اولین دستگاه خودپرداز پیتزا در آمریکا

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا پنجشنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
اولین دستگاه خودپرداز پیتزا در آمریکا

دانشجویان دانشگاه زویر (Ohio’s Xavier University) در اوهایو آمریکا به هنگام ورود به کمپ دانشگاه در سال تحصیلی جدید با بسیار متعجب خواهند شد، زیرا دانشگاه آن‌ها برای اولین بار در آمریکا به دستگاه خودپرداز (ATM) پیتزا مجهز شده است. برای اطلاع بیشتر از شیوه کارکرد این دستگاه جالب در ادامه مطلب همراه کجارو باشید.

برای نخستین بار در کشور آمریکا، دستگاه خودپرداز پیتزا در دانشگاه زویر ایالت اوهایو نصب و راه‌اندازی شد. به گزارش سایت Cincinnati.com این دستگاه جالب قادر است تا در طول ۲۴ ساعت شبانه‌روز تکه‌های داغ پیتزا را به مشتریان خود عرضه کند. همچنین قیمت یک پیتزای کامل به قطر ۳۱ سانتی‌متر در این دستگاه ۹ دلار است و مشتری بنا به ذائقه خود می‌تواند مخلفات پیتزا را بر روی نمایشگر دستگاه انتخاب کند. سپس، با فشار دگمه در عرض ۳ دقیقه پیتزای داغ و تازه داخل جعبه به مشتری ارائه می‌شود. گفتنی است این دستگاه مجهز به فر بوده و در حدود ۷۰ پیتزا از منوی دومینوز (Domino’s) در داخل آن قرار داده می‌شود. البته پیش‌بینی می‌شود به دلیل استقبال دانشجویان این تعداد به‌سرعت در طول چند ساعت تمام شود. پیتزاهای عرضه شده در کارکرد آزمایشی خود از جانب مسئولان دانشگاه و دانشجویان مورد پسند واقع شده است. در این رابطه، مسئول خدمات رفاهی دانشگاه مذکور چنین اظهار کرده است:

پیتزای این دستگاه یکی از بهترین پیتزاهایی است که به‌عنوان یک نیویورکی تاکنون چشیده‌ام.

دستگاه خودپرداز پیتزا ساخت کشور فرانسه بوده و ساخت آن به ۱۴ سال می‌رسد. اعضای دانشگاه زویر شگفتی خود را از نصب این دستگاه در توئیت‌های خود ابراز کرده‌اند.

دستگاه خودپرداز پیتزا

دستگاه پیتزا

مطالب مرتبط:

دیدگاه