سفر جاده ای به ایالت های آمریکا با طعم میوه و غذا

عماد جعفری
عماد جعفری شنبه، ۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۰
سفر جاده ای به ایالت های آمریکا با طعم میوه و غذا

سفر جاده‌ای به ایالت‌های آمریکا،  طرفداران زیادی در بین گردشگران دارد. میوه و غذاهای محبوب آمریکایی از پنیر ورمونت گرفته تا مرکبات آریزونا طعم به یادمانی به این سفرها می‌دهد. با کجارو همراه باشید.

پهنه وسیع سرزمین آمریکا با فرهنگ‌های متنوع در ایالت‌های گوناگون خود، طرفداران زیادی برای سفرهای جاده‌ای دارد.

 جاده‌های عریض و مناظر متنوع، از بیابان تا جنگل و از کوهستان تا برهوت، جاده‌های این کشور را محبوب دیوانگان سفر ساخته است. برخلاف باور عموم خوراک جاده‌ای را نباید از رستوران زنجیره‌ای خرید. ایالت‌های این کشور هریک به میوه یا غذایی منحصر به فرد مشهورند. در ادامه با کجارو جاده‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که در آن‌ها می‌توانید  بهترین تولیدات محلی را در میانه مسیر خود بچشید و لذت ببرید.

پنیر، ورمونت 

پنیر، ورمونت

برای لذت‌بردن از طعم پنیر در سراسر سال، مسیر معروف به U.S. 7 در «مسیر پنیر ورمونت»، از شمال بنینگتون تا میدلبوری را دنبال کنید (با هفت کارگاه تولید پنیر در آن حوالی)، بعد به برلینگتون بروید. به غیر از پنیر چدار بسیار مشهور ورمونت، اکنون انتخاب‌ها شامل فتا، پنیر بز و پنیر شیر میش خواهد بود.

پنیر، ورمونت

پیشنهاد ویژه: فستیوال تولید پنیر ورمونت در بلوبریز، رادآیلند برگزار می‌شود.

بلوبری، رود آیلند

بلوبری، رود آیلند

 در سفر خود  در امتداد مسیر معروف به  R.I.77 از تیورتون فور کورنرز تاریخی تا ساکونت پوینت، تغییر منظره از چراگاه‌های با حصار سنگی و درخت‌زارها به تاکستان را تماشا کنید. بعد برای خوردن بستنی معروف بلوبری از بستنی‌فروشی گری، به تیورتون برگردید.

میوه‌ی خود را دست‌چین کنید، آیداهو

پیشنهاد ویژه: در آگوست به اینجا بیایید، یعنی وقتی محصولات غرفه‌های کنار جاده‌ای رادآیلند، از بلوبری تا کدو تنبل شیرین و شکلات تنوع بسیاری دارند.

کدو تنبل و شکلات، پنسیلوانیا

کدو تنبل و شکلات، پنسیلوانیا

از فیلادلفیا در مسیر معروف به U.S. 30 عازم غرب شوید و از طریق مزارع آمیش به لنکستر بروید که در آنجا موزه‌ی لاندیس والی در ماه اکتبر میزبان «روزهای برداشت کدوتنبل» است. در همان هفته (امسال در ۹ اکتبر)، «مسیر شکلات» در نزدیکی Lititz شما را به بازدید از بیش از ۲۰ مکان برای امتحان شکلات دعوت می‌کند. مسیر درشکه‌ سواری در Bird-in-hand یا رانکس (Ronks)، به سمت جاده‌هایی با دورنمایی از رنگ کهربایی پاییز .

پیشنهاد ویژه: همه‌ی چیزهای مربوط به شکلات و یک شهربازی زیبا و بازدید از باغ‌وحش در Hershey در ۲۵ مایلی شمال غرب لیتیتز.

هلو، جورجیا

هلو، جورجیا

تور ایالت جورجیا را در Macon آغاز کنید و عازم جنوب و شهر بایرون شوید. در گرمای ماه ژوئن، هلوها در اوج خود هستند و غرفه‌های مزارع را پر می‌کنند و ستاره‌های زیبای فستیوال هلوی فورت والی جورجیا هستند. اگر در زمان مناسبی به اینجا بیایید این شانس را دارید که بزرگ‌ترین کیک هلوی جهان را ببینید و آن را بچشید. این کیک آنقدر بزرگ است که مواد روی کیک را باید با پاروی قایق به هم زد.

پیشنهاد ویژه: مسیر Ga.49 جنوب بایرون به خیابان مشجر پیچ مشهور است.

گیلاس، میشیگان

گیلاس، میشیگان

ماه می‌در سرتاسر میشیگان زمان شکوفه‌های گیلاس است. در اواسط ماه جولای، درست در زمانی که گیلاس‌ها رسیده و آماده‌ی چیدن می‌شوند، تراورس سینی میزبان فستیوال ملی گیلاس می‌شود که اولین بار در سال ۱۹۲۶ برگزار شد. در اینجا گیلاس‌ها در هر چیزی از نوشیدنی‌ها گرفته تا چیز کیک کاربرد دارند. مسیر جاده ۲۲ را در پیش بگیرید که شبه‌جزیره‌ی Leelanau را احاطه کرده و از طریق باغستان‌ها و تاکستان‌ها به Glen Arbor بروید که در آنجا کالاهای با تم گیلاس در فروشگاه چری ریپابلیک یافت می‌شوند.

پیشنهاد ویژه: باید از قبل برای رویدادهای متعددی که طی فستیوال ملی گیلاس برگزار می‌شوند، بلیط تهیه کنید.

غذاهای دریایی، واشنگتن 

غذاهای دریایی، واشنگتن

فصل غذاهای دریایی در Puget Sound در جولای آغاز می‌شود و بهترین زمان برای کشف گنجینه‌های غذایی شمال غرب آمریکا است. با فراغ خاطر در جاده‌ی I-5 به سمت شمال، از تاکوما به برلینگتون بروید، از سیاتل بگذرید و در طول مسیر از خوردن غذاهای دریایی لذت ببرید. برای مسیر انحرافی به سمت جزیره‌ی ویمبلی (Whidbey) وقت بگذارید، می‌توانید از طریق پل یا با لنج به آنجا بروید.

پیشنهاد ویژه: اگر می‌توانید، دست کم یک هفته را به گردش در این مناطق سرشار از جاذبه‌های دیدنی اختصاص دهید.

میوه خود را دست‌چین کنید، آیداهو

میوه‌ی خود را دست‌چین کنید، آیداهو

از تابستان تا پاییز، سیب‌زمینی، سیب درختی و حتی زردآلو در مزارع و باغستان‌های آیداهو فراوانند. میوه‌ی خود را بچینید، به گشت‌وگذار در باغستان‌های سرتاسر Emmett در Gem County، «دره‌ی فراوانی» بپردازید. در اوایل جولای، حواستان به نوع تیلتون زردآلو با طعم تارت شیرینیش باشد. تا سپتامبر، انواع مختلفی از سیب آماده‌ی چیدن از مزارع کنار جاده هستند.

پیشنهاد ویژه: در تابستان به اینجا بروید، یعنی زمانی که غرفه‌های کنار جاده پر از میوه‌های تازه هستند.

میگو، می‌سی‌سی‌پی

میوه‌ی خود را دست‌چین کنید، آیداهو

مسیر جاده‌ای U.S.90 را در امتداد ساحل خلیج می‌سی‌سی‌پی در پیش بگیرید. قایق‌های صید میگو در بندر کشتی‌رانی کوچک Biloxi و بندر Pass Christian پهلو می‌گیرند که پر از صدف هستند. چه میگوی سفید بخرید یا قهوه‌ای، در هر حال خنک‌کننده همراه خود بیاورید و میگوها را تازه بخرید. در اواخر آوریل، شاهد مراسم تبرک کشتی‌ها باشید، مراسمی رنگارنگ که در سال ۱۹۲۹ توسط ماهی‌گیران دارای اصلیت کروات آغاز شد.

پیشنهاد ویژه: صنعت غذای دریایی خلیج به شدت متأثر از نشت نفت سال ۲۰۱۰ بوده است، گرچه محدودیت‌های محلی برداشته شده‌اند و میگوی می‌سی‌سی‌پی اکنون موجود است.

مرکبات، آریزونا

میوه‌ی خود را دست‌چین کنید، آیداهو

در منطقه‌ی اطراف شهر مسا (Mesa) در ایالت آریزونا، طی ماه‌های مارس و آوریل، کافی است پنجره‌ها را باز کنید تا عطر شکوفه‌های پرتقال مشامتان را پر کند. از مسیر ۲۰۲ آریزونا خارج و وارد جاده‌ی Reebs شوید که به سمت جنوب و به وال ویستا درایو (Val Vista Drive) و جاده‌ی ایست براون (East Brown) می‌رسد. غرفه‌ها و مغازه‌ها معمولا از می تا اکتبر بسته هستند اما در کنار برخی از جاده‌ها، هر چیزی از تامال (نوعی غذای محلی) تا نارنگی در صندوق عقب ماشین‌ها یا پشت وانت فروخته می‌شوند.

پیشنهاد ویژه: منطقه‌ی می‌سا فاصله‌ی کوتاهی از جنوب شرق فینیکس دارد. این منطقه خانه‌ی بزرگ‌ترین پرورش‌دهندگان هلوی ارگانیک آمریکا است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه