در سفر به قونیه از کجا خرید کنیم؟

معصومه صادقپور
معصومه صادقپور سه شنبه، ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۶
در سفر به قونیه از کجا خرید کنیم؟

مراکز خرید قونیه با وجود تنوع کالا، برندهای معتبر و امکانات تفریحی و رفاهی متنوع، از جاهای دیدنی قونیه به شمار می‌رود.

شهر تاریخی «قونیه» (konya)، یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های آناتولی ترکیه و محل زندگی مولانا، شاعر و عارف پارسی‌گوی دوره سلجوقی بوده است. این شهر با وجود آثار باستانی، بناهای تاریخی و مذهبی، مراکز فرهنگی، پارک‌ها و باغ‌های زیبا مورد توجه گردشگران قرار دارد و سالانه پذیرای میهمانان بسیاری از شهرها و کشورهای مختلف است.

نه‌تنها جاذبه‌های گردشگری، بلکه مراکز خرید قونیه و بازارهای آن نیز گردشگران بسیاری را جذب می‌کنند؛ چراکه این مراکز خرید با فراهم‌کردن امکانات تفریحی و رفاهی متنوع نظیر سینما، فضاهای بازی کودکان، مارکت، سالن ورزشی، کافه و رستوران به مجموعه‌‌های سرگرمی برای بازدیدکنندگان و یکی از جاهای دیدنی قونیه تبدیل شده‌اند.

بهترین مراکز خرید قونیه:

مرکز خرید ام یک (M1)

  • آدرس: منطقه «سلجوقلو» (Selcuklu)، محله «یازیر» (Yazır)، جاده «دکتر خلیل اورون» (Dr. Halil Urun) (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۲۶۵۰۶۰۰ ۳۳۲ ۰۰۹۰
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۲
  • وب‌سایت: m1konya.com.tr 
  • صفحه اینستاگرام: m1konyaavm@

«مرکز خرید ام یک» یکی از مراکز خرید مشهور و محبوب در قونیه است که در چند شهر دیگر ترکیه نیز شعبه دارد. این مرکز خرید در سال ۲۰۰۳ میلادی (۱۳۸۲ خورشیدی) در زمینی به وسعت ۱۸۰,۰۰۰ متر مربع به بهره‌برداری رسید. ام یک، با زیربنای ۴۹,۰۰۰ متر مربعی، میزبان فروشگاه‌ها و بسیاری از برندهای معروف و معتبر ترکیه و جهان است و با وجود فضای وسیع، کافه و رستوران، سینما و فضای بازی و سرگرمی، لذت خرید را برای گردشگران دوچندان می‌کند.

مرکز خرید ام ۱ در قونیه؛ منبع عکس: m1konya.com.tr؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: m1konya.com.tr؛ عکاس: نامشخص

در مرکز خرید ام یک قونیه کالاهای متنوعی مانند پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش، محصولات آرایشی و بهداشتی، عطر، عینک، ساعت، جواهرات، بدلیجات، اسباب‌بازی، کتاب و نوشت‌افزار، لوازم دکوری منزل، لوازم‌خانگی و لوازم الکترونیکی به فروش می‌رسد. در کافه و رستوران‌های این مرکز خرید نیز می‌توانید انواع غذاهای ترکی، دونر، فست‌فود، پیتزا، سوخاری، برگر، انواع قهوه و نوشیدنی‌های سرد و گرم را سفارش دهید و از قنادی‌، شیرینی و کیک‌های تازه و لذیذ سفارش دهید.

از جاذبه‌های مرکز خرید ام یک، می‌توان به زمین‌های بازی کودکان، شهربازی روباز، مرکز سرگرمی «اختاپوس» (Ahtapot) و مجموعه سینمایی «آوشار» (Avsar) اشاره کرد. در این مرکز خرید رویدادهای متفاوتی از جمله تئاتر کودکان، نقاشی پرتره کودکان توسط استادان نقاشی‌ و نمایش حبابی در مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود.

مرکز خرید ام یک قونیه، از امکاناتی چون هایپرمارکت «میگروس» (5M Migros)، نمازخانه بانوان و آقایان، فضاهای استراحت، اتاق مراقبت از نوزاد، قفل‌سازی، خیاطی، دستگاه خودپرداز، اتاق اشیای گمشده، پاوربانک رایگان برای شارژ موبایل در مرکز خرید در ازای مدرک شناسایی، کمک‌های اولیه در اتاق سلامت، ویلچر، سرویس بهداشتی (مختص آقایان، بانان و ویژه توان‌یابان)، وای‌فای رایگان، تاکسی، پارکینگ روباز وسیع و فضای پارک مخصوص دوچرخه و موتور سیکلت برخوردار است.

مرکز خرید ارگلی پارک سایت (Eregli Park Site)

  • آدرس: منطقه «ارگلی» (Eregli)، محله «سومر» (Sumer)، جاده «ازجاجی سامی» (Eczacı Sami) (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۷۱۲۶۵۰۰ ۳۳۲ ۰۰۹۰
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۲
  • وب‌سایت: eregliparksiteavm.com
  • صفحه اینستاگرام: eregliparksite@

«مرکز خرید ارگلی پارک سایت» یا «ارگلی پارک سیته» به‌عنوان یک مجتمع تجاری و تفریحی در سال ۲۰۰۹ میلادی (۱۳۸۸ خورشیدی) افتتاح شد. این مرکز خرید سرپوشیده، مساحتی برابر ۳۰,۰۰۰ متر مربع دارد و شامل چهار طبقه (منفی یک، همکف، اول و دوم) و ۴۷ فروشگاه از برندهای معتبر ترکیه و بین‌المللی است.

مرکز خرید  ارگلی پارک سایت در قونیه؛ منبع عکس: yandex.com؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: yandex.com؛ عکاس: نامشخص

در ارگلی پارک سایت، کالاهایی مانند پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش، محصولات زیبایی، آرایشی و بهداشتی، زیورآلات، لوازم خانه و آشپزخانه و لوازم الکترونیکی عرضه می‌شود. در بخش‌های تفریحی مجموعه از جمله سینمای آوشار (دارای پنج سالن؛ واقع در طبقه دوم)، شهربازی کودکان (واقع در طبقه دوم) و پیست کارتینگ (واقع در طبقه منفی یک) می‌توانید لحظات خوشی را به‌همراه خانواده سپری کنید.

هایپر مارکت میگروس (دارای فضای ۱,۸۴۶ متر مربعی؛ واقع در طبقه همکف) و فودکورت با انواع فست‌فود (دارای ظرفیت ۱,۰۰۰ نفر؛ واقع در طبقه دوم) در مرکز خرید ارگلی پارک سایت به چشم می‌خورد.

ارگلی پارک سایت از امکاناتی مانند اتاق مراقبت از نوزاد، صندلی غذای کودک، فضاهای استراحت، نمازخانه بانوان و آقایان، ویلچر و ایستگاه شارژ ویلچر، سرویس بهداشتی (مختص بانوان، آقایان و ویژه توان‌یابان)، دستگاه خودپرداز، ایستگاه تاکسی و پارکینگ برخوردار است. در این مرکز خرید، جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری در مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود.

مرکز خرید کنت پلازا (Kent Plaza) 

  • آدرس: منطقه سلجوقلو، محله «بدیر» (Bedir)، جاده «آتاسون» (Ataseven) (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۵۰۱۰۱۰۰ ۳۳۲ ۰۰۹۰
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۲
  • وب‌سایت: konyakentplaza.com.tr

«مرکز خرید کنت پلازا» که پروژه آن توسط گروه «دها» (Deha) طراحی و اجرا شده است، در سال ۲۰۱۲ میلادی (۱۳۹۱ خورشیدی) با فضاهای سرپوشیده و روباز فعالیت خود را در محله بدیر شهر قونیه آغاز کرد. این مرکز خرید در زمینی به وسعت ۱۱۰,۰۰۰ متر مربع و در ۶ طبقه (منفی دو، منفی یک،‌ همکف، اول، دوم و سوم) با زیربنای ۴۰,۰۰۰ متر مربع ساخته شد. 

مرکز خرید کنت پلازا در قونیه؛ منبع عکس: konyakentplaza.com.tr؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: konyakentplaza.com.tr؛ عکاس: نامشخص

کنت پلازا قونیه، با الگوی معماری خاص و تزیینات متفاوت در هر طبقه، فضای تراس و وجود فروشگاه‌ها و برندهایی که فقط در این مرکز خرید وجود دارد، بازدیدکنندگان بسیاری را جذب می‌کند. این مرکز خرید دارای ۱۴۰ فروشگاه از برندهای معتبر بین‌المللی است که در آن می‌توانید انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، لباس زیر، کیف و کفش، محصولات چرمی، ساعت، عینک، طلا و جواهرات، لوازم ورزشی، محصولات آرایشی و بهداشتی، لوازم خانه و آشپزخانه، لوازم برقی و لوازم الکترونیکی را تهیه کنید. 

شهربازی سرپوشیده «مینی آکتورلند» (Mini Akturland) (مناسب کودکان؛‌ واقع در طبقه سوم) و سالن‌های سینمایی (واقع در طبقه دوم و سوم) از بخش‌های تفریحی کنت پلازا به شمار می‌رود و اوقات خوشی را برای تمام اعضای خانواده رقم می‌زند. همچنین فودکورت مجموعه با کافه و رستوران‌های متعدد (واقع در طبقه دوم) با انواع غذاهای ترکی، فست‌فود، انواع قهوه، نوشیدنی‌های سرد و گرم و دسر از گردشگران پذیرایی می‌کند.

کنت پلازا از امکانات و خدماتی نظیر هایپرمارکت «کارفورسا» (CARREFOURSA) (واقع در طبقه منفی یک)، باشگاه ورزشی (واقع در طبقه سوم)، کلینیک دندانپزشکی (واقع در طبقه سوم)، داروخانه، خیاطی، کرایه اتومبیل و پارکینگ با ظرفیت ۱,۰۰۰ خودرو برخوردار است.

مرکز خرید پارک قونیه (Konya Park)

  • آدرس: منطقه سلجوقلو، محله «شیخ شمیل» (Sheikh Shamil)، جاده دکتر خلیل اورون (مشاهده روی نقشه)

«مرکز خرید کنیا پارک» یا «پارک قونیه»، یکی از مراکز خرید قونیه است که پروژه ساخت آن توسط شرکت معماری ساخت‌وساز «کیزیلکایا» (kizilkaya) طراحی و اجرا شد. این مرکز خرید بخشی از پروژه ترکیبی با هتل «گردان پارک» (Gherdan Park) به شمار می‌رود؛ پروژه‌ای که فضای اقامت، خرید پوشاک، صرف غذا، ورزش، تفریح و سرگرمی را در یک‌ نقطه گردآوری کرده و نه‌تنها برای مردم قونیه بلکه برای گردشگران نیز بسیار جذاب است.

مرکز خرید کنیا پارک؛ منبع عکس: kizilkayainsaatmimarlik.com.tr؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: kizilkayainsaatmimarlik.com.tr؛ عکاس: نامشخص

مرکز خرید کنیا پارک، به‌دلیل داشتن یک نمای ۱۵۵ متری به جاده، احاطه شدن توسط بناهای مرتفع لوکس و ساختمان جدید شهرداری سلجوقلو و مسیر دسترسی آسان، به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است. این مرکز خرید در فضای سرپوشیده‌ای با مساحت ۲۱,۰۰۰ متر مربع قرار دارد، دارای هفت طبقه و ۶۶ بخش مستقل است و مساحت فضای فروشگاهی آن به ۱۵,۰۰۰ متر مربع می‌رسد. طراحی کنیا پارک به‌صورت چهار طبقه در زیرزمین و سه طبقه بالای زمین (همکف، اول و دوم) به‌همراه تراس است.

طبقه همکف مجموعه شامل فروشگاه‌های متعدد، کافه‌، رستوران و شیرینی‌فروشی‌ها می‌شود. طبقه اول با مساحت ۴,۰۰۰ متر مربع، دارای یک فروشگاه‌ زنجیره‌ای پوشاک داخلی است و طبقه دوم با مساحت ۲,۶۰۰ متر مربع، به فضای تراس تعلق دارد.

از امکانات کنیا پارک می‌توان به فروشگاه‌های مختلف و هایپرمارکت (واقع در طبقه منفی یک)، سالن ورزشی «گرین وورلد» (Greenworld Sports Center)، استخر شنا، حمام ترکی مجزا برای بانوان و آقایان، سونا، اسپا و مرکز تناسب اندام (واقع در طبقه منفی دو) و همچنین کارواش و پارکینگ سرپوشیده (واقع در طبقات منفی سه و منفی چهار) اشاره کرد.

مرکز خرید کوله‌ سیته (Kule Site)

  • آدرس: منطقه سلجوقلو، محله «مصلی باغلاری» (Musalla Baglari)، جاده کوله (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۲۳۴۳۲۷۲ ۳۳۲ ۰۰۹۰
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۲
  • وب‌سایت: kulesite.com
  • صفحه اینستاگرام: kulesiteavm@

«مرکز خرید کوله‌ سیته» یا «مرکز خرید کوله سایت» یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید و سرگرمی قونیه و ترکیه است که پروژه ساخت آن توسط شرکت ساخت‌وساز «سها» (Seha) در طی ۱۱ ماه اجرا شد و در سال ۲۰۰۴ میلادی (۱۳۸۳ خورشیدی) درهای خود را به روی عموم گشود. کوله‌سیته دارای چهار طبقه (منفی یک، همکف، اول و دوم) است و زیربنایی برابر ۴۳,۵۰۹ متر مربع دارد.

مرکز خرید کوله سایت در قونیه؛ منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: oguz cetin 

منبع عکس: google maps؛ عکاس: oguz cetin 

مرکز خرید کوله‌ سیته با وجود ۱۳۰ فروشگاه از برندهای معتبر ترکیه و جهان، غرفه‌های خرید و مراکز تفریحی و سرگرمی، در طول هفته میزبان ۳۵,۰۰۰ نفر و در تعطیلات آخر هفته میزبان ۴۵,۰۰۰ نفر بازدیدکننده داخلی و خارجی است؛ این آمار در روزهای خاص به ۶۰,۰۰۰ نفر در روز و در آستانه تعطیلات به بیش از ۸۰,۰۰۰ نفر نیز می‌رسد. این مرکز خرید کالاهایی در زمینه پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، اسباب‌بازی، محصولات زیبایی، آرایشی و بهداشتی، لوازم دکوری، منسوجات خانگی، لوازم ورزشی و لوازم الکترونیکی ارائه می‌کند. 

فضای بازی کودکان «ماکسی پارک» (Maxi Park) (واقع در طبقه همکف)،‌ مرکز تفریحی پارک یخی (با مساحت ۱,۴۲۱ متر مربع؛ واقع در طبقه اول) و مجموعه سینمایی آوشار (دارای ۹ سالن و ظرفیت مجموع ۱,۵۰۰ صندلی؛ واقع در طبقه دوم) این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا ساعات خوشی را به‌همراه خانواده سپری کنید. همچنین می‌توانید در کافه و رستوران‌ها (در طبقات مختلف) یا در فودکورت مجموعه (واقع در طبقه دوم) انواع غذاهای ترکی، فست‌فود، قهوه، دسر، کیک و شیرینی را سفارش دهید و از طعم لذیذ آن‌ها لذت ببرید.

در مرکز خرید کوله‌ سایت، امکانات رفاهی و خدماتی نظیر هایپرمارکت میگروس 5M (با مساحت ۷,۷۷۶ متر مربع؛ واقع در طبقه همکف)، اتاق مراقبت از نوزاد، صندلی غذای کودک، ویلچر و ایستگاه شارژ ویلچر، نمازخانه بانوان و آقایان، فضاهای استراحت، تراس، خیاطی، آرایشگاه، دستگاه خودپرداز، سرویس بهداشتی (مختص بانوان، آقایان و ویژه توان‌یابان)، کارواش و پارکینگ با ظرفیت ۱,۷۰۰ خودرو وجود دارد.

مرکز خرید فروم قونیه (Konya Forum) 

  • آدرس: منطقه سلجوقلو، محله «بوسنا هرسک» (Bosna Hersek)، جاده «عثمانلی» (Osmanli) (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۸۰۱۲۳۴ ۵۰۵ ۰۰۹۰
  • ساعت فعالیت: شبانه‌روزی
  • وب‌سایت: konya-forum-avm.business.site

«مرکز خرید فروم قونیه» در سال ۲۰۱۹ میلادی (۱۳۹۸ خورشیدی) توسط شرکت کیزیلکایا، در محله بوسنا هرسک افتتاح شد. این مرکز خرید که در مجاورت «مسجد ابراهیم حقی کنیالی» (Ibrahim Hakki Konyali Mosque) قرار گرفته است، دسترسی آسانی به تمام محورهای ارتباطی شهر دارد. 

مرکز خرید فروم قونیه؛ منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: Konya Forum Avm

منبع عکس: google maps؛ عکاس: Konya Forum Avm

مرکز خرید فروم قونیه در فضایی به وسعت ۲۰,۰۰۰ متر مربع قرار دارد و با ایجاد هماهنگی بین فضاهای سرپوشیده، نیمه‌باز و روباز، فضای کافی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. این مرکز خرید شامل خرده‌فروشی‌های خیابانی با مساحت بین ۲۰ تا ۱,۳۰۰ متر مربع است که در آن‌ها کالاهای باکیفیتی عرضه می‌شود. 

کافه و رستوران‌های فروم قونیه با وجود پنجره‌های به‌سمت خیابان و تراس‌های روباز، فضای بسیار جذاب و آرامش‌بخشی را برای گردشگران ایجاد می‌کند. این مرکز خرید از امکاناتی مانند مارکت،‌ کافه، رستوران، کارواش و پارکینگ با ظرفیت بیش از ۳۰۰ خودرو برخوردار است. 

مرکز خرید ماکرو (Makro Avm)

  • آدرس: منطقه سلجوقلو، محله «نشانتاش» (Nisantas)، جاده «کمرلی» (Kemerli) (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۲

«مرکز خرید ماکرو» یکی از مراکز خرید پربازدید منطقه سلجوقلو در قونیه است که زیربنایی برابر ۱۵,۵۶۴ متر مربع دارد. این مرکز خرید با توجه به موقعیت قرارگیری و دسترسی آسان با خودروی شخصی و وسایل نقلیه عمومی و همچنین وجود فروشگاه‌های متعدد و هایپرمارکت بزرگ، از اهمیت ویژه‌ای در میان اهالی منطقه برخوردار است.

مرکز خرید ماکرو در قونیه؛ منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: mehmet çanak

منبع عکس: google maps؛ عکاس:mehmet çanak

اوت‌لت ماکرو دارای ۴۰ فروشگاه است که در آن می‌توانید اجناس مورد نظر خود را با قیمت‌های مناسب خریداری کنید و از خرید خود لذت ببرید. در این مرکز خرید انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم سیسمونی، اسباب‌بازی، محصولات آرایشی و بهداشتی، لوازم و پوشاک ورزشی، لوازم خانه و آشپزخانه، سرویس خواب، مبلمان، لوازم برقی و لوازم الکترونیکی وجود دارد.
از امکانات مرکز خرید ماکرو می‌توان از کافه و رستوران، فضای بازی کودکان، هایپرمارکت ماکرو با مساحت ۶,۲۰۰ متر مربع، آرایشگاه، نمازخانه بانوان و آقایان، خشکشویی، پله‌برقی، آسانسور و پارکینگ روباز با ظرفیت ۵۰۰ خودرو نام برد.

مرکز خرید سلچوکر سنتر (Konya Selcuker Center)

«مرکز خرید سلچوکر سنتر» در سال ۲۰۱۷ میلادی (۱۳۹۶ خورشیدی) توسط یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات گروه سلچوکر افتتاح شد. این مرکز خرید با توجه به موقعیت قرارگیری دسترسی آسانی دارد. سلچوکر سنتر یک پروژه ترکیبی در مرکز قونیه است که از یک برج اداری و مسکونی ۹ طبقه (Selcuker Kule) و فروشگاه‌ها، مارکت، کافه و رستوران‌های روباز تشکیل می‌شود.

مرکز خرید سلچوکر سنتر در قونیه؛ منبع عکس: selcukercenter.com؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: selcukercenter.com؛ عکاس: نامشخص

سلچوکر سنتر دارای دو طبقه همکف و اول است و ۲۳,۷۰۰ متر مربع زیربنا دارد. این مرکز خرید با تنوع فروشگاه‌ها و برندها، پاسخگوی  سلیقه و نیازهای تمام بازدیدکنندگان است و با امکانات رفاهی و خدمات خود، تجربه‌ای متفاوت از خرید را برای آن‌ها رقم می‌زند.

در مرکز خرید سلچوکر سنتر می‌توانید کالاهای متنوعی از برندهای معتبر در زمینه پوشاک، کیف و کفش، لوازم سیسمونی، لوازم خانه و آشپزخانه، پوشاک و لوازم ورزشی، کالای خواب، سرویس خواب و مبلمان، لوازم جانبی و اکسسوری موبایل، لوازم برقی و لوازم الکترونیکی خریداری کنید.

ار امکانات سلچوکر سنتر قونیه می‌توان به مارکت میگروس (واقع در طبقه همکف)، کافه و رستوران‌های متعدد، فضای تراس، کلینیک دندان‌پزشکی، سالن‌های زیبایی و پارکینگ روباز و سرپوشیده با مجموع ظرفیت ۳۴۳ خودرو اشاره کرد.

مرکز خرید بی پلازا (Bey Plaza)

  • آدرس: منطقه «کاراتای» (Karatay)، محله «آکابه» (Akabe)، جاده «شهید فورکان دوعان» (Sehit Furkan Dogan) (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۸۵۷۷۲۳۸ ۵۰۷ ۰۰۹۰
  • ساعت فعالیت: هشت تا ۱۹
  • وب‌سایت: beyplaza.com

«مرکز خرید بی پلازا» یک مجتمع تجاری و اداری مدرن با فناوری پیشرفته است که دفاتر تجاری و فروشگاه‌های اجاره‌ای خود را با قیمت‌های مناسب در اختیار مشاغل قرار می‌دهد. این مجتمع که دارای ۱۱۰ واحد اداری و ۵۵ فروشگاه تجاری است، به‌دلیل قرارگیری در مرکز قونیه، سهولت دسترسی و عدم وجود مشکلات حمل‌ونقل، یکی از مراکز تجاری پرطرفدار شهر به شمار می‌آید.

مرکز خرید بی پلازا د قونیه؛ منبع عکس: گوگ مپ؛ عکاس: Bey Plaza

منبع عکس: google maps؛ عکاس: Bey Plaza

در مرکز خرید بی پلازا تعدادی از برندهای معتبر ترکیه و بین‌المللی در زمینه پوشاک، جواهرات، لوازم کادویی، لوازم‌خانگی، عطر و مواد غذایی فعالیت دارد. در کافه و رستوران‌های این مرکز خرید می‌توانید انواع غذاهای ترکی، غذاهای خانگی، فست‌فود، قهوه، نوشیدنی‌های سرد و گرم، کیک و شیرینی سفارش دهید. بی پلازا از امکاناتی مانند مارکت، داروخانه، آسانسور، نگهبانی و پارکینگ ۲۴ ساعته با ظرفیت بیش از ۵۵۰ خودرو برخوردار است.

اوت‌لت نوالند (Novaland Outlet)

  • آدرس: منطقه سلجوقلو، محله «سانجاک» (Sancak)، جاده «ویسل کارانی» (Veysel Karani) (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۵۰۲۰۸۰۸ ۳۳۲ ۰۰۹۰
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۲
  • وب‌سایت: novaland.com.tr
  • صفحه اینستاگرام: novalandoutlet@

‌«اوت‌لت نوالند»، به‌عنوان یکی از اولین مراکز خرید اوت‌لت در قونیه، در سال ۲۰۱۵ میلادی (۱۳۹۴ خورشیدی) توسط شرکت مهندسی «داغ» (Dag) و شرکت معماری «باکدم» (Bakdem) افتتاح شد. در این مرکز خرید می‌توان کالاهای متنوع و باکیفیتی را با قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه تهیه کرد.

اوت‌لت نوالند در قونیه؛ منبع عکس: dagholding.com.tr؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: dagholding.com.tr؛ عکاس: نامشخص

مرکز خرید نوالند با زیربنایی برابر ۳۴,۵۹۲ متر مربع، در فضایی مدرن، ساده و وسیع ساخته شده است و با وجود ۱۲۰ فروشگاه از برندهای مطرح ترکیه و بین‌المللی و فضاهای تفریحی و خدمات مناسب، رضایت بازدیدکنندگان در سنین مختلف را جلب می‌کند.

از اجناس و محصولات موجود در اوت‌لت نوالند می‌توان به انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر، ساعت، عینک، زیورآلات، تسبیح، لوازم خانه و آشپزخانه، لوازم برقی، کالای خواب، لباس ورزشی، محصولات محصولات غذایی خانگی و بومی و محصولات ارگانیک اشاره کرد. در کافه و رستوران‌های تراس‌دار این مرکز خرید می‌توانید انواع غذاهای ترکی، فست‌فود، قهوه، کیک و دسر را سفارش دهید.

نوالند از امکانات تفریحی و خدماتی مانند سینماهای «سینمکس» (Sinemax)، فضاهای بازی مختلف برای کودکان از جمله «پلی‌لند» (Playland) و اختاپوس، هایپرمارکت میگروس MMM، بانک، داروخانه، کلیدسازی، تعمیرات کفش، کیف و چمدان، پله‌برقی، دستگاه خودپرداز و پارکینگ سرپوشیده و روباز با ظرفیت ۱,۶۰۰ خودرو برخوردار است. در این مرکز خرید، نمایشگاه‌های فروش اشیای عتیقه، عروسک‌های دست‌ساز و صنایع دستی و همچنین مسابقات عکاسی در مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود.

بازار بدستان (Bedesten Carsi)

  • آدرس: منطقه «مرام» (Meram)، محله «صاحیبیاتا» (Sahibiata)، خیابان «کبابچیلار» (Kebapcilar) (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت فعالیت: از ۸:۳۰ تا ۲۰:۳۰

«بازار بدستان» در منطقه تاریخی بدستان قونیه قرار دارد؛ منطقه‌ای که قدمت آن حدود ۲,۰۰۰ سال تخمین زده می‌شود و بنای تاریخی مسجد جامع عزیزیه را در خود جای داده است. این بازار که قدیمی‌ترین مرکز تجاری قونیه به شمار می‌رود، در سال ۱۵۳۸ میلادی (۹۱۷ خورشیدی) توسط «سلطان سلیمان» نوسازی شده است. بازار بدستان به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی قونیه محبوبیت بسیاری در میان گردشگران داخلی و خارجی دارد. 

بازار بدستان قونیه؛ منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: Ahmet Eksinar

منبع عکس: google maps؛ عکاس: Ahmet Eksinar

بازار تاریخی بدستان فضایی به وسعت ۱۸۰,۰۰۰ متر مربع دارد که با تخریب ۴۰ کوچه و بهسازی هفت خیابان ایجاد شده است و  شامل بیش از ۲,۶۸۰ مغازه و فروشگاه مجزا می‌شود. تردد وسایل نقلیه در خیابان‌های اطراف این بازار از جمله خیابان‌های «عزیزیه» (Aziziye)، «توفیکیه» (Tevfikiye) و «توربه» (Turbe) ممنوع است.

در مغازه‌های بازار بدستان انواع پوشاک، صنایع دستی، طلا و جواهرات، زیورآلات، لوازم جهیزیه، پارچه، لوازم‌خانگی، موبایل، موادغذایی، خشکبار، گوشت، مرغ و ماهی، میوه و سبزیجات تازه و انواع شیرینی‌های محلی عرضه می‌شود. همچنین تعدادی کافه و رستوران برای صرف غذا در این بازار وجود دارد.

کاپالی چارشی (Karatay Kapali Carsi)

  • آدرس: منطقه کاراتای، محله «آکچشمه» (Akcesme)، جاده «پیری عصات» (Piri Esat) (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت فعالیت: دوشنبه تا شنبه از ساعت ۹ تا ۱۹:۳۰؛ یکشنبه از ساعت ۱۱ تا ۱۸

«کاپالی چارشی» به‌معنای «بازار بزرگ سرپوشیده» با قدمتی بسیار زیاد در سال ۱۴۶۱ میلادی (۸۴۰ خورشیدی) در منطقه کاراتای قونیه ساخته شد. این بازار، میزبان مغازه‌های تاریخی است و فرصت‌های خرید ارزشمندی را برای گردشگران ایجاد می‌کند.

بازار بزرگ کاپالی چارشی کاراتای؛ منبع عکس: foursquare.com؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: foursquare.com؛ عکاس: نامشخص

بازار بزرگ کاراتای با مغازه‌های متعدد، امکان خرید افراد با هر سلیقه و بودجه‌ای را فراهم کرده است؛ این مغازه‌ها در زمینه عرضه عتیقه‌جات، جواهرات، اشیای سفالی، قالی، پارچه، صنایع دستی، پوشاک، ادویه‌جات و محصولات و فرآورده‌های محلی فعالیت دارند.

بازار بدستان قونیه؛ منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: Cahit ayık

منبع عکس: google maps؛ عکاس: Cahit ayık (بازار بدستان در قونیه)

اگر شما نیز تجربه بازدید از مراکز خرید قونیه را دارید، در بخش دیدگاه‌های مقاله با ما و دیگر همراهان کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین مراکز خرید قونیه کدامند؟

مرکز خرید ام یک، مرکز خرید ارگلی پارک سایت، مرکز خرید کنت پلازا، مرکز خرید کنیا پارک، مرکز خرید کوله‌سیته، مرکز خرید فروم قونیه، مرکز خرید ماکرو، مرکز خرید سلچوکر سنتر، مرکز خرید بی پلازا، اوت‌لت نوالند، بازار بدستان و کاپالی چارشی

منبع عکس کاور: selcukercenter.com؛ عکاس: نامشخص (مرکز خرید سلچوکر سنتر در قونیه)

مطالب مرتبط:

منبع tripadvisor

دیدگاه