آشنایی با دره ی زیبا در شهر کاتالان اسپانیا

محسن نظری | چهار شنبه, ۱۲ خرداد ۹۵ ساعت ۱۵:۴۵

بی‌شک می‌توان گفت یکی از زیباترین تنگه‌های موجود در دنیای اطراف ما، تنگه مونت ربی در کشور اسپانیا است. این تنگه که در دل آن رود زیبای نوگورا‌ریباگورچانا جریان دارد هر ساله بازدیدکنندگان زیادی را از سرتاسر دنیا به اسپانیا می‌کشاند تا در شیار کناری این تنگه قدم بزنند و از مناظر اطراف لذت ببرند. برای شناخت بهتر این تنگه با کجارو همراه باشید.

«کونگوست مونت ربی» یا همان «تنگه مونت ربی» یک تنگه زیبا و بزرگ است که به وسیله رود «نوگوراریباگورچانا» که در نتیجه گذر از سلسله کوه‌های «سی‌یراد‌مونتسک» که در منطقه کاتالان اسپانیا واقع شده، به‌وجود آمده است. این تنگه زیبا باعث ایجاد یک کرانه طبیعی ما بین «آراگون» و «کاتالونیا» شده است. کونگوست مونت ربی تنها تنگه بزرگ واقع در کاتالونیاست که به صورت کم و بیش دست نخورده و بکر نگاه داشته شده است و هیچ جاده یا راه‌آهن یا خط برقی از آن نمی‌گذرد.

تنها راه عبوری که در این تنگه قرار دارد، یک شیار خیلی باریک است که در کناره‌های این تنگه در سال ۱۹۸۰ ساخته شده است و باعث ماجراجویی توریست‌ها و کوه‌نوردان بسیاری در این منطقه است. با راه رفتن در این منطقه باریک بازدیدکنندگان در مقابل منظره بسیار زیبایی اطراف تنگه و رودخانه سبز رنگ زیبا که در پایین این تنگه باریک جاری است، قرار می‌گیرند. دیوارهای این تنگه به بلندی ۵۰۰ متر است که تا نوک بالایی تنگه می‌رسد و عرض این تنگه از ۲۰ متر بیشتر تجاوز نمی‌کند.

تنگه مونت ربی

یک گذرگاه کوچک کنده‌ شده در پایین این تنگه وجود دارد که در سال ۱۹۲۴ برای آسان کردن راه اتصالی بین روستای آگر و روستای «پونت د مونتانیا» ساخته شده بود، ولی این گذرگاه به‌وسیله آب‌هایی که در مخزن کانال وجود داشت و به دلیل رسیدن آب مخزن به بالاترین حد خود پر آب شد. به همین دلیل راه جدیدی در سال ۱۹۸۴ در بالاتر از حد وسط دیواره عمودی تنگه ساخته شد و سازندگان قبل از ساخت این راه جدید از مطمئن بودن آن نسبت به اتفاق قبلی اطمینان لازم را حاصل کردند و این گذرگاه جدید را خیلی بالاتر از حد ماکزیموم مخزن رودخانه ساختند.

راه‌های زیادی برای رسیدن به این منطقه وجود دارد. راه اصلی بازدیدکنندگان را به بالاترین نقطه این زیبایی طبیعت می‌برد، جایی که گفته می‌شود منظره پایرنیان، قسمت‌هایی از لاریباگوچا و مناطق اطراف دیدنی است و زیبایی خاصی دارد. منظره نمایشی این تنگه قابل مشاهده در جایگاهی است که در منحنی کناره این تنگه در بالای رودخانه ساخته شده است. جایی که از آنجا به راحتی می‌توان آب‌های تند رودخانه قبل از ورود به این تنگه را مشاهده کرد. در ادامه راه گردشگران به تعداد زیادی از پرندگان برمی‌خورند، پرندگانی مثل دال (گونه‌ای از کرکس)، عقاب طلایی، کرکس مصری، هما (کرکس ریش‌دار) و گونه‌های زیادی از خفاش‌ها. در زیر عکس‌های زیبایی از این تنگه قابل مشاهده است.

تنگه مونت ربی

تنگه مونت ربی

تنگه مونت ربی

تنگه مونت ربی

تنگه مونت ربی

تنگه مونت ربی

تنگه مونت ربی

تنگه مونت ربی

مطالب مرتبط:

منبع Amusing Planet

دیدگاه