۱۰ کاری که باید در سفر به آلاسکا انجام دهید

محبوبه رستمی | یکشنبه, ۱۸ بهمن ۹۴ ساعت ۰۹:۰۰

آلاسکا به خاطر بکر بودن، طبیعت خشن، سرزمین‌های نا آرام و حیوانات در معرض خطرش جذاب است. این سرزمین، مکانی عالی برای فرار از شلوغی به شمار می‌رود  و فرصت‌های خوبی را برای گشت‌وگذار در میان یخچال‌های طبیعی، غارهای یخی، کوهستان‌ها، جنگل‌ها و پارک‌ها در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد. در ادامه با کجارو همرا باشید تا ۱۰ کاری را که باید در این منطقه انجام دهید، با هم مرور کنیم.

 ۱۰. اکتشاف صحرایی در خلیج بریستول

خلیج برسیتول، بخشی از آلاسکا محسوب می‌شود که تا دریای برینگ گسترده شده است و شرقی‌ترین بخش این دریا به شمار می‌رود. این خلیج، ناحیه‌ای طوفانی است که برخی از مرتفع‌ترین موج‌های جهان (ارتفاع تعدادی از این موج‌ها به ۱۰ متر هم می‌رسد) را در آغوش می‌کشد. باراک اوباما، رئیس‌جمهوری فعلی ایالات متحده، خلیج بریستول را گنجینه‌ی ملی و حفاظت شده اعلام کرده است. همچنین می‌توان در این منطقه، منابع مختلفی همچون طلا، نفت و گاز و ماهی قزل‌ آلا پیدا کرد. خلیج مذکور همچنین محل زندگی گونه‌های مختلف در معرض خطری مانند، نهنگ اقیانوس آرام شمالی، اردک خالدار استلر، سمور دریایی، فوک، گراز دریایی، نهنگ سفید و نهنگ‌های قاتل است.

بازدیدکنندگان می‌توانند در اقامتگاه‌هایی که امکاناتی عالی را در اختیارشان می‌گذارد توقف کنند یا حتی خودشان چالش‌های پیش رو را پذیرفته و کمپ بزنند. به‌علاوه، تورهای مختلفی از جمله ماهیگیری وجود دارند که می‌توان در آن‌ها شرکت کرد.

خلیج بریستول

۹. اسنوبورد سواری

اسنوبورد سواری تفریحی است که عاشقان سرعت را به خود جذب می‌کند. همه چیزی که شما نیاز دارید، سرزمینی وسیع و  پوشیده از چندلایه ضخیم برف است. دره‌ی ماتانوسکا ساستینا (Matanuska-Susitna valley) در آلاسکا برای این کار بسیار عالی به نظر می‌رسد. خوشبختانه تورهای راهنمایی برای این کار برگزار می‌شود که می‌تواند برای افراد مبتدی مناسب باشد. می‌توان این تورها را که شامل ماهیگیری درون یخ، عکاسی از طبیعت وحشی و تماشای شفق قطبی هستند،  نورد استفاده قرار داد.

اسنوبورد در آلاسکا

۸. آبشار نوگت

آبشار قدرتمند نوگت، از بالای یخچال‌های طبیعی به همین نام پایین می‌ریزد. بعد از سقوط ۱۱۵ متری جریان آبشار، آب آن به درون دریاچه‌ی مندنهال سرازیر می‌شود. محیط‌های اطراف آبشار، از آن مقصد توریستی بسیار محبوبی ساخته‌اند که هرساله بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب می‌کند. می‌توانید این آبشار را از طریق مسیر پیاده‌روی یخچال‌ نوگت که مناظری فراموش‌نشدنی را دراختیارتان می‌گذارد اکتشاف کنید.

آبشار نوگت

۷. اسکی در گردوود (Girdwood)

گردوود قبلا یک شهر کوچک معدن کاری طلا بود که تبدیل شدن آن به یک تفرجگاه اسکی، کمی پرسش برانگیز است. با وجود لایه‌ی برفی ضخیم در طول زمستان، تفرجگاه بزرگ اسکی گردوود مکانی عالی است که هرگز شلوغ نمی‌شود. طبیعت زیبای آلاسکا، شفق‌های قطبی و خدمات عالی تجربه‌ای بی‌نظیر را در تعطیلات زمستان برایتان رقم می‌زند.

گردوود

۶. کمپ زدن در کنار خرس‌ها!

اردوگاه The Great Alaska International Adventure Vacations Bear  برای کسانی ساخته شده که دوست دارند محل اقامتشان را با خرس‌های بزرگ قهوه‌ای شریک شوند. اگر شما هم در این اردوگاه مستقر شدید، می‌توانید از روی سکوی مخصوص یا به‌طور مستقیم در چمن‌زارها، حیوانات وحشی از جمله خر‌ها را تماشا کنید. این پارک محل‌های اقامت به‌همراه امکانات و توصیه‌های ایمنی را برای مسافران فراهم می‌کند تا تجربه‌ای امن را برایشان رقم بزند.

آلاسکا

۵. گشت‌وگذار در  میستی فیورد

این آبدره و محیط اطرافش یادبود ملی و سرزمینی نا آرام است. این محیط بکر و دست‌نخورده را می‌توان در بخش جنوبی و دورافتاده‌ی آلاسکا پیدا کرد. بهترین راه برای کشف  صخره‌های شیب‌دار و گذرگاه‌های باریک آبی، کایاک سواری است. سفرهای قایقی شبانه پیشنهادی است که پیش روی گردشگران ماجراجو قرار دارد. همچنین امکانات و پیشنهادهای ویژه‌ای مانند سفرهای کروز و هواپیمایی که فرصت گشت و گذاری راحت را در طبیعت به وجود می‌آورد به بازدیدکنندگان پیشنهاد می‌شود.

میستی فیورد

۴. پیاده‌روی روی یخچال‌های طبیعی

یخچال‌های طبیعی ماتانوسکا (Matanuska)، بزرگ‌ترین در نوع خود محسوب می‌شوند. بازدیدکنندگان می‌توانند به پیاده‌روی  و سواری کردن روی آن‌ها بپردازند. همچنین کوه‌های یخ مندنهال (Mendenhall)، غارهای یخی بسیاری را در خود پنهان کرده‌اند که می‌توان در آن‌ها به اکتشاف پرداخت. کوه یخ نکست نیز مسیرهای پیاده‌روی توسعه یافته‌ای را در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد که  تجربه‌ی این کار را بسیار آسان کرده‌‌اند. سفر برای تماشای یکی از این یخچال‌‌ها  جز واجبات است.

آلاسکا

۳. سفرهای کروز

گشت‌وگذار در تنگه‌ی پرنس ویلیام روی کشتی کروز تجربه‌ی جالبی است. این خط ساحلی فریبنده که به اصطلاح آن را یخچال‌های طبیعی تاید واتر می‌نامند به‌صورت شناور به‌سمت اقیانوس در حرکت‌اند و اغلب باعث زایش توده‌های کوچک یخ‌های شناوری می‌شوند که ممکن است برای کشتی‌ها دردسر ساز شوند. در تمام طول راه می‌توانید از مناظر بی‌نظیر خلق شده توسط این کوه‌ها لذت ببرید.

تنگه تایدواتر

۲. غار یخی مندنهال در Juneau

غارهای یخی بسیار زیبای مندنهال زیر یک کوه یخ ۱۹ کیلومتری واقع در دره‌ی مندنهال قرار دارند. این غارها، در واقع فضای خالی بسیار بزرگی درون یخ‌های آبی‌رنگ هستند. گرم شدن دمای هوا باعث ذوب شدن یخ‌ها و تهدید موجودیت آن‌ها شده است، بنابراین، باید قبل از تبخیر کامل یخ‌ها، از این غارهای زیبا بازدید کنید. کوه‌های یخ دائما در حال ذوب شدن و حرکت کردن هستند، به همین دلیل چهره‌ی آن‌ها هم در حال تغییر است. این موضوع، دسترسی به آن‌ها را مشکل و حتی خطرناک می‌کند. با این وجود، بدون شک یک از هیجان انگیزترین جاذبه‌های جهان را فراهم آورده‌‌اند. ذوب یخ‌ها البته نتیجه‌ی مثبتی هم دارد و آن تشکیل چشمه‌هایی درون غار‌ها است که به جذابیت‌شان می‌افزاید.

غار مندنهال

۱. رفتن به پارک ملی و حفاظت‌گاه دنالی (Denali)

این پارک ملی به داشتن طبیعت جذاب و بلندترین کوه آمریکای شمالی (کوه دنالی با ۶۱۹۰ متر ارتفاع) فخر می‌فروشد. از ویژگی‌های این حفاظت‌گاه می‌توان به طبیعت بسیار متنوع و چندین قله از جمله تایگا، تاندرا و همچنین کوه‌های یخی که مناظری منحصربه‌فرد را خلق کرده‌اند اشاره کرد. با وجود بیش از ۴۰۰ هزار بازدیدکننده در سال، می‌توان این منطقه را یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری در آلاسکا نامید. فعالیت‌های زمستانی این ناحیه شامل سورتمه‌سواری با سگ، اسکی و اسنومبیل و تفریحات تابستانی آن هم شامل پیاده‌روی، اردوگاه زدن و صخره‌نوردی می‌شود.

پارک ملی دنالی

منبع: placestoseee

مطالب مرتبط:

دیدگاه