سوغات فرانسه چیست؟

عماد جعفری | شنبه, ۱۶ مرداد ۹۵ ساعت ۱۱:۱۵

سوغات فرانسه چیست؟ از مجسمه‌ها و نمادهای برج ایفل گرفته تا عطر و ادکلن‌های فرانسوی و شیرینی‌های خوشمزه ماکرون انتخاب‌های زیادی برای خرید سوغات در فرانسه وجود دارد. با کجارو  همراه باشید.

فرانسه یکی از کشورهای زیبای اروپاست که همواره در میان پرطرفدارترین کشورهای دنیا برای گردشگران قرار داشته است. در این میان، پاریس یکی از عروس شهرهای فرانسه با جاذبه‌های گردشگری بسیاری است. شما می‌توانید در این شهر سوغاتی‌های زیبایی را تهیه کنید. کافی است سری به شانزلیزه بزنید، تا مجموعه‌ای حیرت‌انگیز از خرید و سوغات را مقابل دیدگان خود بیابید. در ادامه شما را با سوغاتی‌های پاریس و فرانسه مانند عطر و ادکلن، شیرینی ماکرون، مجسمه‌های اماکن دیدنی و عروسک‌های دیزنی آشنا خواهیم کرد.

سوغات فرانسه

مقاله‌ی مرتبط

عطر و ادکلن فرانسه

سوغات فرانسه

یکی از بهترین سوغاتی‌هایی که می‌توان از کشور فرانسه تهیه کرد، عطر و ادکلن‌های فرانسوی است که چه از لحاظ بو و رایحه و چه از نظر مد و فشن شهرت بسیاری دارند. در کشور فرانسه می‌توانید عطرهایی با برترین برندهای دنیا را پیدا کنید و به‌عنوان یک سوغاتی جذاب و لوکس برای اقوام خود ببرید. برخی از مشهورترین این برندها عبارت‌اند از:

  •  شانل Chanel
  • کریستین دیور Christian Dior
  • کارتیرCartier
  • گرلینGuerlain
  • گیونچیGivenchy
  • بالنسیاگا Balenciaga
  • لانکوم پاریس Lancome Paris
  • هرمس Hermes
  • کاچارل Cacharel
  • لاکوست Lacoste

سوغات فرانسه

شیرینی ماکرون فرانسه

سوغات فرانسه

شیرینی ماکرون یکی از شیرینی‌های سنتی و مخصوص فرانسه است و به ماکرون پاریسی شهرت دارد. این شیرینی بسیار خوش‌طعم و زیبا است و با یک بار چشیدن طعم آن، از طرفدار آن خواهید شد. ماکرون‌ها در پاریس مدل‌های مختلفی دارند و نحوه‌ی پخت آن در شهرهای دیگر نیز با یکدیگر متفاوت است. برای مثال در شهر آفیس شیرینی ماکرون از عسل، میوه و بادام درست می‌شود. ماکرون شهر مونت موریلون مشهورترین ماکرون فرانسه است و قدمتش به چندین دهه قبل بازمی‌گردد. همچنین دیگر شهرهای فرانسه هرکدام داستانی درباره تهیه این نوع شیرینی دارند. شما می‌توانید در سفر به پاریس به فروشگاهی مانند لادیورو یا قنادی فووچو سری بزنید و بهترین ماکرون را تهیه کنید، در مک دونالدهای فرانسه هم به‌همراه مک کافی شیرینی ماکرون در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. ماکرون در طعم‌های مختلف درست می‌شود که یک نوع آن ماکرون چای است که در تهیه‌ی آن از اسانس چای استفاده می‌کنند و همچنین طعم خامه وسط آن هم با اسانس‌های مختلف وجود دارد.

سوغات فرانسه

سوغات فرانسه

عروسک‌های دیزنی فرانسه

سوغات فرانسه

یکی از جاذبه‌های زیبای پاریس دیزنی لند است که برای کودکان و حتی بزرگ‌ترها بسیار جذاب خواهد بود و به‌نوعی نوستالژی است. حال اگر قصد دارید برای کودکان خانواده، سوغاتی تهیه کنید مطمئنا خرید شخصیت‌های کارتونی دیزنی انتخاب مناسبی است، که از آن‌ها استقبال بسیاری خواهد شد. شما برای تهیه این عروسک‌ها در خیابان شانزلیزه می‌توانید فروشگاه‌هایی را ببینید و در خود پارک دیزنی فروشگاه‌هایی برای خرید عروسک‌های دیزنی وجود دارند.

سوغات فرانسه

مجسمه‌های اماکن دیدنی فرانسه

سوغات فرانسه

پاریس جاذبه‌های بسیاری برای جذب گردشگران دارد. شما در سفر به پاریس می‌توانید انواع مجسمه‌های ساخته شده از مکان‌های دیدنی پاریس را تهیه کنید، مانند مجسمه ساخته شده از برج ایفل که معمولا اکثر مسافران این کشور آن را خریداری می‌کنند، تا یادگاری زیبا از نماد پایتخت این کشور داشته باشند.

سوغات فرانسه

از دیگر سوغاتی‌های کشور فرانسه، می‌توان به لوازم آرایش، پوشاک برند و کیف و کفش‌های برندهای معتبر دنیا اشاره کرد.

مراکز خرید پاریس

سوغات فرانسه

مقصد اکثر گردشگرانی که به فرانسه سفر می‌کنند، شهر پاریس است به همین دلیل در این بخش به تعدادی از مراکز خرید پاریس اشاره خواهیم کرد.

فروشگاه‌های خیابان شانزلیزه: خیابان شانزلیزه‌ی پاریس علاوه بر زیبایی‌های فراوان خود، فروشگاه‌ها و مراکز خرید بسیاری را در دل خود جای داده است. شما می‌توانید انواع مختلف سوغاتی‌های شهر پاریس را در آنجا پیدا کنید و قدرت انتخاب بالایی داشته باشید. به‌عنوان مثال می‌توانید پوشاک مورد نظر را از فروشگاه‌هایی چون سیلو و H&M تهیه کنید. برای تهیه لوازم ورزشی فروشگاه‌های آدیداس در دسترس هستند. برای تهیه لوازم آرایش، عطر و ادکلن فروشگاه‌های سفورا انتخاب خوبی هستند.

سوغات فرانسه

سوغات فرانسه

بازار سنت کوین: یکی از قدیمی‌ترین بازارهای پاریس که لوازم آنتیک و عتیقه در آن به فروش می‌رسد.

مراکز خرید در خیابان مونتاین پاریس: این خیابان در جنب شانزلیزه قرار دارد و معروف‌ترین سالن‌های مد جهان مانند دیور، ولنتینو، نینا ریچی، شنل و … در آن قرار دارند.

مرکز خرید لاکاروسل دلوور پاریس: این مرکز خرید در زیر هرم شیشه‌ای موزه ی لوور واقع شده است و میتوان در آنجا انواع برندهای معروف دنیا را دید.

خیابان فبورگ سن انوره پاریس : این خیابان از مشهورترین مزاکز خرید دنیاست و یکی از مراکز مد پاریس به شمار می‌رود. انواع پوشاک با برندهای مختلف در این خیابان گرد هم آمده‌اند.

سوغات فرانسه

سوغات فرانسه

مر کز خرید ژوف روآ پاریس: یکی از دیدنی‌ترین پاساژهای فرانسه که یک راه روی پوشیده با سقف شیشه‌ای است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه