راهنمای سفر به سن خوزه، کاستاریکا

نیلوفر دوشیری
نیلوفر دوشیری دوشنبه، ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۱۵
راهنمای سفر به سن خوزه، کاستاریکا

شاید تعریف شهر سن خوزه، پایتخت کاستاریکا را زیاد نشیده باشید، اما این شهر برای سفری کوتاه مناسب است. با داشتن اطلاعاتی کافی می‌توانید در این سفر کوتاه از مکان‌های دیدنی و تفریحی این شهر دیدن کنید و اوقاتی خوش را برای خود رقم بزنید. با کجارو همراه شوید.

سن خوزه، پایتخت کاستاریکا، شهر فوق‌العاده‌ای نیست. خاکی و کمی کثیف است و تنها دو یا سه روز برای گردش در این شهر کافی است. در سن خوزه و قبل از رفتن به قسمت‌های جذاب‌تر کشور، کار‌های کمی برای انجام دادن وجود دارد. از طلاهای درخشان و موزه‌ی یشم سبز گرفته تا مرکز ملی هنر و فرهنگ، مکان‌های دیدنی سن خوزه محسوب می‌شوند. در این شهر هزینه‌ی غذا و اقامت معقول است و تور‌های روزانه نیز برای گردش در داخل یا خارج شهر وجود دارند. به هر حال برای گردش در این شهر، بیش از سه روز وقت نگذارید. 

هزینه‌های معمول     نکاتی برای کاهش هزینه‌ها       مکان‌های دیدنی      بانجی جامپینگ         موزه طلا       موزه هنر کاستاریکا    باغ‌های آبشار لاپاز (La Paz)          موزه سنگ یشم       بازار مرکزی مرکادو (Mercado)     آتشفشان پوآس (Poas)       

هزینه‌های معمول

 هتل و هاستل

راهنمای سفر به سن خوزه، کاستاریکا

برای اتاقی خوابگاهی بین ۵۷۵۰ تا ۸۶۵۰ کلون (۱۰/۶ تا ۱۵/۹ دلار) و برای اتاق یک تخته‌ی خصوصی ۹۲۰۰ کلون (۱۷ دلار) برای هر شب اقامت باید پرداخت کنید. هاستل‌های پانخیا (Pangea) و کاستاریکا بک‌پکرز (Costa Rica Backpackers) بهترین هاستل‌های شهر هستند. یکی از این دو را برای اقامت انتخاب کنید.

هتل‌های ارزان قیمت

هتل‌های ارزان قیمت زیادی در سن خوزه وجود دارند که هزینه‌ی آن‌ها از تنها ۱۰۰۰۰ کلون (۱۸/۴ دلار) شروع می‌شود و به ۲۵۰۰۰ کلون (۴۶/۱ دلار) در جایی زیبا و مرکز شهر می‌رسد. با استفاده از سایت Booking.com، فهرستی از بهترین هتل‌ها و اتاق‌ها را پیدا کنید. 

غذا

راهنمای سفر به سن خوزه، کاستاریکا

عموما هزینه‌ی غذا در رستوران‌ها بین ۱۶۰۰ تا ۵۸۷۵ کلون (۲/۹ تا ۱۰/۸ دلار) است، اما با غذا خوردن در سودا‌ها‌ (رستوران‌هایی کوچک خانوادگی) می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای بین ۱۶۰۰ تا ۳۰۰۰ کلون (۲/۹ تا ۵/۵ دلار) غذا و نوشیدنی تهیه کنید. در سال‌های اخیر فست فود‌ها در کاستاریکا بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند و اگر در نزدیکی یکی از شعبات مک دونالد باشید، با پرداخت نزدیک به ۳۷۴۰ کلون (۶/۹ دلار) می‌توانید غذای دلخواه خود را سفارش دهید. 

حمل و نقل

راهنمای سفر به سن خوزه، کاستاریکا

همه مکان‌های دیدنی شهر نزدیک به هم قرار دارند و پیاده می‌توانید به آن‌ها سر بزنید، اما اگر به تاکسی نیاز داشته باشید، کرایه‌ی آن‌ها از ۶۴۰ کلون (۱/۱ دلار) شروع شده و ۱۰۷ کلون (۰/۱ دلار) به‌ازای هر مایل افزایش می‌یابد. خیلی کم پیش می‌آید برای گردش در کل شهر بیش از ۲۶۷۰ کلون (۴/۹ دلار) برای تاکسی پرداخت کنید. اگر می‌خواهید از شهر خارج شوید، حدود ۷۴۷۸ کلون (۱۳/۸ دلار) باید پرداخت کنید. کرایه‌ی تاکسی برای رفتن به فرودگاه حدود ۱۳۳۲۵ کلون (۲۴/۶ دلار) است. هزینه‌ی اتوبوس‌ها بسیار کمتر است و برای هر مسیر کمتر از ۵۳۵ کلون (۰/۹ دلار) پرداخت خواهید کرد. 

نکاتی برای کاهش هزینه‌ها

از کارت‌های دانش‌آموزی استفاده کنید

در صورت داشتن کارت دانش‌آموزی، در بسیاری از مکان‌های دیدنی از تخفیف برخوردار خواهید شد. اگر دانش‌آموز هستید، حتما کارت خود را همراه داشته باشید تا از این امتیاز‌ها بهره‌مند شوید.

تاکسی سوار نشوید

راهنمای سفر به سن خوزه، کاستاریکا

سن خوزه شهری است که با پای پیاده در همه جای آن می‌توانید گردش کنید. رفتن به دور‌ترین نقطه بیش از ۳۰ دقیقه طول نخواهد کشید. هزینه‌ی تاکسی‌ها بسیار بالا است و گاهی از توریست‌ها بیشتر هم کرایه می‌گیرند.

در مرکز مرکادو (Mercado) غذا بخورید

اگر می‌خواهید هزینه‌ی غذای خود را کاهش دهید، در بازار مرکزی غذا بخورید. غذا در این بازار از اکثر جا‌های شهر ارزان‌تر و بسیار لذیذ است. در بازار غذا‌هایی خواهید یافت که هزینه‌ی آن‌ها تنها از ۱۶۰۰ کلون (۲/۹ دلار) شروع می‌شود.

مکان‌های دیدنی و فعالیت‌های جالب در سن خوزه

مرکز ملی هنر  و فرهنگ

راهنمای سفر به سن خوزه، کاستاریکا

ساختمانی بزرگ که شامل قسمت‌های مختلف مانند دفاتر وزارت فرهنگ، مراکز فرهنگی گوناگون و موزه‌ی هنر و طراحی معاصر می‌شود. همچنین در این ساختمان هنر تئاتر معاصر را نیز خواهید دید. 

موزه طلا

راهنمای سفر به سن خوزه، کاستاریکا

موزه‌ی دل اورو (del Oro) از سه قسمت تشکیل شده است. در این موزه طلا‌های پیش کلمبیایی در کنار قطعات درخشان طلا به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در کنار تحسین نمایشگاه هنری این موزه می‌توانید از سکه‌ها و قبض‌های کمیاب نیز دیدن کنید. 

موزه هنر کاستاریکا

راهنمای سفر به سن خوزه، کاستاریکا

در موزه‌ی هنر کاستاریکا، ۳۲۰۰ اثر هنری مربوط به دو قرن اخیر به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در این موزه، باغی وجود دارد که مجسمه‌های افراد مشهوری چون فرانسیسکو زونیگا (Francisco Zuniga)، جورج جیمنز (Jorge Jimenez) و دیگر هنرمندان مشهور را در خود جای داده است. اکثر بازدیدکنندگان یک روز کامل را برای قدم زدن در خیابان‌های باشکوه اطراف، پارک سابانا و بازدید از موزه اختصاص می‌دهند. 

باغ‌های آبشار لاپاز (La Paz)

راهنمای سفر به سن خوزه، کاستاریکا

بازدید از آبشار لاپاز یکی از بهترین تور‌های یک‌روزه است که می‌توانید در شهر سن خوزه داشته باشید. در کنار آبشار می‌توانید از محل زندگی پرندگان مختلف مثل مگس مرغ و پروانه، خزندگان و گربه‌های بزرگ دیدن کنید. متاسفانه پس از زلزله‌ی ۶/۹ ریشتری سال ۲۰۰۹ این منطقه کاملا ویران شد، اما پس از یک پروژه‌ی بازسازی بسیار عظیم، دوباره به‌شکل و حالت اولیه‌ی خود برگشت. 

موزه سنگ یشم

راهنمای سفر به سن خوزه، کاستاریکا

موزه‌ی سنگ یشم در طبقه‌ی یازدهم ساختمان ملی بیمه قرار دارد. این موزه بزرگ‌ترین مجموعه‌ی یشم سبز در دنیا است و سنگ یشم‌هایی مربوط به دوران پیش کلمبیایی دارد. قدمت این سنگ‌ها بین ۵۰۰ سال قبل از میلاد تا ۸۰۰ سال پس از میلاد است. با استفاده از وسایل نوری جدید، می‌توان درخشندگی این سنگ‌ها را بهتر از پیش به نمایش گذاشت. همچنین از این موزه نمای بسیار زیبایی از شهر سن خوزه قابل‌مشاهده است. 

تور بازدید از مزارع کشت قهوه دوکا (Doka)

راهنمای سفر به سن خوزه، کاستاریکا

در کشت قهوه‌ی دوکا از زمینی با مساحتی زیاد استفاده می‌شود و به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهند از همه مراحل کشت قهوه دیدن کنند. بسیاری از افراد از تور یک‌روزه‌ای استفاده کرده و هم‌زمان از این مزارع و آتشفشان پوآس (Poas Volcano) دیدن می‌کنند. 

تور‌های کانوپی (گردش، تفریح و ورزش در جنگل)

راهنمای سفر به سن خوزه، کاستاریکا

همانند دیگر کشور‌های آمریکای مرکزی، کاستاریکا پر از جنگل‌های بارانی است. این تور‌ها به شما امکان زیپ لاین در جنگل را می‌دهند و از بالای درختان مناظر بسیار زیبایی را مشاهده خواهید کرد. 

بازار مرکزی مرکادو (Mercado)

راهنمای سفر به سن خوزه، کاستاریکا

بازار مرکزی در یک ساختمان زرد و در کوچه‌ی مرکزی قرار دارد. آن را از دست ندهید. سوغات‌های خود را از این بازار بخرید یا غذا‌های رنگارنگ دست‌فروشان را امتحان کنید. شاید اجناس آن را زیاد نپسندید، اما اگر به‌دنبال غذا‌های خوشمزه هستید، حتما از این بازار دیدن کنید. اگر می‌خواهید تخفیف بگیرید یا هر معامله‌ی دیگری انجام دهید، حتما باید اسپانیایی بدانید.

آتشفشان پوآس (Poas)

راهنمای سفر به سن خوزه، کاستاریکا

بازدید از این آتشفشان، بهترین تور یک‌روزه‌ی سن خوزه خواهد بود. پوآس آتشفشانی خاموش است، اما در اطراف آن آب‌های گوگرد‌دار وجود دارد که دهانه‌ی آتشفشان را پر کرده‌اند. آب هنوز به رنگ آبی روشن است. به‌طوری که تصور می‌شود نقاشی است و حقیقت ندارد. در این منطقه امکان کوهنوردی نیز فراهم است و عکس‌هایی خواهید گرفت که دوستانتان مجذوب آن‌ها می‌شوند.

پارک ملی چیریپو (Chirripo)

راهنمای سفر به سن خوزه، کاستاریکا

اگر شما کوهنوردی حرفه‌ای هستید و به‌دنبال چالش می‌شد، حتما در تور‌های چندروزه‌ی کوهنوردی در این پارک شرکت کنید. این پارک میان رشته‌کوه‌های تالامانکا (Talamanca mountain) واقع شده و منظره‌ای بسیار زیبا از جنگل‌های بارانی را پیش روی شما قرار می‌دهد. با تجهیزات کامل به کوهنوردی در این پارک رفته و برای هر وضعیتی آماده باشد.

بازدید از دره رودخانه ارسی (Orosi)

راهنمای سفر به سن خوزه، کاستاریکا

اگر می‌خواهید یک روز را خارج از شهر سپری کنید، حتما از دره‌ی رودخانه‌ی ارسی، یکی از زیبا‌ترین دره‌های رودخانه در کشور، دیدن کنید. در راه رسیدن به این دره روستا‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. منظره‌ی رودخانه بسیار زیبا است و با قدم زدن در کنارش، بعد از ظهری فوق‌العاده برای خود رقم بزنید.

بانجی جامپینگ

راهنمای سفر به سن خوزه، کاستاریکا

بله ممکن است قبلا از روی پل‌ها پریده باشید، اما آیا تابه‌حال از روی پلی به وسط یک جنگل پریده‌اید؟ این بانجی جامپینگ در  رودخانه‌ی کلورادو (Colorado River) واقع است و تا ارتفاع ۲۰۰ فوت بالا می‌روید. شرکت‌های زیادی در سن خوزه هستند که تور‌هایی به اینجا می‌آورند.

هنر کاستاریکا

راهنمای سفر به سن خوزه، کاستاریکا

موزه‌ای کوچک اما رایگان که در پارک لا سابالا (Parque la Sabana) واقع شده است. در این موزه، آثار زیادی از هنرهای قدیمی و معاصر به نمایش گذاشته شده است. اکثر آثار هنری در اینجا نقاشی هستند، اما تعدادی مجسمه نیز روی زمین قرار دارد.

مطالب مرتبط:

منبع nomadicmatt

دیدگاه