خانه سلبریتی ها: جانی دپ

مرتضی گودرزی | جمعه, ۱۸ تیر ۹۵ ساعت ۱۶:۰۰

در این بخش جدید سعی داریم تا شما را با خانه و محل زندگی مشهورترین افراد جهان آشنا کنیم. در ادامه با کجارو همراه باشید.

معمولاً افراد مشهور و معروف جهان دائماً تحت نظر رسانه‌ها قرار  دارند و مردم طرفدار آنها دوست دارند که کوچک‌ترین اطلاعات درباره آنها را بدانند. از اینکه چه می‌پوشند، چه می‌خورند، علاقه‌مندی‌هایشان چیست و ....

ما در کجارو قصد داریم تا شمارا با محل زندگی و خانه این افراد معروف آشنا کنیم. هرچند که هرکدام از این سلبریتی‌ها چندین و چند خانه مختلف و جزیره‌های کوچک و بزرگ در سراسر جهان دارند‌ و این کار ما را کمی مشکل می‌کند. برای اول قسمت از این بخش ما به سراغ یکی از معروف‌ترین بازیگران جهان یعنی جانی دپ رفتیم.

 معرفی جانی دپ

جانی دپ

جانی دپ در ۹ ژوئن ۱۹۶۳ در ایالت كنتاكی امریكا به دنیا آمد،نام اصلی‌اش جان كریستوفر دپا است و به نام‌های مستعار آقای بوگندو و كلنل معروف بود. جانی رگ و ریشه آلمانی - ایرلندی دارد؛ اما برخی خبرگزاری‌ها می‌گویند كه خانواده دپ اصلیتی فرانسوی - پروتستانی دارند.

والدینش وقتی ۱۵ ساله بود از هم جدا شدند. جانی باید مدیون مدیر مدرسه‌اش باشد كه بعد از ترك دبیرستان به او گفت به مدرسه برنگردد و آرزوهایش را دنبال كند، این حرف مسیر زندگی دپ را تغیر داد، جانی گیتاریستی باهوش و از طرفداران گروه رولینگ استونز است و در فیلم‌های (شكلات) و (روزی روزگاری در مكزیك) گیتار می‌نوازد.

دپ در سال ۱۹۸۷ در نقش اصلی سریال ۲۱ جامپ استریت بازی كرده است، موفقیت سریال باعث شد جانی، مورد علاقه  جوانان واقع شود. اولین حضور مهم سینمایی دپ در ۱۹۸۴ در فیلم كابوس در خیابان الم بود. در سال ۱۹۸۶ در نقش فرعی جوخه نظامی (الیور استون) ظاهر شد

جانی دپ در سال ۱۹۹۰ در فیلم ادوارد دست قیچی ساخته تیم برتون بازی كرد، موفقیت این فیلم شروع همكاری بلند مدت و بی‌نظیر او با تیم برتون بود که تاکنون در ۷ فیلم با برتون همکاری داشته است

جایگاه دپ به‌عنوان یك ستاره معروف و پول‌ساز در دزدان دریایی كارائیب به اوج رسید، نقش كاپیتان جك اسپاروی خنگ، باهوش و گاهی دل رحم به‌ شدت مورد توجه مردم قرار گرفت

دپ در سال ۱۹۸۳ با آرایشگرش «لوری ان الیسون» ازدواج كرد و در سال ۱۹۸۵ از هم جدا شدند. او با ویونا رایدر و كیت مس و شرلین فین مدتی نامزد بوده

در سال ۱۹۹۸ با ونسا پارادایس بازیگر خواننده فرانسوی آشنا شد و حاصل زندگی آنها دو فرزند است؛ دخترشان لیلی رز ملودی ۱۲ ساله و پسرشان جك كریستوفر ۸ ساله. به گفته جانی، فرزندانش پایه زندگی‌اش هستند. 

جمله جالب از جانی دپ

  • جوایز برای من ارزشمند هستند اما در مقایسه با جمله كودك ۱۰ ساله‌ای كه به من می‌گوید (عاشق كاپیتان اسپارو هستم) هیچ ارزشی ندارند.

 مهم‌ترین فیلم‌های جانی دپ

  • توده سیاه
  • رنگو
  • توریست
  • الیس در سرزمین عجایب
  • دزدان دریای کارائیب
  • دشمن مردم
  • سوئینی تاد
  • در جستجوی ناکجا آباد
  • پنجره مخفی
  • عروس مرده

خانه جانی دپ

جانی دپ

یکی از معروف‌ترین خانه‌های جانی دپ، ویلای شخصی‌اش در جنوب فرانسه است. این خانه که حدود ۱۵ هکتار مساحت دارد به قیمت حدود ۲۵ میلیون دلار برای فروش گذاشته‌شده است. این ملک که در واقع یک دهکده خصوصی در منطقه پروانس است، شامل بیش از ۱۰ ساختمان از جمله یک کلیسا، چندین کلبه برای مهمانان و یک رستوران است.

پراونس، فرانسه

فرانسه

یک استان در جنوب شرقی فرانسه است که به رود رون از غرب و مرز ایتالیا از شرق و دریای مدیترانه محدود می‌شود اکنون در یکی از ناحیه‌های فرانسه که پروانس آلپ-کوت دازور, قرار دارد محدود است و شامل شهرستان‌های فرانسه ور, بوش دو رون, آلپ-دو-اوت-پرووانس و بخش‌هایی از آلپ-ماریتیم و وکلوز است

موقعیت پروانس روی نقشه

خانه جانی دپ در هالیوود

جانی دپ

 جانی دپ ستاره فیلم «دزدان دریایی كارائیب»‌ مهربانی‌اش را به «ونسا پارادایس»‌ - همسر سابقش - با خرید این عمارت زیبا در بلندی‌های هالیوود نشان داد. هر چند «پارادایس» زندگی در فرانسه را به اقامت در این عمارت زیبا ترجیح داد.

خانه جانی دپ

این عمارت ۴ میلیون و ۴۰۰ لزار دلاری در مساحتی به وسعت ۱۷۶۰ مترمربع به سبك معماری مدیترانه‌ای در بلوار مال‌هایند بناشده و از ۵ اتاق‌خواب، ۵ سرویس بهداشتی،  اتاق پذیرایی، آشپزخانه‌ای بزرگ،‌ استخر و سونا برخوردار است.

البته به‌جز این عمارت، دپ خانه‌هایی مجلل در فرانسه و سواحل باهاما نیز دارد. او همچنین یكی از جزایر زیبای خلیج مكزیك را به نام خود زده است.

«دپ» یكی از ثروتمندترین ستارگان سینما است كه فقط ایفای نقش در فیلم «دزدان دریایی» درآمدی بیش از ۳۰۰ میلیون دلار برای او رقم زد.

خانه ۱۵ میلیون دلاری جانی دپ دارای جزییات اجرایی صنعتی، آجر های نمایان، سقف چوبی، شومینه با طراحی کاربردی و دو فضای خصوصی خارجی است.

خانه جانی دپ

نکته قابل توجه در طراحی و دکوراسیون داخلی نشیمن استفاده از آجرهای قهوه‌ای، رسی رنگ در دیوار ها و ترکیب آن با سقف چوبی است که این طراحی، فضا ای گرم و دعوت کننده ایجاد نموده است. اتاق خواب‌ها نیز با طراحی متفاوت خود فضای چشم گیر ایجاد کرده اند، ترکیب آجر و بتن و پیوستن امتداد دیوار به قسمت حمام، علاوه بر عایق نموندن این بخش، ترکیبی صنعتی ایجاد کرده است.

جزیره شخصی جانی دپ

جزیره

این آقای دزد دریایی کارائیبی زمانی که در فیلم «دزدان دریایی کارائیب» بازی می‌کرد، عاشق باهاما شده و بالاخره قدم پیش گذاشت و این بهشت واقعی در باهاما را برای خانواده‌اش خریداری کرد. این جزیره ۴۵ آکری کوچک بخشی از مجمع الجزایر Exuma است. این جزیره ۳.۶ میلیون دلار ارزش دارد و زیباترین صخره‌های دریایی را دارد، همچنین به خاطر لنگرگاه شخصی، مرداب‌هایی که در کنارش درخت‌های خرما روئیده و ۶ بخش ساحلی سفیدرنگ بکر و دست نخورده‌اش شهرت داشته و فقط با یک کشتی کوچک، هلیکوپتر یا هواپیمای دریایی می‌توان به آنجا سفر کرد.

موقعیت مجمع الجزایر روی نقشه

درباره باهاما

باهاما

كشور باهاما مجمع الجزایری در اقیانوس اطلس شمالی و در منطقه كارائیب است كه در جنوب شرق شبه جزیره فلوریدا و شمال شرق كشور كوبا واقع شده است.آب و هوای این مجمع الجزایر دریای استوایی است.

مهمترین منابع طبیعی این كشور شامل نمك، چوب جنگلی و زمین های زراعی و قابل كشت است.بیشترین خطر طبیعی كه این كشور را تهدید می كند وقوع طوفآنها یا تندبادهای شدید و سایر طوفانهای استوایی است كه نتیجه آن خسارات برجای مانده از سیل و این طوفانها است.

پایتخت این كشور ناسائو نام دارد و شهرهای فری پورت، مارش هاربر و بیلی تاون از دیگر شهرهای مهم آن به حساب می‌آیند. زبان اصلی مردم این كشور انگلیسی و دین اصلی آنها مسیحیت است. واحد پول این كشور دلار باهاما است و مهم‌ترین محصولات صادراتی آن شامل تولیدات دارویی، سیمان، خرچنگ‌های دراز و محصولات تصفیه‌شده نفت خام است. كشور باهاما به عنوان مجمع الجزایری متشكل از ۷۰۰ جزیره و جزیرك، در هر سال میلیون‌ها توریست و جهانگرد را به خود جذب می‌کند.

بازدیدكنندگان و گردشگران برای لذت بردن و بهره‌مندی از آب و هوای متعادل، سواحل دلپذیر و جنگل‌های زیبا به این كشور می‌آیند.این كشور كه سابقا مستعمره انگلیس بوده و هم اكنون از اعضای كشورهای مشترک‌المنافع است، مركز اصلی بازرگانی برون مرزی به شمار می‌آید. باهاما از درآمدسرانه بالایی بهره‌مند‌است اما در تقسیم ثروت بی‌تعادلی و عدم مساوات وجود دارد به‌طوری كه بیشتر ثروت در مراكز تجاری و توریستی متمركز شده است.

رشد عظیم در بخش خدمات اقتصادی مردم را بر آن داشته كه ماهیگیری و مزارع كشاورزی را رها كرده و خود را به مراكز تجاری در جزایر نیو پراویدنس ایسلند، گراند باهاما و گریت آباكو برسانند. این روند باعث شده كه اقتصاد این مجمع الجزایر به شدت به توریسم و بانكداری وابسته شود.

این كشور نیز مانند سایر كشورهای منطقه كارائیب با چالش مقابله با قاچاق مواد مخدر و مهاجرت‌های غیرقانونی مواجه است. همچنین مقامات این کشور گام‌هایی در جهت سروسامان دادن نظام بانكداری برون مرزی برداشته‌اند.

باهاما

جزایر باهاما مقصدی برای مهاجران غیرقانونی از كشور همسایه آن هائیتی است به طوری كه تصور می‌شود هم اكنون ده‌ها هزار نفر از مردم هائیتی به طور غیرقانونی در این كشور زندگی می‌کنند.

ریاست حكومت این كشور در حال حاضر بر عهده ملكه الیزابت دوم است و آرتور دی هانا به نمایندگی از وی فرماندهی كل این كشور را بر عهده دارد.همچنین پری كریستی هم اكنون نخست وزیر این كشور است. وی یك حقوق دان تعلیم دیده انگلیسی و سومین نخست وزیر این كشور پس از استقلال باهاما از انگلیس در سال ۱۹۷۳ است.

 

خوانندگان محترم کجارو، به امید اینکه از این مطلب استفاده لازم را برده باشید. لطفا نظرات خود را با ما و دیگر خوانندگان در میان گزارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه