۱۰ ساحلی که حتما باید ببینید

نیلوفر دوشیری | یکشنبه, ۱۷ مرداد ۹۵ ساعت ۰۹:۰۰

سواحل زیادی در سراسر جهان وجود دارند و همچنین گردشگران بسیاری که برای سفر رفتن به ساحل‌های زیبا را انتخاب می‌کنند. همه سواحل نیز زیبایی خاص خود را دارند. اما زیبا‌ترین سواحل کدام هستند؟ در این مقاله ۱۰ ساحل از زیبا‌ترین سواحل دنیا را از نگاه نشنال جئوگرافیک به شما معرفی خواهیم کرد. با کجارو همراه باشید

۱. سواحل سیشل (Seychelles)

10 ساحل زیبای دنیا

سواحل یکی از زیبا‌ترین ساحل‌ها در دنیا محسوب می‌شوند. شن‌های به رنگ صورتی کم‌رنگ که در سراسر جزیره‌ی لا‌دیگ (La Digue) کشیده شده‌اند، تنها یکی از ۱۱۵ ترکیب زیبا در این جزیره محسوب می‌شود. شن‌ها تحت‌تاثیر سنگ‌های گرانیت بلند و با توجه به زمان و آب و هوای مختلف، درخشش زیبایی دارند. در اینجا آب، فیروزه‌ای و کم‌عمق است و در تپه‌های دریایی از ساحل در برابر موج‌های اقیانوسی محافظت می‌کنند.

۲. مالدیو (Maldives)

10 ساحل زیبای دنیا

اگر در رویا‌هایتان سفر به سواحلی را می‌بینید که شب‌هایی فوق‌العاده و زیبا را در هتلی ۴ ستاره بگذرانید و زیر آب در عمق ۸۰ فوت (۲۴ متر) کنار ماهی گرمسیری شنا کنید، باید گفت که سواحل مالدیو همه این‌ها را دارد. با قدم زدن در ناحیه‌ی استوایی جنوب غربی سریلانکا، خواهید دید که سواحل مالدیو از میان ۱۱۰۲ ساحل و ۲۶ جزیره‌ی مرجانی، بهترین هستند. هوای فوق‌العاده که این مجمع‌الجزایر را در برگرفته، اطراف نخل‌های سراسر ساحل مه و بخار فرا گرفته است.

۳. بورا بورا (Bora Bora)، تاهیتی

10 ساحل زیبای دنیا

بورا بورا یکی از جزایر جادویی است که در کنار یکدیگر پلی‌نزی فرانسه (French Polynesia) را در جنوب اقیانوس آرام درست کرده‌اند. پس از ۱۸ مایل (۲۹ کیلومتر) به زمینی کوچک و شاداب می‌رسید که در آن مرداب حفاظت شده‌ای وجود دارد، پوشیده از شن‌های سفید است و بهترین نقطه در میان سواحل ماتیرا (Matira) است. "جزیره‌ی خیال انگیز" نام دیگری است که به بورا بورا داده‌اند. لقبی که به‌راحتی یادآور سواحل خلوت، هتل‌های دنج و فضای آرام و ساکت بورا بورا است.

۴. همپتون (Hampton)، نیویورک

10 ساحل زیبای دنیا

محلی بسیار عالی و مناسب برای تنفس هوای فوق‌العاده است و زیبا‌ترین ساحل در میان جزایر لانگ (Long Islands) محسوب می‌شود. خط ساحلی دست نخورده‌ی آن از همپتون جنوبی شروع شده و تا انتهای جزیره‌ در مونتاک ادامه دارد. تپه‌های شنی که به‌وسیله‌ی باد درست شده‌اند و علف‌های بلند روی آن‌ها، مرزی با اقیانوس اطلس ساخته‌اند.

۵. ساحل لانیکای (lanikai)، هاوایی

10 ساحل زیبای دنیا

نیم مایل پر از شن‌های درخشان، درختان نخلی که بالای شن‌های سفید تاب می‌خورند و درخشش بی‌پایان خورشید، لانیکای را به یکی از زیبا‌ترین سواحل هاوایی تبدیل کرده‌اند. ساحل به‌وسیله‌ی جزیره‌ای مرجانی احاطه شده که خیزاب دریا کنار را آرام نگه داشته است. در اینجا آب همیشه سبز است و ظاهری زیبا همانند عکس‌های روی کارت پستال‌ها دارد. 

۶. ساحل نانتاکت (Nantucket)، ماساچوست

10 ساحل زیبای دنیا

محبوب‌ترین ساحل در این جزایر میان بچه‌ها و دیگران، سرف ساید (surfside) است. آب در اینجا بسیار آرام است و شن‌های زیادی وجود دارد که برای ساخت قلعه‌‌های شنی کافی هستند. ساحل ماداکت (Madaket Beach) به خاطر خیزاب کمی سخت‌تر و طلوع‌ خورشید که در این ساحل بی‌نظیر است، شهرت دارد.

۷. جزیره‌ی فریزر (Fraser)، استرالیا

10 ساحل زیبای دنیا

این جزیره که در ۱۶۱ مایلی (۲۵۹ کیلومتری) ساحل کویینزلند استرالیا و در شمال شهر بریزبن (Brisbane) قرار دارد، بزرگ‌ترین جزیره‌ی شنی دنیا محسوب می‌شود و سواحلی فوق‌العاده دارد.این میراث جهانی یونسکو با مساحتی در حدود ۶۴۰ مایل (۱۶۶۴ کیلومتر) ساحل دست نخورده، به مانند بهشت است. جنگل‌های بارانی با درختانی که سر از شن برآورده‌اند و بیش از ۱۰۰۰سال قدمت دارند، بسیار دیدنی و زیبا هستند. در اینجا محل‌های اقامتی مختلف و زیادی برای گردشگران فراهم شده است.

۸. سن بارتلمی (St. Barts)

10 ساحل زیبای دنیا

سن بارتلمی یکی از جزایر دریای کارائیب است و با مکان‌های زیبا و مجلل جزیره‌ای مناسب برای استراحت و گذران اوقاتی خوش محسوب می‌شود. این جزیره با سواحل ساکت و خلوت، غذا‌های فرانسوی مجلل و راحت و زمین بازی گرمسیری‌اش میان مردم بسیار محبوب است. این جزیره‌ی ۸ مایلی (۱۳ کیلومتری) با ۲۰ ساحل و پناهگاه‌های کوچک ساحلی و آب درخشان و تمیز محل مناسبی برای دوستداران شنا است.

۹. لنکاوی (Longkawi)، مالزی

10 ساحل زیبای دنیا

لنکاوی در لغت به‌معنای "سرزمین آرزو‌ها" است. این‌ جزیره در روزگاران گذشته پناهگاهی برای دزدان دریایی بوده است. لنکاوی امروزه نیز محلی مناسب برای گردشگرانی است که به‌دنبال جایی برای فرار هستند. اگر به‌دنبال جایی آرام با شن‌هایی سفید و زیبا، آب تمیز و جنگل‌های باشکوه و زیبا هستید، حتما به این جزیره خواهید آمد. خلیج داتای (Datai Bay) در لنکاوی، خلیجی ساکت و آرام و مانند بهشت است که در نزدیکی دریای آندامان (Andaman Sea) قرار دارد.

۱۰. خلیج کونا او آ (Kauna'Oa)، هاوایی

10 ساحل زیبای دنیا

این خلیج که در ساحل کوهالا واقع است، مکان و نقطه‌ی اصلی جزایر هاوایی محسوب می‌شود. این خلیج که ۰.۲۵ مایل (۰.۴ کیلومتر) مساحت دارد، ساحلی هلالی شکل دارد که پوشیده از شن‌های سفید، درختان نخل و آبی آرام، تمیز و به رنگ آبی است. علاوه بر شنا، در این ساحل امکان اسنورکل (شنا زیر آب با کمک لوله‌ای در دهان) و دیگر بازی‌های آبی فراهم است. (برای شنا در اینجا احتیاط کنید. چرا‌که این ساحل غریق نجات ندارد). هنگام شب زیر شن‌ها رفته سپس درون آب بروید. اگر خوش شانس باشید می‌توانید دیو سفره ماهی‌ها را در حال شنا و زیر آب ببینید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه