چگونه ویزای اسپانیا بگیریم؟

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا شنبه، ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۰
چگونه ویزای اسپانیا بگیریم؟

ویزای توریستی اسپانیا را می‌توان با مراجعه به کارگزار سفارت اسپانیا در تهران، انجام مصاحبه و ثبت اطلاعات بیومتریک دریافت کرد.

اسپانیا سرزمین هزار افسانه است و برای کشف هر یک از این افسانه‌ها باید از تک‌تک  جاهای دیدنی اسپانیا بازدید کرد. به عبارت دیگر، اسپانیا یکی از جذاب‌ترین و زیباترین کشورهای اروپایی است که گردشگران بسیاری را از سراسر جهان جذب می‌کند.

اگر شما نیز قصد سفر به اسپانیا را دارید، در کجارو می‌توانید بهترین و ارزان‌ترین تور اسپانیا را در بازه زمانی مورد نظر خود جستجو کرده و تور دلخواهتان را از میان ده‌ها آژانس معتبر مسافرتی انتخاب کنید. البته اسپانیا یکی از کشورهای اروپایی است که عضو پیمان شینگن است. بنابراین، ضرورت دارد تا گردشگرانی که قصد سفر به اسپانیا را دارند، پیش از سفر به آنجا از طریق سفارت این کشور در تهران برای دریافت ویزای شینگن اقدام کنند.

ویزای اسپانیاشرح خدمات
انواع ویزاتوریستی، ترانزیت و بلند مدت برای تحصیل و کار
مراحل صدور ویزااز طریق کارگزار
وقت سفارتدارد
مصاحبه و انگشت‌نگاریدارد
مدارک لازم برای صدور ویزامدارک شناسایی، مالی و...
مدت زمان لازم برای صدور ویزا۲۱ روز کاری
سفارت/ کنسولگریدارد

انواع ویزای اسپانیا

  • ویزای توریستی یا گردشگری (شینگن): به افرادی تعلق می‌گیرد که قصد اقامت کوتاه‌ مدت در اسپانیا به منظور تفریح یا بازدید را داشته باشند. ویزای توریستی اسپانیا برای مدت مشخصی صادر می‌شود و به مسافر اجازه‌ کار یا اقامت بیشتر از مدت زمان ویزا را نمی‌دهد.
  • ویزای ترانزیت فرودگاهی
  • ویزای اقامت بلند مدت برای تحصیل و کار

مراحل دریافت ویزای اسپانیا

ویزای اسپانیا

طبق اطلاعیه مندرج در وب‌سایت سفارت اسپانیا، به منظور ارائه خدمات بهتر به متقاضیان ویزا کلیه مراحل صدور ویزا شامل تعیین وقت ملاقات، جمع‌آوری مدارک و ثبت اطلاعات بیومتریک به ??????? ????? ??????? واگذار شده است. ارسال و ثبت تمام مدارک به معنای داشتن «حقی» برای دریافت ویزا نبوده و تصمیم نهایی درباره صدور ویزای متقاضی برعهده سفارت اسپانیا خواهد بود.

نکته قابل توجه اینکه پیش‌تر تعیین وقت مصاحبه توسط کنسولگری اسپانیا انجام می‌شد؛ در مرحله بعد نیز متقاضی باید در موعد مقرر با به صورت حضوری برای تحویل مدارک و انجام مصاحبه مراجعه می‌کرد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی اسپانیا

ویزای اسپانیا

۱) شناسنامه

۲) گذرنامه: اعتبار گذرنامه باید حداقل شش ماه بیشتر از پایان مدت زمان ویزای درخواستی باشد.

۳) سه قطعه عکس رنگی زمینه سفید؛ در صورتی که اسامی همراهان در گذرنامه‌ی درخواست‌کننده‌ی ویزا ذکر شده باشد، دو قطعه عکس رنگی از هر کدام از همراهان نیز باید در مدارک موجود باشد.

۴) آدرس محل کار و منزل به طور دقیق

۵) اسناد وضع اجتماعی حرفه‌ای و تمکن مالی:

الف) ترجمه‌ آخرین حکم کارگزینی کارمندان بخش دولتی

ب) گواهی اشتغال به کار برای کارمندان بخش خصوصی‌

ج) ترجمه‌ روزنامه رسمی شرکت به همراه رزومه‌ی شرکت به زبان انگلیسی، دو سری کپی از اصل مدارک فارسی برای صاحبان شرکت‌های خصوصی.

د) کارت بین‌المللی دانشجویی یا کارت عضویت هیئت علمی برای دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها.

ه) ترجمه جواز کسب و یا کارت بازرگانی برای مشاغل آزاد.

۶) مشروح عملیات آخرین ماه حساب بانکی شخصی؛ پرینت حساب بانکی باید روی سربرگ انگلیسی و مهرشده به سفارت ارائه شود.

۷)‌ ترجمه‌ سند مالکیت، دو سری کپی از اصل مدارک فارسی.

۸)‌ بلیط هواپیما یا رزرواسیون قطعی رفت و برگشت به مقصد اسپانیا.

۹) در صورت لزوم، فاکتور پرداخت‌ شده‌ هتل در اسپانیا برای کل مدت اقامت.

۱۰) بیمه نامه بین‌المللی پزشکی و بازگشت به کشور مبدأ: متقاضیان ویزا باید بیمه‌ مسافرت فردی یا جمعی داشته باشند. این بیمه باید هزینه‌های احتمالی بازگشت به میهن تحت مراقبت‌های پزشکی، هزینه‌های احتمالی نیاز به درمان و یا هزینه‌های بیمارستانی اضطراری را پوشش دهد و تا پایان طول اقامت در تمام کشورهای منطقه شنگن معتبر باشد. حداقل پوشش بیمه برای هر شخص مبلغ سی‌هزار یورو است. شرکت بیمه‌گذار باید دارای نماینده‌ای معتبر در کشور اسپانیا باشد.

ویزای اسپانیا

نکته‌ها:

۱) در زمان مصاحبه یک کپی از کلیه مدارک را به همراه داشته باشید، زیرا اصل مدارک بعد از مطابقت به شما عودت داده شده و کپی آن‌ها در پرونده‌ی شما در سفارت اسپانیا باقی می‌ماند.

۲) کلیه‌ مدارک فارسی باید دارای ترجمه رسمی باشند.

۳) در صورت عدم پذیرش مدارک ارائه شده عودت نخواهد شد.

۴)‌ به دلیل تعداد بالای متقاضیان در ماه‌های تابستان و همچنین قبل از تعطیلات نوروز، ممکن است تعیین وقت مصاحبه چند هفته طول بکشد؛ علاوه بر این بررسی مدارک و صدور ویزا نیز ممکن است زمان بیشتری نیاز داشته باشد. از این رو، بهتر است برای تعیین تاریخ سفر، این موارد لحاظ شوند.

زمان لازم برای صدور ویزا

متقاضیان می‌توانند تا ۹۰ روز قبل از تاریخ سفر خود درخواست ویزا نمایند. برای جلوگیری از مشکلات ناشی از تاخیر در روند پردازش، تمامی درخواست‌های ویزا باید حداقل ۲۱ روز کاری قبل از تاریخ سفر (حداقل زمان لازم برای پردازش مدارک) ارائه شود.

ویزای اسپانیا

هزینه صدور ویزا

هزینه صدور ویزای توریستی اسپانیا ۶۰ یورو به ازای هر بزرگسال و ۳۵ یورو برای کودکان شش تا دوازده سال است که در زمان ارائه‌ مدارک به صورت نقد در سفارت توسط متقاضی پرداخت می‌شود. این مبلغ بابت بررسی درخواست و مدارک است و در هیچ حالتی عودت داده نمی‌شود.

سفارت اسپانیا در ایران

  • نشانی: دروس، بلوار شهرزاد، خیابان شادی، کوچه اول شرقی، شماره ۱۰
  • تلفن: ۲۲۵۶۸۶۸۱ (۰۲۱)
  • ساعت کاری: یکشنبه تا پنج‌شنبه ۸ صبح تا ۱۴:۳۰ بعد از ظهر
  • وب‌سایت سفارت: www.exteriores.gob.es

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه