رشد ۱۲ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۸ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
رشد ۱۲ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به رشد ۱۲ درصدی ورود گردشگران خارجی در ۲ سال گذشته از پیگیری‌ها برای لغو روادید دو طرفه با ۲۸ کشور دنیا خبر داد.

«مسعود سلطانی‌فر» درباره دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها و اقداماتی که برای سال جاری در دستور کار این سازمان قرار دارد، گفت که اولویت ما در این رابطه همکاری و تعامل گسترده با کشورهای دنیا است و در این حوزه ۴۰ کشور در اولویت همکاری و دیپلماسی گردشگری قرار دارند.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع ستی و گردشگری با اشاره به آنکه لغو روادید باید به‌صورت دوطرفه صورت بگیرد، گفت که از این ۴۰ کشور، ۱۵ کشور همسایه ایران هستند و ۲۸ کشور دیگر نیز لغو روادید دو طرفه را در دستور کار داریم.

سلطانی‌فر همچنین با ارائه آمار ورودی گردشگران خارجی در دو سال گذشته، بیان کرد:

ورود گردشگران خارجی به کشور در دو سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است، این در حالی است که میانگین ورود گردشگران خارجی در دنیا رشد ۶/۴ درصدی بود.

به گفته رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور، بر مبنای این آمار، رشد ورود گردشگران خارجی به کشور در قیاس با متوسط جهانی، ۴ برابر شده است.

سلطانی‌فر گفت که با حفظ همین نرخ رشد ۱۰ تا ۱۲ درصدی می‌توان به چشم اندازه بیست ساله کشور برای افق سال ۱۴۰۴ که در متن صریح آن به پیش‌بینی ورود ۲۰ میلیون گردشگری خارجی با آورده ۳۰ میلیارد دلاری تاکید شده است، دست یابیم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه