کجا کوالا ببینیم؟

شایان شفایی
شایان شفایی یکشنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۳۰
کجا کوالا ببینیم؟

در این بخش از سری مقالات گردشگری حیات وحش، پنج منطقه برتر از استرالیا را معرفی خواهیم کرد که قطب‌های اصلی دیدن کوالاها به‌شمار می‌آیند. پس اگر قصد سفر به استرالیا دارید یا اینکه مشتاقید کوالاها را از نزدیک ببینید، در ادامه مطلب با کجارو همراه باشید.

هیچ شکی در این نیست که کوالاها واقعا دوست داشتنی هستند و دیدن آنها از نزدیک آرزوی بسیاری از گردشگران است. درست است که در بسیاری از باغ وحش‌ها می‌توان کوالاها را از نزدیک دید اما قطعا مشاهده آنها در دل حیات وحش لذت دیگری دارد. اگر قصد دارید تا این حیوانات را از نزدیک در طبیعت مشاهده کنید، نخست باید بدانید که این حیوانات دوست داشتنی تنها در حیات وحش استرالیا یافت می‌شوند. کوالاها رژیم غذایی مخصوص خود را دارند به طوری که تنها از برگ اکالیپتوس تغذیه می‌کنند و این بدان معناست که خانه اصلی کوالاها، بوته‌زار و درختان استرالیاست. جالب است بدانید که محل خانه و رژیم غذایی، اهمیت بسیار زیادی برای کوالاها دارد.
اگر قصد سفر به استرالیا دارید، حتما یکی از نقاط مخصوص مشاهده کوالاها را در برنامه سفر خود بگنجانید چراکه مشاهده کوالاها از نزدیک یکی از ملزومات گردشگری حیات وحش به مقصد استرالیاست. از «ویکتوریا» گرفته تا «جنوب استرالیا» این شما و این هم پنج نقطه شاخص برای مشاهده کوالاها از نزدیک:

یو ینگز، ویکتوریا

کوالا

چرا: یو ینگز (YOU YANGS) یکی از منحصر بفرد‌ترین نقاط استرالیا برای مشاهده کوالاها از نزدیک است. تمام کوالاهای این منطقه به مدت ۱۰ سال مورد تحقیق قرار گرفته‌اند و همگی آنها سالم هستند. در یو ینگز شما می‌توانید خانواده‌های کوالاها را از نزدیک مشاهده کنید که هر کدام از اعضا، اسم و مشخصات کامل دارند. یکی از مشهورترین کوالاهای جهان که «کوالا کلنسی» (Koala Clancy) نام دارد، در همین منطقه با خانواده‌اش در حال زندگی است. پس به خاطر داشته باشید که اگر برای مشاهده کوالاها به یو ینگز رفتید، شانس ملاقات با کوالا کلنسی را به هیچ وجه از دست ندهید.

چگونه: هر کسی می‌تواند به یو ینگز برود و ورود برای همگان مجانی و آزاد است. بهترین راه برای مشاهده کوالاها در یو ینگز این است که از طریق تورهای مخصوص گردشگری یو ینگز اقدام کنید و این حیوانات دوست داشتنی را از نزدیک ببینید.

کجا: رسیدن به منطقه یو ینگز، با ۴۵ دقیقه رانندگی از سمت غرب ملبورن میسر خواهدشد. همچنین رسیدن به این منطقه با ۲۰ دقیقه رانندگی از سمت شمال «جیلانگ، ویکتوریا» امکان‌پذیر است.

پورت استیفنز (Port Stephens)

کوالا

چرا: اطراف بندرگاه زیبا و فوق العاده پورت استیفنز با پارک‌های ملی احاطه شده است که همین پارک‌ها به خانه‌ای زیبا برای بسیاری از کوالاها تبدیل شده است. این منطقه به شدت فعال و پویا است و کوالاها را به راحتی در سرتاسر آن پیدا خواهید کرد. در منطقه پورت استیفنز در ماه نوامبر، هر ساله پروژه‌ای علمی تحت عنوان Great Koala Count برگزار خواهند شد. این پروژه به منظور بررسی و شمارش تعداد کوالاهای این منطقه و همچنین کمک به افزایش نسل آنها برگزار خواهد شد. ساکنین محلی اطراف این منطقه همواره دیگران را برای شرکت در این پروژه تشویق می‌کنند تا نسل کوالاها در پورت استیفنز همیشه رو به افزایش باشد.

