مجمع الجزایر آناویل هاناس، برزیل

مینا رهبری | دوشنبه, ۱۶ فروردین ۹۵ ساعت ۲۰:۰۰

شهر مانائوس برزیل جاذبه‌های طبیعی بسیار زیادی دارد و مقصد گردشگری بسیاری از توریست‌های طبیعت‌دوست است. یکی از این جاذبه‌ها، مجمع‌الجزایر آناویل هاناس در رود ریو نگرو است که زیبایی‌های منحصربه‌فردی خلق کرده است. با کجارو همراه باشید.

مجمع‌الجزایر آناویل هاناس بر رودخانه‌ ریو نگرو در ۷۰ کیلومتری شهر مانائوس برزیل واقع شده است. در فصل‌ بارانی عرض رودخانه در این مکان به ۳۰ کیلومتر می‌رسد. زمانی که آب رودخانه بالا می‌آید، حدود ۴۰۰ جزیره و کانال آبی در بستر رودخانه تشکیل می‌شود که پوشیده از جنگل‌ها و پوشش گیاهی انبوه و پناهگاهی برای گونه‌های مختلف پرندگان، حیوانات، جوندگان و حشرات است. آب سیاه رودخانه‌ ریو نگرو نیز گونه‌های مختلفی از آبزیان مانند ماهی معروف پیراروکو، توسوناره، پیرانا همچنین تمساح، دلفین و نهنگ دریایی کوچک در خود جای داده است. 

مجمع الجزایر آناویل هاناس برزیل

این مجمع‌الجزایر حاصل رسوبات فرسایش تپه‌ گویانا است که رود ریو برانکو به پایین تپه آورده و به آب‌های سیاه رنگ و اسیدی ریو نگرو سپرده و منظره‌ بسیار دیدنی دلتا مانندی به وجود آورده است. این مجمع‌الجزایر تا ۹۰ کیلومتر از رودخانه‌ ریو نگرو امتداد یافته است و شامل ۱۰۰ هکتار از جزایر و کانال‌های آبی این رودخانه و بیش از ۲۶۰۰۰۰ هکتار از جنگل‌های کنار رودخانه می‌شود.

مجمع الجزایر آناویل هاناس برزیل۲

مجمع‌الجزایر آناویل هاناس از سال ۱۹۹۷ جزو مناطق حفاظت شده و در «فهرست آزمایشی» یونسکو به‌عنوان اثر زیست محیطی مهم قرار گرفته است. 

مجمع الجزایر آناویل هاناس برزیل۳

مجمع الجزایر آناویل هاناس برزیل۴

مجمع الجزایر آناویل هاناس برزیل۶

مجمع الجزایر آناویل هاناس برزیل۵

مطالب مرتبط:

منبع amusingplanet

دیدگاه