گالری کارنامه، مروری بر فرهنگ دیداری کودکان ایران (بخش پایانی: جمع‌بندی)

علیرضا کیخا | یکشنبه, ۲۴ مرداد ۹۵ ساعت ۲۲:۱۵

گالری کارنامه به ایستگاه پایانی خود رسید و روز ۲۵ مرداد به فعالیت خود خاتمه می‌دهد. در قسمت‌های قبلی گزارش کجارو از این گالری به معرفی مجموعه و برخی از ناشران حاضر در آن پرداختیم. امروز در بخش پایانی گزارش از فعالیت این گالری یک جمع‌بندی خواهیم داشت. با کجارو همراه باشید.

موزه هنرهای معاصر تهران همواره در طول سال میزبان گالری‌های متفاوتی است که در نوع خود نمایش‌دهنده ممتاز و ارزشمندترین آثار خلق شده اهالی هنر از سراسر دنیاست. گالری کارنامه یکی از آن گالری‌های منحصر‌به‌فرد است. در ادامه گزارش تصویری کجارو از این گالری را خواهید دید.

karnameh-gallery3

گالری کارنامه یک نمایشگاه متفاوت بود. با ورود به این نمایشگاه، در همان بدو ورود حس سفر به گذشته‌های دور و دراز به بازدیدکننده القا می‌شود.

karnameh-gallery3

حسی که این گالری را تبدیل به یک تونل زمان می‌کرد و لذت بردن از این سفر در زمان را می‌توانستید در چهره تک‌تک بازدیدکنندگان ببینید.

karnameh-gallery3

چیدمان و راه‌اندازی این گالری بسیار با حوصله انجام شده بود.

karnameh-gallery3

مشخص است که تیم برگزارکننده این گالری زحمت زیادی برای اجرای این گالری باارزش انجام داده است. 

karnameh-gallery3

گردآوری این آثار از  آرشیوهای دولتی و خصوصی مانند فیلمخانه ملی ایران، موزه سینمای ایران، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، موزه گرافیک ایران، مجموعه ای.بی، آرشیو استودیو کارگاه، پروژه نان و نمک و مراکز دیگر کاری بسیار دشوار است.

karnameh-gallery3

اما این کار به بهترین نحو انجام شده است و قطعا علاقه‌مندان و اهل فرهنگ و هنر ارزش این کار وسیع را به خوبی متوجه می‌شوند.

karnameh-gallery3

سفر در این تونل زمان به دهه‌های سی تا شصت شمسی باعث شده بود تا این گالری برای نسل‌های مختلف بسیار جذاب باشد.

karnameh-gallery3

قرارگیری این آثار باارزش با وسایل خاطره‌انگیز جالبی مثل صفحات گرامافون همراه بود که بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفته بود.

karnameh-gallery3

موزه هنرهای معاصر همیشه میزبان بهترین دکوراسیون موجود در گالری‌ها است. این گالری هم از این قاعده مستثنا نیست.

karnameh-gallery3

نشریه‌های کودکان در سال‌های دور تا دهه شصت توجه بسیاری را به خود جلب کرده بود. به خصوص تصویرسازی‌هایی که دیگر کمتر در بین کارهای معاصر دیده می‌شود.

karnameh-gallery3

برگزاری چنین گالری‌هایی قطعا به بهبود فرهنگ کتاب‌خوانی در نسل جدید و به ویژه کودکان کمک می‌کند.

karnameh-gallery3

متاسفانه با وجود برگزاری این گالری به بهترین شکل ممکن رسانه‌های تصویری و کتبی کشور آن‌طور که باید به معرفی آن نمی‌پردازند. 

karnameh-gallery3

اگر مشکل تبلیغات و معرفی چنین گالری‌هایی که مانند یک گنجینه باارزش هستند، حل شود، قطعا عده بیشتری از مردم و البته کارشناسان می‌توانند از آنها بهره ببرند. نظر شما درباره برگزاری چنین گالری‌های جذابی چیست؟ آیا اطلاع‌رسانی‌ها درباره این گالری‌ها را کافی و موثر می‌دانید؟ نظرات خود را با کجارو و خوانندگان ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه