کارهنج؛ ساختاری شبیه به استون هنج انگلستان

زهره ملکی
زهره ملکی چهار شنبه، ۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۰
کارهنج؛ ساختاری شبیه به استون هنج انگلستان

کارهنج، نسخه‌ی بدلی از استون‌هنج انگلستان است که با استفاده از اتومبیل‌های قدیمی و آنتیک آمریکایی ساخته شده است. کارهنج در نزدیکی شهر الیانس (Alliance) در ایالت نبراسکا و در منطقه‌ی High Plain واقع شده است. این اثر جالب به جای اینکه از سنگ‌های عظیم‌الجثه ساخته شده باشد از اتومبیل‌های قدیمی ساخته شده است. برای دانستن جزئیات بیشتر با کجارو همراه باشید.

ایده‌ی ساخت کارهنج، ابتکار فردی به نام جیم ریندرز بوده است. جیم ریندرز زمانی که در انگلستان زندگی می‌کرده، در مورد استون هنج تحقیقاتی انجام می‌دهد که این تحقیقات در ساخت کارهنج کمک بسیار زیادی به او می‌کند تا اینکه بتواند از نظر شکل، اندازه و سایر ویژگی‌ها، ساختاری مشابه با استون‌هنج را ایجاد نماید. جیم این ساختار عجیب و شگفت‌انگیز را در سال ۱۹۸۷ برای یادبود پدرش برپا می‌کند؛ کارهنج از آن زمان تاکنون یک جاذبه‌ی گردشگری در شهر الیانس بوده است که هر ساله هشتاد هزار بازدید‌‌‌‌کننده را به سوی این محل جذب می‌کند.

کارهنج ۲

شاید در مورد استون‌هنج واقع در ویلتشایر انگلستان شنیده باشید یا مطالبی خوانده باشید. به طور حتم استون‌هنج یکی از عجایب تاریخی در این جهان است که ساختار رمزآلود آن همواره باعث شگفتی و حیرت بازدیدکنندگان می‌شود. هنوز هم محققان و تاریخ شناسان انگلیسی علت و چگونگی برافراشته شدن این تخته سنگ‌های عظیم را در دشت سالیسبوری به‌درستی نمی‌دانند. اما کارهنج که براساس ویژگی‌های ساختاری استون‌هنج ساخته شده از ۳۸ اتومبیل قدیمی تشکیل شده است. این اتومبیل‌ها طوری کنار هم قرار داده شده‌اند که دایره‌ای به قطر ۲۹ متر را ایجاد می‌کنند. برخی از این اتومبیل‌ها به طور عمودی درون گودال‌هایی به عمق یک و نیم متر قرار داده شده‌اند بدین ترتیب که سپر جلوی اتومبیل‌ها به سمت بالا و رو به آسمان قراد دارد و صندوق عقب اتومبیل‌ها در زمین فرو رفته است. به جای تخته سنگ‌هایی که در بالای ستون‌های استون‌هنج به شکل تاق قرار گرفته‌اند، در ساختار کارهنج در بالای اتومبیل‌های عمودی، اتومبیل‌های دیگری جوش داده شده‌اند و به جای سنگ بزرگ هیل استون (Heelstone) یک اتومبیل کادیلاک مدل ۱۹۶۲ قرار داده شده است. سه اتومبیل هم در کارهنج مدفون شده‌اند و در آن محل یک اتومبیل دیگر به عنوان سنگ قبر برای آنها نصب شده که بر روی‌ آن نوشته‌ی ‌زیر به چشم می‌خورد:

در این جا لاشه‌ی سه اتومبیل خارجی مدفون شده است که به ما در رسیدن به اهداف‌مان کمک بسیاری کردند.

کارهنج ۳

در این منطقه علاوه بر کارهنج، ساختارهایی از این دست وجود دارد که آنها نیز با استفاده از اتومبیل‌های قدیمی ساخته شده‌اند و سپس با اسپری به رنگ‌های متفاوت رنگ‌آمیزی شده‌اند.

 

کارهنج ۴

کارهنج که به کرات در برنامه‌های تلویزیونی، فیلم و تبلیغات تجاری مورد استفاده قرار گرفته است در سال ۲۰۱۱ سیصد هزار دلار ارزش گذاری شده است و امروزه به یک جاذبه‌ی گردشگری تبدیل شده است. 

مطالب مرتبط:

منبع amusingplanet

دیدگاه