چگونه: دیدن کوالاها در این منطقه بسیار آسان خواهد بود. دستورالعمل مشاهده کوالاها بسیار ساده است: به سمت بوته‌زارها بروید!

کجا: رفتن به پورت استیفنز از طریق دو ساعت و نیم رانندگی از سمت شمال سیدنی امکان‌پذیر خواهد بود.

جزیره کانگورو، استرالیای جنوبی

کوالا

چرا: مشاهده کوالاها از نزدیک، یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های «جزیره کانگورو» (Kangaroo Island) است. کوالاها در اکثر مناطق این جزیره یافت می‌شوند و تعداد کوالاها در این جزیره به حدی زیاد است که باید بعضی از آنها را به نقاط دیگری از استرالیای جنوبی منتقل کرد.

چگونه: بهترین روش برای مشاهده کوالاها جزیره کانگورو به بهترین نحو ممکن این است که از طریق یکی از تورهای مخصوص بازدید از این جزیره اقدام کنید.

کجا: جزیره کانگورو چهار ساعت از سمت جنوب «آدلاید» (Adelaide) در استرالیای جنوبی فاصله دارد.

جزیره ریموند، ویکتوریا

کوالا

چرا: جزیره ریموند که در یک پارک ملی واقع شده است، در ویکتوریای شرقی قرار داشته و خانه تعداد بسیار زیادی از کوالاهاست که مردم محلی عاشق آنها هستند! در این جزیره، کوالاها در حیات جلویی خانه افراد محلی زندگی می‌کنند. این قضیه جایی جالب می‌شود که مردم محلی با شما در مورد کوالاهای حیاطشان صحبت می‌کنند و حتی ماشین خود را نگه می‌دارند تا به شما آدرس نزدیک‌ترین کوالا را بدهند!‌ این جزیره خانه کانگوروها هم محسوب می‌شود و از سویی دیگر در اطراف جزیره دلفین هم وجود دارد.

چگونه: شما به یک وسیله نقلیه نیاز خواهید داشت تا ابتدا به «پینزویل» (Paynesville) بروید. سپس از آنجا با کشتی به جزیره ریموند خواهید رفت. هنگامی که به جزیره رسیدید، شما می‌توانید گشت و گذار خود برای مشاهده کوالاها از نزدیک را آغاز کنید. همچنین در صورت تمایل، مردم محلی هم در مورد کوالاها به شما آموزش‌هایی می‌دهند که به کار خواهد آمد.

کجا: جزیره ریموند در فاصله چهار ساعت رانندگی از ملبورن واقع شده است.

پارک ملی نوسا، کووینزلند

کوالا

چرا: کوالاهای دوست داشتنی پارک ملی نوسا (Noosa)، مدرن‌ترین اجتماع کوالاهای استرالیا را تشکیل می‌دهند. آنها یک گروه مربوط به خود در فیسبوک دارند که در این گروه تصاویری که از این کوالاها توسط مردم و گردشگران گرفته شده است قرار می‌گیرد. در ابتدای پارک، تابلویی قرار دارد که موقعیت کوالاها در پارک را مشخص کرده است. اکثر کوالاهای این منطقه دارای نام و مشخصات هستند و توسط محققان «کوئینزلند» (Queensland) مرود بررسی قرار گرفته‌اند.

چگونه: شما می‌توانید از درون شهر نوسا وارد این پارک ملی شوید. تابلویی که در ابتدای پارک نصب شده است را مشاهده کنید یا از طریق راهنمای سایت، محل کوالاها را جویا شوید و سپس به دنبال آنها بروید.

کجا: نوسا در فاصله دو ساعت رانندگی از سمت شمال «بریزبن» (Brisben) در کوئینزلند و در نزدیکی ساحل Sunshine واقع شده است.

پنج نقطه شاخص برای مشاهده کوالاها در استرالیا مورد بررسی قرار گرفتند. آیا شما برنامه‌ای برای سفر به استرالیا و مشاهده کوالاها دارید؟ نظرات خود را با کجارو در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع Australia

دیدگاه