خراسان رضوی، قطب گردشگری میراث ادبی شناخته شد

آزاده یوسف نژاد
آزاده یوسف نژاد سه شنبه، ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۶
خراسان رضوی، قطب گردشگری میراث ادبی شناخته شد

 ادبیات مهم‌ترین میراث هر ملتی است. ادبیات، تجلی‌گاه خلاقیت و مظهر خودباوری ملت‌هاست و قسمتی از میراث معنوی و ناملموس کشور به‌حساب می‌آید.

 به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی، محمدرحیم رهنما مدیرکل میراث فرهنگی این استان بیان کرد:

ادبیات حوزه فرهنگی خراسان رضوی به‌سبب غنا و تنوع آن در گذر سده‌های بی‌شمار، گنجینه‌ای است که می‌تواند اعتلای نام ایران را به‌دنبال داشته باشد.

او خواستار پیوند صنعت گردشگری با میراث ادبی کشور شد و بهره‌برداری از این ظرفیت را یکی از رویکردهای اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی اعلام کرد.

رهنما با بیان این‌که گردشگری ادبی فعالیت نوینی نیست و همواره مزار شاعران و ادیبان بزرگ کشورمان همانند حکیم ابوالقاسم فردوسی، خیام و عطار جزو جاذبه‌های گردشگری بوده است، ابراز امیدواری کرد ایجاد مسیرهای گردشگری ادبی در خراسان رضوی به ماندگاری گردشگر کمک کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی خواستار نقش‌آفرینی و حضور گسترده دانشگاه فردوسی در احیای هرچه بیشتر گردشگری ادبی در خراسان رضوی شد و گفت:

دانشگاه فردوسی می‌تواند نقش بسزایی در بسترسازی و رشد میراث‌‎فرهنگی ادبی کشور داشته باشد.

رهنما تصریح کرد:

گردشگری ادبی یکی سازگارترین شکل‌های گردشگری متناسب با شرایط حاکم بر ایران است که در مقایسه با اشکال دیگر با موانع کمتری روبه‌رواست و می‎‌تواند همراه با گردشگری مذهبی، گردشگری سلامت و گردشگری ورزشی راهی به سوی رونق بخشی توسعه صنعت گردشگری در کشور مطرح شود.

اوخاطرنشان کرد:

بدون شک جذابیت‌های میراث فرهنگی ادبی خراسان رضوی از جایگاه برجسته‌ای در حوزه تمدنی شرق برخوردار است که بهره‌گیری از قابلیت‌های آن می‌تواند برای جهانیان و به‌ویژه علاقه‌مندان به گردشگری فرهنگی جذاب باشد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه