کوالالامپور کجاست؟

محبوبه رستمی | جمعه, ۱ مرداد ۹۵ ساعت ۰۸:۰۰

کوالالامپور یا به طور رسمی قلمرو فدرال کوالالامپور، پایتخت مالزی و پر جمعیت‌ترین شهر این کشور است. این شهر مقصدی عالی برای سفر به شمار می‌رود که جاذبه‌های فراوانی را ارایه می‌دهد. در ادامه با کجارو همراه باشید.

معرفی

برج مخابراتی منارا در کوالالامپور

تور کوالالامپور

شهر کوالالامپور منطقه‌ای به وسعت ۲۴۳ کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد و طبق سرشماری سال ۲۰۱۵، جمعیتی حدود ۱/۷ میلیون نفر دارد. کوالالامپور در میان شهرهای جنوب شرق آسیا یکی از سریع‌ترین رشدها از نظر جمعیت و اقتصاد را دارد. همچنین پارلمان مالزی در این شهر واقع شده است. این شهر از دهه‌ی نود میلادی نقش میزبانی رویدادهای بین المللی ورزشی، سیاسی و فرهنگی زیادی از جمله بازی‌های مشترک المنافع ۱۹۹۸ و فرمول یک جایزه بزرگ را ایفا کرده می‌کند.  به علاوه کوالالامپور میزبان بلندترین برج دوقلوی جهان (برج‌های دوقلوی پتروناس) که نماد مالزی به شمار می‌رود هم است. گردشگری نقش مهمی در اقتصاد این شهر بازی می‌کند. تعداد زیادی هتل زنجیره‌ای مشهور در این شهر وجود دارد. کوالالامپور با ۸/۹ میلیون بازدیدکننده در هر سال، ششمین شهر پربازدید جهان به شمار می‌رود. تنوع فرهنگی، هزینه‌های نسبتا پایین و فروشگاه‌های متنوع عوامل مهمی در جذب گردشگر به سوی این شهر محسوب می‌شوند. از جمله پرطرفدارترین جاذبه‌های شهر می‌توان به صحن پارلمان مالزی، میدان مردکا، خیابان پتالینگ، کاخ ملی (Istana Negara)، برج‌های دوقلوی پتروناس، برج کوالالامپور، موزه ملی، بازار مرکزی، گالری شهر کوالالامپور، یادبود ملی و مکان‌های مذهبی همچون مسجد جامع کوالالامپور، مسجد نگارا و غارهای باتو اشاره کرد.

آب‌وهوا

آب و هوا در کوالالامپور نسبت به هر شهر دیگر در کره‌ی زمین تغییرات کمتری را به خود می‌بیند. روزهای این شهر داغ و  تا حدودی مرطوب و شب‌ها نیز گرم و به همان صورت مرطوب است. همواره در اغلب ماه‌های سال باران می‌بارد. ماه‌های ژوئن تا آگوست کمی هوا خشک‌تر است. در برخی از ماه‌های سال امکان دارد سیل مشکلاتی ایجاد کند، اما معمولا زمان زیادی به طول نمی‌انجامد.

دسترسی

محله چینی ها در کوالالامپور

تور کوالالامپور

هزینه‌ی حمل و نقل درون شهری

تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر

74.80 تا 100 رینگیت

قطار پر سرعت از فرودگاه تا مرکز شهر

35 رینگیت

اتوبوس پر سرعت از فرودگاه تا مرکز شهر

10 تا 12.50 رینگیت

هر 3 کیلومتر جابجایی توسط تاکسی در سطح شهر

6 تا 10 رینگیت

قطار سبک شهری در کوالالامپور

1 تا 2 رینگیت

مونوریل در کوالالامپور

1.20 تا 5.30 رینگیت

 

تقریبا می‌توان به طور مستقیم و غیر مستقیم با خطوط هواپیمایی مختلفی به کوالالامپور سفر کرد. به طور مثال می‌توان از بلیت‌هایی مانند بلیت هواپیما تهران – کوالالامپور، بلیت هواپیما تهران - ابوظبی-کوالالامپور، بلیت هواپیما تهران - شارجه-کوالالامپور، بلیت هواپیما شیراز - دبی – کوالالامپور، بلیت هواپیما تبریز - تهران –کوالالامپور و بلیط هواپیما کیش - تهران –کوالالامپور استفاده کرد. مسافرینی که قصد سفر از تهران به کوالالامپور و بالعکس را دارند، خط هوایی امارات یکی از بهترین و مطمئن ترین گزینه ها به شمار می‌رود.  در ضمن این ایرلاین ابتدا به طور موقت  در شهر دبی توقف کوتاهی داشته و سپس در فرودگاه کوالالامپور فرود می‌آید. همچنین اگر می‌خواهید هزینه‌ی کمتری بپردازید، دنبال پروازهای چارتر باشید.

هتل‌ها در کوالالامپور گاهی قیمت‌های بسیار مقرون به صرفه‌ای دارند. برخی اوقات می‌توانید در هتل‌های ۵ ستاره اتاقی با قیمتی برابر هتل ۱ ستاره در لندن اجاره کنید. با این وجود، هاستل‌ها و هتل‌های کم ستاره‌تر باز هم میزان هزینه‌های شما را تا حد خوبی کاهش می‌دهند. خوشبختانه حتی در ارزان‌ترین هتل‌ها هم استاندارد‌های لازم رعایت شده است. از طرف دیگر غذا و نوشیدنی به خصوص در غرفه‌های خیابانی  این شهر، قیمتی مقرون به صرفه دارد که همین موضوع در کنار هزینه‌ی پایین هتل، سفری ارزان را برای شما رقم می‌زند.

توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

در lot ۱۰ خرید کنید

اگر علاقه‌ی وافری به خرید دارید احتمالا مبلغ زیادی را صرف این کار خواهید کرد، از این رو پیشنهاد می‌کنیم اگر دنبال جنس اصل و‌ ارزان می‌گردید سری به این مرکز فروش(LOT 10) در کوالالامپور بزنید. احتمالا  ارزان‌ترین اجناس در جنوب شرقی قاره‌ی پهناور را بتوانید در اینجا پیدا کنید.

در محله‌ی چینی‌ها اقامت کنید

همانطور که می‌دانید، مقدار قابل توجهی از پس‌اندازی که در هر سفر با خود به همراه می‌برید احتمالا صرف هزینه‌های اقامتی و هتل خواهد شد. پس بهتر است دنبال جایی ارزان‌تر باشید. محله‌ی چینی‌ها در کوالالامپور، یکی از ارزان‌ترین نقاط شهر برای اجاره‌ی اتاق و خوابگاه است و خبر خوب این‌که به جاذبه‌های توریستی شهر هم نسبتا نزدیک است.

با پای پیاده به گشت و گذار بپردازید

محله‌ی چینی‌‌ها (chinatown) و هند کوچک (little india)، دو نقطه‌ی همسایه در کوالالامپور هستند که بیشترین گردشگر را پذیرا هستند. این دو ناحیه درست در کنار همدیگر واقع شده‌اند. از این رو، می‌توان به سادگی با پیاده‌روی و بدون صرف هزینه‌ای از این دو منطقه بازدید کرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه