راهنمای سفر به مندوزا، آرژانتین

نیلوفر دوشیری
نیلوفر دوشیری چهار شنبه، ۲۳ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۰
راهنمای سفر به مندوزا، آرژانتین

شاید سفر به آرژانتین مقصد گردشگری موردعلاقه‌ بسیاری از ما باشد. اما اینکه بدانیم به کدام شهر‌ها برویم و هر شهر چه مکان‌های دیدنی و امکانات تفریحی مختلفی دارد نیز بسیار مهم است. مندوزا یکی از همین شهر‌ها است. شهری که در سفر به آرژانتین حتما باید از آن دیدن کنید. غذا‌های خوشمزه، مناظر زیبا و مکان‌های تفریحی مختلف این شهر میان گردشگران زبانزد است. با کجارو همراه شوید تا با داشتن اطلاعاتی مفید بازدید از این شهر را نیز در برنامه‌ی سفر خود به آرژانتین بگنجانید.

مندوزا که در شرق کوه‌های آند قرار گرفته برای استیک‌های خوشمزه و مناظر فوق‌العاده زیبایش مشهور است. مندوزا تابه‌حال جایزه‌ای برای زیباییش دریافت نکرده اما شما برای کوه‌ها و مناظر زیبایش به این شهر سفر می‌کنید. شهر مکان مناسبی برای فعالیت‌های مختلف مثل پیاده روی، کوه نوردی و دوچرخه سواری است. 

هزینه‌های معمول

هزینه هاستل‌ها

در‌حالی‌که هزینه‌ی اتاق‌های خوابگاهی از ۸۵ پزو (۵.۵ دلار) برای هر شب از اقامت شروع می‌شود، برای اتاق‌های ۶ تا ۸ نفره باید نزدیک به ۱۴۵ پزو (۹.۵ دلار) پرداخت کنید. عموما هزینه‌ی اتاق‌های خصوصی با حمام مشترک سه برابر اتاق‌های خصوصی است. همچنین هاستل‌های بین‌المللی زیادی در شهر وجود دارند که اگر یکی از اعضای آن‌ها باشید، شامل ۱۰٪ تخفیف خواهید شد. همه این هاستل‌های بین‌المللی صبحانه را به رایگان سرو می‌کنند. 

هزینه‌ی هتل‌های ارزان قیمت

هتل در مندوزای آرژانتین

هزینه‌ اقامت در هتل‌های ارزان قیمت و ساده برای اتاق‌های یک تخته از ۲۴۰ پزو (۱۵.۷ دلار) برای هر شب از قامت شروع می‌شود و هزینه‌ آن برای اتاق‌های دو تخته به‌همراه حمام خصوصی و صبحانه نزدیک به ۴۳۰ پزو (۲۸ دلار) است. هزینه‌ هتل‌ها به ۱۰۰۰ پزو (۶۵.۵ دلار) نیز خواهد رسید. همچنین می‌توانید از خدمات وب‌سایت ایر بی‌ان‌بی (Airbnb) نیز استفاده کرده اتاق‌هایی تا ۴۰۰ پزو (۲۶ دلار) برای اجاره پیدا کنید.

هزینه‌ غذا

غذا در مندوزا

غذا در مندوزا گران است. برای غذایی در ارزان در مغازه‌های کوچک برگر و ساندویچ فروشی ۷۰ پزو (۴.۵ دلار) باید پرداخت کنید. در اکثر کافه‌ها در سطح شهر بین ۸۰ تا ۱۰۰ پزو (۵ تا ۶.۵ دلار) برای غذا باید پرداخت کنید. پیتزا در این شهر بسیار محبوب است و برای آن ۱۲۰ پزو (۷.۸ دلار) باید پرداخت کنید. هزینه‌ی استیک ۱۵۰ پزو (۹.۸ دلار) است و اگر پاستا بخواهید ۱۰۰ پزو (۶.۵ دلار) هزینه خواهد داشت. اگر به‌دنبال رستورانی عالی با استیکی فوق‌العاده هستید، ۳۵۰ پزو (۲۲.۸ دلار) باید هزینه کنید. ۵۰۰ پزو (۳۲.۷ دلار) هزینه‌ی یک هفته‌ی مواد اولیه‌ی غذا به‌همراه نوشیدنی خواهد بود. هزینه‌ی فست فود‌هایی مثل مک دونالد و برگر کینگ بین ۹۰ تا ۱۱۰ پزو (۵.۸ تا ۷ دلار) خواهد بود. 

هزینه‌ حمل و نقل

حمل و نقل در مندوزا

مندوزا شهری است که به آسانی و با پای پیاده می‌توانید در آن گردش کنید. اما هزینه‌ی اتوبوس‌ها ۵ پزو (۰.۳ دلار) برای هر مسیر است. در سیستم حمل‌ونقل عمومی نمی‌توانید پول نقد پرداخت کنید و حتما باید کارت قرمز تهیه کنید. هزینه‌ی این کارت ۱۰ پزو (۰.۶۵ دلار) است و از کیوسک‌های موجود در سطح شهر می‌توانید آن را بخرید. برای گردش در شهر با تاکسی بیش از ۵۵ پزو نخواهید پرداخت و هزینه‌ی تاکسی تا فرودگاه ۱۰۰ پزو (۶.۵ دلار) است. هزینه‌ی سفری ۷ تا ۱۰ ساعته به شهر سانتیاگو (Santiago) با قطار،بسته به درجه‌ی قطار و نوع خدمات دریافتی، بین ۶۰۰ تا ۸۵۰ پزو (۳۹ تا ۵۵.۵ دلار) خواهد بود. برای سفر به سان رافائل که در فاصله‌ی کمی از مندوزا قرار دارد، ۹۰ پزو (۵.۸ دلار) باید پرداخت کنید.  

نکاتی برای کاهش هزینه‌ها

در مندوزا به‌راحتی نمی‌توان پول کمی خرج کرد. اما اگر مواد اولیه‌ی غذا را خودتان تهیه کنید و در سطح شهر با دوچرخه تردد کنید، تا میزان قابل‌توجهی هزینه‌های خود را کاهش خواهید داد. استیک بخورید و با پختن ناهار خود، هزینه‌ها را کم کنید. همچنین اجاره‌ی دوچرخه گزینه‌ی مناسبی برای جایگزینی کرایه‌ی تاکسی است. با پرداخت نزدیک به ۱۵۰ پزو (۹.۸ دلار) می‌توانید برای چند روز دوچرخه کرایه کنید

در فصل‌های ارزان سفر کنید

با سفر در فصل‌های ارزان، تا حد زیادی هزینه‌ی پرواز و اقامت خود را کم کنید

سینی غذای روز را تهیه کنید

اکثر رستوران‌ها و کافه‌ها (اکثرا در مرکز شهر) ظهر و برای ناهار سینی غذای مخصوصی ارائه می‌دهند که برای آن باد ۱۰۰ پزو (۶.۵ دلار) پرداخت کنید. این سینی‌ها عموما شامل استیک نیز می‌شوند. اگر می‌خواهید در رستوران‌های متعدد شهر غذا بخورید، وقت ناهار بهترین زمان برای این کاراست

 

تور‌های پیاده روی رایگان 

تور‌های پیاده روی رایگان در مندوزا

تور‌های ۲ تا ۳ ساعته‌ی پیاده روی و رایگان مندوزا شما را در کل شهر گردانده و فرهنگ و تاریخ نهفته‌ شهر را برایتان آشکار می‌کند. در پایان تور، هر چقدر که بتوانید و بودجه‌یتان اجازه دهد، پول پرداخت خواهید کرد. 

مکان‌های دیدنی و فعالیت‌های جالب در مندوزا

پیاده‌روی 

پیاده روی  در مندوزا

اگر غذا چیزی نیست که به‌دنبال آن هستید، می‌توانید در کوه آکونکاگوا (Aconcagu) به اسکی، پیاده‌روی، کوهنوردی و پاراگلایدینگ بروید. اگر زمان دارید،به کوه آرکو رفته در آنجا اسب‌سواری کنید یا به ماهی گیری بپردازید. در اینجا امکان انجام تفریحات مختلف وجود دارد و در کنار آن‌ها از مناظر زیبای روستایی شهر مندوزا لذت ببرید. 

پارک ژنرال سن مارتین (Parque San Martin)

پارک ژنرال سن مارتین در مندوزا

پس این‌همه فعالیت به پارک ژنرال سن مارتین رفته اوقاتی آرام و خوش در آنجا بگذرانید. با وجود پارک جنگلی، باغ وحش، آمفی تئاتر، رودخانه‌ای بزرگ، رستوران‌ها، مناطق مخصوص چادر زدن، ۳۴ مجسمه و باغچه‌ گل رز خواهید فهمید که چرا این پارک پر بازدید‌ترین و محبوب‌ترین پارک میان گردشگران است. 

فستیوال برداشت انگور

فستیوال برداشت انگور در مندوزا

بزرگ‌ترین فستیوال مندوزا در اوایل ژانویه آغاز می‌شود و شروع سخت‌ترین قسمت آن در اولین شنبه‌ ماه مارس است و تا اوایل آوریل ادامه دارد. در این فستیوال موسیقی زنده اجرا شده و آتش بازی نیز انجام می‌گیرد. 

قصر اسپانیا

قصر اسپانیا در مندوزا

این قصر که به خاطر کاشی‌های زیبایش شهرت دارد، به‌عنوان مکانی آرام و مناسب برای استراحت شناخته می‌شود. این قصر که میان باغ‌ها و فواره‌ها قرار دارد، دروازه‌ای به سوی آرامش است.

مرکز تاریخی

مرکز تاریخی در مندوزا

اگر به‌دنبال فعالیت‌های مختلف هستید، مرکز تاریخی با موزه‌های بسیار و دیدنی‌های گوناگون بهترین گزینه است. اینجا مکانی مناسب برای آشنایی با تاریخ است. 

روستای یوسپلتا (Uspallata)

روستای یوسپلتا در آرژانتین

روستایی است با مناظر بسیار زیبا که در میان کوه‌های آند واقع شده و در نزدیکی شهر سن‌تیاگو در شیلی است. این روستا علاوه بر اینکه مکانی بسیار بکر و آرام است، بعد تاریخی آن نیز جالب است. در سال ۱۸۱۷ خوزه دن سن مارتین (José de San Martín) سپاهیان خود را از این روستا برای مقابله با افراد اسپانیایی وابسته به سلطنت به شیلی فرستاد.

پل طبیعی پونته دل اینکا (Puente del Inca)

پل طبیعی پونته دل اینکا در آرژانتین

از پل طبیعی و سنگی پونته دل اینکا دیدن کنید که رنگ مسی - طلایی خود را از مواد معدنی موجود در آب دارد و یکی از عجایب جهان محسوب می‌شود. توریست‌ها به‌وسیله‌ی خط آهن به اینجا می‌ایند. این خط آهن پس از آن وارد تونل شده و به شیلی می‌رسد. این پل محل خوبی برای پیاده روی است. 

کوه آکونکاگوا

کوه آکونکاگوا در آرژانتین

در‌حالی‌که به‌سمت یوسپلتا و پل پونته دل اینکا می‌روید، خوب است یه کوه نوردی در کوه آکونکاگوا نیز رفته و بلند‌ترین قله در آمریکای جنوبی و به ارتفاع ۶۹۰۰ متر را فتح کنید. بهترین زمان برای صعود به این قله ماه‌های نوامبر تا مارس است و همچنین ۷۵۰۰۰ هکتار جنگل، اطراف این کوه را فرا گرفته است. 

پاراگلایدینگ

پاراگلایدینگ در آرژانتین

تور‌های زیادی برای پاراگلایدینگ از بالای کوه آند هستند. برای آن‌ها باید ۵۵۰ پزو (۳۶ دلار) برای هر نفر پرداخت کنید. 

موزه‌ی تاریخ و باستان‌شناسی

موزه‌ی تاریخ و باستان شناسی آرژانتین

این موزه جایی زیبا و شگفت انگیز و مناسب برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ شهر مندوزا و کشور آرژانتین است. تاریخ را دنبال کرده به زمان‌های دور در شهر مندوزا بروید و مطالبی درباره‌ی زلزله‌‌ی سال ۱۸۶۱ پیدا کنید. 

خیابان پاسئو

خیابان پاسئو در مندوزا

این خیابان که به مرکز پیاده‌ها نیز شهرت دارد، محل مناسبی برای فرار از شلوغی و ازدحام شهر است. تنها افراد پیاده اجازه‌ی ورود به این خیابان را دارند و جایی فوق‌العاده برای خرید است. از دست‌فروشان دیدن یا خرید کنید یا در کافه‌ای قهوه بنوشید. 

قایق‌سواری روی رود

قایق سواری روی رود در مندوزا

برای بهترین قایق‌سواری در آرژانتین به رود مندوزا بروید. این قایق‌سواری کل روز را به خود اختصاص می‌دهد. به کسانی‌که به‌دنبال ماجراجویی بیشتری هستند، سفر ماه کامل را پیشنهاد می‌کنیم. در این سفر موارد متعددی برای ماجراجویی وجود دارد.

وییاویسنیو (Villavicencio)

وییاویسنیو در مندوزا

این منطقه که اطرافش را پارک‌ها و باغچه‌ها پر کرده‌اند، مکانی مناسب برای پیاده‌روی است. در کنار چشمه‌های آب معدنی طبیعی، جنگل‌های داروینز پتریفاید (Darwin’s Petrified)، لاس کاراکولز (Los Caracoles) به‌همراه نقاشی‌های روی سنگ و باستانی نیز وجود دارند. 

دوچرخه سواری کنید

دوچرخه سواری در مندوزا

این ورزش که تقریبا برای همه امکان‌پذیر است، راهی مناسب برای بازدید از همه قسمت‌های شهر است. از آنجا که اکثر روز‌ها آفتابی است، دوچرخه سواری در دامنه‌ کوه‌ها و تپه‌ها بسیار لذت‌بخش خواهد بود. می‌توانید با تور همراه شوید تا مناطق اطراف را به شما نشان دهند یا تنها دوچرخه‌ای اجاره کرده و گردش کنید.

مرکز تفریحی سن رافائل (San Rafael)  و دره‌ دل آتل (Canon del Atuel)

مرکز تفریحی سن رافائل و دره‌ی دل آتل در مندوزا

در مرکز تفریحی سن رافائل که با اتوبوس تنها سه ساعت با شهر فاصله دارد، هر نوع فعالیتی که بخواهید از کوه نوردی و کایاک (قایق سواری با نوعی قایق تک نفره‌ی اسکیمویی) گرفته تا پاراگلایدینگ و فعالیت‌هایی با هیجان بسیار بیشتر پیدا می‌شود. حتما از دره‌ دل آتل (Canon del Atuel) که در نزدیکی این مرکز تفریحی قرار دارد، بازدید کنید. در این دره گیاهانی فوق‌العاده در کنار رود‌ها و رودخانه‌ها قرار دارند که مناظری بسیار زیبا و خیره‌کننده را به وجود آورده‌اند. برای سفری ارزان می‌توانید با اتوبوسی محلی به اینجا آمده و از اطراف دیدن کنید. یا ناهار خود را نیز همراه آورده گردش کنید. 

مطالب مرتبط:

منبع

دیدگاه