در پاریس کجا برویم و چه کار کنیم (بخش سوم)

سارا صریحی | دوشنبه, ۷ تیر ۹۵ ساعت ۰۷:۰۰

اگر قرار باشد در توصیف پاریس تنها دو کلمه بکار ببریم باید بگوییم عشق و زیبایی در یک‌جا. پاریس به‌قدری زیبا و رمانتیک است که قطعا با یکبار سفر به این شهر در فکر سفرهای بعدی‌ شما خواهید بود. اصلاً مگر می‌شود با یکبار دیدن پاریس این شهر را به فراموشی سپرد؟ با کجارو همراه باشید تا در قسمت سوم مقاله با برخی دیگر از زیبایی‌های این شهر آشنا شویم.

مقاله مرتبط

کافی است یکبار پاریس را ببینید و دیگر کمتر جایی به دلتان می‌نشیند. وقتی به این شهر که وارد شوید، دیگر میلی برای بازگشت نخواهید داشت

کافه برایژ

کافه برایژ

نمی‌شود پاریس رفت و پنکیک نخورد. هرچند شاید فکر کنید که خوردن پنکیک در پاریس کاملا کلیشه‌ای است ولی این تصور فقط تا زمانی که به کافه برایژ بروید و از بهترین پنکیک‌های شهر امتحان کنید دوام می‌آورد.

لزنولید

لزنولید

لزنولید یا هتل ملی لزنولید یک ساختمان با گنبد طلایی است که قرن هفدهم میلادی توسط لویی چهاردهم برای اسکان سربازان زخمی ساخته شده است. در حال حاضر این مجموعه شامل چندین موزه، کلیسا و یک بیمارستان برای بازنشستگان ارتش است. آرامگاه ناپلئون نیز در این مکان قرار دارد.

موسسه‌ی لویی ویتون

موسسه‌ی لویی ویتون

طراح این ساختمان مدرن که در پارک بولونی قرار دارد، فرانگ گری معمار است. او این ساختمان را به دستور مدیرعامل لویی ویتون برنارد آرنالت ساخت. در درون این ساختمان یک سالن کنفرانس و چندین گالری وجود دارد، بعلاوه این ساختمان میزبان رویدادهای مد آخر هفته‌ی لویی ویتون نیز است.

موسسه‌ی کارتیه

موسسه‌ی کارتیه

کارتیه نیز برای خود یک موسسه دارد که ابتکار ایجاد آن به ابتکار ایجاد موسسه‌ی لویی ویتون شبیه است، هر چند خود ساختمان کاملا منحصربه‌فرد و متفاوت به نظر می‌رسد. طراح این موسسه ژان نوول بوده است و در طراحی آن می‌بینید که مرزی بین فضای درونی و بیرونی نیست و همه چیز از فولاد و شیشه ساخته شده است.

نان و ایده

نان و ایده

یکی از بهترین نان‌پزی‌های پاریس، نان و ایده است. اگر دلتان می‌خواهد بهترین نان کره‌ای دنیا را امتحان کنید و از نان‌های فرانسوی اصیل بچشید، حتما سری به این نانوایی بزنید.

خیابان کرمیو

خیابان کرمیو

این خیابان عجیب و رنگی برای فرار از هیاهوی شهر انتخاب مناسبی است. خانه‌هایی به رنگ‌های پاستیلی و پیاده‌روهای گل شده باعث می‌شوند که هنگام عبور از آن حس عبور از کتاب قصه‌های کودکانه را داشته باشید.

گرند رکس

گرند رکس

گرند رکس که بزرگ‌ترین سالن سینما را در اروپا دارد، دهه‌ی ۳۰ میلادی ساخته شده است. بسیاری از فیلم‌های روز دنیا برای اولین بار در این سالن اکران می‌شوند.

عطر فروشی بینی

عطر فروشی بینی

بله بینی نام یک عطرفروشی در پاریس است که به شما امکان می‌دهد رایحه‌ی سفارشی خودتان را بسازید. کارشناسان در این عطرفروشی بسته به سلیقه‌ شخصی شما و از طریق یک آزمون ساده، رایحه‌ ویژه شما را می‌سازند. اگر از میان تمام رایحه‌ها هیچ چیز به دلتان نشیند، آن‌ها یک عطر خاص برایتان درست می‌کنند.

موزه‌ی پیکاسو

موزه‌ی پیکاسو

این موزه که به‌تازگی نوسازی شده، شامل بزرگترین مجموعه از نقاشی‌های پیکاسو است. تمام کارهای این هنرمند در هر دوره‌ زمانی به‌علاوه مجموعه‌ی هنری شخصی‌اش نیز در این موزه نگهداری می‌شود.

باغ گیاه‌شناسی

باغ گیاهشناسی پاریس

اگر هیچ‌کدام از پارک‌های شهر راضی‌تان نکرد به باغ گیاه‌شناسی بروید. این باغ در واقع باغ گیاهان دارویی لویی سیزدهم بوده است. در این پارک بعلاوه چند موزه از جمله موزه‌ی تکامل قرار گرفته‌اند. در این موزه می‌توانید هزاران نوع از گونه‌های حیوانی را مشاهده کنید.

لاونیو

لاونیو

این رستوران خاص که در خیابان مونتنی واقع شده، محلی برای دیدن مشاهیر از نزدیک است. تمام آدم‌های مشهور اگر به پاریس بی‌آیند حتما در این رستوران دیده می‌شوند. در این خیابان رستوران‌های بسیار گران‌قیمت دیگری هم وجود دارند.

هتل (لوتل)

هتل (لوتل)

اسکار وایلد در صده‌ی ۱۸۰۰ در این هتل شیک اقامت داشته و تا زمان مرگش نیز همین جا زندگی کرده است. هر یک از اتاق‌های این هتل منحصربه‌فرد هستند و رستوران حرفه‌ای‌اش فوق‌العاده است.

لادوری

لادوری

برای یک بعدازظهر کاملا فرانسوی و خوشمزه در محوطه‌ی کاخ الیزه آماده شوید و از خوشمزه‌ترین ماکارون‌های شهر لذت ببرید.

پل اسکندر سوم

پل اسکندر سوم

این پل را به‌عنوان دکوراتیوترین و پرزرق و برق‌ترین پل پاریس می‌شناسند. این پل روی رودخانه‌ی سن ساخته شده است و محوطه‌ی کاخ الیزه را به برج ایفل متصل می‌کند. تزیینات، معماری و لامپ‌های زیبای این پل، از آن یک سوژه‌ و پس‌زمینه‌ مناسب برای عکاسی ساخته‌اند.

موزه‌ی هنرهای تزیینی

موزه‌ی هنرهای تزئینی پاریس

این موزه را به مجموعه‌های آنتیک دکوراسیون فرانسوی‌اش می‌شناسند. هیچ‌وقت کار هنری برای نمایش کم نمی‌آید و سالانه در رویداد فشن فوروارد در این موزه، عمر سیصد ساله‌ مد در فرانسه جشن گرفته می‌شود. اتاق‌های نمایشی در این موزه نوع چیدمان و فضاسازی در طول تاریخ را نشان می‌دهد.

پاریس رولر

پاریس رولر

سوار اسکیت‌هایتان بشوید و هر جمعه شب به‌سمت برج مونپارناس حرکت کنید تا در رویداد اسکیت‌سواری در مسیر ۲۷ کیلومتری شرکت کنید و هم‌زمان تمام شهر را نظاره‌گر باشید.

دیوار دوستت دارم

دیوار دوستت دارم

برای دیدن این دیوار به مونمارتر بروید و نظاره‌گر ۱۰۰۰ عبارت دوستت دارم به ۳۰۰ زبان باشید و یک سلفی عاشقانه هم جلوی دیوار عشق بگیرید.

سفر یک‌روزه به ورسای

ورسای

حالا که تا پاریس رفته‌اید یک روز را هم به تماشای کاخ ورسای که البته در پاریس نیست بگذرانید. مطمئن باشید که ارزشش را دارد. در باغ قدیمی بزنید و از تالار آینه‌ها که قطعا مبهوتتان خواهد کرد بازدید کنید.

مطالب مرتبط:

منبع elle

دیدگاه