مثل یک پادشاه زندگی کنید: قلعه هایی که واقعا می توانید بخرید

مینا رهبری | چهار شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۹۵ ساعت ۱۴:۳۰

قلعه‌ها همواره در قصه‌ها و افسانه‌ها محل زندگی پادشاهان و شاهزادگان بوده است. اغلب انسان‌ها رویای داشتن قلعه و زندگی در چنین خانه‌های باشکوه را در سر دارند. در حال حاضر امکان تحقق این رویا وجود دارد. کافی است چند میلیون دلار بپردازید تا مثل یک پادشاه صاحب یک قلعه شوید. با کجارو همراه باشید. 

مقاله‌های مرتبط:

اگر به تازگی با یک نفر از خانواده‌ی سلطنتی آشنا شده‌اید، شانس این را دارید که یک روز پادشاه یا ملکه شوید. اما احتمال این اتفاق خیلی کم است. با این حال شما می‌توانید بدون این القاب رویایی یک زندگی شاهانه داشته باشید؛ فقط کافی است که یک قلعه بخرید.

۱. قلعه‌ی دراکولا، ترانسیلوانیا

قلعه دراکولا

قلعه‌ی «برن» که به «قلعه‌ی دراکولا» شهرت دارد، در رومانی به فروش گذاشته شده است.  این قلعه در قرن ۱۴ ساخته شدهو گفته  می‌شود که «برام استوکر» برای نوشتن رمان «دراکولا» از این قلعه الهام گرفته است. شاهزاده «ولاد سوم» که یکی از شخصیت‌های داستان از او الهام گرفته شده، مدتی در این قلعه زندگی می کرده. مساحت قلعه ۱۶۲۸۸۸ متر مربع و شامل ۵۷ اتاق است. این قلعه بسیار بزرگ بوده و قیمت آن بر حسب عظمت آن تعیین شده است. در حال حاضر بررسی‌های جدی و معقول در این‌باره انجام می‌گیرد. امروزه از این قلعه به عنوان یک جاذبه‌ی گردشگری استفاده می‌شود. صاحبان فعلی آن نوادگان ملکه ویکتوریای انگیس هستند.

۲. قلعه‌ی کاهرکینمونوی، ایرلند

قلعه کاهر

این قلعه‌ی ایرلندی در سال ۱۴۰۰ ساخته شده است. به دلیل این که اسم این قلعه کمی سخت است، آن را «قلعه‌ی کاهر» نیز می‌نامند. قلعه از اوایل سال ۱۹۹۶ به مدت ۱۰ سال بازسازی شد و در حال حاضر چهار طبقه و چهار اتاق خواب دارد. در سراسر این قلعه یک رود جریان داشته و باغ‌های زیادی نیز در محوطه‌ی آن وجود دارد، پس شما می‌توانید به معنای واقعی کلمه مثل یک ارباب فئودال این جا زندگی کنید. قیمت این قلعه کمی بیشتر از یک میلیون دلار برای شما تمام می‌شود.

۳. قلعه‌ی بل ولی، ایرلند

قلعه بل ولی

قدمت قلعه‌ی «بل ولی» به قرن ۱۳ برمی‌گردد و آن را به یک قلعه‌ی قرون وسطایی تمام عیار تبدیل می‌کند. ارتفاع آن بیشتر از ۲۴ متر است و شما هنوز می‌توانید کنگره‌ها را ببینید. یک راه پله‌ی سنگی مارپیچ و یک سیاه چاله هنوز کاملا سالم باقی مانده است. این قلعه قبلا متعلق به «سر والتر رالی» بود. قلعه‌ی بل ولی به بازسازی نیاز دارد و شما می‌توانید آن را به قیمت مناسب یعنی ۳۰۰۰۰۰ دلار  بخرید.

۴. قلعه‌ی ویگنی، فرانسه

قلعه ویگنی

شما می‌توانید با ۵.۷ میلیون دلار صاحب یک قلعه‌ی فرانسوی شوید. این قلعه در سال ۱۵۰۴ ساخته شده است و در فاصله‌ی ۵۰ کیلومتری  پاریس قرار دارد. آن جا یک خندق و یک برج متحرک واقعی وجود دارد. فقط بازی‌های رزمی و حماسی را تصور کنید که می‌توانید در این قلعه بازی کنید.

۵. قلعه‌ی ویلرسکسل، فرانسه

قلعه ویلرسکسل

تمام مساحت ۳۵۰۰ متر مربع است و همه‌ی اسباب و وسایل قلعه‌ی «ویلرسکسل» فقط به قیمت ۱۷ میلیون دلار به فروش گذاشته شده است. این قلعه ۳۰ اتاق خواب و ۱۵ حمام دارد و زیبایی آن بی‌شک بسیار خیره کننده است.

۶. قلعه‌ی لیکلی هد، اسکاتلند

قلعه لیکلی هد

قلعه‌ی «لیکلی هد» در «آبردین» اسکاتلند قرار دارد. شما می‌توانید با ۱.۵ میلیون دلار در این قلعه‌ی ییلاقی زندگی کنید که ۷ اتاق خواب و یک کلبه‌ی جداگانه برای باغبان‌ها دارد.

۷. قلعه‌ی کرگکروک، اسکاتلند

قلعه کرگکروک

قلعه‌ی «کرگکروک» فقط سه مایل از «ادین بورگ» فاصله دارد و شبیه یک افسانه‌ی واقعی است. از مشهورترین کسانی که از این قلعه بازدید کرده‌اند می‌توان به آلفرد لرد تنیسون، چارلز دیکنز و هانس کریستین اندرسن اشاره کرد. این قلعه در سال ۱۵۴۳ ساخته شده است و آن را ۹ میلیون دلار قیمت گذاری کرده‌اند.

۸. قلعه‌ی ورسای، آلاباما

قلعه ورسای اسکاتلند

اگر همیشه می‌خواستید مثل پادشاه لویی زندگی کنید، الان شانس به شما رو کرده است. این قلعه، قلعه‌ی ورسای واقعی نیست، بلکه مدلی است که از روی آن در آلاباما ساخته شده است. این قلعه با مساحت ۵۰۰۰۰ فوت مربع بزرگترین خانه‌ی این کشور است. قلعه ۱۵ اتاق خواب، ۲۲ حمام و آن جو برتری فرانسوی را دارد. با پرداخت ۱۳.۹ میلیون دلار صاحب این قلعه شوید.

۹. قلعه‌ی ووداستاک، کانکتیکات

قلعه ووداستاک کانکتیکات

این قلعه در قرون وسطی ساخته نشده است اما مدل آن شبیه قلعه‌های آن دوره است. این قلعه درست شبیه خانه‌ای در اروپا است اما در کانکتیکات (آمریکای شمالی)  قرار دارد. برای این که بتوانید صاحب قلعه‌ی ووداستاک شوید باید ۴۵ میلیون دلار بپردازید. قلعه یک خندق واقعی، هشت اتاق خواب و بیرون از آن یک دریاچه دارد.

۱۰. قلعه‌ی تیفانی، میسوری

قلعه تیفانی میسوری

این قلعه فقط هشت بار برای فروش گذاشته شده است و این بار شما این شانس را دارید که آن را بخرید. این قلعه به «قلعه‌ی تیفانی» شهرت دارد و در شهر «کانزاس» واقع شده است. قیمت پیشنهادی برای این قلعه حدود ۶۰۰۰۰۰ دلار است. اسم قلعه‌ی تیفانی به نام اولین عینک ساز شهر کانزاس نامیده شده است. 

مطالب مرتبط:

منبع allday

دیدگاه