شهر فرودگاهی امام خمینی خواهرخوانده اینچئون كره جنوبی می‌شود

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰
شهر فرودگاهی امام خمینی خواهرخوانده اینچئون كره جنوبی می‌شود

شهر فرودگاهی جمهوری اسلامی ایران و شهر فرودگاهی اینچئون كره جنوبی به دنبال یادداشت‌ تفاهم همكاری همه‌جانبه، خواهرخوانده می‌شوند. 

«محمود نویدی» مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، پس از امضای یادداشت تفاهم همكاری همه‌جانبه در زمینه‌های تبادل تجربیات، سرمایه‌گذاری، ساخت، اجرا و مدیریت میان این شهر فرودگاهی جمهوری اسلامی ایران و شهر فرودگاهی اینچئون كره جنوبی گفت:

یادداشت تفاهم مذكور به‌نوعی قرارداد خواهرخواندگی بین دو مجموعه شهر فرودگاهی محسوب می‌شود.

وی افزود که فرودگاه اینچئون كره جنوبی ظرفیت جابه‌جایی سالانه ۱۲۰ میلیون مسافر را دارد و یكی از پرترافیک‌ترین فرودگاه‌های جهان است به‌طوری كه رتبه دومین فرودگاه جهان در بخش پروازهای باری و هشتمین فرودگاه جهان در بخش اعزام و پذیرش مسافر را به خود اختصاص داده است.

نویدی ادامه داد که فرودگاه اینچئون هرسال در بخش خدمات مسافری و كیفیت این خدمات، رتبه نخست را در جهان به خود اختصاص می‌دهد.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت که سال گذشته با امضای قرارداد با شركت ناكو هلند، این شركت به‌عنوان شركت مشاور كارفرما شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) انتخاب شد و سند همكاری با شركت‌های ونسی و بوی فرانسه برای سرمایه‌گذاری در ساخت پایانه مسافری ایرانشهر به امضا رسید كه در صورت امضای یادداشت تفاهم با فرودگاه اینچئون كره امكان سرمایه‌گذاری و همكاری این فرودگاه در بخش‌های مختلف مجموعه شهر فرودگاهی امام خمینی فراهم می‌شود.

وی با بیان این‌كه دو هفته پس از امضای این سند همكاری تیم اجرایی از كره جنوبی به ایران سفر خواهد كرد و جزئیات سرمایه‌گذاری و برنامه‌ی مشخص نحوه همكاری تعیین می‌شود، بیان كرد که فعالیت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) سال گذشته در مساحتی با وسعت ۱۴ هزار هكتار آغاز شد، بر همین اساس منطقه آزاد تجاری و منطقه ویژه اقتصادی این شهر فرودگاهی نیز به بهره‌برداری رسید.

ایل یونگ چونگ مدیرعامل شهر فرودگاهی اینچئون كره جنوبی نیز گفت:

ما تجارب بالایی در حوزه شهر فرودگاهی داریم كه می‌توانیم آن را در اختیار شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) قرار دهیم.

وی با اشاره به یادداشت تفاهم همكاری بین شركت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و شركت همكاری‌های فرودگاهی بین‌المللی اینچئون كره افزود که در حوزه حمل بار لجستیک و امور رفاهی بر اساس یادداشت تفاهم امضاشده تجارب و دانش خود را در اختیار ایران قرار خواهیم داد.

«پارک گئون هی» رئیس‌جمهوری كره جنوبی عصر روز یكشنبه در صدر یک هیئت بلندپایه سیاسی و اقتصادی متشكل از ۲۳۶ نفر از مسئولان و رئیسان بزرگ‌ترین شركت‌های كره‌ای و صاحبان صنایع بزرگ این كشور، وارد تهران شد.

روز دوشنبه در حضور رئیسان جمهوری ایران و كره جنوبی، ۱۹ سند همكاری امضا شد

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه