با دوچرخه هوایی به دیدار لژی در اعماق جنگل بروید

زهره زرشکیان | سه شنبه, ۲۸ اردیبهشت ۹۵ ساعت ۰۷:۰۰

ماشپی لژ (Mashpi Lodge) سازه‌ای ساخته شده از فولاد و شیشه در جنگل‌های بارانی ماشپی (Mashpi) است که به گردشگران امکان مشاهده زیبایی‌های اطراف ناحیه را از پشت پنجره‌های وسیع خود می‌دهد. در فاصله نزدیکی از این لژ، دوچرخه‌ای هوایی قرار دارد که تجربه‌ی بی‌نظیری از دوچرخه‌سواری در ارتفاع و تماشای جنگل را برای گردشگران فراهم می‌کند. همراه کجارو باشید.

در میان جنگل ابری در ناحیه حفاظت شده‌ی ۱۳۰۰ هکتاری جنگل‌های بارانی ماشپی، حدود سه ساعت در شمال غربی کیتو (Quito) در اکوادور (Ecuador)، یک لژ جدید و پیچیده به نام ماشپی قرار دارد.

ماشپی لژ که با عنوان «پیله لوکس در ابرها» توصیف می‌شود، در ارتفاع ۹۰۰ متر از سطح دریا قرار گرفته است. ماشپی لژ با جنگل‌های انبوه و آبشارهای میانِ تپه‌های سرسبز، انبوهی از گونه‌های گیاهی شامل سرخس‌ها، گیاهان آناناسی و صدها گونه ثعلب احاطه شده است و از پنجره‌های شیشه‌ای که از سقف تا کف را فرا گرفته‌اند قابل مشاهده است. 

ماشپی لژ

این لژ که با جدیدترین شیوه‌های مورد استفاده در ساخت و ساز پایدار بنا شده، به زیبایی با اطراف هماهنگ شده است؛ به طوری که جمعیت شناوری در حدود ۵۰۰ گونه پرنده، صدها گونه دوزیست و خزنده و حیواناتی مانند میمون، گراز امریکایی ویوزپلنگ امریکایی در آن ساکن هستند.

ماشپی لژ

در نزدیکی این لژ، دوچرخه‌ای هوایی قرار دارد که به گردشگران این امکان را می‌دهد تا در میان جنگل و بر فراز آن، تاج پوشش گیاهی جنگل را کاوش کنند.

دوچرخه هوایی ماشپی لژ

این دوچرخه به کابلی با طول ۲۰۰ متر آویخته شده که میان دو نقطه در جنگل کشیده شده است و از تنگه‌ی بالای رودخانه‌ای در ارتفاع ۶۰ متری عبور می‌کند.

دوچرخه هوایی ماشپی لژ

دوچرخه‌ی هوایی، دو نفر ظرفیت دارد و یک نفر باید با رکاب زدن، دوچرخه را در طول مسیر حرکت دهد.

دوچرخه هوایی ماشپی لژ

دوچرخه هوایی ماشپی لژ مشابه Sky Cycle، یک ترن هوایی پدالی واقع در پارک تفریحی کوهستانی Washuzan در شهر اوکایامای ژاپن است.

دوچرخه هوایی ماشپی لژ

نظر شما در مورد این دوچرخه چیست؟ آیا تابه‌حال چنین تجربه‌ای از دوچرخه‌سواری داشته‌اید؟ یا حاضرید در چنین ارتفاعی دوچرخه‌سوار شوید؟

مطالب مرتبط:

دیدگاه