌کنید، تغییر می‌کند. تخمین هزینه بالا در ماه‌های داغ در پراگ انجام شده است تا برای برنامه‌ریزی در سفر، به‌عنوان منبع از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه